LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Csdj
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:47

Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Csdj »

Ik heb onder rembours een pakket ontvangen via pakketdient GLS. Ik heb aan de chauffeur 430 euro betaald. Ik hoefde niets te tekenen, wat ik al raar vond. Stom van mij, maar ik dacht, het zal wel goed zijn. Nu, een half jaar later komen er om de paar dagen dreigbrieven binnen van GLS: Ik heb aan de chauffeur slechts 111,60 euro betaald en of ik even de rest wil betalen! Brieven, e-mails en telefoontjes helpen niet. Ze zeggen dat ik getekend heb voor die 111,60. Die handtekening is dus vervalst. Maar wat moet ik? Ik ben eigenlijk ten einde raad, ik ga toch niet 2x voor mijn pakketje betalen!
Na onderzoek van mijn partner meldt de afdeling sales van GLS dat een rembours-verzending altijd volledig aan de chauffeur dient te worden betaald...
Is iemand ooit wel eens in zo'n situatie terechtgekomen?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee en ik vrees ook dat er weinig aan te doen valt. Jij hebt je geld meegegeven zonder te tekenen dus er is nergens bewijs van betaling. Dat zij nu je handtekening vervalst hebben lijkt me lastig aan te tonen dus ik vrees dat je er aan vast zit.

Csdj
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:47

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Csdj »

Hoi Dilbert29
Dat kan je toch werkelijk niet serieus menen. Heb jij aandelen in GLS ofzo?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Jonjo »

Nee natuurlijk niet. Dat de desbetreffende chauffeur dat pakket bij U heeft achtergelaten, is een bewijs dat U het bedrag dat onder rembours betaald moest worden, geleverd. Dit heeft niets met tekenen te maken.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door dds »

Een antwoord van iemand die geen aandelen heeft maar wel zeer verbonden is met de GLS.

Er zijn eigenlijk twee problemen:

De eerste; de chauffeur mag een rembourszending nooit afgeven zonder dat de zending volledig is betaald!

De tweede; U zegt betaald te hebben, maar daarvoor ontbreekt nu het bewijs (uw handtekening, wel een nagemaakte zoals U aangeeft.)

Ik zou (wel even je rechtbijstand inschakelen) in principe verdere betaling weigeren! Waarom; de chauffeur heeft de fout gemaakt door een pakket af te leveren zonder dat daarvoor volledig is betaald. Natuurlijk is het zo dat U geen bewijst heeft, maar de chauffeur heeft niet volgens de voorschriften van GLS gehandeld.

Tot slot, na mij zullen waarschijnlijk nog andere reactie's komen die het eens zijn met Dilbert, dat kan ook goed. Wij hebben niet voor niets in NL rechtbanken! Je kan strijden over wat de juiste mening is, dat zal hier ook gebeuren. Iemand die dan iets zegt waar je het niet mee eens bent kan je niet gelijk verwijten dat deze "aandelen bij GLS heeft". De zaak kan twee kanten op, er zijn dus ook twee meningen, ik ben bang dat dit alleen op een juridische wijze kan worden opgeklaard!

Csdj
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:47

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Csdj »

Het spijt mij als mijn woorden verkeerd zijn overgekomen, het 'aandelen' was een geintje...maar schriftelijk komt dat natuurlijk niet over.
Ik begrijp het niet, dds, natuurlijk mag een chauffeur geen halfbetaalde rembourszending afgeven, dat slaat helemaal nergens op. Dat zeg ik ook steeds tegen gls, maar daar gaan ze gewoon helemaal niet op in. Ik zit er echt vreselijk mee, ik slaap er niet van. Ik kan toch niet helemaal machteloos staan? Het kan toch niet zo zijn dat iemand maar gewoon een handtekening zet, en zegt dat die van mij is?? Ja ik weet het, blijkbaar wel. En dus zal het inderdaad wel een juridische kwestie worden, maar ik dacht misschien heeft iemand advies voor mij. In ieder geval hartelijk dank voor jullie (snelle) reacties!

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door dds »

Je zal hier (zoals ik al aangaf) alleen op een juridische manier onderuit kunnen komen. Dus: meld dit bij je rechtbijstand of ga naar een juridisch loket in jouw gemeente. Op een andere wijze zal je dit namelijk niet kunnen winnen, ze luisteren namelijk gewoon niet naar jouw standpunt. Dit terwijl het probleem in eerste instantie toch echt bij de chauffeur ligt!

Csdj
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:47

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Csdj »

Precies wat jij zegt, dds, vind ik nou juist zo erg. Ik hoef nergens 'onderuit te komen'. Ik heb immers gewoon betaald. Ik zal je advies opvolgen en juridisch advies gaan inwinnen..Erg toch, al die tijd en moeite en ergernis waar ze me mee opzadelen. Wederom dank voor je reactie

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Vervalste handtekening kun je aantonen door een kopie van je rijbewijs of paspoort.

En zoals gezegd: een chauffeur van GLS mag natuurlijk nooit een deelbetaling accepteren voor een pakje.
Het is "alles of niets".

Hier wordt de zaak duidelijk besodemietert, door de chauffeur van GLS.

Succes met de rechtzaak!
Want dat zal de enige manier zijn om dit tot een goed eind te brengen.
Houd je ons op de hoogte ??

