LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitalstreet.nl - oplichters?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door chipkaart »

Beste medeforummers,
Hier heb ik een klacht over digitalstreet.nl
Ik heb een camera bij hun besteld, de camera snel en netjes verpakt thuisgekregen.
Echter, na het openen van de doos bleek er geen accu bij te zitten! Dit is echt waar, ik heb het doosje helemaal doorzocht en er bleek geen accu bij te zitten.
Nou heb ik ge-emaild naar de winkel, en het bleek dat ze een controle hebben gedaan voor de verzending en toen bleek dat alles erin zat - dus ik moest maar nog eens kijken.
Dat is natuurlijk niet de oplossing van mijn probleem - ik heb nog altijd geen accu! Ik heb het gevoel dat ik doodsimpel opgelicht word: ze sturen camera's op zonder accu's, en dan zeggen ze "naar onze controle zat ie er wel bij". Dat kan natuurlijkl iedereen zeggen, maar ik zit dus zonder accu t.v.w. €60
Hebben jullie tips voor mij, welke mogelijkheden heb ik nu nog? Want de webwinkel beweert dus dat ik de accu wél heb. Is het juridisch mogelijk dat ik mijn geld terugkrijg? Of dat ik de accu toch kan claimen? Het vertrouwen in de winkel ben in in ieder geval kwijt.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door D1RK »

U heeft gelijk, maar zit met het bewijs probleem!
Bij terug sturen kunnen ze dit ook weigeren, zeker nu ze het weten, maar ik weet dat er ook printers zonder Cartridge onder de prijs verkocht werden!
Dus zo kunnen ze onder inkoopsprijs en later €60,- extra vragen, maar vervangings batterijen zijn soms goedkoper en laat hun dan met deze onverkoopbare zitten zou ik zeggen!

Dit soort winkels is vaak na enige jaren weg, en plaats indien mogelijk op diverse site's een slechte reactie!
www.kieskeurig.nl heeft als diverse winkels op deze manier gesloten!
Zelf al sinds 1997 bezig, maar nu verkocht dus geen eigenaar meer!
Wel goede prijs gehad voor de winkel!
Het is herkenbaar aan ontbreken van klachten en de vele positive!
Een soms iets duurdere winkel die wel eerlijk zaken wil doen!

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door chipkaart »

Hoi,
Wat kan ik nou het beste doen volgens jou?
Want als ik het terug wil sturen, moet ik hetwel binnen 7 dagen doen!

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door C200K »

Terugsturen zal niet die oplossing zijn die U zoekt, zij zullen immers de 60 euro in mindering gaan brengen op de terugstorting.
Ik heb ervaring met ze, ook met de winkel in Beuningen, ik heb deze ervaring niet.

Maar, hoe je dit nu wel kan oplossen weet ik niet, iemand met wetskennis misschien wel.

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door chipkaart »

Dan is dit een pure vorm van oplichterij op internet:

Stap 1)Begin een internetwinkel.
Stap 2)Als er een appel besteld is, lever je een (goedkopere) peer af.
Stap 3)Bij een klacht van de klant zeg je dat je wel een appel opgestuurd hebt.
Stap 4) Als de klant boos is en het product wil terugsturen betaal je alleen de prijs van de peer terug: je kunt immers geen appels met peren vergelijkenl.

Klaar is Kees.

Klant is de dupe en de leverancier is weer euro's rijker.
Het leek me sterk dat digitalstreet.nl ook aan zoiets deed - dus heb ik aanvankelijk geprobeerd om op een goede wijze de zaak af te handelen. Maar als antwoord kreeg ik een "nee".
Dat is op z'n zachtst gezegd nietklantvriendelijk.
Ik heb weer een e-mail teruggestuurd, kijken wat ze morgenvroeg zeggen.

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door nico71 »

Ik heb afgelopen maandag mijn camera ontvangen die ik vorige week besteld had. Inhoud voldoet aan de omschrijving, snelle levering en goede prijs.

