Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Opmerkelijk. Coolblue belooft levering op zondag, Coolblue levert niet op zondag en wie zit er fout: TS.
ctegelaar schreef:
26 jul 2021 10:24
Achteraf betalen kan niet, dus betaalde ik het netjes vooraf.
Daarmee handelt Coolblue in strijd met de wet. De wet schrijft voor dat vooruitbetaling niet per algemene voorwaarden kan worden bedongen. Een algemene voorwaarden is een beding dat is bedoeld om in meerdere overeenkomsten te worden opgenomen en geen kernbeding is. Betalingsopties zijn algemene voorwaarden waaruit de klant een beding kan kiezen.
ctegelaar schreef:
26 jul 2021 10:24
Op zondag zou de koelkast komen tussen 17.00-18.00. Je kan het heel makkelijk volgen via een traceerlink, en ik zag al snel dat het iets later werd: 17.50-18.50. Om 19.40 was er nog niemand dus heb ik gebeld met Coolblue. Daar gaf de medewerkster aan dat hij tot 22.00 nog kon komen. Maar je verwacht het al: ook om 22.00 uur geen Coolblue.
Coolblue is waarscheinlijk in verzuim. U kunt in deze situaties voor alle zekerheid nog een ingebrekestelling sturen. Nu Coolblue belooft de volgende dag te leveren, lijkt mij een termijn van 1 werkdag redelijk. Deze route geeft je de mogelijkheid om (al dan niet elders) een dekkingskoop te sluiten en de prijs(verschil) te verhalen op Coolblue.
ctegelaar schreef:
26 jul 2021 10:24
Later komen of zelfs een dag later komen is niet erg. Maar het gebrek aan goede communicatie wel.
Duidelijk: u klaagt over het communicerend vermogen van Coolblue.
ctegelaar schreef:
26 jul 2021 10:24
Aangezien wij nog steeds zonder koelkast zaten, gaf ik aan dan te willen annuleren en mijn geld terug te willen zodat ik ergens anders kon bestellen. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. Eerst moest alles uitgezocht worden. En er kon geen artikel terugbetaald worden als deze de status 'open' had. Het onbegrip van de avond ervoor maakte plaats voor frustratie en woede.
Daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt een herroepingsrecht en dat geeft jou het recht om te annuleren zonder opgave van redenen. Heb je dit schriftelijk gedaan. Deze route geeft je de mogelijkheid om de wettelijke rente te eisen (2% op jaarbasis). Coolblue moet namelijk onverwijld (=zonder uitstel) terugbetalen en is daarna direct in verzuim.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 jul 2021 13:25
Opmerkelijk. Coolblue belooft levering op zondag, Coolblue levert niet op zondag en wie zit er fout: TS.
Geen idee wie er hier zegt dat TS fout zit. Waar TS, in mijn ogen, de mist mee in gaat is om te denken dat een oplossing binnen 2 uur gedaan kan worden. Als iemand een fout maakt moet je natuurlijk wel de kans geven om dit op te lossen. En 2 uur is echt geen redelijke termijn om iets op te kunnen lossen. Daar helpt 5 keer bellen in die 2 uur ook echt niet aan mee.
alfatrion schreef:
27 jul 2021 13:25
ctegelaar schreef:
26 jul 2021 10:24
Aangezien wij nog steeds zonder koelkast zaten, gaf ik aan dan te willen annuleren en mijn geld terug te willen zodat ik ergens anders kon bestellen. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. Eerst moest alles uitgezocht worden. En er kon geen artikel terugbetaald worden als deze de status 'open' had. Het onbegrip van de avond ervoor maakte plaats voor frustratie en woede.
Daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt een herroepingsrecht en dat geeft jou het recht om te annuleren zonder opgave van redenen. Heb je dit schriftelijk gedaan. Deze route geeft je de mogelijkheid om de wettelijke rente te eisen (2% op jaarbasis). Coolblue moet namelijk onverwijld (=zonder uitstel) terugbetalen en is daarna direct in verzuim.
De herroeping is al in gang gezet en het bedrag zal ook binnen nu en 3 dagen op de rekening staan. Daarna kan TS elders opnieuw gaan bestellen en loopt daar ook weer tegen een levertijd aan. Terwijl in een korter tijdsbestek dit probleem opgelost had kunnen zijn en dezelfde of andere koelkast al in huis had kunnen hebben.
Sommige mensen willen schijnbaar niet dat een ander een fout maakt en dat die andere partij iets oplost. Niet alleen dit topic is daar een voorbeeld van, de klager van Carglass ook. Iedereen maakt wel eens een fout, zelfs TS. Maar gun de maker van de fout ook de mogelijkheid om het op te lossen. De druk en de stress (zo noem ik het als je 5 keer gaat bellen in 2 uur tijd) zorgt er nu alleen maar voor dat TS langer zonder koelkast zit.

ctegelaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:20

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door ctegelaar »

NeoDutchio schreef:
27 jul 2021 12:57
ctegelaar schreef:
27 jul 2021 09:07
Coolblue is een hartstikke mooi bedrijf. Maar ook binnen hele mooie bedrijven gaat zo nu en dan nog wel eens flink wat mis. Dat dit gebeurt is menselijk, en juist op die momenten hebben alle medewerkers, ook van de klantenservice, hun kernwaarden en klantbeloften waar ze op terug kunnen vallen. Dit was gisteren, tot mijn laatste gesprek met hun, helaas ver te zoeken.
En dat wil zeggen dat ze u op een zondag beloftes moeten gaan doen die ze wellicht niet mogen maken? Nee, u verwachte zondag nog geen oplossing, maar maandag iets na 10 uur in de ochtend was u het al wel zat. Wanneer en hoe hadden ze het moeten oplossen dan voor u? In 2 uur werktijd hebt u 5 keer aan de telefoon gehangen met hun. Frontoffice mag zelf geen beslissingen maken, laat staan dat ze zomaar zonder een order een koelkast de deur uit mogen sturen.
Het is mijn persoonlijke mening, maar ik lees nergens iets dat Coolblue geen service verleend heeft. Als voor u de enige optie was direct (binnen 2 uur na ingang van de werkdag) een nieuwe koelkast opsturen of geld terug, dan ligt uw verwachting wellicht een beetje te hoog. Dat heeft niets met een slechte service te maken.
Nou NeoDutchio, ik denk dat wanneer je klantbeloften doet en klanten je hieraan gaan houden, je op z'n minst rekening kan houden met het feit dat het toch wel mis kan gaan en wat je vooral gaat doen als het mis gaat.
Wat de bewegingsvrijheid van klantenservice bij Coolblue is, weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat de medewerker die ik einde middag sprak, van dezelfde klantenservice, de order prima kon annuleren. Ik heb overigens mijn geld nu al terug.

Misschien is het aan u ontgaan maar juist in mijn gesprekken met Coolblue op maandagochtend bleek dat ik de order niet kon cancellen omdat er EERST uitgezocht moest worden wat er allemaal was gebeurt en daar zou ik dan binnen 3 dagen antwoord op krijgen. Dat was voor mij niet acceptabel inderdaad. De nieuwe koelkast opsturen was overigens niet mijn oplossing maar een kennis van mij die daar tot voor kort heeft gewerkt gaf dit letterlijk aan.

Als u alle feiten die ik uiteen heb gezet op een rij heb gezet in mijn eerste bericht goed op een rij zet, dan ziet u een opeenstapeling van fouten, gebrekkige en zelfs incorrecte communicatie en dat alles kan dan al heel snel leiden tot de conclusie dat er in dit specifieke voorbeeld sprake is van een slechte service. Daar kunt u het mee eens zijn of niet. Dat vind ik verder niet belangrijk.

Overigens heb ik gister een nieuwe koelkast besteld bij Bol.Com. Deze zou vandaag geleverd worden door Witgoed-online. Echter belden zij mij vanochtend om aan te geven dat mijn product helaas niet mee was gekomen met de zending. Daardoor zou het product een dag later komen en de vraag was of ik hier akkoord mee ging. U en wellicht ook een aantal anderen zouden dit kunnen bestempelen als karma. Maar ik was hartstikke blij met het bericht: een bedrijf dat pro-actief mij belt en overleg pleegt en de keuze aan mij laat. Dat vind ik hartstikke fijn: goede communicatie en vooral duidelijkheid. En dat de koelkast morgen komt? Dat is dan maar zo.

ctegelaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:20

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door ctegelaar »

