LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kun je veilig op internet shoppen?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Happy Shopper
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008 17:38

Waar kun je veilig op internet shoppen?

Ongelezen bericht door Happy Shopper »

Op dit forum lees ik regelmatig posts van ontevreden klanten. Voor leveringen van producten door webshops.

Voordat je gaat shoppen zou ik in ieder geval onderzoeken of de webshop aangesloten is bij de Thuiswinkel.org en het Thuiswinkel Waarborg keurmerk bezit. Voor reisbureas bekijken of ze aangesloten zijn bij ANVR, SGR, en Calamiteitenfonds. Daarbij is het belangrijk te weten of voor betalingen gebruik gemaakt wordt van veilig betalen, zoals met iDEAL. Als tip kan ik je meegeven dat op

http://www.waarborgwinkels.nl alleen betrouwbare intenetshops staan.
Voordat ik allerlei reacties krijg: persoonlijk heb ik NIETS met deze website te maken, maar ik shop hier regelmatig en naar volle tevredenheid.

Groetjes,

Happy Shopper

Laurac
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2007 22:32

Re: Waar kun je veilig op internet shoppen?

Ongelezen bericht door Laurac »

Er zijn genoeg winkels waar je vertrouwd kunt webwinkelen, maar ik zou toch zeker oppassen met betalen via IDEAL.

Er zijn veel webshops die een gratis account hebben via IDEAL en die dus niet tijdig geld kunnen terugstorten omdat zij het bedrag pas na 40 dagen uitbetaald krijgen van IDEAL.
kijk eens op http://www.mollie.nl

Een keurmerk logo wil ook niet alles zeggen, soms krijg je nog betere klantenservice bij kleine webshops dan bij grote.

En na 30 dagen is de termijn verstreken om het betaalde bedrag te storneren.

Ook is het van belang of een webwinkelier bij de KVK staat ingeschreven en een btw nummer heeft.

Controleer alles goed waar de webwinkel bij aangesloten staat, is er adres, telefoonnummer kloppen alle gegevens?

Je kunt beter naar de winkel gaan ipv naar een webshop want ik heb zelfs ervaring ook in grote bekende winkels word je opgelicht.

Bijvoorbeeld spullen ontvangen die al gedragen zijn, gevallen zijn etc...

Het blijft altijd een gok als je iets via internet besteld.

Daarom sluit een rechtsbijstand verzekering af o.a. via
http://www.hema.nlvoor maar 4 euro per maand.

Oja, Neckermann.com is echt een vreselijke winkel, veel te lang wachten voordat je iets geleverd krijgt en bestel daar vooral geen fitness apparatuur, grote artikelen; ziet er smerig en bevuild uit bij aflevering!!!

Happy Shopper
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008 17:38

Re: Waar kun je veilig op internet shoppen?

Ongelezen bericht door Happy Shopper »

Er zijn websites die helemaal niet bestaan op internet. Op de genoeemde website http://www.waarborgwinkels.nl staan in ieder geval websites, die een beveiligde internet betalingsmogelijkheid garanderen (meestal SSL) en aan gesloten zijn bij de Thuiswinkel organisatie of een ander keurmerk hanteren (Qshops). De garantie en leveringsvoorwaarden van de shops zijn in ieder geval duidelijk op de websites gepubliceerd.

Natuurlijk komt het voor dat er ontevredenheid is over de afhandeling van een aankoop, maar dat geldt ook voor gewone winkels.

Als je via deze website een aankoop doet heb je in ieder geval te maken met een bestaande webwinkel, met goede aankoop en leveringsvoorwaarden. Je geeft als voorbeeld de slechte service van Neckermann, terwijl ik hier nooit een probleem heb gehad, m.n. de snelle levering is uitstekend.

Zijn hier meer mensen die een slechte en/of goede ervaring hebben? Laat het dan op dit forum weten.

Happy Shopper :lol:

barthezzz
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:41

Re: Waar kun je veilig op internet shoppen?

Ongelezen bericht door barthezzz »

Keurmerken zeggen ook niet alles. Op dit moment zijn er 6 verschillende keurmerken die allemaal andere eisen stellen. Het lijkt er steeds meer op dat een "keurmerk" lekker verdienen is voor de sites die ze uitgeven.

Mijn eigen ervaring is om even te kijken op checkwebwinkel.nl, KvK checken of de adresgegevens kloppen, even een emailsturen en zien hoe en hoe snel de reactie is.

Daarnaast zegt IDEAL toch ook wel iets omdat je als bedrijf veel informatie moet afgeven aan de bank en een contract moet tekenen voordat je kan worden gekoppeld.

Laatste tip. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook. Niet kopen dus!

Gesloten