LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dvanhul
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:38

DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door dvanhul »

Op 28 oktober zag ik op de internetsite een DVD box staat van de TV serie Invasion welke werd aangeboden voor € 12,98. Ik dacht bij mezelf een aardige stuntaanbieding dus ik heb een dergelijke box meteen besteld. Heb netjes een orderbevestiging per email gekregen waarin vermeld stond dat de levertijd max. 10 dagen zou bedragen.
Nu was het vandaag dus de 10e dag..... Geen DVD box, wél een mail van de klantenservice van Kruidvat dat de order was ge-annuleerd omdat de box tegen een verkeerde prijs was aangeboden, de werkelijke prijs bedraagt vgl Kruidvat ruim 44 euro. Ze verwijzen ook nog naar hun AV. Ik vraag me af of ze hier nu zomaar mee weg kunnen komen, ik heb ze dan ook gemailed dat ik het met de annulering niet eens ben en heb ze verzocht alsnog tot levering over te gaan. Blijkbaar ben je als klant van een internetshop aan de wolven overgeleverd....

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door kss »

wel betaald ?

dvanhul
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:38

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door dvanhul »

Nee, niet betaald, Kruidvat biedt de mogelijkheid om met acceptgiro te betalen.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door kss »

in dat geval zijn je rechten null, het wordt pas juridisch interessant bij geaccepteerde vooruitbetalingen met leveringswil.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bij voorbespeelde DVD's is het heel moeilijk om te bepalen wat een reele verkoopsprijs is.

Wanneer deze DVD voor 4 euro werd aangeboden, in plaats van 44, zouden ze ermee weg kunnen komen, dat abusievelijk een 4 was weggevallen.

Maar nu is het bedrag 13 euro, en ik zie niet in waarom je als klant zou moeten begrijpen dat die prijs foutief is.

Als voorbeeld zou je kunnen nemen, de treinkaartjes die ze kortgeleden aanboden. De normale (volle) prijs voor een dagkaart is immers ook rond de 44 euro, en ze werden aangeboden voor 13 euro (12,95, om precies te zijn).

Had de belangstellende klant dan moeten weten dat het eigenlijk 20 eruo zou moeten zijn? Nu was het inderdaad een juiste prijs van die treinkaartjes, dus waarom zou die dvd (met als richtprijs volgens Kruidvat 44 euro) niet voor de geadverteerde prijs de deur uit kunnen gaan?

Het kan toch inderdaad een stuntaanbieding zijn?

P_D
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2007 16:09

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door P_D »

Je hebt wel rechten maar probeer ze maar eens te krijgen. 12 euro is geen absurd lage prijs voor een dvd set dus dat kan geen probleem zijn. Ze zijn verplicht te leveren maar ga maar eens naar de rechter om het klaar te krijgen. Dit zal je niet lukken.

Je bent dus belazerd,

Nick 12
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2007 18:16

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door Nick 12 »

Typisch Kruidvat.

Ook alle aantrekkelike aanbiedingen uit hun eigen folders zijn al uit verkocht voordat de winkel op de 'vanaf datum' opengaat.
Wij hebben dit al vele,vele malen meegemaakt! .De z.g.aanbieding is niet binnengekomen/en of al uitverkocht.MAAR,na afloop van de aanbieding DOZEN VOL in het gangpad om uitgepakt te worden!

Waarom STOPT,o.a. de Consumenten Autoriteit deze Engelse 'hooligens ' praktijken niet?? Of ligt hier dan, hier voorafgaand ,een(uitdagende) taak van meerdere (vele) consumenten organisaties ?!

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door thmulder »

Volgens mij staat kruidvat helemaal niet sterk , want uit je verhaal begrijp ik dat zelfs een orderbevestiging geztuurd is met die lage prijs.
Waarom doen die zaken dan zo vervelend , kennen ze de wet niet? , blijkbaar dus niet, maar het jammere is dat rfechtbanken voor deze bedragen geen rechtspraak houden , ook begrijpelijk maar dit doet het recht geen goed en uiteindelijk is de kleine jongen die geen bedrag voor een advocaat kan betalen , ook hier weer de dupe , laat de heren rechters ook eens hier naar kijken , want om deze bedragen laten we het vaak maar zitten en dan worden de zaken er vaak flink wijzer van.

bouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 20:27

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door bouw »

Wat een onzin, al die reacties, tegenwoordig is het niet mogelijk een foutje te maken, men ziet hier direct het voordeel van in en springt er bovenop.
Ik wordt misseelijk van al die mensen die proberen hun gelijk te halen op deze manier.
Als je als bedrijf een advertentie plaatst of een folder laat drukken heb je te maken met een drukkerij die wel eens een foutje maakt, moeten we dan in de toekomst de drukker laten opdraaien voor deze foutjes?
Ieder mens maakt wel eens een foutje toch?
Maar nee, in deze tijd mag dat niet.
Ik sta zoals je misschien wel dacht, aan de andere kant van de balie, bij ons bedrijf (niet kruidvat) worden ook wel eens foutjes gemaakt. Voor die mensen die het sportief opvatten doe ik altijd iets extra's ter compensatie, wat ik tegen de 'uitzuigers'zeg kan je wel raden.

