LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

Ik heb eind vorig jaar een pakket dvd's gekocht via een nederlandse website www.geenverzendkosten.nl .
Deze site is nederlands en dan mag je toch verwachten dat wanneer je een starterspakket van 101 dvd-films voor 150 euro koopt deze films ook regio 2 en nederlands ondertiteld zijn.
Niets is minder waar!!!!!!! Ze zijn niet allemaal regio 2 en geen van allen is nederlands ondertiteld.
Trap er dus niet in want je krijgt je geld niet terug.
Hij adverteert er nog steeds mee.....en het zou toch eigenlijk niet moeten kunnen. Jammer dat we als consument op internet zo weinig beschermd zijn.
Enfin,een gewaarschuwd mens telt voor 2 nietwaar.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door domin8r »

Ik zie overal vermelding van regio en/of ondertitels.. is dit nieuw of keek u met uw neus?

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

Misschien toch beter lezen?
De dvd's zijn gewoon niet ondertiteld terwijl je dat van zo'n site wel mag verwachten.
Bovendien is het volgens mij zo, dat wanneer je daar dus achterkomt en dezelfde dag nog een mail stuurt dat je ze terug wil sturen en je geld retour wil je mag verwachten dat je een normaal antwoord terug krijgt.
De koop ongedaan maken zit ingebakken in ons rechtssysteem.
Maar dat geld schijnbaar niet voor het internet.
Hoewel ik toch veel zaken doe via dit medium en normaal gesproken zeer tevreden ben zit ik met een "Starterspakket"in mijn maag.
Ik raak het aan de straatstenen niet kwijt.
Ook weet ik via de Marktplaats(waar ik veel reacties kreeg) dat ik niet de enige ben. Ik heb het pakket nl. aangeboden voor een spotprijs...niemand die het wil.
Wel veel mensen die ook zo'n pakket hebben en er dus ook niks mee kunnen.
Ik vind het dan ook erg dat dit gewoon kan.
Misschien wordt het tijd voor wat consumenten bescherming op het net.
Dat wou ik alleen even kwijt.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door edmoor »

Bij al hun DVD's staat voor welke regio ze zijn en welke ondertiteling ze hebben.
Bij dat starterspakket staat geen informatie over de ondertiteling dus mag je er volgens mij van uitgaan dat ze niet ondertiteld zijn.
In ieder geval laat het aan duidelijkheid te wensen over.

Er staat wel bij dat ze voor regio 2 zijn en je zegt dat dat niet voor alle films in dat pakket geldt?
Misschien dat je om die reden kunt reclameren.

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

Ik ga ervan uit dat ik op een nederlandse site ondertitelde films koop...mits anders vermeld.
En ik zou je de correspondentie kunnen sturen,,,maar daar word je echt niet vrolijk van.
Ook heb ik na maanden zelf eerlijk adverteren op Marktplaats de advertentie eens door een ander laten plaatsen...wat schetst mijn verbazing...de eigenaar van de site bracht een bod uit van 40 euro...
Zegt genoeg denk ik.
Ik heb het in iedergeval opgegeven.
Maar dat neemt niet weg dat anderen wel gewaarschuwd moeten worden voor dit soort praktijken.
Bij deze dus... :!:

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door edmoor »

Waarvoor dank.
Dat is waar sites als die van TROS Radar voor zijn.

Geenverzendkosten.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:31

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Geenverzendkosten.nl »

Deze site is nederlands en dan mag je toch verwachten dat wanneer je een starterspakket van 101 dvd-films voor 150 euro koopt deze films ook regio 2 en nederlands ondertiteld zijn.
Even een reactie van de eigenaar van www.geenverzendkosten.nl:

Aannames zijn onverstandig. Er zijn mensen die er voor kiezen een vraag te stellen als er mogelijk iets onduidelijks is.
Overigens bepaalt de manier van communiceren die de klant kiest, in hoge mate hoe ik omga met een verzoek.

