LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van webwinkels canvasfactory of digidoek? Even ervaringen vragen voor ik er een bestelling plaats, het gaat toch om een hoop geld en ik zou graag van anderen weten wat de kwaliteit van de prints hier is.

Ik heb nu tot twee keer toe iets besteld bij canvascompany.nl en ondanks dat ik de kwaliteit daar heel goed vind, vind ik het bedrijf zelf vreselijk. De levering is erg traag, emails worden gewoon niet beantwoord, er worden fouten gemaakt met afmetingen en ze zijn aan de telefoon zo onvriendelijk en kortaf dat ik hier gewoon niet meer wil bestellen. Betaal liever iets meer als ik dan betere service krijg.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Over de door jou genoemde bedrijven kan ik niet veel zinnigs zeggen.
Wel heb ik goede ervaringen met:

http://www.uwmooistefoto.nl/

De kwaliteit was prima, maar je mag ook niet anders verwachten.

Vooral de snelheid van leveren ( 3 dagen inclusief verzenden ) en de heldere communicatie zijn mij erg goed bevallen !

Misschien een idee om het daar te proberen ?

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Kayleigh »

3 dagen is inderdaad geweldig snel, bij canvascompany heb ik ruim 2 weken moeten wachten. Bedankt voor de tip, ik kon ze nog niet.

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Hoi!

Van mijn vriendin kreeg ik de tip http://www.herinneringenoplinnen.nl/home/.

Zij heeft daar zelf een aantal doeken besteld, welke ik ook heb gezien en zeer mooi waren, en nu ik er zelf aan dacht foto's op linnen te laten zetten gaf ze me dus de tip.

Over hoe snel er geleverd wordt weet ik niet, ik heb nog geen bestelling geplaatst. (wil eerst zeker zijn van welke foto ik doe) :wink:

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Jeetje, de prijzen van de sites die jullie geven hier zijn ook veel vriendelijker dan die van canvascompany, moet ik zeggen. Bedankt!

mlvld
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:53

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door mlvld »

Zelf bestel ik altijd bij www.posterxxl.nl daar kun je buiten doek ook kiezen voor fotopapier of je foto's op schuim. Volgens mij gaan ze daar groter en verder dan bij andere websites. De kwaliteit is prima te noemen, vooraf kun je al zien wat de kwaliteit van je afdruk zal zijn op het gekozen formaat.

3MEL
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2008 11:16

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door 3MEL »

Helaas geen fijne ervaring met Digidoek :( .

Nadat wij voor ons 12,5 jr huwelijksfeest een Pluim kregen,
besloten wij van de mooiste foto een schilderij te laten maken.
Dit loopt inmiddels vanaf December 2007.

Nadat de Pluim is opgestuurd aan digidoek a Eur 71,50 kon er niet voldaan worden aan het gewenste formaat.

Meerdere emails, telefoontjes, met zowel Digidoek als Pluimen hebben
tot geen reaktie en resultaat gezorgd. Het laatste contact is afgelopen Maandag geweest met Pluimen.

Wij zijn ons Kado, onze Pluim, oftewel het Canvas schilderij kwijt.
Niemand die hier iets aan doet.

Dus voor ons geen Pluimen, geen Digidoek meer.
en alleen maar hopen op ons geld retour.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Ik bestel altijd bij www.herinneringenoplinnen.nl/home/

Is een van de goedkoopste en de verzendkosten zitten er al bij..
en de kwaliteit is ook zeer goed!!!!
En de service ook.....


MVG

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door ron1 »

Over de door jou genoemde bedrijven kan ik niet veel zinnigs zeggen.
Wel heb ik goede ervaringen met:

http://www.uwmooistefoto.nl/

________________________________________________________

Dit is een vorm van spam.Kan weggebonjoerd worden.Is tegen de huisregels.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door angel1978 »

misschien eens door de redactie laten bepalen wat mag en niet ron ?

zo geïrriteerd over een opmerking van mij in een ander topic dat je dit nu overal moet laten merken ? Beetje kinderachtig niet ?
Geef mensen nu eindelijk eens antwoord op hun vragen i.p.v. over de forumregels te blijven zagen... Laat dat de redactie maar bepalen !

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door ron1 »

Dit is niet kinderachtig,maar dit heet eerlijk zakendoen.In een ander topic ga je helemaal uit je stekker omdat iemand,die jou niet bevalt blijkbaar,een paar linken heeft geplaatst en begion je over spam en huisregels etc etc...en nu doe je hetzelfde.Vind jij jezelf volmaakt ?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Klein detail:

Die persoon plaatst niet voor het eerst diezelfde linkjes en doet dat herhaaldelijk ! Daarnaast lijkt die persoon niet geïnteresseerd te zijn in een 'normale' discussie hier, maar alleen maar van zin om die linkjes te posten...