De maatschappij verhard!
Nou, weer zo'n typisch voorbeeld.
Ga allemaal lekker door zo.

Maar bedenk wel dat diegene waar je je gelijk probeert te halen ook een mens is en waarschijnlijk niet eens de fout gemaakt heeft.

grt.
Erik

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door thmulder »

Volgens mij snap je het niet helemaal , er is gewoon te goedertrouw gehandeld de prijs is niet extreem laag en ook de offerte bevestigd de prijs dus er is gewoon een overeenkomst ontstaan . En dan is het een overeenkomst waar beide partijen zic aan dienen te houden

Wat Jij bedoeld is dat er een kennelijke fout is ontstaan waarvan je kan vermoeden dat dit niet goed is , dan heb je helemaal gelijk. en kan men er niets aan doen en dan is het inderdaad bedenkelijk als je dat als klant toch doorzet, trouwens elke rechter zal dit ook veroordelen.
Het rechtboek spreekt altijd van redelijkheid en billijkheid.

Verder bestaat e r ook nog zoiets als klantvriendelijkheid en je kan niet zomaar iemand uitzuiger noemen om dat je het niet met iemand eens bent. In principe hoor je goed werk te leveren daar wordt je voor betaald en er niet van uit te gaan dat een vergissing wel is toegestaan, dat is een verkeerde instelling en stel dat we daar bij alles vanuit gaan , leuke boel zou dat worden.
denk alleen maar als een arts of chirurg zo zou denken zou jij dat pikken?

bouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 20:27

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door bouw »

Volgens mij snapt thmulder mij niet helemaal.

Ik heb het niet over kennelijke fouten!!!!

Ik heb het ook niet over het probleem van de consument bovenin dit forum, maar over de wijze waarop men tegnwoordig omgaat met winkeliers.

Men zal best gelijk hebben, ga vooral je recht halen, ik vindt het echter jammer dat men geen foutjes meer accepteerd.
En wie heeft het er over dat je er van uit moet gaan dat je fouten maakt? Je moet ten alle tijden proberen te voorkomen dat je een fout maakt.
Maar als dit dan toch gebeurt moet je hier dus tegenwoordig voor boeten.

En uitzuiger, dat zou je zelf ook zeggen als je ruim 15 jaar met klanten te maken hebt en de laatste zeg, 5 jaar onder de loep neemt.
Het is echt iets van de laatste jaren.

Erg jammer dat het zo moet tegenwoordig.

Laat het allemaal eens goed op je inwerken voordat je een conclusie trekt.

De mensen in de winkel staan tegenwoordig vele uren voor de consument klaar tegen een niet al te hoge beloning, dus als je je gelijk probeert te halen, doe dit dan op een redelijke wijze.

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door thmulder »

Misschien gaan we wat al te hard van stapel tegen elkaar , maar het gaat om het feit dat wanneer een (groot) winkelbedrijf een fout maakt , zij zich vaak (let op niet altijd) onwrikbaar opstellen en dan krijg je tegen reacties. Wees nou eens eerlijk als ik iets bij je koop voor 100 euro en ik sta aan de kassa en ik zeg ik heb maar 90 euro bij me dus ik heb een fout gemaakt ik dacht dat ik meer bij me had , zijn de winkeliers dan zo aardig om te zeggen laat maar dit is een vergissing?

Dit gebeurt helemaal vaak bij leveringen van stroom en kabel als de levering hapert en wij a;s consument zeggen er wat van , dan zijn we lastig en als we dan de Brutaliteit zouden hebben en iets op de prijs inhouden krijgen we gelijk een incassobedrijf op ons nek terwijl de levering abominabel is , ik heb best begrip voor diegenen die de fouten van hun organisatie moeten oplossen en ik bewonder demensen achter de klachtenbalie , maar er zou een belletje moeten gaan rinkelen als er een speciale klachtenbalie is. Hoe zou dat toch komen?

Uiteraard bedoel ik hier niets persoonlijks mee , maar wij als consument worden en werden tevaak het bos ingestuurd zodat deze situatie is ontstaan , als klanten gewoon goed geholpen worden en goede spullen juist geleverd krijgen is er toch niets aan de hand , de zeuren en zeikerds daargelaten en dan geef ik ook volmondig toe dat personeel deze personen door de wringer zouden mogen kunnen draaien. Alleen oordeel niet tevlug dat hetallemaal zeikers zijn.

