LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn slechte ervaringen met www.pdashop.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hope
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2006 16:44

mijn slechte ervaringen met www.pdashop.nl

Ongelezen bericht door hope »

Begin juli heb ik bij de Pdashop.nl een Mio P550 van 349 euro gekocht. Deze ging 4 september defect ("mobiel" apparaat alleen nog maar functioneel indien aangesloten op stroomnetwerk). Per email heb ik dit gemeld bij de helpdesk van de Pdashop.nl. Zij verwezen me per email door naar de Mio-fabriek. Deze procedure was inmiddels ook al toegevoegd op de website van de Pdashop.nl. Op 4 september heb ik gebeld met de helpdesk van Mio. Daarop ontving ik per post een pakketje, waarmee ik mijn pda kon retourneren. Ik heb de pda op 7 september opgestuurd. Inmiddels ben ik 5 weken en tientallen euro's aan telefoonkosten (helpdesk van Mio à 45 eurocent per minuut met wachttijden van een half uur) verder. Pdashop.nl geeft aan: Wij kunnen er verder niets aan doen, want het apparaat ligt bij de Mio-fabriek. De Mio-fabriek geeft aan: Het duurt inderdaad wel erg lang, er is echter nog geen enkel uitzicht op een oplossing, het moederbord moet vervangen worden, maar we wachten op vervangend materiaal, kan nog weken duren. Dat vind ik vreemd, want op verschillende discussiefora op internet wordt door verscheidene mensen aangegeven dat zij met exact hetzelfde defect (te vervangen moederbord bij Mio P550) hun pda weken later hebben opgestuurd naar Mio, en deze al weer terug hebben. En ook al was het defect aan mijn pda afwijkend, 5 weken is toch wel heel lang voor een reparatie waar 5 à 10 werkdagen voor aangegeven worden. Ik word voortdurend afgescheept aan de telefoon met de opmerking dat ik maar langer moet wachten. Inmiddels is mijn referentienummer dat ik per post op 4 september van Mio gekregen heb ook al gewijzigd. De pda met mijn referentienummer, zij het een ander type apparaat, is alweer bij de eigenaar bezorgd. Dat schept ook al geen vertrouwen. Mijn ontevredenheid moet ik telkens maar bij het andere bedrijf kenbaar maken. Terugbellen volgens afspraak en reageren op mail zitten er helaas ook niet in. Op deze wijze sta ik vrij machteloos. Beide bedrijven geven aan niet te weten wat er aan de hand is met mijn pda, en voor een vervangend apparaat of geld terug moet ik maar bij de andere partij aankloppen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: mijn slechte ervaringen met www.pdashop.nl

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Die vette letters doen pijn aan mijn ogen.

Ooit van alinea's gehoord? Ik ga die zwarte letterbrij niet lezen.

De kracht van het woord ligt in het woord zelf, niet in de - weerzinwekkende - vorm die je eraan geeft.

hope
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2006 16:44

Re: mijn slechte ervaringen met www.pdashop.nl

Ongelezen bericht door hope »

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.......uit pure woede ben ik op het toetsenbord beginnen te stampen om het verhaal kenbaar te maken, vandaar.

Maar hier dan een lezersvriendelijke versie:


Begin juli heb ik bij de Pdashop.nl een Mio P550 van 349 euro gekocht. Deze ging 4 september defect ("mobiel" apparaat alleen nog maar functioneel indien aangesloten op stroomnetwerk).

Per email heb ik dit gemeld bij de helpdesk van de Pdashop.nl. Zij verwezen me per email door naar de Mio-fabriek. Deze procedure was inmiddels ook al toegevoegd op de website van de Pdashop.nl. Op 4 september heb ik gebeld met de helpdesk van Mio. Daarop ontving ik per post een pakketje, waarmee ik mijn pda kon retourneren. Ik heb de pda op 7 september opgestuurd.

Inmiddels ben ik 5 weken en tientallen euro's aan telefoonkosten (helpdesk van Mio à 45 eurocent per minuut met wachttijden van een half uur) verder. Pdashop.nl geeft aan: Wij kunnen er verder niets aan doen, want het apparaat ligt bij de Mio-fabriek. De Mio-fabriek geeft aan: Het duurt inderdaad wel erg lang, er is echter nog geen enkel uitzicht op een oplossing, het moederbord moet vervangen worden, maar we wachten op vervangend materiaal, kan nog weken duren.

