LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] marktplaats ervaringen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
marloes43
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 00:07

marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door marloes43 »

op dit moment heb ik al 3 slechte ervaringen met bieders/kopers op marktplaats

de eerste was met een dvd speler, ik had een tv met dvd speler te koop.
ik kreeg een email of iemand alleen de dvd speler mocht kopen dit vond ik prima.
wilde er wel vanaf en kon er iemand mee blij maken.
had er zelf 50 euro voor uitgegeven dus voor 10 euro mocht hij hem komen halen.
nou prima was net verhuist had de dvdafstand niet bij de hand maar aangeboden om die zelf netjes te brengen hoefde het geld ook nog niet te hebben omdat ik netjes wilde handelen.
werd een uur later gebeld waar de scartkabel was, ik heel verbaast want had deze zelf ook erbij moeten kopen en bij mij nieuwe dus niet gedaan omdat ik er 1 had.
kwam meneer hem terug brengen, ik was stomverbaasd voor 10 euro een dvd speler en dan ook nog te beroerd zijn om een scartkabel ebrij te kopen!
de advertentie verwijderd en de tv maar weg gezet omdat ik het wel voor gezien hield.

tweede ervaring al eerder op dit forum gemeld mede mijn eigen schuld.
mijn scooter verkocht papieren meegegeven en zou het overschrijvings bewijs terug gestuurd krijgen.
ik wacht nog af.

3de, voor dezelfde scooter wilde nog iemand komen en belde 5 minuten voor kopen van hierboven.
de man inkwestie wilde de papieren ook meenemen en bewijs opsturen(bij de koper hierboven was ik ervan overtuigd dat hij dit niet wilde hij kwam eerder s'middags me eigen toch om laten lullen erg dom).
naar contact met de politie en dit ook vertelt te hebben, hebben ze mij verzocht om geen contact met deze man optenemen en er verder niet meer op in te gaan.
zo gezegd zo gedaan had al hartkloppingen van mij actie van de vorige koper.
met deze ben ik nu in discusie en meneer blijft mailen dat ik zijn rij kosten moet vergoeden, en dat hij nu wel weet waar ik woon (dreigen?!?). hem het verhaal uitgelegd en hem verteld dat ik de discusie eindig.(zal het hele verhaal jullie besparen)

heb al vaker spullen die ik niet meer gebruik maar wel nog gebruikt kunnen worden verkocht maar de laatste tijd over komt mij alleen negatieve dingen.
Bieders die onbeschoft zijn als je zegt dat je er niet mee akkoord gaat, blijven bellen om maar te kijken of je toch op hun bod in wilt gaan. boos worden als je niet eens een afspraak met ze heb gemaakt ,en boos zijn als het dan verkocht is.




hebben jullie misschien tips om met kopers juist om te gaan?
of ook slechte of juist goede ervaringen.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door Rema »

Ik heb eigenlijk juist alleen maar goede ervaringen met Marktplaats, heb al veel gekocht en verkocht en er is bijna nooit iets misgegaan.
Wel let ik erg op de manier van reageren, sturen mensen onbeschofte mailtjes, dan ga ik niet verder met ze.
Zelf ben ik altijd netjes en eerlijk en verwacht dat een ander dat ook is.
Verder laat ik mensen niet snel bij me thuis komen, verstuur liever per post, en als ze toch thuis af willen halen maak ik alleen een afspraak op een tijd dat mijn man of één van mijn zoon's ook thuis is.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk altijd leuke mensen aan de deur heb, en zelf ook bij nette mensen gekocht heb, o.a. een salontafel, bijzettafel, verlichting etc.

Sofie88
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2008 22:11

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door Sofie88 »

Vorige week dacht ik 'goedkoop' aan een Pinkpop kaartje te komen. Na veel goed contact met de verkoper, die zichzelf BM Orzel noemde, besloot ik toch tot aankoop over te gaan. Als ik iets op een tweedehandssite koop, controleer ik altijd op Google de naam en het bankrekeningnummer van de verkoper. Er was een link naar de site van Ebay, waarop stond dat ze 99,6% goede feedback had gekregen. Super, dacht ik. Dus ik maak de afspraak dat ik het geld over zou maken, kreeg ik een mailtje terug dat ze het zou melden als ze het geld binnen had. Omdat ze, net als ik bij de Postbank zit (en ik internetbankieren heb) stond het bedrag dus meteen op haar rekening. Na 3 dagen geen reactie te hebben gehad, dacht ik dat ze geen internetbankieren had, en dus zat te wachten op haar afschrift. Ik heb de verkoper gemaild om te vragen of ze het geld al binnen had, en of ze eventjes contact met me wilde opnemen. Niets. Geen enkel antwoord. Uiteindelijk kreeg ik argwaan en zocht ik weer op Google naar de verkoper. De eerste hit die ik kreeg was van InternetOplichting.nl. Ik was furieus! 140 euro, pats, weg! De volgende ochtend meteen aangifte gedaan bij de politie. Ik wil dus mensen, die ook te maken hebben gehad met BM Orzel of Babette Orzel, vragen of ze ook aangifte willen doen. Samen staan we sterk!

