LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REDCOON

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
solm
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2005 19:20

REDCOON

Ongelezen bericht door solm »

Hallo,

ik wilde een videocamera bestellen via Redcoon. Je moet dan vooruit betallen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Gr. M. Sol

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door calastra »

spullen worden o.a. gebracht door selektvracht. Ik werk daar en kan tot nu toe geen vreemde zaken ontdekken. Mensen pakken meestal het pakketje gelijk uit, en het ziet er tot nu toe goed uit.
Ik zat er zelf ook aan te denken om er te bestellen.

groetjes Lisette

solm
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2005 19:20

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door solm »

Hallo,

heb intussen de camera besteld en het ging allemaal goed. Het was er binnen 4 dagen, gebracht door selectvracht. Netjes aan de deur betaald en alles wat ik besteld heb zat in de doos.
Dus goedkoop en goede service.

Maartje 57
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:43

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Maartje 57 »

Ik heb laatst een dvd camera besteld en was er sneller dan verwacht.
Alles zat erbij en werd binnen 3 dagen gebracht!
Zag er prima uit.

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Bepje »

Heb Dyson animalpro gekocht bij Redcoon. Levering duurde iets langer dan beloofd, dus ik stuurde een mail om te vragen hoe het met mijn bestelling stond. Omdat ik de volgende dag nog geen antwoord had ging ik op hun site chatten (handig!) met een van hun servicemedewerkers, die mij kon vertellen dat de order de volgende dag of de dag daarop geleverd zou worden, wat ook gebeurde (keurig verpakt, helemaal in orde). Een dag of wat later kreeg ik alsnog antwoord op mijn mailtje met excuses dat het niet direct was beantwoord omdat ze het zo druk hadden, en dat ik mijn stofzuiger inmiddels ontvangen zou moeten hebben. Mijn indruk: keurig bedrijf, lage prijzen, kun je met een gerust hart bij kopen!

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Bij Redcoon een digitale camera besteld en vooruit betaald. Deze kon uiteindelijk niet geleverd worden. ik kreeg toen netjes mijn geld terug. Daarna een cameratas en een objectief besteld en vooruit betaald. Deze werden keurig binnen vier werkdagen door Selektvracht afgeleverd. Uiteindelijk heb ik de gewenste camera met een beter objectief voor een lagere prijs in Aken bij Saturn gekocht.

TIP Het loont de moeite om bij de aankoop van fotografische en andere producten de verschillende internetaanbieders met elkaar te vergelijken. Zo was het ene objectief,dat ik gekocht heb, bij Redcoon goedkoper maar het andere bij cameranu.nl.

vd2006
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2006 11:49

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door vd2006 »

Vorig jaar een DVD recorder bij hun besteld.
2 dagen later afgeleverd.
Perfect zoals het hoort.

Prima zaak dus! :D

Rijkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2006 10:59

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Rijkie »

Ik heb geen positieve ervaring met het bedrijf Redcoon. Had 14 juli een digitale camera besteld en vooraf betaald. De camera kwam alleen niet binnen de levertijd. Gebeld naar Redcoon en selectvracht, waarmee ze leveren. Select vracht had niets ontvangen, dus het pakketje was zoek!! Omdat ik daarna op vakantie ging had ik niets meer aan de camera (dan zou hij komen wanneer ik er niet was) en heb dus geld terug gevraagd.

Maar het geld kwam maar niet.
14 augustus, een maand later, weer gebeld. Nog niets over gemaakt..
en zo een heel aantal telefoontjes later is nu op 24 augustus het geld overgemaakt. Zoals ZIJ zeggen. Ik heb inmiddels een week later nog steeds geen geld ontvangen, terwijl het binnen 2 werkdagen op je rekening hoort te staan.

Of ik 't geld nu wel of niet terugkrijg (je zou zeggen van wel maar ik ben 't vertrouwen kwijt) één ding weet ik zeker:
ik bestel noooooit meer wat bij redcoon!!

