LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ....

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

....

Ongelezen bericht door Kayleigh »

...
Laatst gewijzigd door Kayleigh op 16 feb 2008 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: ....

Ongelezen bericht door Kayleigh »

p.s ze zijn dus gewoon echt niet van plan om te leveren of om mijn geld terug te geven ... hoe ga ik dit nu aanpakken? heb namelijk geen idee hoe het met een paypal claim werkt?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: ....

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb zojuist een wasmachine van Samsung besteld, maar gezien de onbekende winkel Pinnen bij Afhalen, leuk dagje uit, en de LPG prijzen zijn goedkoper als bezorgen, en ik hoef niet gehele dag thuis te zitten tot dat....???

Dus zo kan het ook zonder Paypal en risico....

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: ....

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste Kayleigh,
Je hebt een claim ingediend bij PayPal voor de terugbetaling van het geld dat je hebt betaald aan deze leverancier.
Nu loopt alles via Paypal, deze regeld van nu af aan alles, reageer dus niet meer op mailtjes van de leverancier alleen nog op mail die via PayPal loopt. Deze zorgt ervoor dat indien de claim terecht is jij je geld terug krijgt. Dus geen contact meer met de leverancier meer!!
( Nou ja, leverancier kan hij niet genoemd worden hij leverd immers niet)
marinepik

Jester
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2007 00:30

Re: ....

Ongelezen bericht door Jester »

Beste Kayleigh,

Ik heb ongeveer tegelijkertijd een paar crocs besteld bij original brands en heb ze netjes binnen de beloofde 7-10 werkdagen ontvangen.

De winkels waar ik in eerste instantie voor mijn crocs binnenliep hadden alle nauwelijks voorraad (in ieder geval niet het model dat ik zocht). Crocs zijn nu eenmaal megapopulair, de vraag overtreft ruimschoots het aanbod, de importeur kan het niet bijbenen, ik kan het de winkeliers en sportzaken niet kwalijk nemen.

Bij Original Brands vond ik ze wel; maar mij is wel duidelijk geworden dat heel Nederland ze hier bestelt op het moment dat de lokale winkels leeg zijn. Die mensen hebben het nu hardstikke druk, net als Crocs zelf die dezelfde levertijd aanhoudt. Ik ben er i.i.g. erg goed geholpen en vind dat dat ook gezegd mag worden.

Uit je verhaal blijkt dat er wel geleverd kon worden tijdens of vlak na je tripje maar dat het toen niet meer hoefde. Dat is niet alleen pech voor jou maar ook pech voor original brands. Zelfs om die reden kun je dan gewoon annuleren en ontvang je binnen 14 dagen je geld terug. Dat zegt de wet en ik lees dat de voorwaarden van original brands dat ook zeggen. De koper/klant is hierin nu eenmaal enorm beschermd.

Geen zorgen dus als je via internet iets koopt. De wet zegt ook dat je op elk moment je aankoop kunt retourneren en je geld terug kunt vragen, zelfs als je de spullen al een week in huis hebt. Op het moment dat hier niet aan voldaan wordt kun je een geschil opstarten bij paypal, tot die tijd vind ik het persoonlijk nogal onzinnig om over een gijzeling van geld te spreken.

Groetjes,

Jester

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: ....

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Het is zo ongeveer de slechtste webwinkel waar ik ooit mee te maken heb gehad, enorm klantonvriendelijk.

Ze hebben het geld geinned, vervolgens niets meer laten horen, geen status updates, geen reactie op talloze emails, helemaal niets. Hadden ze hun klanten up to date gehouden, wat relatief normaal is nadat een klant al betaald heeft, dan was er niets aan de hand geweest.

Reageer je niet op email dan krijgen klanten al gauw het idee opgelicht te worden. Pas toen ik eenmaal een geschil was gestart kreeg ik een reactie en de dame die de email beantwoorde was ronduit onbeschoft en onklantvriendelijk, het geld werd enorm laat retour gezonden en ik vermoed dat dit gewoon zieken was, zelfs nadat ze de bestelling zelf geannuleerd hadden.

Ik heb gelukkig m'n geld terug nu, en de crocs heb ik ook want ze stonden gewoon op de markt in Gouda afgelopen weekend, dus zo slecht te leveren zijn ze niet. Kopen bij originalbrands was eens en nooit meer, heb nog nooit zulke slechte service gehad. Zal het niemand aanraden.

spetses
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2007 13:56

Re: ....

