LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis telefoon Neckermann

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ingeborg1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2008 14:50

Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door Ingeborg1 »

Vandaag heb ik een vreemd telefoontje ontvangen van Neckermann. Omdat ik ooit via hun website wat besteld had, zou ik in aanmerking komen voor een gratis mobiele telefoon. Ik kon kiezen uit een Samsung of een Nokia, ieder ter waarde van 200 euro. De medewerkster gaf aan dat Neckermann voor een bepaalde periode het beltegoed behorende bij de telefoon voor de helft op zich zou nemen. Hierbij werd duidelijk vermeld dat het om beltegoed ging en niet om een abonnement. In eerste instantie dacht ik, wat een leuk aanbod: ik heb al een abonnement, maar de SIM-kaart hiervan zou ik in de nieuwe mobiele telefoon kunnen doen. Maar daarna dacht ik meteen: er zit vast een addertje onder het gras. De dame aan de telefoon was ondertussen bezig mijn gegevens te noteren en vroeg daarbij ook nog naar het nummer van mijn bank- of girorekening. Daarbij informeerde ik waarom ze dit nummer nodig had, de telefoon zou immers worden geleverd met beltegoed. Ze antwoordde dat dit nummer nodig was om het maandelijkse bedrag van mijn rekening te halen. Verder hierop doorvragend gaf ze toe dat er wel een abonnement aan de telefoon gekoppeld was. Ik heb hierbij aangegeven dat ik geen abonnement wens, er was immers verteld dat de telefoon geleverd zou worden met beltegoed. Bovendien heb ik geen abonnement nodig, ik heb er al een lopen. De mevrouw van Neckermann gaf aan dat ik er toch over na zou kunnen denken. Ze gaf aan zaterdag na 13.00 terug te bellen, iets waar ik eigenlijk al tegenin had moeten gaan.
Nog geen twee uur nadat ik het telefoongesprek met Neckermann had beeindigd, belde dezelfde dame mij opnieuw. Ze wilde weten of ik nagedacht had en of ik in wilde gaan op het aanbod. Ik heb geantwoord dat ik niet geinteresseerd ben. Dit snelle telefoontje kwam erg opdringerig over! Ook omdat ik had gezegd dat ik vanaf zaterdag pas weer bereikbaar zou zijn.
Ik ben benieuwd of nog meer mensen benaderd zijn door iemand van Neckermann met deze sluwe verkooptruc. Laat je geen abonnement aansmeren!

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door Cr@m »

Heb ook zo n aanbod gehad. Een week later belde de wehkamp en otto ook nog voor dezelfde aktie.

gitaargirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2008 00:27

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door gitaargirl »

Hoi, ik heb denet je berichtje gelezen, en je vroeg of er mensen wilde reageren die ook benadert waren door neckerman. Ik ben vandaag ook gebeld door iemand van neckerman, met die zelfde actie, en ik heb gezegd dat ik het wilde doen, want het leek mij wel een goede actie! Maar jij vertelde dat het ging om een prepaid, tegen mij vertelde ze dat het 13,75 euro per maand zou zijn, voor tenminste 2 jaar, dus wel een abbonnement. En dat ze dan voor 2 jaar, 50 procent van je bundel betalen, en nu vraag ik mij af, of daar dan wel 100 minuten of 100 sms berichtjes bij zitten in die 13,75 euro per maand! Zoniet dan doe ik het niet! Dus ik bel morgen neckerman op, om dat te vragen, want ze vertelde mij, dat ik 7 dagen bedenk tijd heb, dus ik ben benieuwd! Wil je als je vind dat ik in de maling genomen word alsjeblieft op dit berichtje reageren of iemand anders, alvast heel erg bedankt :wink:Groetjes Syl

Roodhaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2006 08:52

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door Roodhaar »

Mijn ouders hebben vandaag ook zo'n telefoontje gehad van Neckermann. Er werd tegen hun ook gezegd dat het om beltegoed ging en niet om een abonnenment.
Aan hun werd ook het rekeningnummer gevraagd, mijn vader had toen zoiets van hier klopt iets niet, ze zeggen alles is gratis, maar ondertussen wel vragen naar onze rekeningnummer en heeft vervolgens gezegd geen intereresse te hebben.
Dus mensen kijk uit en laat je niks aansmeren!

markschrauwers
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:04

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door markschrauwers »

Ze hebben mij idd ook net gebeld. Ze vertelde mij dat ik de telefoon gratis kreeg, hierna betaalde ik alleen de helft van 27,50. Het ging om een prepaid. Toen ik zei, blijf even hangen dan kijk ik het even na op het internet was ineens de verbinding verbroken... jaja..

Wel denk ik dat het een nette aanbieding is. 50 % van het abo betalen met gratis telefoon. Als dit natuurlijk de aanbieding is want tja... misschien betaal je na het eerste jaar het volle pond..

Het klinkt iig. erg vaag en waarom draaien ze er zo omheen??? Zou zeker geen rekeningnummer geven totdat je de papieren gezien hebt.

Succes allemaal.