NeoDutchio schreef:
27 jul 2021 15:56
alfatrion schreef:
27 jul 2021 13:25
Opmerkelijk. Coolblue belooft levering op zondag, Coolblue levert niet op zondag en wie zit er fout: TS.
Geen idee wie er hier zegt dat TS fout zit. Waar TS, in mijn ogen, de mist mee in gaat is om te denken dat een oplossing binnen 2 uur gedaan kan worden. Als iemand een fout maakt moet je natuurlijk wel de kans geven om dit op te lossen. En 2 uur is echt geen redelijke termijn om iets op te kunnen lossen. Daar helpt 5 keer bellen in die 2 uur ook echt niet aan mee.
alfatrion schreef:
27 jul 2021 13:25
ctegelaar schreef:
26 jul 2021 10:24
Aangezien wij nog steeds zonder koelkast zaten, gaf ik aan dan te willen annuleren en mijn geld terug te willen zodat ik ergens anders kon bestellen. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. Eerst moest alles uitgezocht worden. En er kon geen artikel terugbetaald worden als deze de status 'open' had. Het onbegrip van de avond ervoor maakte plaats voor frustratie en woede.
Daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt een herroepingsrecht en dat geeft jou het recht om te annuleren zonder opgave van redenen. Heb je dit schriftelijk gedaan. Deze route geeft je de mogelijkheid om de wettelijke rente te eisen (2% op jaarbasis). Coolblue moet namelijk onverwijld (=zonder uitstel) terugbetalen en is daarna direct in verzuim.
De herroeping is al in gang gezet en het bedrag zal ook binnen nu en 3 dagen op de rekening staan. Daarna kan TS elders opnieuw gaan bestellen en loopt daar ook weer tegen een levertijd aan. Terwijl in een korter tijdsbestek dit probleem opgelost had kunnen zijn en dezelfde of andere koelkast al in huis had kunnen hebben.
Sommige mensen willen schijnbaar niet dat een ander een fout maakt en dat die andere partij iets oplost. Niet alleen dit topic is daar een voorbeeld van, de klager van Carglass ook. Iedereen maakt wel eens een fout, zelfs TS. Maar gun de maker van de fout ook de mogelijkheid om het op te lossen. De druk en de stress (zo noem ik het als je 5 keer gaat bellen in 2 uur tijd) zorgt er nu alleen maar voor dat TS langer zonder koelkast zit.
Ik begrijp je punt. En misschien heb je gelijk en was de koelkast vandaag gevonden en vandaag ook al geleverd. Maar daar gaat het mij niet om. Het is juist belangrijk om te kijken wat er vanaf zondag tot en met maandagochtend plaatsvond. Niet één fout, maar juist een opeenstapelingen van zaken die misgingen. Dat zorgde bij mij/ons voor een hoop onduidelijkheid en vraagtekens. Wanneer Coolblue had aangegeven dat ze het zo snel mogelijk gingen herstellen en dat we uiterlijk dezelfde dag nog een oplossing zouden hebben, was het anders geweest. Maar wat ze letterlijk aangaven is dat 'alles uitgezocht moest worden' en dat we 'binnen nu en 3 dagen reactie zouden krijgen'.
Het is ieders vrijheid om daar mee te doen wat ze willen. De één kan dit misschien makkelijk accepteren en de ander wat minder. Voor mij was dit antwoord in ieder geval niet acceptabel.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ctegelaar schreef:
27 jul 2021 18:07
Overigens heb ik gister een nieuwe koelkast besteld bij Bol.Com. Deze zou vandaag geleverd worden door Witgoed-online. Echter belden zij mij vanochtend om aan te geven dat mijn product helaas niet mee was gekomen met de zending. Daardoor zou het product een dag later komen en de vraag was of ik hier akkoord mee ging. U en wellicht ook een aantal anderen zouden dit kunnen bestempelen als karma.
Nee hoor, dat is namelijk de meest gehoorde klacht bij Witgoed-online. Later leveren dan overeen gekomen. Ik weet trouwens niet wat ik meer zou vertrouwen, een verkoper als Coolblue die wel eens een foutje maakt en een zeer goede reputatie heeft, of witgoed-online die een adres opgeeft waar volgens de KVK niets zit en een KVK nummer weergeeft van El-vidas: https://www.bol.com/nl/nl/v/witgoed-onl ... /#overview. En laat die El Vidas nu niet bepaald goed uit de hoek komen qua service. Ik wens u succes.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
27 jul 2021 15:56
Waar TS, in mijn ogen, de mist mee in gaat is om te denken dat een oplossing binnen 2 uur gedaan kan worden.
Ik lees toch heel duidelijk een andere probleemstelling in de tekst van de topicstarter dan datgene wat jij er hier van maakt. TS klaagt primair over de communicatie, niet over de termijn. En volgens mij heeft ts dat ook meer dan duidelijk gemaakt.

ctegelaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:20

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door ctegelaar »

Update (voor wie het wil lezen): zojuist ben ik gebeld door Sandra van Coolblue n.a.v. mijn klacht. En ze was er direct heel helder in: "Wij (Coolblue) hebben het in dit geval echt verprutst.

Ze gaf aan dat vanaf het begin al volledig mis was gegaan; de koelkast was namelijk helemaal niet geleverd aan het depot en de bezorgers van Coolblue. Dat hadden ze kunnen zien, maar dat is niet gebeurd of er is geen melding van gemaakt. Daarom werd er ook niets geleverd op zondag.

Op maandag, toen ik met meerdere medewerkers van Coolblue sprak, hadden ze volgens Sandra veel eerder een oplossing moeten bieden. Ze gaf aan dat ze wel direct een nieuwe hadden moeten sturen; ze hadden er genoeg staan op voorraad en ze hadden kunnen zien dat hij niet eens uitgeleverd was voor transport.

Daarnaast was het ook voor haar onbegrijpelijk dat ik volgens een medewerker van de klantenservice niet kon annuleren. Dit kan altijd. Wel gaf ze aan dat Coolblue hier een check op heeft omdat er soms mee wordt gefraudeerd: goederen worden wel geleverd, maar er wordt gecommuniceerd dat er niet geleverd is. Met name bij andere transporteurs. Maar in dit geval was daar geen sprake van; Coolblue zou immers zelf uitleveren.

Natuurlijk gaat er overal wel eens iets heel erg mis, alleen de opeenstapeling hier was wel heel erg, waarvoor excuses dus.

Fijn voor ons maar jammer voor Coolblue is dat we nu wel een nieuwe koelkast hebben. Het liefste had zij deze geleverd. Maar om mij toch als klant terug te winnen heb ik een waardebon van EUR 35,- gekregen. Natuurlijk een heel mooi gebaar, maar het feit dat ze belde, aangaf wat er daadwerkelijk was misgegaan en vervolgens ook aangaf wat ze hiermee ging doen, dat is het meest belangrijke.

De lezers die mij ongeduldig of zelfs onredelijk vonden: dat mag. Ik hoop alleen dat je zelf niet snel in een traject als dit terecht komt. Het ging mij niet om onredelijke verwachtingen maar had puur te maken met een stukje communicatie en oplossend vermogen waarbij het klantbelang voorop staat.
Laatst gewijzigd door ctegelaar op 29 jul 2021 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dank voor de terug koppeling.

Fijn dat je nu duidelijk gehoord ben, duidelijk is hoe het zit en ook een excuus en ook tegemoedkoming hebt gekregen. Uit de terugkoppeling blijkt dat Coolblue nog steeds een goed bedrijf is.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En dan nu de logische vervolgvraag, is de koelkast via Witgoed-online al geleverd?

ctegelaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:20

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door ctegelaar »

NeoDutchio schreef:
29 jul 2021 18:02
En dan nu de logische vervolgvraag, is de koelkast via Witgoed-online al geleverd?
Nee helaas niet. In eerste instantie werd aangegeven dat de koelkast een dag later zou komen, maar de dag erna belden ze al snel dat het onduidelijk was wanneer deze wel zou komen. Daarom hebben we in goed overleg besloten dat ik elders zou gaan bestellen. Dat is uiteindelijk op woensdag bij Media Markt geweest. En uiteindelijk heeft Dynalogic deze netjes namens Media Markt geleverd.

De reputatie van Witgoed-online vind ik verder niet heel relevant. In mijn specifieke geval hebben ze mij continu gebeld, op de hoogte gebracht, inzage gegeven en de mogelijkheid gegeven om elders te bestellen. Ook Bol.com was daar heel snel en schappelijk in.
Voor mij is het dus niet zo dat ik daar niet meer zou bestellen. Dat geldt overigens ook voor Coolblue. Want deze ervaring, die heel matig was, betekent niet dat ik daar niet meer ga bestellen.