Het feit dat er een keer iets mis gaat, betekent niet dat het hier om oplichting gaat. Reageerders zoals chipkaart hebben kennelijk een heldere blik op het verhaal verloren. Staat compleet los van internetoplichting. Stemmingmakerij is hier het enige goede woord.

Ben zelf eigenaar van een webwinkel ( niet in elektronica of iets in die richting) en we verwerken 10.000 bestellingen per jaar. Uiteraard gaat er af en toe iets mis en dat wordt dan opgelost en afgehandeld.

Iemand beschuldigen van oplichting omdat de zaak nog niet naar tevredenheid is opgelost, slaat als een tang op een varken.

En D1RK; je hebt zeker niet teveel om handen? In elk willekeurig forum zie ik jouw naam en ben je haantje de voorste met "oplossingen" en conclusies die werkelijk nergens op slaan.

chipkaart
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 dec 2006 12:18

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door chipkaart »

Maar ik ben nu wel de slachtoffer van de zaak. Ik zit zonder camera, terwijl digitalstreet.nl beweert deze wel verstuurd te hebben. Ik weet niet wat jij onder oplichting verstaat, maar als dit niet oplichten is, wat is het dan wel?

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door nico71 »

In dit geval spreek je van of slechte service of het niet nakomen van afspraken. Oplichting is het moedwillig niet sturen van de batterij terwijl er wel voor betaald is. Ik geloof niet dat dit hier het geval is. Er is hier sprake van een fout in de levering.

Ik ontken niet dat het vervelend voor je is en dat de zaak opgelost moet worden. Ik zou er ook werk van maken omdat de verkoper je een complete camera moet leveren.

Je moet de verkoper de kans geven om zijn/haar fout op te lossen. Door op een forum direkt te stellen dat je bent opgelicht is zeker niet de goede oplossing van jouw kant. Jouw melding op dit forum blijft hangen ook al wordt de zaak netjes opgelost. De verkoper loopt hierdoor onevenredige reputatieschade op. Als je bv op Kieskeurig kijkt, wordt deze verkoper prima beoordeeld en ik heb mijn camera ook conform beschrijving geleverd gekregen. Moet hij nu op internet uitgemaakt worden voor een oplichter omdat hij een fout maakt?

Iedereen maakt fouten maar als jij er een maakt wordt je toch ook niet publiekelijk aan de schandpaal genageld op internet?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Nico 71

Omdat ik de winkel nu verkocht heb meer tijd!
Wel ervaring dat als je eerst vraagt om de accu, en ze antwoorde dit dat het wel eens welles/nietes spelletje kan worden!
Controle vooraf is kijken of de doos voor het inpakken schadevrij is, ik maak echt niets vooraf open om te kontroleren, het zou ook een fabrieksfout kunnen zijn!
Ontbrekende of teveel komt vaker voor, en dat is dan claimen bij de importeur!

Als je zo op de klacht reageerde als winkelier loop je het risico dat je voor een gering bedrag zwart gemaakt word, en of dat terecht is bepalen de lezers hier, niet ik of de vragensteller!

Alleen retour zendingen worden bij ons altijd geopend en gecontroleerd en bij niet compleet zonder melding krijgen ze niets terug tot dat het compleet is, dus zou ik nalevering deze accu eisen!

De klant moet gewoon een Accu eisen en pas als deze opnieuw geweigerd word is dit dus een echte klacht!
Sinds April 1997 online dus hoe lang bestaat jou winkel, wel heb ik diverse dingen veranderd wegens klachten elders ,daarom komt mijn naam nooit voor hier!

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door nico71 »

D1RK; ik begrijp echt helemaal niets van je verhaal. Je gebruikt ze / we / je door elkaar zodat niemand er meer een touw aan vast kan knopen.

Leg eens uit wat je hier schrijft :
"Alleen retour zendingen worden bij ons altijd geopend en gecontroleerd en bij niet compleet zonder melding krijgen ze niets terug tot dat het compleet is, dus zou ik nalevering deze accu eisen!"