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door Moonlight »

Ik denk dat er een 2e partij bezig is. Mijn moeder heeft een abonnement via Neckermann afgesloten met een Samsung E250 (geloof ik, weet type niet 100% van de telefoon). Deze abonnement loopt bij Orange en JA ze betaald maar de helft qua abonnementskosten per maand.

Nu hoor ik hier ook over prepaid en zaken die niet zuiver zijn, want Neckermann hoeft helemaal niet om jouw rekeningnummer te vragen. Ze bellen namelijk HUN KLANTEN op en hebben alle gegevens dus al.

Er zijn dus weer oplichters bezig die zoiets hebben van leuk, we geven er een draai aan en bellen een aantal mensen kijken voor hoever we kunnen gaan.
Ik wil niet zeggen dat dit zo is! Ik beweer dit niet! Maar vind wel dat er te veel verschillende verhalen ten ronde gaan.

caatje1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2008 13:31

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door caatje1987 »

nou, mijn vader heeft die dus geaccepteerd. Hij heeft er niet zo heel veel verstand van en het leek hem goedkoop.
Ikh eb hierna de neckermann gebeld, en werd doorverwezen naar de vodafone...

je krijgt 200 belminuten voor 13,75 (50% word betaald door de vodafone) het contract is voor 2 jaar. alleen bellen in nederland.. Geen buitenlandse telefoonnummers of servicenummers.
Ik vroeg of het contract al vast stond, en dit is pas zo bij ondertekening van het contract.
Nokia 6131 word het. Ik heb mijn mobiele nummer doorgegeven zodat ze een afspraak kunnen maken dat de telefoon word afgeleverd.

Ik heb er dus achteraan gebeld, maar het is me allemaal nog onduidelijk. Het lijkt mij namelijk niet nep ofzo.

Wat denken jullie?

Moet ik hier onderuit gaan?
Of....?

Carlien

caatje1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2008 13:31

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door caatje1987 »

ik kom er net achter dat dit nummer niet van vodafone is. Maar traders ofzo?

als ik het google komt er Management Finance Group vadhoevedorp te staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn tientallen online telefoonwinkels waar je zulk soort abonnementen met korting en met gratis toestel kunt kopen. Daar heb je veel meer keus uit toestellen, abonnementsvormen en de abonnementsduur. Daar zit soms ook precies dit aanbod tussen (nokia 6131 plus 2 jaar vodafone 27.50 abonnement, voor 13,75 per maand). Ik zou dus niet zomaar op dit aanbod ingaan, maar rustig, op mijn gemak, via een van de webwinkels een geschikte combinatie van toestel, abonnement en prijs uitzoeken. (Je moet voor een goede aanbieding trouwens niet bij de grote namen zijn, en ook niet bij bv. de ben woldring sites.)

Dit aanbod is overigens niet echt slecht, dus daarvoor hoef je het niet te laten, maar wellicht is er in jou situatie een beter aanbod te vinden.

Marliz
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:24

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door Marliz »

Ook ik ben gisteren benaderd door Neckermann...
Ik heb ja gezegd en heb inmiddels de bevestigingsmail ontvangen.
Maar ik heb er nu eigenlijk al spijt van....
Ik heb een e-mail gestuurd naar zowel Neckermann als Traders bv dat ik van de koop afzie en graag wil dat het contract ontbonden wordt.
Volgens de wet Koop op Afstand heb ik 7 dagen de tijd om op te zeggen. Is het versturen van een e-mail voldoende of zou ik ook nog een aangetekende brief moeten sturen? En zoja, naar wie? Neckermann of Traders bv? Wie kan me adviseren?

peter v
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 13:24

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door peter v »

marliz,
ikzelf heb ook ja gezegd en heb er al spijt van .
ik heb gebeld met het nummer dat in het e-mailtje staat en heb gezegd ervan af te willen .
na de vraag waarom, was dit ok en ik zou middels e-mail hiervan een bevestiging krijgen.deze is nog niet binnen maar ik het is ook net een kwartiertje geleden.ik denk echter dat dit niet genoeg zal zijn .
naar welke e-mail adressen heb jij de afzegging gestuurd en heb je hieropal een reactie gehad.
ik denk dat een aangetekende brief naar vodafoon onder vermelding van het aanmeldingsnummer dat in de bevestigings e-mail staat , de beste manier is om er van af te komen.
is het jou gelukt en zo ja hoe
bvd.peter v

jaliho
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2008 14:37

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door jaliho »