Ik heb nimmer beweerd dat de films in het 101 films pakket Nederlands ondertiteld zijn.
En waarom je zou mogen verwachten dat films die je in Nederland koopt Nederlands ondertiteld zijn, is mij onduidelijk. Je koopt in Nederland ook Engelstalige boeken, CDs, broodroosters (hmmm... de gebruiksaanwijzing) en meer van dat soort zaken. De meeste DVDs die je in Nederland op www.amazon.nl koopt zijn niet ondertiteld.
Juist uit het feit dat wordt aangegeven in welke taal een film ondertiteld is, moet je m.i. kunnen begrijpen dat Nederlandse ondertiteling niet vanzelfsprekend is.

Op mijn site geef ik keurig aan welke regio en welke ondertiteling (mits aanwezig) een film heeft.
Van veel titels (het zijn er ruim 6000...) weet ik niet zeker of er ondertitels bij zitten (laat staan in welke taal), dan laat ik de mededeling over ondertiteling weg.

Het verbaast me dat iemand die overal de taal waarin de ondertitels beschikbaar zijn ziet aangegeven, denkt dat bij een titel waar GEEN ondertitelingsinformatie staat de ondertiteling dan wel in het Nederlands zal zijn.
Ik vermoed dat deze mevrouw er ook van uit gaat dat op haar -immers in Nederland gekochte- vakantie in Spanje iedereen Nederlands spreekt....

Even inhoudelijk-
Bod van 40,00
Mijn bod van 40,00 was inderdaad niet al te hoog. Tweedehands DVDs zijn niet zo duur ... Daarnaast kocht ze de films in combinatie met een DVD speler. Ze had tamelijk veel korting gekregen op de combinatie aankoop. En ik was de bestelling zelf komen afleveren. Ik vind het naïef om te verwachten dat je voor een deel van een combinatie-aankoop de volle prijs van het onderdeel terugkrijgt.
De aanbieding die deze mevrouw deed stond wel erg vaak vlak bij mijn advertentie, ik zou haast denken dat ze me probeerde dwars te zitten.
Haar vraagprijs lag aanzienlijk onder de mijne. Ik adverteer ondertussen niet meer op Marktplaats, dus ik heb geen last meer van deze mevrouw.

Regio 2:
Inderdaad zijn niet alle films in die box regio 2 films. Een aantal ervan is regio 0, en dus afspeelbaar op alle DVD spelers wereldwijd. Vanuit functioneel oogpunt zijn ze daarom gelijkwaardig (of beter) dan een DVD die slechts op regio 2 spelers werkt.
En ze zijn allemaal afspeelbaar op de regiovrije DVD speler die deze mevrouw samen met de box kocht.
Ik realiseer me dat het nu een aanname mijnerzijds is, maar ik vermoedde dat iemand die een regiovrije DVD speler koopt ook -niet Nederlands ondertitelde- films uit andere regio's wil bekijken. Er zijn me welgeteld 17 Nederlands ondertitelde regio 1 films bekend... Waaronder vier uitvoeringen van Soldaat van Oranje.

Arthur Swart
www.geenverzendkosten.nl

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

wat jammer dat ik zo'n tijd uit de running ben geweest....
alsnog even iets rechtzetten hoor.

uit uw reactie blijkt toch al dat u niet helemaal juist handelt en uw clienten niet serieus neemt :? .
als ik een vakantie boek naar spanje weet ik dat ze daar spaans spreken,dus ik geloof niet dat deze vergelijkingen erg handig zijn geformuleerd. u heeft blijkbaar een niet al te hoge dunk van de mensen die uw site bezoeken.

ik heb bovendien binnen 24 uur keurig gereageerd via de e-mail destijds en de koop ongedaan willen maken.
een bod van 40 euro.....ehhhh :roll: belachelijk,zo doe je geen zaken maar belazer je de kluit.