Het hele koelkast traject is gewoon pech geweest denk ik. Hopelijk houdt deze het dan ook nog lang vol :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ctegelaar schreef:
30 jul 2021 09:06
NeoDutchio schreef:
29 jul 2021 18:02
En dan nu de logische vervolgvraag, is de koelkast via Witgoed-online al geleverd?
Nee helaas niet. In eerste instantie werd aangegeven dat de koelkast een dag later zou komen, maar de dag erna belden ze al snel dat het onduidelijk was wanneer deze wel zou komen. Daarom hebben we in goed overleg besloten dat ik elders zou gaan bestellen. Dat is uiteindelijk op woensdag bij Media Markt geweest. En uiteindelijk heeft Dynalogic deze netjes namens Media Markt geleverd.

De reputatie van Witgoed-online vind ik verder niet heel relevant. In mijn specifieke geval hebben ze mij continu gebeld, op de hoogte gebracht, inzage gegeven en de mogelijkheid gegeven om elders te bestellen. Ook Bol.com was daar heel snel en schappelijk in.
Voor mij is het dus niet zo dat ik daar niet meer zou bestellen. Dat geldt overigens ook voor Coolblue. Want deze ervaring, die heel matig was, betekent niet dat ik daar niet meer ga bestellen.
Dus een goed aangeschreven webwinkel maakt een foutje en gunt u niets meer. Immers, zelfs in de herkansing koopt u de koelkast niet daar. Maar een winkel die niet duidelijk is over zijn naam en vestigingsadres die klanten lokt met bewust valse informatie, aangezien het een veelvoorkomende klacht is dat ze goederen aanbieden met 1 dag levertijd maar niet kunnen waarmaken, gaat u blind bestellen. U hebt liever een vage webshop die fout bezig is en u op de hoogte houdt dan een eerlijke die een fout gemaakt heeft en in 2 uur tijd niet de juiste info heeft willen geven. Komt dat logisch over?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stelde je die vraag zodat je na het antwoord lekker kon afgeven op TS?

ctegelaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:20

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door ctegelaar »

NeoDutchio schreef:
30 jul 2021 09:40
ctegelaar schreef:
30 jul 2021 09:06
NeoDutchio schreef:
29 jul 2021 18:02
En dan nu de logische vervolgvraag, is de koelkast via Witgoed-online al geleverd?
Nee helaas niet. In eerste instantie werd aangegeven dat de koelkast een dag later zou komen, maar de dag erna belden ze al snel dat het onduidelijk was wanneer deze wel zou komen. Daarom hebben we in goed overleg besloten dat ik elders zou gaan bestellen. Dat is uiteindelijk op woensdag bij Media Markt geweest. En uiteindelijk heeft Dynalogic deze netjes namens Media Markt geleverd.

De reputatie van Witgoed-online vind ik verder niet heel relevant. In mijn specifieke geval hebben ze mij continu gebeld, op de hoogte gebracht, inzage gegeven en de mogelijkheid gegeven om elders te bestellen. Ook Bol.com was daar heel snel en schappelijk in.
Voor mij is het dus niet zo dat ik daar niet meer zou bestellen. Dat geldt overigens ook voor Coolblue. Want deze ervaring, die heel matig was, betekent niet dat ik daar niet meer ga bestellen.
Dus een goed aangeschreven webwinkel maakt een foutje en gunt u niets meer. Immers, zelfs in de herkansing koopt u de koelkast niet daar. Maar een winkel die niet duidelijk is over zijn naam en vestigingsadres die klanten lokt met bewust valse informatie, aangezien het een veelvoorkomende klacht is dat ze goederen aanbieden met 1 dag levertijd maar niet kunnen waarmaken, gaat u blind bestellen. U hebt liever een vage webshop die fout bezig is en u op de hoogte houdt dan een eerlijke die een fout gemaakt heeft en in 2 uur tijd niet de juiste info heeft willen geven. Komt dat logisch over?
Ik had uw retorische vraag natuurlijk kunnen zien aankomen en verwachten. Daarom neem ik u graag nogmaals mee in de strekking.

