LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TOM TAILOR E-shop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
henny60
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 11:13

TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door henny60 »

Zijn er meer mensen die problemen hebben met retourzendingen naar TOM TAILOR , zoek raken van pakjes / retour betalingen?

margreetm
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:46

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door margreetm »

Ik heb ook problemen met tom tailor, ik een polo retour verzonden
en krijg nu m`n geld niet terug. Ik heb al verschillende emails gestuurd
en daar vragen ze of ik het verzend bewijs op wil sturen van ups. maar als ik dat niet gekregen heb valt er ook niks op te sturen. Naar ups gebeld die beweren dat ze eerst het volledige verzendnummer nodig hebben voordat ze wat voor mij kunnen doen, en van Tom Tailor krijg ik dat nummer niet.Ik blijf het proberen want ik wil m`n 39,95 terug hebben

de.heijnentjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2009 19:41

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door de.heijnentjes »

Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb niets ontvangen.
Ze kunnen mijn bestelling in het systeem niet meer vinden. Ik heb al 5 keer mijn gegevens doorgegeven. En iedere keer wordt ik afgescheept met een smoesje. We vinden u wel in het systeem, maar dus niet.
Het klantenservice nummer kost 10 cent/min en het heeft me dan ook al zeker 5 euro gekost aan telefoneren.
Als ik niet vooruit betaald had, dan zou ik niet meer bellen. Echter ik wil mijn 30,88 euro terug.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door dhc »

Topic is van maart 2009, TS heeft daarna geen reacties geplaatst. Uw reactie is voor TS niet interessant.
Kijk voordat U een reactie geeft even hoe oud het topic is en of een reactie nog gewenst is. Daamee voorkomen we het bumpen van oude topics....

jacquiv
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2012 13:17

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door jacquiv »

het is nu 2012 en nog steeds problemen met terugstortingen bij Tom Tailor.
ik heb op 8 mei artikelen retour gestuurd en tot op heden geen geld terug ontvangen.
Tig mails gestuurd en klantenservice gebeld maar tot op heden geen resultaat...
wie heeft tips om toch mijn geld terug te krijgen?

JWSUTORIUS
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2012 11:20

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door JWSUTORIUS »

OPGELICHT DOOR TOM TAILOR E-SHOP.

Ik heb op zondag 1 juli bestelling geplaatst op deze webwinkel, Waarbij ik in vertrouwen heb aangegeven mijn bestelling voor donderdag 5 juli te willen ontvangen dit is goed gekeurd.

Hierop heb ik op maandag 2 juli gebeld en gevraagd of deze afspraak wordt na gekomen. Werknemer RICK heeft mij aangegeven dat dit pakketje is verzonden door hen. Ik deze op dinsdag 3 juli thuis heb. Was ik uiterst tevreden over.

Na dit pakketje dinsdag 3 juli niet te hebben ontvangen heb ik deze gebeld, hierop kreeg ik werknemer JELLE aan de lijn. Deze heeft mij verteld dat dit pakketje nog niet verzonden is en deze niet voor donderdag 5 juli in huis zal hebben.

Hierop heb ik gevraagd om deze bestelling dan alsnog te annuleren, maar dit kon deze werknemer niet voor mij doen. (ik moest het pakketje maar retouren), maar zoals de forum al aangeeft zijn ze niet snel in het terugstorten van het geld.

Hierop hebben ze mij verteld dat ik dit pakketje maar niet moest accepteren en deze automatisch teruggaat naar dezen en hierop mijn geld wordt teruggestort, dit is niet waar. Pakketjes die niet worden aangenomen blijven gedurende 3 weken bij het postkantoor wachten. Hierna zal het retourtermijn dus verstrijken.

Deze bestelling is gedaan door mijn zoon, Deze heeft na geen raad mij gevraagd of ik deze wil oplossen.

Ik als doctorandus advocaat van ProDeo advocaten heb ingegrepen.

Volgens de nederlandse wet voor kopen op afstand heeft de consument 24uur na aankoopdatum het recht om deze overeenkomst voor aankoop te ontbinden.

Ik word van deze recht ontdaan!

Wegens mijn beroep ben ik genoodzaakt telefoongesprekken op te nemen, hiervan zal ik een zaak maken en juist dit gesprek van dhr. RICK van tom-tailor GMBH mij valse beloften doet als bewijsmateriaal gebruiken tegen dit bedrijf.

Tevens zal ik hiervan aangifte doen, in gebreken stellen en natuurlijk voor de rechter slepen. Sectie KANTON.
Mijn mening en ervaring wijst mij erop dat van deze de verkopersrechten zullen worden ontnomen in Nederland, want dit is geen zuivere koffie.
Kortom de stekker uit het stopcontact voor dit bedrijf!.

Mijn raad voor consumenten online, KOOP NIET BIJ TOM-TAIRLOR.

Gedupeerde,

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door ArneLH »

JWSUTORIUS schreef:OIk als doctorandus advocaat van ProDeo advocaten heb ingegrepen.

Volgens de nederlandse wet voor kopen op afstand heeft de consument 24uur na aankoopdatum het recht om deze overeenkomst voor aankoop te ontbinden.
Wellicht is enige toelichting op deze beweringen op zijn plaats?