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door boebele »

Ik wilde bijna iets bestellen bij RedCoon omdat ze vrij goedkoop zijn, maar op oa tweakers las ik niet zulke beste recensies. Vooral de levertijden schijnen nogal eens af te wijken van wat er vermeld staat op de site. Ik ben daarom met een ander bedrijf in zee gegaan.

Madelon1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2006 18:06

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Madelon1984 »

Op 20 december 2005 een memorystick besteld en betaald en nooit ontvangen!
Na verscheidene keren gemaild te hebben (zonder reactie terug), had ik het opgegeven.

Wel kreeg ik nog heel leuk elke keer de nieuwsbrief! :?
Vorige week was ik het echt zat en heb ik een mail gestuurd en zowaar een reactie teruggekregen.
Het bestelde product was destijds niet leverbaar en ze zouden het geld terugstorten. (na 9,5 maand zou je idd denken dat 't een keer tijd werd!)
Ook lekker, als ik niet toevallig weer een keer had gemaild hadden ze het geld lekker in hun zak kunnen steken! :shock:

Echt rare praktijken daar bij Redcoon. Ik zou er echt niet (weer) wat bestellen!!!
Ik heb wel een e-mailadres waar je wel een reactie van ze krijgt maar ik weet niet of ik dat hier wel op kan zetten...
Dus heb je problemen met Redcoon mag je mij mailen:
[email protected] dan mail ik terug met het adres van redcoon...

Ondertussen ga ik maar wachten op mijn geld :roll:

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Michel73 »

Ik heb bij Redcoon een digitale camera besteld. Ging allemaal prima, de camera was na 3 dagen in huis :D

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb er mijn camera bij besteld en heb geen klachten. Ik ben bij hen gekomen via tweakers.net.

@Rijkie: Ik adviseer u om een aangetekende (als u vreest dat ze niet reageren op de brief) brief te sturen (maak een kopie voor u zelf) waarin u zakelijk uitlegt wat er gebeurt is, ze "in gebreken" steld en eist binnen twee weken te betalen. Na deze periode of 30 dagen nadat u heeft gemeld het geld terug te willen is de verkoper verplicht alle schade die u leid te vergoeden, zoals bij voorbeeld een incasso buro mocht het zover komen.

volkerts
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:08

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door volkerts »

Ik heb zeer slechte ervaringen met deze winkel. Ik heb er een Garmin navigatiesysteem gekocht in september vorig jaar. Ten eerste duurde de levering al wat langer dan beloofd op de site, maar goed.. kan gebeuren.

Na het apparaat een tijdje gebruikt te hebben bleek dat de bluetooth functie niet goed werkte en ik heb het apparaat in overleg teruggestuurd voor reparatie. Van te voren was mij verteld dat dit zo'n 6 weken zou gaan duren.

Op dit moment is het 12 weken geleden dat ik het apparaat kwijt ben en ik heb het nog steeds niet terug!! Er zijn al heel wat mailtjes over en weer gegaan, maar Redcoon weigert enige verantwoordelijkheid hiervoor te nemen. Tevens is mijn verzoek om compensatie (wat me toch wel terecht lijkt als een reparatie 2x zo lang duurt) tot twee keer toe gewoon genegeerd.

Ze blijven doodleuk op mijn mailtjes antwoorden met: het apparaat komt volgende week terug (..), verder reageren ze niet inhoudelijk op mijn mail. Ik raad iedereen af bij deze webwinkel te bestellen, want als er problemen optreden helpen ze je absoluut niet! Zeer zeer slechte klantenservice. Er zijn genoeg andere winkels te vinden met dezelfde lage prijzen waar de service wél goed is.