De goed aangeschreven webwinkel geeft zelf aan het letterlijk verprutst te hebben. Niet één fout, maar meerdere fouten achter elkaar ZONDER enige vorm van goede communicatie. Ik hoop dat dit inmiddels nu een beetje beklijft bij u. Zoals u leest heeft Sandra van Coolblue dit duidelijk aangegeven. Nogmaals, Sandra gaf aan dat ze direct (dus binnen 2 uur) een nieuwe koelkast hadden moeten sturen. En dit zijn niet mijn woorden NeoDutchio. Daarbij heb ik in andere post al aangegeven dat ik Coolblue een harstikke mooi bedrijf vind, maar dit traject en de service die ermee gemoeid was duidelijk niet.

Ook heb ik niet Witgoed-online maar Bol.com op dat moment gekozen als oplossing waar Witgoed-online dan achter zit. Een vrije keuze van een vrije consument. En ja, van Bol.com had en heb ik nog steeds een goede pet op. Juist doordat Bol.com de webwinkel is waar ik heb besteld, weet ik dat ik wat betaling betreft niet of nauwelijks risico loop. Het feit dat Witgoed-online wel met mij belde dat is voor mij gewoon fijn. Ook dat ik hier zelf kon bepalen of ik wilde annuleren of niet. En daar is in mijn ogen niets malafide in te bespeuren.

Het ironische hierbij is dat u het moraal van het verhaal volledig mist. Hoop toch dat u het nu een beetje begrijpt. U had wellicht andere keuzes gemaakt. Dat is helemaal prima. :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ctegelaar schreef:
30 jul 2021 10:46
De goed aangeschreven webwinkel geeft zelf aan het letterlijk verprutst te hebben. Niet één fout, maar meerdere fouten achter elkaar ZONDER enige vorm van goede communicatie. Ik hoop dat dit inmiddels nu een beetje beklijft bij u. Zoals u leest heeft Sandra van Coolblue dit duidelijk aangegeven. Nogmaals, Sandra gaf aan dat ze direct (dus binnen 2 uur) een nieuwe koelkast hadden moeten sturen. En dit zijn niet mijn woorden NeoDutchio. Daarbij heb ik in andere post al aangegeven dat ik Coolblue een harstikke mooi bedrijf vind, maar dit traject en de service die ermee gemoeid was duidelijk niet.
Waar ze hun excuses voor hebben aangeboden en u zelfs een waardebon hebben gegeven.
ctegelaar schreef:
30 jul 2021 10:46
Ook heb ik niet Witgoed-online maar Bol.com op dat moment gekozen als oplossing waar Witgoed-online dan achter zit. Een vrije keuze van een vrije consument. En ja, van Bol.com had en heb ik nog steeds een goede pet op. Juist doordat Bol.com de webwinkel is waar ik heb besteld, weet ik dat ik wat betaling betreft niet of nauwelijks risico loop. Het feit dat Witgoed-online wel met mij belde dat is voor mij gewoon fijn. Ook dat ik hier zelf kon bepalen of ik wilde annuleren of niet. En daar is in mijn ogen niets malafide in te bespeuren.
U hebt niet bij Bol.com besteld, u hebt via Bol.com besteld. Bol is vergelijkbaar met Marktplaats of Aliexpres. Een andere winkel 'koopt' ruimte op de site van Bol en biedt daar zijn goederen aan. Per verkocht product betaald de verkoper hier een bedrag voor. Echter is Bol al lang niet meer de Bol van vroeger. Namen van verkopers komen niet overeen met de naam in de KVK en adressen willen ook niet wel eens anders zijn. Met wie je dus zaken doet is veelal gokken. Net zoals wanneer je je bestelling zal ontvangen.
Het bedrijf Witgoed-online bestaat niet. Tenminste, de enige die bij de KVK te vinden is is een taxibedrijf uit Spijkenisse. Natuurlijk hebt u de vrijheid om te bestellen waar u wilt, maar logisch komt dit niet echt over.

ctegelaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:20

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door ctegelaar »