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door A.niem »

JWSUTORIUS schreef:Ik heb op zondag 1 juli bestelling geplaatst op deze webwinkel,...
Deze bestelling is gedaan door mijn zoon, Deze heeft na geen raad mij gevraagd of ik deze wil oplossen.
??? Dit is al compleet onduidelijk.
JWSUTORIUS schreef:Hierop hebben ze mij verteld dat ik dit pakketje maar niet moest accepteren en deze automatisch teruggaat naar dezen en hierop mijn geld wordt teruggestort, dit is niet waar. Pakketjes die niet worden aangenomen blijven gedurende 3 weken bij het postkantoor wachten. Hierna zal het retourtermijn dus verstrijken.
Dit is niet juist, als de postbode aangeeft ´geweigerd door ontvanger´ wordt het pakket direct weer retour gezonden. Pakketten blijven enkel 3 weken op het postkantoor liggen als de ontvanger niet thuis was.
JWSUTORIUS schreef:Tevens zal ik hiervan aangifte doen, in gebreken stellen en natuurlijk voor de rechter slepen. Sectie KANTON.
Aangifte waarvan? Van het niet op tijd leveren van een pakket? Volgens mijn kalender zou het pakket morgen ook nog binnen kunnen komen, dus binnen de gestelde termijn. Tevens: als een webwinkel de gestelde termijn niet haalt, en ze de klant hiervan op de hoogte brengen, hebben ze 30 dagen de tijd om te leveren. En daarna heeft de klant weer 14 kalenderdagen de tijd om de goederen te retourneren binnen zichttermijn (zonder opgaaf van redenen). Dus als het pakket dan te laat binnen komt, kan deze weer geretourneerd worden.

Ik vindt het allemaal een beetje kort door de bocht. Eerst afwachten of en wanneer er wat komt en dan pas klagen (als het nodig is)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door dhc »

Ik als doctorandus advocaat
Tuurlijk.....bij de toneelvereniging wellicht....

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door trebelski »

JWSUTORIUS schreef:

Deze bestelling is gedaan door mijn zoon, Deze heeft na geen raad mij gevraagd of ik deze wil oplossen.

Ik als doctorandus advocaat van ProDeo advocaten heb ingegrepen.

Volgens de nederlandse wet voor kopen op afstand heeft de consument 24uur na aankoopdatum het recht om deze overeenkomst voor aankoop te ontbinden.

Ik word van deze recht ontdaan!

Wegens mijn beroep ben ik genoodzaakt telefoongesprekken op te nemen, hiervan zal ik een zaak maken en juist dit gesprek van dhr. RICK van tom-tailor GMBH mij valse beloften doet als bewijsmateriaal gebruiken tegen dit bedrijf.

Tevens zal ik hiervan aangifte doen, in gebreken stellen en natuurlijk voor de rechter slepen. Sectie KANTON.


Mijn raad voor consumenten online, KOOP NIET BIJ %^&**(.

Gedupeerde,
Het eerste lijkt meer op een natte droom, zeker gezien de rest van je onzin.

Misschien kan je even laten zien dat consumenten zomaar binnen 24 uur een aankoop ongedaan kunnen maken.

Telefoongesprekken opnemen (zonder dit vooraf te melden) kan nooit als bewijs dienen bij de rechter.

Er word je helemaal geen onrecht aangedaan want je hebt er niets gekocht. dat was toch je zoon.
Kortom, een zooitje gebakken lucht.

MAXIEM

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door MAXIEM »

JWSUTORIUS

Ik heb je bericht met belangstelling gelezen en ik moet zeggen dat daar een nogal merkwaardig gedrag van de betreffende webshop uit spreekt. Het is juridisch gezien inderdaad juist dat je direkt na de bestelling bij een webshop al van je herroepingsrecht als koper gebruik mag/kunt maken. Verder schat ik in, dat de webshopeigenaren weinig kaas gegeten hebben van de andere wettelijke bepalingen die bij een KOA een rol spelen. Dat laat onverlet dat je hier naar mijn mening onterecht het woord "opgelicht" in jouw bericht gebruikt.

Toelichting:

Smaad en Laster: wat mag wel en wat mag niet?

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=119934

Maxiem/ReadAC

Als toetje: ook een aspirant jurist moet meestal nog heel veel ervaring opdoen!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: TOM TAILOR E-shop

Ongelezen bericht door ArneLH »

MAXIEM schreef:Als toetje: ook een aspirant jurist moet meestal nog heel veel ervaring opdoen!
JWSUTORIUS stelt 'doctorandus advocaat' te zijn, beetje vreemde combinatie. Op zich kan hij een master hebben in een ander vakgebied én advocaat zijn, maar dat is niet erg gebruikelijk. Deze is ook erg leuk trouwens:
JWSUTORIUS schreef:Sectie KANTON.
sector kanton?
JWSUTORIUS schreef:Volgens de nederlandse wet voor kopen op afstand heeft de consument 24uur na aankoopdatum het recht om deze overeenkomst voor aankoop te ontbinden.
Deze kende ik nog niet en zou ik graag uitgelegd krijgen zoals al eerder aangegeven.

Gesloten