Vaak is de reactie het gevolg van een actie
Groeten

bouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 20:27

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door bouw »

het gaat om het feit dat wanneer een (groot) winkelbedrijf een fout maakt , zij zich vaak (let op niet altijd) onwrikbaar opstellen en dan krijg je tegen reacties
Waar we niet aan voorbij moeten gaan is het feit dat er een fout is gemaakt, dan kan je als winkelier 2 dingen doen,

De fout erkennen en het product alsnog leveren voor de verkeerde prijs, hierdoor kunnen de verliezen enorm oplopen, want bedenk wel dat je als winkelier 1000den mensen hebt benaderd met een foute aanbieding. Dus de vergelijking van de klant aan de kassa met 10,- te weinig vindt ik geen juiste vergelijking.

Of je geeft de fout toe maar brengt het netjes dat het een fout is en je bied je verontschuldigingen aan en eventueel, afhankelijk van de situatie (product, moeite die de klant heeft moeten doen) biedt je de klant ter compensatie een korting op een ander product o.i.d.

Als je het op een fatsoenlijke wijze brengt begrijpt men het vaak wel.

Er zijn dan echter ook altijd nog klanten die vinden dat ze koste wat kost hun 'gelijk' moeten halen, en klanten die opeens hun stem verheffen en beginnen te roepen dat het weer een lokkertje is en men dit expres doet. Van dit soort klanten baal ik dus, want expres ga je dit natuurlijk niet doen, of je moet erg graag de hele dag, week in week uit kwaaie klanten te woord willen staan. Deze klanten verzieken het voor de rest, en over die klanten heb ik het dus.

P.S. Ik heb een servicebalie, geen klachtenbalie en als ik je reacties lees denk ik dat wij er samen wel uit zouden komen. Meestal heb je na 1 minuut wel door welke kant het op gaat als je een probleem probeert op te lossen. Wat men in de winkel (het personeel) wel iets minder zou mogen doen is fouten niet toegeven of afschuiven, men is vaak te trots, eerlijk duurt het langst en hier hebben mensen veel meer berip voor, dus de laatste zin reactie is een gevolg van een actie klopt zeker. Andersom is het natuurlijk ook het geval, iemand die witheet binnenkomt en je niet uit laat praten heeft altijd minder kans.

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door thmulder »

Gelukkig we zijn eruit , zoals eerder gezegd redelijkheid en billikheid lost veel op

nou de discussie was aardig en wie weet tot de volgende keer

Groeten
Thmulder

Helanja
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 08:36

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door Helanja »

Ze kunnen bij Kruidvat zelf toch ook de prijs controleren voor ze de aanbieding op Internet zetten? Spellingcontrole (in dit geval prijscontrole) heet dat !!!!

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door thmulder »

Tegenwoordig mag alles niets meer kosten , dus ze proberen alles te automatiseren en als het dan fout gaat dan gaat het ook goed fout.
De mens is dus niet altijd te vervangen. en zie de vorige mails kan ander personeel de klappen opvangen.

ThM.

Ghagens
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2007 13:32

Re: DVD box Kruidvat blijkbaar verkeerd geprijst

Ongelezen bericht door Ghagens »

Mooi om te zien dat het in elk geval is opgelost.

In dit geval zijn de begrippen 'aanbod' en 'aanvaarding' van belang. Kruidvat deed een aanbod, een dvd-box voor € 13,-. een aantal klanten hebben dit aanbod aanvaard, en er was dus een overeenkomst. Dit betekend dat beide partijen gehouden zijn aan de overeenkomst zoals die er ligt, echter:

Als een klant redelijkerwijs had kunnen verwachten dat de prijs niet klopte (bijv. een computer van € 1000,- aangeboden voor € 100,-), is de overeenkomst nietig.

In dit geval is het een twijfelgeval. Ik weet niet exact hoeveel dvd's er in zo'n dvd-box zitten, maar € 13,- voor een dvd-serie is wel goedkoop (tegelijkertijd was het een stunt-aanbieding, dus in dit geval maakte het z'n naam zeker waar). juridisch gezien denk ik dat het een terrechte overeenkomst is als mensen dit aanbod aanvaard hebben, maar neemt niet weg dat iedereen een fout kan maken, waar ook rekening mee dient te worden gehouden.

Dus, in zo'n geval is een middenweg tussen klant en kruidvat naar mijn idee de beste oplossing. Dit aanbod heeft tenslotte wel verwachtingen geschept bij enorm veel mensen, ook dat is iets waar kruidvat zich van bewust moet zijn. Net zo goed als dat een klant rekening moet houden met de situatie van de winkelier - redelijkheid en billijkheid, vaag begrip maar bijna altijd toepasselijk.

Gesloten