Niels23
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2007 15:59

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Niels23 »

Hall, allemaal. Ik ben nieuw op het forum en heb me aangemeld omdat ik nogal teleurgesteld ben met deze winkel. :(

Ik had een nieuwe telefoon besteld simlock vrij, omdat m'n oude mobiel niet goed meer was. Hij was binnen 3 dagen geleverd.
Iets later dan aangekondigd, maargoed daar gaat het in dit geval niet om.

De mobiel zat netjes verpakt in een doos met alles meegeleverd.

Nu blijkt dat de camera van deze mobiel, een 1.3megapixel camera niet werkt. Wanneer ik op de knop druk die de camera zou moeten activeren, zegt deze ''Fout opgetreden!.'' :roll:

In de brief die ik bij de aankoop kreeg beweerd redcoon en ik quote ''Naast de controle van de fabrikant heeft ook redcoon een eigen kwaliteitscontrole, die permanent de functionaliteit van de aangeboden producten bewaakt.'' Nou dat vind ik dus niet zo. Ik heb ze gemailt, maar nog geen reactie. Ben nu behoorlijk pissig en hoop dat ze snel met een antwoord komen. :evil: :cry:

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Wij hebben vorig jaar een videocamera gekocht bij redcoon. De levering ging op zich redelijk snel, alleen door een fout van onze kant duurde het wat langer voordat we hem hadden dus dat kan je ze niet aanrekenen, ze verleende alle medewerking en konden ons vertellen waar hij bij select vracht lag zodat we hem konden halen. (ivm vakantie hadden we hem naar mijn ouders gestuurd maar wij waren eerder terug dan gepland en onze ouders zijn toen in onze plaats gegaan op de dag dat ze zouden komen had een buurman gezegd dat er niemand was terwijl ik zat te wachten, heb dus voor nop gewacht, maar ze waren wel geweest dus nogmaals onze fout en niet de hunne) Hij werkt overigens prima dus wat betreft klachtenafhandeling heb ik geen idee.

Auguste Rodin
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 23:18

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Auguste Rodin »

Ik een ontzettend slechte ervaring met REDCOON. Ik had een home cinema systeem gekocht en zou uit voorraad leverbaar zijn. Dit werd bevestigd door een medewerker, werd echter pas 10 dagen later afgeleverd.

Bij aankomst bleek het apparaat niet te werken. Direct contact opgenomen met REDCOON en het zou retour worden gezonden en worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Na een maand niets gehoord te hebben, kreeg ik vele telefoontjes de melding dat ze het apparaat waren vergeten in het magazijn of zo....?

Tevens werd verteld dat het apparaat niet kon worden omgeruild omdat de doos niet was dichtgetaped met het correcte plakband!!!!!!!!!!!! Ik werk zelf in de logistiek en heb alle spullen, draadjes van het systeem etc keurig in de juiste zakjes terug in de doos gedaan en de doos netjes dichtgemaakt, niets bijzonders.

Toch verviel mijn omruilgarantie door het gebruik van het niet correcte plakband en wordt het apparaat naar de reperateur gestuurd en krijg geen nieuwe, moet het dus doen met een defecte die gerepareerd gaat worden.

Na even geGoogled te hebben, bleken hiervan vele mensen de dupe te zijn geworden. Ik denk dat REDCOON op deze manier onder zijn omruilverplichting probeert uit te komen. Ik wil het er niet bij laten zitten en roep mensen met vergelijkbare gevallen zich te melden!

Groet,
Maurice.
[email protected]

hullo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2007 14:26

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door hullo »

Bij redcoon een lcd tv besteld, eerst gebeld of die op voorraad was en ben heel vriendelijk geholpen en verteld dat die op voorraad was en hij vertelde me dat ik de bestelling s,maandags bezorgt zou worden (donderdags ervoor besteld), ben vervolgens op de hoogte gehouden via de mail van mijn bestelling en de tv is volgens afspraak s,maandags bij mij thuis bezorgt :D ... Toppie..
Ik was wel een beetje bang dat ik een buitenlands model zou krijgen :( maar heb gewoon een nederlands model met een nederlanstalige handleiding erbij gekregen :D en dat voor een hele lage prijs...
Dus ik kan tot nu toe alleen maar positief reageren.....