ook nog even over de beroemde dvd-speler....ligt al heel lang op de vuilnisbelt hoor.
was gebruikt dat wist ik en ik heb daar evengoed nog het niet mis te verstane bedrag van 75 euro voor betaald.
dus hang niet het slachtoffer uit want dat ben ik al.

door dit te plaatsen wil ik graag mensen waarschuwen om niet te goed van vertrouwen te zijn en dat is misschien wel gelukt.
dat hoop ik dan maar. :!:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dat er een dom is geweest wil nog niet zeggen dat de rest ook zo is. Want ik vind het ontzettend dom om 75 euri te geven voor een gebruikte DVD als er al nieuwe te koop zijn voor nog geen 40. Ok wegwerpkwaliteit maar dat weet je dan. Er wordt teveel gezeikt door spijtoptanten op deze site.

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

goh, misschien is de site er wel voor om te "zeuren" over miskopen??
ik kan me vergissen,maar dacht toch dat gewaarschuwde mensen voor 2 tellen. dat is het doel van deze sites.
nu maar hopen dat je d'r zelf nooit tegen aan loopt hoor. :lol:
Laatst gewijzigd door snuitje op 13 jan 2006 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mr T. »

Wat een mop! www.geen verzendkosten.nl is een link naar een site over een modelflat en www.amazon.nl bestaat niet (is de engelse amazon)

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

:lol:

dat bedoel ik maar weer.

i rest my case... :roll: ...hahahaha.

assiepoes
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door assiepoes »

Wat een wanhopig type zeg, die verkoper...

Ik kon het niet laten toen ik dit las, om even de site te bekijken. Nou, het is inderdaad nog wel van dezelfde persoon (A. Swart). Hij heeft de site veranderd op 25 augustus 2005. Dus niet lang na posting van dit onderwerp.

Wat zou er met die flats mis zijn? :lol:

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

:lol:
wie het weet mag het zeggen.....
misschien raken ze met verzendkosten niet kwijt...hihihi

assiepoes
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door assiepoes »

krijg je straks na betaling van 250.000 euro gratis een stapel bakstenen op je stoep gekwakt! :(

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

Ja.........waar zijn de dvd's gebleven????????
Huizen brengen meer op denk ik..hihihi

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Beetje zieke opmerkingen Snuitje. Als ik dit topic zo doorlees had de eigenaar van geenverzendkosten.nl gelijk. Dat je zlef de moeite niet neemt om informatie door te lezen of even een vraag per mail te stellen is een verkoper niet te verwijten. Dat is je eigen luiheid geweest, niets meer en niets minder.

Dat je daarna nog gefrustreerd na gaat lopen trappen omdat je geen gelijk krijgt als je het niet hebt is uitermate triest, zielig, walgelijk, schandalig en ronduit achterlijk. Ga eens naar een psychiater voor een paar pilletjes, je hebt ze namelijk nodig.

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

nou, ??
u heeft het vast niet helemaal gevolgd.
geeft niet hoor...kan ons allen gebeuren :?

ik heb gewoon gedaan wat een ieder zou hebben gedaan.

en verder ben ik reuze gezond van lichaam en zeker van geest hoor..
geen zorgen daarover :lol: , toch bedankt dat u zich daarover bezorgd heeft gemaakt...was echt niet nodig.

p.s. ik heb de dvd's nog hoor..
niemand wil ze hebben misschien heeft u interesse??

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door SJZ »

ik heb de dvd's nog hoor..
niemand wil ze hebben
Je had toch een bod van 40 euro?

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: dvd miskoop van het jaar !!!!!!!!!

Ongelezen bericht door snuitje »

:lol: van de verkoper ja.... ik vreet ze nog liever op.
voor de duidelijkheid...het gaat niet om het geld.
da's toch al weg. het gaat om de waarschuwing en die heeft effect gehad denk ik zo.
zie de links in het betoog van dhr. a. zwart.
de dvd's gaan het bejaardenhuis hier, dan kunnen ze ze leuk beplakken voor de kerst.
gebeurt er toch nog iets nuttigs mee. :wink:

Gesloten