Hallo,
Ook ik ben vandaag gebeld door Trader BV die klantgegevens van Neckermann heeft gekregen en toestemming heeft van Neckermann om klanten van Neckermann te benaderen en een gratis telefoon aan te bieden en de helft van het abonnement voor d'r (Neckermann) rekening te nemen. Ik zal dus 2 jaar lang 11,25 euro betalen en Neckermann de andere helft. Ik heb dit net ook nog even geverifieerd bij Neckermann. Dit klopt. Dat ze nog eens naar je rekeningnummer vragen is dus niet zo vreemd want Traders weet de rekeningnummers niet van de klanten. Traders belt in opdracht van Neckermann.
Volgens mij zit er dus echt geen addertje onder het gras en in mijn geval in het een toestel, ik heb voor de Samsung gekozen omdat die mij nu ook goed bevalt en het abonnement past ook bij mij. Dus ik denk dat ik er niet slecht aan heb gedaan.
Wat jezelf wel in de gaten moet houden natuurlijk, maar dat is altijd wel zo, is dat je 2 maanden voordat je abonnement is afgelopen schriftelijk je abonnement opzegt. Anders loopt ie duur door!.
Dit is mijn reactie op eerdergenoemde reacties. Ik kreeg ook al een akelig gevoel bij het lezen van sommige berichten, maar na navraag en onderzoek gedaan te hebben ben ik ervan overtuigd dat het een mooie aanbieding is, die in dit geval goed bij mij past.
Misschien heeft iemand wat aan mijn toeving op het Neckermann - Traders verhaal.
M.vr.gr.
Jaliho :wink:

jobrakako
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 21:19

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door jobrakako »

Ik ben ook net gebeld door Traders, namens Neckerman.com én Vodafone... Ook een leuke aanbieding , gratis telefoon, wel EUR 25.00 verzendkosten. Toen ik vroeg hoe ze aan die hoge verzendkosten komen, kon deze meneer er geen antwoord op geven. Vond ik al raar, hij kon het wel navragen. Leek me een beetje een zenuwachtig mannetje. Moeilijk gedoe, gestotter. Niet zo professioneel, maar goed, daar gaat het nu niet om. Op een gegeven moment komt het bandje ter sprake (voice iets) Eerst worden de gegevens opgenomen en dan moet je een paar keer ja zeggen. Bij die gegevens doornemen zat ik al te wachten op de vraag of ik mijn bank- of girorekeningnummer wilde geven. Die geef ik dus niet zomaar en al helemaal niet aan de telefoon. De hele aanbieding ging dus niet meer door. Jammer maar helaas. Bij mij gaan alle bellen al rinkelen als ik een bandje in moet gaan spreken. Daar pas ik voor. Schriftelijk was al helemaal geen optie.
Dus ik heb geen nieuwe Samsung telefoon en ik ga voor de tip om dan eens te kijken in de winkel. Die hebben misschien iets wat helemaal bij me past. Voorlopig ben ik tevreden met mijn prepaid.
Ben benieuwd wie er nog meer benaderd is....

Wasbeertje
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:47

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door Wasbeertje »

Ome Jan uit Slikkerveer heeft nu een telefoon van hun en die lult niet meer 8)

jamamo
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 13:04

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door jamamo »

Ik ben ook net benaderd door Neckermann voor een gratis telefoon. Ik hoefde maar de helft te betalen van de belkosten met gratis telefoon. Ik hou niet van deze telefoontjes dus ik zei dat ik al een telefoon met abonnement had bij Vodafone. Hij vroeg toen of er iemand bij mij thuis was die nog geen telefoon had? Ik zei dat er niemand was. Ga er niet op in mensen want elders kunt u goekoper terecht. Zelf heb ik al een abonnement met telefoon voor 10 euro per maand.

wil110
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:59

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door wil110 »

Ook ik ben benaderd door "iemand"die deed voorkomen dat hij van Neckerman was. Hij kwam met een sterk verhaal over een gratis telefoontje omdat we zulke goede klanten waren. We hadden namelijk pas iets besteld. Deze actie deed hij samen met Fodafone zei hij.
Ik denk dat Neckerman de prive gegevens van zijn klanten te grabbel gooit. Hoe kan die onbekende dat allemaal weten??
Neckerman kan voor mij de bomen in. Ik bestel daar nix meer.
Wil

leesfreak
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2009 21:21

Re: Gratis telefoon Neckermann

Ongelezen bericht door leesfreak »

Ik ben ook een paar maanden geleden gebeld door Neckermann. Omdat ik in het half jaar ervoor tenminste 1 bestelling had gedaan had Neckermann een cadeautje voor mij namens Tele2. Zodra ik de naam Tele2 hoorde liet ik direct weten geen interesse te hebben en de meneer van Neckermann reageerde zeer verbaasd, want wie heeft er nu geen interesse in een cadeautje?
Mijn ervaring is dat cadeautjes van telecombedrijven nooit echte cadeautjes zijn, ze willen je alleen maar een abonnement aansmeren.

Maar waar ik me echt aan stoorde in dit geval was dat ik aangemeld ben bij Infofilter om direct marketing telefoontjes van o.a. telecombedrijven en energieleveranciers te weren en dan weten ze je alsnog te vinden door een bedrijf te laten bellen waar je al klant ben, want als je ergens al klant ben mogen die je wel bellen, ook met een aanbod van een ander bedrijf, tenzij je bij dat bedrijf specifiek hebt aangegeven dat je niet wil dat zij jouw gegevens ter beschikken stellen van derden.
Behalve voor een aanbod van Tele2 ben ik ook door Neckermann gebeld voor een aanbod van Oxxio.

Direct hierna heb ik Neckermann dus schriftelijk laten weten dat ik hier niet van gediend ben en sindsdien heb ik er geen last meer van.

Gesloten