LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
danimar
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2006 16:01

Bol.com

Ongelezen bericht door danimar »

goedemiddag, sta ik in mijn recht of niet.
Het volgende is het geval: ik heb bij bol.com op 27 september j.l. een
mio a701 in combinatie met een vodafone abonnement besteld.
Op 2 oktober krijg ik bericht van bol dat mijn bestelling is geannuleerd omdat het toestel moeilijk leverbaar is en vodafone per 1 oktober de combinatie van toestel en abonnement zoals ik besteld heb heeft gecancelled. Ik ben van mening dat ik zaken doe met bol.com en aan al hun voorwaarden (op 27 september alles gefaxt naar bol.com) heb voldaan en dus van hun nog steeds dit toestel met abonnement moet krijgen zoals ik besteld heb, klopt dit inderdaad ?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je hebt niets betaald dus is er ook geen koopovereenkomst. Dus het antwoord is: nee.

Wees blij dat ze meteen duidelijk zijn over de levertijd, en je niet maandenlang aan het lijntje houden.

danimar
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2006 16:01

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door danimar »

Ik vindt wel dat er een sprake is van een koopovereenkomst, aangezien ik dezelfde dag een getekende bestelling (formulieren van bol.com) naar hen gefaxt heb. Deze fax is ook ontvangen op dezelfde dag, alleen is de behandeling daarvan vertraagd bij bol met als gevolg dat afhandeling pas plaats vond nadat vodafone zijn aanbieding heeft ingetrokken. Ik ben zelf nog steeds van mening dat ik zaken doe met bol.com en niet met vodafone, zodat ik toen ik ondertekende te goeder trouw handelde en vindt dat bol.com deze bestilling alsnog moet nakomen. Ik kan er niets aan doen dat bol problemen heeft met een derde partij, toen ik tekende was de aanbieding nog wel degelijk van kracht en betaling zou na levering per accecptgiro plaatsvinden.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

toen ik tekende was de aanbieding nog wel degelijk van kracht en betaling zou na levering per accecptgiro plaatsvinden.
Precies en daar draait het om. Er heeft nog geen betaling plaatsgevonden, dus is er geen koopovereenkomst. Zoals CP ook al zegt, je mag blij zijn dat ze meteen duidelijk zijn en je op de hoogte stellen.

In dit geval is bol.com een tussenpersoon. Als Vodafone besluit een bepaalde actie in te trekken dan is dat niet te verwijten aan bol.com

Odie
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 sep 2005 15:30

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Odie »

Wat mij betreft hangt het er een beetje van af of er iets bij stond in de trand van: zolang de voorraad strekt. Zo ja, dan heb je pech, zo nee, dan hebben zij pech. Ze zullen dan met een gelijkwaardig alternatief moeten komen. Dat je nog niet betaald hebt doet daar naar mijn idee niets aan af. Zelfs bij het kopen van een huis is een overeenkomst al bindend voordat de tonnen zijn overgemaakt!

JPSsr
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2006 18:50

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door JPSsr »

Er ligt hier een intentie tot koop. En dat is nog geen overeenkomst.
Zelfs wanneer je van de on-line mogelijkheid tot betaling gebruik had gemaakt, was het pas tot een koop gekomen bij ontvangst van het bestelde.
Tot het moment dat het bij je in de bus rolt of in handen gegeven wordt, gaat het om het bestelde voorwerp en als je het in handen hebt gaat het over het gekochte voorwerp.
Redelijk simpel, niet? :P
Wat de vergelijking met de koop van een woonhuis betreft; die mist een half beentje en gaat dus mank.
De koop is pas gesloten wanneer bij de notaris de akte (en gelijk de koopsom) is gepasseerd. Tot zolang is het een "voorlopige koopovereenkomst". Alleen is het mogelijk dat er bij ontbinding daarvan een boeteclausule van kracht wordt.

vr. groet, JPSsr :lol:

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik ben van mening dat ik zaken doe met bol.com en aan al hun voorwaarden (op 27 september alles gefaxt naar bol.com) heb voldaan en dus van hun nog steeds dit toestel met abonnement moet krijgen zoals ik besteld heb, klopt dit inderdaad ?
Waarschijnlijk niet. Volgens de algemene voorwaarden van Bol.com kan de koopovereenkomst door Bol worden ontbonden wanneer er sprake is van een tekortkoming die Bol.com niet kan worden aangerekend. Waarschijnlijk kan het niet kunnen leveren van een toeleverancier daar onder vallen.
Er ligt hier een intentie tot koop. En dat is nog geen overeenkomst.
Nee, er is sprake van een koopovereenkomst die eenzijdig door Bol.com is ontbonden. Of er al betaald is (nagekomen door de koper) is (in dit stadium) niet van belang.

Bert 9-3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2006 18:35

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Bert 9-3 »

He een lotgenoot, ik heb deze telefoon met vodafone abbo ook bij Bol proberen te kopen.
Je kon pas op het aanvraagformulier (dat kon je na de bestelling uitprinten) dat het een tijdelijke aktie was.
Bij de omschrijving op de website stond het pertinent niet.

Zondag's was de einddatum dus maandagmorgen op mijn werk gelijk de hele santekraam gefaxed.

Ook gelijk nog gebeld of het nog kon, waarschijnlijk kon het gewoon doorgaan werd me verteld. Echter dinsdagavond diverse annuleringsmailtjes ontvangen.

Bol was zeer onduidelijk over aktieperiode, als ik dat geweten had had ik hem wel eerder besteld.
Hij is nog wel te leveren alleen moet je voor het toestel erg veel bijbetalen.

Ik was erg teleurgesteld over deze gang van zaken, maar inmiddels GSM+abbo elders besteld en tevreden afgehandeld (en nog voordeliger ook).
Bij een webshop die wel duidelijk communniceerd.

Gesloten