Dat vind ik vreemd, want op verschillende discussiefora op internet wordt door verscheidene mensen aangegeven dat zij met exact hetzelfde defect (te vervangen moederbord bij Mio P550) hun pda weken later hebben opgestuurd naar Mio, en deze al weer terug hebben. En ook al was het defect aan mijn pda afwijkend, 5 weken is toch wel heel lang voor een reparatie waar 5 à 10 werkdagen voor aangegeven worden.

Ik word voortdurend afgescheept aan de telefoon met de opmerking dat ik maar langer moet wachten. Inmiddels is mijn referentienummer dat ik per post op 4 september van Mio gekregen heb ook al gewijzigd. De pda met mijn referentienummer, zij het een ander type apparaat, is alweer bij de eigenaar bezorgd. Dat schept ook al geen vertrouwen. Mijn ontevredenheid moet ik telkens maar bij het andere bedrijf kenbaar maken. Terugbellen volgens afspraak en reageren op mail zitten er helaas ook niet in.

Op deze wijze sta ik vrij machteloos. Beide bedrijven geven aan niet te weten wat er aan de hand is met mijn pda, en voor een vervangend apparaat of geld terug moet ik maar bij de andere partij aankloppen.

Zijn er nog meer mensen die hetzelfde probleem ervaren?

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: mijn slechte ervaringen met www.pdashop.nl

Ongelezen bericht door calastra »

ik heb zelf diverse spullen gekocht bij de pda-shop.
Een keer een defect gehad aan een pda (acer n35) en deze opgestuurd. Een week later een splinternieuwe gehad via pda shop.
De tweede keer problemen gehad met een andere pda siemens pocket loox, wederom opgestuurd en gerepareerd terug gekregen, helaas zat er een klein krasje op de pda, om het leed te verzachten mocht ik iets uitzoeken bij de pda shop twv €50.
Ik ben dus altijd keurig behandeld, en ik denk echt dat het probleem bij de mio fabriek ligt.
Ik weet niet of je in de buurt woont van Rotterdam, maar daar hebben ze ook een winkel, misschien dat ze ja daar beter kunnen helpen dan per telefoon?

Succes in ieder geval,

groetjes Lisette

hope
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2006 16:44

Re: mijn slechte ervaringen met www.pdashop.nl

Ongelezen bericht door hope »

Dat het probleem ligt bij Mio, daar zijn we het over eens. Mio had in eerste instantie al een deugdelijk apparaat moeten leveren. Daarna had Mio binnen de voorgeschreven 10 werkdagen, en anders binnen een redelijke termijn, het apparaat moeten repareren en retourneren. Mijns inziens is na 5 weken die redelijke termijn ruimschoots verstreken.

Ik heb echter de Mio P550 niet bij Mio gekocht, maar bij de Pdashop. Dit betekent dat ik met de Pdashop een overeenkomst heb gesloten: mijn geld voor een product dat moet voldoen aan de verwachtingen die ik daaraan redelijkerwijs mag hebben. Ik heb het geld geleverd, maar de Pdashop echter niet dat product.

Stel je eens voor dat precies een omgekeerde situatie het probleem zou vormen: de Pdashop levert mij een product, maar ik betaal niet het geld. Dan zal de Pdashop op grond van diezelfde overeenkomst mij aanspreken. Mio blijft ook dan hier buiten.

Op grond van de overeenkomst die ik met de Pdashop ben aangegaan, spreek ik hun dus aan om dit probleem fatsoenlijk op te lossen. Het argument van de Pdashop dat mijn Mio nu bij de Mio-fabriek ligt en dat zij daarom verder niets kunnen doen, is dus onterecht. De Pdashop is namelijk verantwoordelijk dat de overeenkomst tussen mij en de Pdashop wordt nageleefd. Niet Mio. Daarom moet de Pdashop hiervoor een passende oplossing vinden en het niet afschuiven op Mio. Helaas geeft de Pdashop hieraan geen gehoor.

Je mag jezelf gelukkig prijzen dat het bij jou wel goed is gegaan, want dit kost mij namelijk heel veel tijd, geld (tientallen euro's aan telefoonkosten) en vooral ergernis.

Gesloten