marloes43
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 00:07

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door marloes43 »

hoi sofie,

geen enkele mongelijkheid om je geld terug te halen?
daar ben ik weel heel erg voorzichtig in, in het overmaken van geld.
ik zou dan toch gaan voor een stuk reizen en het persoonlijk ophalen.

ik hoop voor je dat je geld terug komt

Cirrus
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2008 21:09

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door Cirrus »

Ik zou iedereen die is opgelicht door BM Orzel willen verzoeken zich te melden op de website INTERNETOPLICHTING.NL Het topic waar wij ons verzamelen is te vinden op http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 1204846117

Volg het stappenplan dat op dit forum geplaatst is en dan kunnen we samen wat doen om BM Orzel tot een halt te roepen! Er zijn op dit moment ruim 20 bekende gevallen van oplichting door deze persoon. Hoe meer we verzamelen deste groter is de kans dat de persoon wordt aangehouden

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door Ellen76 »

@marloes43,

Vervelend dat gedoe rondom koop en verkoop via marktplaats. Ik koop en verkoop ook regelmatig wat via marktplaats en heb weinig problemen gehad. Wel dat er mensen zijn die toezeggen iets te kopen en/of mailen en dan niks meer van zich laten horen.
De tips die ik je kan geven zijn o.a. vermeld niet je telefoonnummer en laat men mailen. Laat mensen zo min mogelijk bij je thuis komen. Vaak kan je wel aan mailcontact enigzins merken wat voor vlees je in de kuip hebt en dan zou je er alsnog nog voor kunnen kiezen om ze te laten bellen wanneer het goed voelt. Je kan ook hun nummer vragen en zelf bellen. Ik koop alleen kleding op afstand en niet te grote bedragen. Gaat het om duurdere dingen of fraude gevoelige zaken zoals kaartjes dan haal ik ze persoonlijk op.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en er weer wat vertrouwen in krijgt.

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door Asylum »

Wel dat er mensen zijn die toezeggen iets te kopen en/of mailen en dan niks meer van zich laten horen

Ja dit gebeurt heel vaak op Marktplaats, heb je bij Ebay geen last van.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door brenda229 »

ja dat klopt, daar heb ik wel last van.
Verder erg goede ervaringen, maar hoevaal er geboden wordt en dat ze gewoon niks van zich laten horen, zucht... is na mijn idee echt teveel.
gr brenda

Aggie_
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2007 02:49

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door Aggie_ »

Ik herken dat ook, mensen die toezeggen en dan niets meer laten horen.
Het is gewoon irritant, want zelf wil je ook niet blijven aandringen of ze nog willen kopen of niet.
Zelf laat ik niet eens meer bieden, want ik heb ooit bij een advertentie het bieden toegelaten en ze boden wel, maar mailde niet.
Telefoonnummer niet gauw geven is zeker een goede tip, maar sommige dingen ( levende dieren ) zijn totaal niet op te sturen.
Voelt het niet goed? Doe het dan niet. Je merkt inderdaad gauw wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: marktplaats ervaringen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wel dat er mensen zijn die toezeggen iets te kopen en/of mailen en dan niks meer van zich laten horen

Ja dit gebeurt heel vaak op Marktplaats, heb je bij Ebay geen last van.
Dat komt omdat je bij Ebay aan een koop vast zit als je de hoogste bieder bent.
Bij marktplaats dus niet, je zoekt een bepaald product, op marktplaats worden er 10 aangeboden, dan kun je op alle 10 een bod doen en afwachten welke verkoper als eerste reageert. Heb je het product eenmaal gekocht, dan haal je je overige 9 biedingen weg, Althans, zo doe ik het, als je steeds 1 bieding (zoals bij E-bay) af moet wachten ben je wel heel lang bezig.
Het probleem ontstaat als iemand niet het fatsoen heeft de overbodig geworden biedingen weg te halen, de verkoper besluit op zo'n bod in te gaan en hoort nooit meer iets van de bieder, want die heeft zijn product al en neemt niet de moeite om nog te reageren.

Een tip:

Zet nooit je telefoonnummer er bij, al die idioten die belachelijk lage prijsjes bieden kunnen je dan niet per telefoon lastig vallen.
Als iemand een redelijk bod doet kun je eerst per mail reageren, dan krijg je al een beetje een indruk met wat voor iemand je te maken krijgt en kan dan altijd nog besluiten je telefoonnummer te geven.


Ik heb al veel overbodige spullen verkocht via marktplaats en ook veel spulletjes gekocht, zowel met ophalen als versturen per post en heb nog nooit een nare ervaring gehad, je moet alleen altijd blijven opletten en je gezond verstand gebruiken, zowel als koper dan als verkoper.

Gesloten