Ik reageer op een vraag over een specifiek bedrijf en ik geef een alternatief waar ik toevallig goede ervaringen mee heb ( waar ook om gevraagd wordt )... Ik geef dus niet op eigen initiatief een link, maar geef gewoon datgene waar de TS om vroeg ( zou je ook eens moeten proberen ! ).

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door D1RK »

De software van bepaalde firma's accepteerde geen Telefoon foto of webcam opname wegens te lage kwaliteit.

Vaak word het door Windows kleiner gemaakt en dan krijgen ze klachten.
Daarom is dit filter standaard ingesteld en mailen helpt niet.

Via foto bewerkingsprogramma kun je het aantal pixels kunstmatig verhogen als je het toch wilt en dan lukt het wel.

Damstertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:50

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Damstertje »

Nu weer even naar het onderwerp:

ik heb net twee weken terug een bestelling geplaatst bij digidoek. Daarbij verzilverde ik de paarse pluim die we met ons huwelijk een half jaar geleden kregen. Ik vond een mooi plaatje op internet en stuurde die hun toe. Toen kreeg ik de volgende mail van hun terug:

Beste heer/mevrouw,

We hebben een foto ontvangen behorende bij order .......
Helaas is de resolutie van deze foto niet voldoende om de gewenste kwaliteit van een Digidoek te kunnen realiseren.
We verzoeken je vriendelijk een nieuwe hoge resolutie foto van minimaal 1 Mb te sturen naar [email protected] o.v.v. het ordernummer. Het is niet de bedoeling een nieuwe bestelling te plaatsen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Het Digidoek Team.

__________________________________________________________________
-
Later stuurde ik weer een foto toe en kreeg ik dezelfde mail weer terug. Hoe kom ik aan hemelsnaam aan een foto van 1 MB? De meesten die ik leuk vind zijn niet meer als 100 kb.
En toen ik met ze wilde bellen daarover bleek de kosten voor de telefoon ook 55 eurocent per minuut te zijn, belachelijk!

We hebben ook al eens een canvasdoek besteld op HEMA.nl en dat raad ik iedereen aan. Goed van kwaliteit en betaalbaar.

Groetjes

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

D1RK
De software van bepaalde firma's accepteerde geen Telefoon foto of webcam opname wegens te lage kwaliteit.
Vaak word het door Windows kleiner gemaakt en dan krijgen ze klachten.
Daarom is dit filter standaard ingesteld en mailen helpt niet.
Via foto bewerkingsprogramma kun je het aantal pixels kunstmatig verhogen als je het toch wilt en dan lukt het wel.
He Dirk is ook niet zo gek he dat ze dat niet accepteren omdat als je iets op canvas laat drukken vergroot je de foto en als je dan veelste te weinig pixels hebt dan is dat natuurlijk geen gezicht...

Dus bij alle bedrijven die via het net deze service aanbieden staat wel degelijk op hun site dat de foto die je wilt gebruiken om af te laten drukken op canvas die moet dus minimaal zoveel kb hebben anders gaat het nooit werken...

En als je een leuk plaatje op het internet tegen komt sla het dan op door rechter muis klik opslaan als. en dan even die foto opzoeken en bij eigenschappen kijken hoe groot hij is.

MVG

Helena M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2009 08:27

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Helena M. »

Helaas hebben wij met een aantal collega's sinds kort ervaring gehad met Poster XXL. Dat was eens maar nooit meer. We hebben een foto doorgestuurd welke bewogen bleek te zijn. Echter werd dit niet tijdens het bestelproces gemeld, we hebben geen waarschuwing gekregen dat de foto niet van juiste kwaliteit was om een mooi resultaat te krijgen.

Het gevolg: 30 euro weggegooid ! Want pas bij levering bleek de kwaliteit van de foto niet goed te zijn. Bij Poster XXL hebben ze van service nog nooit gehoord, want toen we dit melde en op een nette manier naar een oplossing wilde zoeken (bijvoorbeeld een nieuwe poster of geld terug, gedeelte van het geld terug) werden we niet verder geholpen. Jammer maar helaas, vette pech...was het enige antwoord dat we konden krijgen.

Erg jammer dat een bedrijf op deze manier te werk gaat. Wij gaan in ieder geval nooit meer een bestelling plaatsen op www.posterxxl.nl

aapinator
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2010 11:42

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door aapinator »

Damstertje schreef:Nu weer even naar het onderwerp:

ik heb net twee weken terug een bestelling geplaatst bij digidoek. Daarbij verzilverde ik de paarse pluim die we met ons huwelijk een half jaar geleden kregen. Ik vond een mooi plaatje op internet en stuurde die hun toe. Toen kreeg ik de volgende mail van hun terug:

Beste heer/mevrouw,

We hebben een foto ontvangen behorende bij order .......
Helaas is de resolutie van deze foto niet voldoende om de gewenste kwaliteit van een Digidoek te kunnen realiseren.
We verzoeken je vriendelijk een nieuwe hoge resolutie foto van minimaal 1 Mb te sturen naar [email protected] o.v.v. het ordernummer. Het is niet de bedoeling een nieuwe bestelling te plaatsen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Het Digidoek Team.