NeoDutchio schreef:
30 jul 2021 13:12
ctegelaar schreef:
30 jul 2021 10:46
De goed aangeschreven webwinkel geeft zelf aan het letterlijk verprutst te hebben. Niet één fout, maar meerdere fouten achter elkaar ZONDER enige vorm van goede communicatie. Ik hoop dat dit inmiddels nu een beetje beklijft bij u. Zoals u leest heeft Sandra van Coolblue dit duidelijk aangegeven. Nogmaals, Sandra gaf aan dat ze direct (dus binnen 2 uur) een nieuwe koelkast hadden moeten sturen. En dit zijn niet mijn woorden NeoDutchio. Daarbij heb ik in andere post al aangegeven dat ik Coolblue een harstikke mooi bedrijf vind, maar dit traject en de service die ermee gemoeid was duidelijk niet.
Waar ze hun excuses voor hebben aangeboden en u zelfs een waardebon hebben gegeven.
ctegelaar schreef:
30 jul 2021 10:46
Ook heb ik niet Witgoed-online maar Bol.com op dat moment gekozen als oplossing waar Witgoed-online dan achter zit. Een vrije keuze van een vrije consument. En ja, van Bol.com had en heb ik nog steeds een goede pet op. Juist doordat Bol.com de webwinkel is waar ik heb besteld, weet ik dat ik wat betaling betreft niet of nauwelijks risico loop. Het feit dat Witgoed-online wel met mij belde dat is voor mij gewoon fijn. Ook dat ik hier zelf kon bepalen of ik wilde annuleren of niet. En daar is in mijn ogen niets malafide in te bespeuren.
U hebt niet bij Bol.com besteld, u hebt via Bol.com besteld. Bol is vergelijkbaar met Marktplaats of Aliexpres. Een andere winkel 'koopt' ruimte op de site van Bol en biedt daar zijn goederen aan. Per verkocht product betaald de verkoper hier een bedrag voor. Echter is Bol al lang niet meer de Bol van vroeger. Namen van verkopers komen niet overeen met de naam in de KVK en adressen willen ook niet wel eens anders zijn. Met wie je dus zaken doet is veelal gokken. Net zoals wanneer je je bestelling zal ontvangen.
Het bedrijf Witgoed-online bestaat niet. Tenminste, de enige die bij de KVK te vinden is is een taxibedrijf uit Spijkenisse. Natuurlijk hebt u de vrijheid om te bestellen waar u wilt, maar logisch komt dit niet echt over.
Helemaal prima. Goed weekend!

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

ctegelaar schreef:
30 jul 2021 10:46
NeoDutchio schreef:
30 jul 2021 09:40
ctegelaar schreef:
30 jul 2021 09:06


Nee helaas niet. In eerste instantie werd aangegeven dat de koelkast een dag later zou komen, maar de dag erna belden ze al snel dat het onduidelijk was wanneer deze wel zou komen. Daarom hebben we in goed overleg besloten dat ik elders zou gaan bestellen. Dat is uiteindelijk op woensdag bij Media Markt geweest. En uiteindelijk heeft Dynalogic deze netjes namens Media Markt geleverd.

De reputatie van Witgoed-online vind ik verder niet heel relevant. In mijn specifieke geval hebben ze mij continu gebeld, op de hoogte gebracht, inzage gegeven en de mogelijkheid gegeven om elders te bestellen. Ook Bol.com was daar heel snel en schappelijk in.
Voor mij is het dus niet zo dat ik daar niet meer zou bestellen. Dat geldt overigens ook voor Coolblue. Want deze ervaring, die heel matig was, betekent niet dat ik daar niet meer ga bestellen.
Dus een goed aangeschreven webwinkel maakt een foutje en gunt u niets meer. Immers, zelfs in de herkansing koopt u de koelkast niet daar. Maar een winkel die niet duidelijk is over zijn naam en vestigingsadres die klanten lokt met bewust valse informatie, aangezien het een veelvoorkomende klacht is dat ze goederen aanbieden met 1 dag levertijd maar niet kunnen waarmaken, gaat u blind bestellen. U hebt liever een vage webshop die fout bezig is en u op de hoogte houdt dan een eerlijke die een fout gemaakt heeft en in 2 uur tijd niet de juiste info heeft willen geven. Komt dat logisch over?
Ik had uw retorische vraag natuurlijk kunnen zien aankomen en verwachten. Daarom neem ik u graag nogmaals mee in de strekking.