LiCryS
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2007 17:22

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door LiCryS »

Mijn ervaringen met Redcoon zijn tot dusver PRIMA!! Ik heb er een Siemens Surpresso gekocht, de levering en alles was snel en correct!

Onlangs had ik een probleem met mijn Siemens, Redcoon gebeld: wilden het apparaat de volgende dag wel komen halen, eventueel op mijn werkadres, allemaal geen probleem! Dat vind ik prima service! Niets zelf opsturen en enorme verzendkosten betalen; het wordt gewoon gehaald! Tijdens het telefoontje had ik al de begeleidende brief per email binnen, heel netjes allemaal!

Wat mij betreft mogen er veel meer bedrijven zo correct zijn!

panic
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:48

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door panic »

Ik heb bij Redcoon meer dan een week geleden een navigatiesysteem besteld. Op de website stond dat ze dat apparaat op voorraad hadden. Maximale levertijd 4 dagen. Vanaf dat moment staat er op hun website dat mijn bestelling in behandeling is... Omdat ik daar geen verandering in zag komen heb ik via de chat een aantal dagen geleden contact met ze gezocht. Het door mij bestelde apparaat was dus NIET op voorraad in tegenstelling van wat er op hun website stond.. De medewerker van Redcoon kon me vertellen dat ze dit op de website lieten staan omdat ze deze bij de leverancier hadden besteld en de dag erna binnen zouden krijgen. Even later zou deze medewerker de status toch laten veranderen in "niet op voorraad"
De dag erna maar weer gekeken... Bestelling nog steeds in behandeling. Deze keer maar gebeld met Redcoon. Kreeg een verbaasde medewerker aan de lijn die het heel vreemd vond dat er op de website stond dat het apparaat op voorraad was.. Hij zou het aan laten passen in "niet op voorraad". Verder kon hij me niet vertellen wanneer ze het apparaat binnen zouden krijgen en aan mij op zouden kunnen sturen... Dus maar weer een dag gewacht..
Ik was nieuwsgierig en heb de dag erna via de chat weer contact gezocht omdat mijn bestelling nog steeds in behandeling was en er op de website ook nog steeds stond dat het apparaat op voorraad was...
Ik kreeg toevallig dezelfde persoon te spreken via hun chat die ik de dag ervoor aan de telefoon heb gehad. Opnieuw werd er heel verbaasd gereageerd dat er op de website stond dat het apparaat op voorraad was terwijl hij onderhand al een week niet leverbaar was. De medewerker deed alsof het de 1e keer was dat hij dit hoorde. Toen ik hem ermee confronteerde veranderde zijn verhaal in hetgeen hij aan de telefoon had verteld...
Al met al zit ik nu al een week te wachten en weet ik nog helemaal niks....
1 ding moet ik ze meegeven.. Telefonisch is toegezegd dat de bestelling gewoon geannuleerd kan worden en dat mijn geld binnen een week terug op mijn rekening staat... .. Ik geef de Redcoon people nog 1 dag en ga dat traject dan in.

Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet op voorraad is en niet (tijdig) wordt geleverd door de leverancier.... dat is ook helemaal niet zo erg maar je verwacht dan wel juiste informatie van de medewerkers en een juiste melding op hun website bij je bestelling.

hmolenaar32
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 18:31

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door hmolenaar32 »

Ik heb bij redcoon een LG home cinema set gekocht van ca 300 eur. Na de bestelling was ik vrij gestressed omdat ik toen pas de slechte recensies las (had geld al overgemaakt). Maar .........het moet gezegd worden, ik had het setje binnen een week in huis en het is een perfect werkend systeem. Dus geen klachten so far.

Gesloten