Wie is ons? De winkelier of de klant? ( als jij de winkel verkocht hebt, ben jij geen ons meer. Maar wie is ons dan wel?)
Wie is ze? De winkelier of de klant?

Als ik het probeer te begrijpen dan schrijf je eerst dat jij als winkelier altijd retouren controleert en dat de klant geen geld terug krijgt als hij / zij niet alles heeft teruggestuurd. Maar dan; dan adviseer je de klant nalevering van de accu te eisen? Wat heeft dat dan met de eerste regel van de alinea te maken?

Het spijt me; misschien was je een goede winkelier maar jouw Nederlands is zo belabberd dat de toegevoegde waarde van jouw comments nul is. Niemand begrijpt wat je schrijft!

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Je moet de verkoper de kans geven om zijn/haar fout op te lossen.
Nou heb ik ge-emaild naar de winkel, en het bleek dat ze een controle hebben gedaan voor de verzending en toen bleek dat alles erin zat - dus ik moest maar nog eens kijken
Volgens mij heeft de winkelier de kans gehad meneer Nico

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door haverkoop »

@chipkaart

is te prematuur met z''n "oplichters"
Ik heb het gevoel dat ik doodsimpel opgelicht word:
Fouten maken we allemaal. Digitalstreet staat hier bekend als zeer betrouwbaar!

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door andre@home »

http://tweakers.net/shopreview/6310/dig ... nt-nl.html

helemaal mee eens...
Mijn eigen ervaring ook.
Ik had een video cam met NL text gekocht, bij thuis komst bleek het toch een US type te zijn.
Gebeld, ik kon hem zo omruilen zonder problemen.
De prijzen liggen er ook duidelijk beneden gemiddeld en ze hebben ook nog een echte winkel waar je de spullen voor verkoop kunt bekijken (niet proberen). Ga niet op zaterdagmiddag want dan sta je heeeel lang...

pss
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2008 20:25

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door pss »

hallo,

Mijn ervaringen met digital street zijn alleen maar goed. Ook wat de winkel betreft.
Ik denk dat het inderdaad om een misverstand gaat.
mvg

giovannie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2008 13:19

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door giovannie »

Mbt tot accu, ik zou net zo lang contact blijven zoeken tot dat ze je probleem hebben opgelost.

Eigen ervaring met Apple Ipod nano, deze ter reparatie aangeboden. Na een aantal dagen kreeg ik een telefoontje dat hij niet in de garantie viel. ( 3 mdn oud) Contact opgenomen via Apple, hun konden aan de hand van het serienr zien of dat mijn nano ter reparatie is aangeboden. Dat was niet het geval. Apple heeft mij doorgestuurt naar apple dealer. Binnen 2 werkdagen had ik een nieuwe nano.

in verkopen zijn ze goed, problemen niet zo

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door caruso »

Misschien ben je nog niet zo lang actief op dit forum, maar het is de bedoeling dat je antwoord geeft op een vraag! Je eigen ervaringen met Apple zijn niet relevant!

Witteveder
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:37

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door Witteveder »

27 Mei jl een Canon EOS 400D gekocht in de winkel @ Beuningen, bij aankomst en uitproberen in Amsterdam blijkt de autofocus niet te werken according specifications :-) Snel mailen met de zaak.......helaas omdat ik de verpakking al heb weggedaan kunnen ze niet meer voor mij doen dan adviseren de keus te maken tussen langs brengen of opsturen ter reparatie (!) ipv langskomen en vervangen wat ik normaal zou vinden. Om het sneller te regelen mag ik ook bij de reparateur in Roosendaal aankloppen. Aardig klant onvriendelijk moet ik zeggen temeer omdat ik ze de eerste resultaten van de camera heb toegezonden met de 1e mail waaruit duidelijk blijkt wat er vanaf foto 1 mis is. Maar voor een gevalletje 'Maandagochtendartikel' is geen ruimte bij Digitalstreet, Dat gaat me geld kosten.