De goed aangeschreven webwinkel geeft zelf aan het letterlijk verprutst te hebben. Niet één fout, maar meerdere fouten achter elkaar ZONDER enige vorm van goede communicatie. Ik hoop dat dit inmiddels nu een beetje beklijft bij u. Zoals u leest heeft Sandra van Coolblue dit duidelijk aangegeven. Nogmaals, Sandra gaf aan dat ze direct (dus binnen 2 uur) een nieuwe koelkast hadden moeten sturen. En dit zijn niet mijn woorden NeoDutchio. Daarbij heb ik in andere post al aangegeven dat ik Coolblue een harstikke mooi bedrijf vind, maar dit traject en de service die ermee gemoeid was duidelijk niet.

Ook heb ik niet Witgoed-online maar Bol.com op dat moment gekozen als oplossing waar Witgoed-online dan achter zit. Een vrije keuze van een vrije consument. En ja, van Bol.com had en heb ik nog steeds een goede pet op. Juist doordat Bol.com de webwinkel is waar ik heb besteld, weet ik dat ik wat betaling betreft niet of nauwelijks risico loop. Het feit dat Witgoed-online wel met mij belde dat is voor mij gewoon fijn. Ook dat ik hier zelf kon bepalen of ik wilde annuleren of niet. En daar is in mijn ogen niets malafide in te bespeuren.

Het ironische hierbij is dat u het moraal van het verhaal volledig mist. Hoop toch dat u het nu een beetje begrijpt. U had wellicht andere keuzes gemaakt. Dat is helemaal prima. :wink:
Stop maar met de discussie met NeoDutchio. In zijn ogen hebben de klanten het altijd gedaan en zijn ondernemers onfeilbaar. Mocht het een keer mis gaan dan is het de schuld van corona, ligt er ergens een schip vast of zijn het nu eenmaal rare tijden.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
30 jul 2021 15:03
Stop maar met de discussie met NeoDutchio. In zijn ogen hebben de klanten het altijd gedaan en zijn ondernemers onfeilbaar. Mocht het een keer mis gaan dan is het de schuld van corona, ligt er ergens een schip vast of zijn het nu eenmaal rare tijden.
Mocht het zich gaan afvragen, ik heb uw reactie gemeld. Nergens geef ik aan dat ondernemers onfeilbaar zijn, nergens neem ik het woord corona in de mond, dat er een schip dwars zou liggen of dat het rare tijden zijn. Een nutteloze reactie van u dus.

ctegelaar
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:20

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door ctegelaar »

NeoDutchio schreef:
30 jul 2021 15:53
Ik_weet_niet_alles schreef:
30 jul 2021 15:03
Stop maar met de discussie met NeoDutchio. In zijn ogen hebben de klanten het altijd gedaan en zijn ondernemers onfeilbaar. Mocht het een keer mis gaan dan is het de schuld van corona, ligt er ergens een schip vast of zijn het nu eenmaal rare tijden.
Mocht het zich gaan afvragen, ik heb uw reactie gemeld. Nergens geef ik aan dat ondernemers onfeilbaar zijn, nergens neem ik het woord corona in de mond, dat er een schip dwars zou liggen of dat het rare tijden zijn. Een nutteloze reactie van u dus.
NeoDutchie probeer hier de ironie van in te zien en neem het vooral niet te zwaar op. Ik heb m’n koelkast, jij hebt je punt gemaakt en je mag daarom nu lekker ontspannen gaan genieten van het weekend! Iedereen blij :wink:

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door Jablan »

ctegelaar schreef:
30 jul 2021 13:55
Goed weekend!
Uiteindelijk een mooi verhaal. Nog een tip voor je volgende huishoudelijk apparaat. Kijk eens rond bij een echte winkel. Wij hebben nu een koelkast en fornuis, die je niet online kunt bestellen, omdat de fabrikanten die modellen exclusief via winkelverkoop aanbieden. Prijzen zijn lager dan modellen met minder opties.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Coolblue: koelkast niet geleverd (wel betaald) en geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ctegelaar schreef:
30 jul 2021 16:43
NeoDutchie probeer hier de ironie van in te zien en neem het vooral niet te zwaar op. Ik heb m’n koelkast, jij hebt je punt gemaakt en je mag daarom nu lekker ontspannen gaan genieten van het weekend! Iedereen blij :wink:
U ook alvast een fijn weekend.

Plaats reactie