Beetje kromme regels bij Bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Moneyman schreef:
13 jul 2021 18:05
PeterPeters1966 schreef:
13 jul 2021 17:36
dutchman2020 schreef:
13 jul 2021 14:47
Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.
Maar je hebt het over twee totaal verschillende situaties.
Maar met de gemeenschappelijke factor "termijnen", waarbij Bol.com TS er wél aan houdt, maar zichzelf niet.
breien schreef:
13 jul 2021 17:23
Ik lees in de OP niet dat TS rekent vanaf het moment dat Bol.com het pakket retour heeft.
Je moet ook niet alleen de OP lezen :wink:
De tandarts geef mij een rekening voor een gemiste afspraak als ik te laat ben, terwijl als hij te laat is moet ik braaf wachten in de wachtkamer.

Niks aan te doen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
13 jul 2021 19:00
De tandarts geef mij een rekening voor een gemiste afspraak als ik te laat ben, terwijl als hij te laat is moet ik braaf wachten in de wachtkamer.

Niks aan te doen.
De tandarts heeft jou vast niet gegarandeerd dat je op het afgesproken tijdstip wordt geholpen. En als dat wel zomin, is de situatie inderdaad identiek aan die van TS.

Alleen je conclusie “niets aan te doen” wordt niet door je voorafgaande tekst ondersteund. In het geval van TS is er namelijk wel degelijk iets aan te doen - al zal dat in de praktijk zelden gedaan worden.

J. Deltoer
Berichten: 3033
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
13 jul 2021 19:15
De tandarts heeft jou vast niet gegarandeerd dat je op het afgesproken tijdstip wordt geholpen.
Zo flauw en zo eenzijdig...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
13 jul 2021 19:20
Moneyman schreef:
13 jul 2021 19:15
De tandarts heeft jou vast niet gegarandeerd dat je op het afgesproken tijdstip wordt geholpen.
Zo flauw en zo eenzijdig...
Nuttige toevoeging :lol: maar wellicht levert het nog iets zinnigs op als je ‘t even toelicht.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah, juist. Gewoon weer één van je loze oneliners dus.

Tahutelor
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2021 23:53

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door Tahutelor »

Ben al jaren trouwe klant van Bol.com maar heb dit probleem nog geen maand geleden ook ervaren. Bij terugbetaling hanteren ze als beleid: terugstorting, na ontvangst retourneringen, binnen 3-5 dagen. Na deze periode nog niks teruggestort gekregen. Heb een mail gestuurd en kreeg als antwoord, dat het langer kan duren I.v.m. drukte. Heb toen geantwoord, dat ze hun voorwaardenregels moeten aanpassen, want zo brengen klanten in verwarring. Nadat ik deze mail had gestuurd, kreeg 2 dagen later alsnog het geld teruggestort. Na retourzending + bevestig van ontvangst, kreeg ik mijn geld na 15 dagen terug. Vind dit niet getuigen van klantvriendelijkheid of service.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

In de wet staat dat ze zonder uitstel moeten terugbetalen nadat ze je ontbindingsverklaring hebben ontvangen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 jul 2021 18:06
In de wet staat dat ze zonder uitstel moeten terugbetalen nadat ze je ontbindingsverklaring hebben ontvangen.
Als je uitgaat van het herroepingsrecht. Echter staat nergens in de wet beschreven dat als een webwinkelier ook zonder uitstel moet terug betalen als deze na het wettelijke herroepingsrecht alsnog de mogelijkheid biedt om goederen terug te sturen. Bol hanteert daarin eigen voorwaarden en dat mag ook. En die voorwaarden gelden vanaf het moment na het wettelijke termijn.

Elpuntonl
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2021 22:10

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door Elpuntonl »

Neem je verlies en betaal voortaan op tijd. Geen risico lopen? Betaal achteraf.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je geeft een uitleg die op geen enkele wijze strookt met wat er in de wet en de voorwaarden staat.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 jul 2021 04:54
Je geeft een uitleg die op geen enkele wijze strookt met wat er in de wet en de voorwaarden staat.
Geeft u dan eens aan waar er in de wet staat dat als een winkelier buiten de wettelijke termijn ook binnen een x periode, of zo snel als mogelijk, terug zou moeten betalen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Beetje kromme regels bij Bol.com

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Begin deze week heb ik laten weten dat wij strenger gaan optreden tegen forumleden die discussies starten en op de man spelen.
Om te beginnen sluit ik deze post omdat er vooral wordt gediscussieerd tussen leden.
Graag antwoord geven op TS of niets melden als je geen antwoord hebt.
Als er in de volgende post op dit forum WEER gediscussieerd wordt en vooral op het gedrag van anderen wordt gelet in plaats van te reageren op TS, volgt er nog ÉÉN waarschuwing en daarna een permanente ban.

Groet,
Radar Internetredactie.

Gesloten