Lieske

Csdj
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:47

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Csdj »

Dank je lieske, voor deze goede tip. Ik was aan het bedenken hoe dit zou moeten gaan, maar natuurlijk: paspoort en rijbewijs.
Dank je wel, ik vind het echt een vreselijke zaak. Dat je gewoon zo keihard in de maling wordt genomen. Een ding is zeker: dit gebeurt me nooooit meer! Wordt vervolgd...

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door dds »

Heeft GLS U toevallig al de aftekenlijst laten zien. Deze worden digitaal opgeslagen en zijn in principe opvraagbaar. Daaruit kan ook blijken dat U niet getekend heeft!

Csdj
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2006 13:47

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Csdj »

hoi dds, na de eerste briefwisseling heb ik dat gevraagd en zij zou me die lijst opsturen...En nee, deze heb ik tot op heden niet ontvangen. Want die zou ik heel graag willen zien! Ik heb zo'n idee dat ze daar toch niet zo zeker van durven te zijn. Anders zou ik m wel te zien krijgen toch?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Lijkt me toch een rare situatie.

Iets dat onder rembours verzonden wordt, wordt bij mijn weten pas overgedragen aan de ontvanger, wanneer die het volledige bedrag heeft betaald.

Dat er eigenlijk moet worden getekend, dat klopt wel, maar dan is de chauffeur buiten zijn boekje gegaan, door de spullen toch tegen dat lagere bedrag te overhandigen.

Wanneer het tot een rechtszaak komt, en jij betwist de juistheid van de handtekening: een grafoloog kan dan als deskundige zijn of haar oordeel geven. Zij mogen dus eerst eens bewijzen dat dat jouw handtekening was.

Robert1955
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2005 11:58

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Robert1955 »

Even voor de goede orde,

U heeft €430,- betaald en géén € 111,60.

U hoefde niet te tekenen voor ontvangst van dat pakket?
U wordt nu lastig gevallen door GLS omdat u te weinig betaald zou hebben? (Wat onmogelijk is omdat chauffeurs alleen rembourszendingen af mogen geven als er betaald en getekend is.
Bij elke afwijking hierop is de chauffeur aansprakelijk).

Hier is maar 1 conclusie mogelijk,
Ga naar het politiebureau en doe aangifte.
Leg daar even precies uit wat er is voorgevallen.
Laten zij de digitale aftekenlijst opvragen,als bevoegd opsporingsambtenaar kunnen zij dat.Tevens is het verstandig dat zij meteen opvragen of er al meer problemen met rembourszendingen zijn geweest bij de desbetreffende chauffeur.
Als er al een handtekening staat (wat ik waag te betwijfelen) is deze dus niet correct ( lees vals ). Zodra daar uw eigen handtekening naast staat wordt het direct zichtbaar.
Ga niet in discussie met GLS maar ga naar de politie.
Als u aangifte hebt gedaan van deze feiten kunt u hen op de hoogte stellen dat u aangifte hebt gedaan en zodoende de zaak uit handen gegeven.
Veel succes verder en laat maar iets weten wat hier uit voortgekomen is.
Mvg.....Robert1955

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ben het daar helemaal mee eens, gewoon aangifte doen, draai de rollen maar om. Handtekeningen vervalsen is valsheid in geschrifte en willen ze daar u nog voor laten betalen ook!

Ikzelf heb trouwens ook nare ervaringen met GLS, 2 jaar geleden zou er een pakketje (die ik al betaald had) via hun dienst aan mij worden afgeleverd. 'k zal een lang verhaal kort houden, 2 keer aan de deur geweest (maar ik werk overdag), geen briefje achtergelaten, ik gebeld en kon het op komen halen, datum en tijd afgesproken, kom ik daar pakje weg, toch met bezorger meegeven en 2 dagen later had ik het eindelijk. slecht slecht slecht!

GLS
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:47

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door GLS »

CSDJ. Hoe is dit verhaal nu afgelopen?

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Ik ben het met de andere eens ... een pakket wat onder rembours word verzonden word nooit afgeleverd tenzij er volledig voor betaald is, je mag niet eens het pakket openen zonder eerste te betalen!! Dit is dus volslagen onzin. Het feit dat ze nu met een navordering komen is om te beginnen dan ook al oplichting en dan nok eens een handtekening vervalsen. Ik zou inderdaad aangifte doen, dan sta je ook een heel stuk sterker, vermoed dat ze het er snel bij zullen laten zitten dan.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door D1RK »

Let op,

er word alleen gevraagt naar afloop, dus vermoedelijk is probleem opgelost!

Het is uit feb 2006!

GLS
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:47

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door GLS »

Dank voor de toevoeging!

Rene046
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2005 01:20

Re: Pakket ontv. en betaald aan GLS.De betaling ontkennen zij nu

Ongelezen bericht door Rene046 »

Om toch nog eens dit thema op te nemen.....

Als je niet getekend hebt....

Heeft GLS dus ook geen bewijs dat jij het pakje ontvangen hebt, en moeten hun maar eens bewijzen dat je het ontvangen hebt.

Dus al vreemd dat je niks hebt hoeven tekenen.

Gesloten