Ongelezen bericht door spetses »

ik heb eind vorige week een bestelling geplaatst voor crocs, omdat mijn dochtertje ze zo graag wilde hebben en ik ze ook leuk vind. Ik vond de site er erg goed uitzien en de voorwaarden zijn ook duidelijk, er staat van alles op over levertijden en zo. Iets later kwam ik erachter hoe de crocs in de mode zijn, ze zijn nergens aan te slepen geloof ik en ik las o.a. dit berichtje en dacht:"dan annuleer ik maar, want het zal wel weken duren voor ze leverbaar zijn", wat schetste mijn verbazing....ik werd opgebeld door een hele aardige mevrouw, die me zei dat ze de bestelling nog niet verstuurd had omdat in 1 paar ze de kleur niet had, of ik misschien een andere kleur ook wilde, ik wilde toen eigenlijk alle crocs wel in die andere kleur en dat was geen probleem. Ik ben dus erg tevreden over original brands, klantvriendelijk, aardig en dat terwijl ik eigenlijk al verwacht had niets te zullen horen of krijgen! Ik vind het jammer dat je een negatieve ervaring hebt gehad kayleigh. Wilde er deze positieve ervaring ook even bij zetten zodat anderen, die op zoek gaan naar info dit ook lezen, ik vind original brands dus een aanrader!

Groetjes,

Monique de Vos

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: ....

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik heb een beetje het gevoel dat Jester en Spestes, 1 persoon is. Gezien de schrijfstijl en het proberen goedpraten van zijn/haar webshop!?

Ik kan het mis hebben, maar beide heb nog nooit eerder een bericht op dit forum achtergelaten... Beetje verdacht dus...!



@ Kayleigh: Mooi dat je je geld weer terug hebt! Die dingen zijn overal te koop, zijn altijd op voorraad. Amsterdam heeft zelfs een eigen Crocs winkel in de kalverstraat met genoeg voorraad...

Jester
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2007 00:30

Re: ....

Ongelezen bericht door Jester »

@ GJ Visser,

Ongenuanceerde veronderstellingen doen het meestal niet zo goed op forums waar mensen serieus hun 'problemen' willen bespreken. Die vetroebelen de discussie en dat gaat altijd ten koste van degene die het probleem heeft aangedragen, die vraagt om raad en wil dat hij/zij serieus wordt genomen.

Als ik hier probeer uit te leggen dat je als koper op het internet veel meer rechten hebt dan de gemiddelde Nederlander weet, dan doe ik dat te goeder trouw, omdat ik me toevallig graag in deze materie verdiep én vanwege een stukje sympatie die is ontstaan na een paar bezoeken aan de genoemde webwinkel. Als je hier niks zinnigs op te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet...

Ronald

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: ....

Ongelezen bericht door Tianne »

Ik schrok me naar toen ik dit onderwerp las nadat ik crocs had besteld voor mij en mijn dochter en er al een tijdje op aan het wachten was. Ik koop regelmatig via internet en er is nog nooit iets mis gegaan....zou dit de eerste keer worden ?
Na goed lezen op de site stond er inderdaad een levertijd van 5 tot 10 werkdagen. En inmiddels heb ik ze binnen die termijn inderdaad keurig binnen gekregen. Helemaal niets mis met deze winkel dus !!! :D

Robin12345
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 07:21

Re: ....

Ongelezen bericht door Robin12345 »

Paypal doet veel meer dan dit alleen.

Paypal geeft ook kopers geld terug. Ook al heb je als verkoper bewijs van verzending.

Contact op nemen met paypal heeft weinig tot geen zin. Daar zijwettelijke niet onder de Nederlandse wetgeving vallen. Zij vallen onder de Luxemburgse wetgeving. Luxemburg word niet gedekt in de rechtsbijstands verzekeringen.

U zult het er nog moeilijk mee krijgen om het geld terug te krijgen.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: ....

Ongelezen bericht door superwoman »

Ik begrijp, ondanks dat de topic-titel is weggehaald, dat het hier gaat om Original Brands. Ik heb bij deze firma al meerdere malen crocs gekocht en kreeg die keurig uitgeleverd. Op hun website kan je ook meteen zien welke kleuren ze op voorraad hebben. Goede webwinkel dus !

Gesloten