1e en laatste aankoop daar !

stereo
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 okt 2007 16:30

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door stereo »

Ik heb december 2006 een Sony DSC H5 gekocht bij Digital street, een camera van € 400,-
Na 17 maanden werkte de "tussenstand" van de sluiterknop niet meer, verder werkt de camera goed. Wel vervelend dat er niet meer kan worden scherpgesteld voor je afdrukt. Op 7 mei bij de winkel ingeleverd en pas 1 maand later te horen gekregen dat reparatie 119,- kost. Mijn reactie dat volgens het burgerrecht de verkoper een deel van de kosten moet dragen omdat de te verwachten levensduur langer is dan de 1 jaar fabrieksgarantie werd door Digital Street weggehoond; volgens hen gaat een dergelijke camera maar 1 tot 2 jaar mee. Hun reactie:

"Wij weten van te voren dat het heel vaak voorkomt dat toestellen binnen een of twee jaar defect gaan, vandaar dat wij van te voren aan de klant melden dat die een jaar fabrieksgarantie heeft op zijn aangeschafte camera. Als wij zouden verwachtten dat de camera langer dan een of twee jaar mee zou gaan, dan zouden we dit bij de verkoop aan de klant melden. De klant heeft dus geen enkel recht om er vanuit te gaan dat het toestel langer dan een of twee jaar meegaat, want dit is door ons dus niet bij de aankoop vermeld.

Als u van het toestel verwacht dat deze vijf jaar of langer meegaat dan is dat echt een verkeerde opvatting van de uzelf. Dit is nogmaals nooit aan u door ons vermeld, dus wij begrijpen eigenlijk niet waar u deze informatie vandaan haalt."

Als ik niet binnen 14 dagen toestem in de reparatie en de kosten wordt het toestel ongerepareerd retourgestuurd naar de winkel en dien ik 50 euro onderzoekskosten te betalen.

Deze winkel trekt zich niets aan van de wet en gokt erop dat ik toch niet naar de rechter stap. Daar kunnen ze zich nog wel eens in vergissen

R.Jansen

yust
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:01

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door yust »

Ook wij hebben hier een camera gekocht en zonder problemen.
Werkt na 2 jaar nog steeds goed!

Als je zekerheid wilt hebben, betaal je meer en ga je naar de vakman.
Maar wil je een risico nemen en goedkoper uit zijn... dan bestel je op internet!

Zo simpel!

PS mijn collegaatje vorige week nog op Digital Street geattendeerd en haar Ixus is goed aangekomen!

Dussssss.....

MBOS
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2008 20:12

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door MBOS »

Een espressoapparaat gekocht van het merk Gaggia. Bij ontvangst het apparaat uit de doos gehaald en het zakje met de drie 'doseer' onderdelen opengemaakt. Op 1 onderdeel na, bleek de rest niet in de houder te klikken. Ook konden we de houder maar moeizaam vastzetten in het apparaat. Kortom, het espressoapparaat functioneerde gewoon niet naar behoren.
Aangetekend retour gestuurd met reden en notitie dat dat ENE zakje met de doseeronderdelen opengemaakt was. HOE kan je anders testen of het apparaat werkt ja of nee??
Je begrijpt, het probleem lag bij ons. Zelf nog even getest en alles deed het gewoon. En oh ja, om nog even middels een grove leugen hun gelijk proberen te behalen beweerden ze ook nog eens dat we water in het apparaat hadden gedaan omdat er druppels waren aangetroffen!!!
Wat moet je met zo'n bedrijf beginnen. Een welles nietes discussie aangaan heeft toch geen zin.
Misschien zijn ze blij met je als klant als het product dat je koopt prima werkt. Maar zodra er ook maar iets mis is, geven ze niet thuis en verschuilen ze zich, indien gewenst met leugens, achter vervelende argumenten.
No more digital street voor ons!

Gesloten