__________________________________________________________________
-
Later stuurde ik weer een foto toe en kreeg ik dezelfde mail weer terug. Hoe kom ik aan hemelsnaam aan een foto van 1 MB? De meesten die ik leuk vind zijn niet meer als 100 kb.
En toen ik met ze wilde bellen daarover bleek de kosten voor de telefoon ook 55 eurocent per minuut te zijn, belachelijk!

We hebben ook al eens een canvasdoek besteld op HEMA.nl en dat raad ik iedereen aan. Goed van kwaliteit en betaalbaar.

Groetjes
Heb zelf geen ervaring met deze site, maar het is vrij logisch dat een foto van 100 kb niet uit te printen is op groot formaat. Je hebt dan te weinig pixels om te verdelen over een groot stuk. Vergelijk het met een terrasje leggen. Stel; u heeft één vierkante meter aan tegels gekocht. Daar kunt u natuurlijk geen tien vierkante meter terras mee maken! Ik kan u aanraden zélf foto's proberen te maken, en de resolutie op uw camera hoog te zetten. Of gewoon bij het zoeken op google een filter toe te voegen, dat foto's met een te lage resolutie uit de resultaten filtert.

---

Ik heb wel ervaring met posterxxl.nl. Goeie site vind ik persoonlijk, en ik ga er binnenkort weer een aantal postertjes bestellen! Heb er (tot nu toe) één bestelling gedaan. Kwaliteit was zeer goed, snel geleverd en geen problemen mee gehad. Bij verzending/bestelling kreeg ik netjes een mail en (dit weet ik niet meer zeker, maar volgens mij) kreeg ik ook een track & trace nummer voor het pakje. Het pakje zelf was overigens een stevige kartonnen koker, en de poster zat er onbeschadigt in met wat verpakkingspapier zodat de poster niet heen en weer zou schuiven. Bij sites zoals posterxxl is het wel van belang dat u eerst even nadenkt of het wel een slim idee is om een bestelling te plaatsen. Bij bijvoorbeeld bewogen foto's, foto's met lage resolutie en dergelijken krijgt u de foto onbewerkt thuis, en bent u er vanzelfsprekend niet tevreden mee. U heeft echter zeer weinig tot geen kans op geld terug, en om dan bij Radar te gaan klagen om een zelf gemaakte fout is natuurlijk niet eerlijk. Zelf heb ik in een aantal fabrieken (compleet andere branches, maar het idee was hetzelfde) gewerkt, en als ik één ding zou moeten noemen wat ik daar geleerd heb, is dat als een klant slecht materiaal levert, dat hij een slecht eindproduct krijgt. Als de fabriek/het bedrijf zélf een fout maakt krijg je een schadevergoeding, of word het product opnieuw gemaakt..

tuctuc

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door tuctuc »

:D
Laatst gewijzigd door tuctuc op 18 jan 2013 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Anne CMT
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2010 12:11

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Anne CMT »

Ik heb een vervelende ervaring met Posterxxl.nl
Ruim een maand geleden werd mijn aandacht getrokken door een actie van Posterxxl. Via de website www.posterxxl.nl heb ik een product besteld dat ik cadeau wilde doen aan mijn partner.
De bestelling was snel gedaan, de betaling binnen de kortste keren van mijn rekening afgeschreven en de factuur met de gegevens van de bestelling snel via mail bezorgd.
So far so good.
Sindsdien is de levertijd van het product inmiddels ruim overschreden en heb ik al via verschillende kanalen geprobeerd contact te zoeken met Posterxxl. Mails komen echter niet bezorgbaar terug of blijven zonder enkele reactie (zelfs geen ontvangstbevestiging). Een telefoonnummer is alleen beschikbaar van Posterxxl in Duitsland. Daar belde ik vanochtend naartoe en na het vriendelijke verzoek te wachten op een beschikbare callagent ontving ik de boodschap dat mijn telefoontje helaas niet beantwoord kon worden en dat de verbinding werd verbroken.

Ik krijg door dit complete gebrek aan klantcontact zo langzamerhand de indruk dat PosterXXL een malafide bedrijf is, dat ik ben opgelicht en naar mijn product en mijn centen kan fluiten.
Heeft iemand suggesties over hoe te handelen?

Beverloo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 22:20

Re: Iemand ervaring met canvasfactory of digigoek?

Ongelezen bericht door Beverloo »

Anderhalf week geleden een tweetal posters bij posterxxl besteld, maar tot op heden niet ontvangen. Geld is inmiddels wel door hen geincasseerd. Tot op heden hebben ze nog niet op mijn emails gereageerd. Een hele slechte zaak. Vraag me af of ze uberhaupt (om maar even in het Duits te verwoorden) nog wel zullen reageren....

Gesloten