LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet

Hoe denk jij over Bon Prix?

Peiling eindigde op 06 mei 2009 21:31

Dat was eens en nooit meer
2
40%
Ik ben zeer tevreden over Bon Prix
3
60%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Damstertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:50

Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door Damstertje »

Ik ben zeer ontevreden over Bon Prix.
De betaling van je artikelen is waardeloos.

Ik zit nu al een maand te wachten op 3x 64,95 (195 euro). Ze hebben namelijk het bedrag van de kleding die ik er besteld heb niet één keer afgeschreven maar vier keer, op 2 maart 2009.

Toen ik dit opmerkte belde ik gelijk met Bon Prix. Zij konden zien dat het bedrag één keer is afgeschreven en niet vaker, maar het is toch echt zo. Ze zeiden dat ik de bank maar moest bellen. Zo gezegd zo gedaan. Ik belde met mijn bank en ze keken met me mee in hun computer en hun constateerden ook dat daar iets niet klopte. Ze contacteerden Bon Prix ook en er werd verteld dat ik een brief moest schrijven naar Bon Prix en een kopietje van het bankafschrift erbij moest toevoegen. Heb ik gedaan. Inmiddels is het al 2,5 week geleden en nog niks gehoord van Bon Prix. Ik heb vorige week gebeld naar de klantenservice en de vrouw zei dat brieven binnen 3 weken worden afgehandeld.

IK WIL NU MIJN GELD!!!!!!!!

Ik moet nog maar even afwachten denk ik, maar leuk is het niet. Eigenlijk ben ik woest. Als ze die 200 euro niet gauw overmaken dan ga ik dreigen met Radar denk ik.

Wie heeft er ook zoiets meegemaakt met Bon Prix?

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door sandra56 »

Als t goed is kan je je geld toch door je bank laten storneren?

Damstertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:50

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door Damstertje »

Nou kennelijk niet. Ik heb contact gehad met Bon prix én met de bank. De bank is het nu aan het uitzoeken, dus nu bijna 2 maanden later heb ik nog mijn geld niet. Flink balen. Het gaat hier wel om bijna 200 euro.

Ik heb geen vertrouwen meer in een IDEAL betaling.
Ik betwijfel eigenlijk een beetje of bon prix er schuld aan heeft.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door superwoman »

Je zegt dat het een ideal betaling is geweest ?? Die doe je zelf, dan is er misschien tijdens het betalen iets fout gegaan, of vergis ik me nu ? Je twijfelt zelf of Bonprix hier schuld aan had, beschuldig ze dan niet meteen in de titel van je topic. Maar dan blijft het natuurlijk schandalig dat je 4 keer iets betaalt voor één bestelling en het teveel betaalde geld niet terug krijgt.

Twiga
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2009 09:12

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door Twiga »

Ik heb iets soortgelijks net meegemaakt.

Ik had artikelen in mijn mandje zitten en vlak voor het betalingsscherm blijkt dat er een paar artikelen zijn die niet meer voorradig zijn. In het betaalscherm vervolgens tellen ze een aantal artikelen daarvan wel mee. Mijn betaalbedrag was lager dus ik dacht het klopt wel. Achteraf blijkt dat ik teveel heb betaald.

Ik heb 181,70 euro betaald per Ideal, vervolgens krijg ik mijn artikelen thuis en staat er op de factuur dat de artikelen 145 euro zijn. Verschil is dus 41.70 euro. Maar op de bon staat dat ik van Bonprix 34,80 tegoed heb.

Ik heb contact opgenomen per mail hierover en zijn zeggen dat ze een betaling van 174,80 hebben ontvangen. Ik heb teruggemaild dat dat niet klopt met een scan van mijn bankafschrift erbij. Het enige antwoord wat ik daarop krijg is dat het e-mail adres niet meer gebruikt kan worden.
Als ik vervolgens via de contactpagina op de site weer vragen stel, krijg ik wel weer per mail reactie dat ik zsm reactie zal ontvangen.

Al met al een vaag verhaal. Het gaat maar om een paar euro, maar als ze dat bij elke klant doen, worden ze rijk!!!

Ik ga maandag/dinsdag een aangetekende brief sturen met kopie bankafschrift en factuur. Kijken of ik daar wel reactie op krijg......

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb deze vraag aleens eerder op zo'n zelfde topic als deze gesteld.

Waarom betalen jullie dan vooraf? Is toch helemaal niet nodig? Je kunt tijdens de afrekening via het internet toch kiezen, hoe je wil betalen? Ik bestel regelmatig wat bij hen ( eergisteren nog) en geef dan aan, dat ik met acceptgiro wil betalen, dus 14 dagen de artikelen op zicht wil hebben en als ik dan alsnog besluit alles te houden, pas ga betalen.

Had vorige maand ook een bestelling gedaan, alles gehouden en binnen een week betaald en kregen van de week netjes een mail van hen, met een bon voor € 3 korting, waar ik dus deze week gebruik van heb gemaakt.

Wat is de reden dan, dat jullie wel vooraf betalen, terwijl het niet hoeft?

Mleersum
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:05

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door Mleersum »

Ik ben al sinds eind februari "in gevecht"met Bonprix. Altijd goede ervaringen maar in februari heb ik iets besteld waarbij er een websitestoring was waardoor ik alleen kon betalen met een machtiging. (Normaal doe ik dat altijd met acceptgiro) Bij gedeeltelijke levering zat een acceptgiro, die ik gewoontegetrouw heb betaald. Er was niks afgeschreven en ik dacht dat dit dus toch kon. Na volledige levering eind maart (!!) werd de machtiging wel gebruikt, ondanks tussentijds telefonisch contact en de telefonische verzekering dat ik het teruggestort zou krijgen. Hier wacht ik al sinds eind maart op (het gaat om € 163) . Ik mail me suf, als reactie op hun mails, via de site, schrijf telkens KLACHT KLACHT en er gebeurt niets.

Tussendoor is een andere levering aan de deur geweest maar daar wilde de bezorger geld voor zien dus dat hebben we geweigerd. Maakt de boel nog wat complexer administratief gezien, maar ik heb alles meermalen helder op een rijtje besproken en gemaild met Bonprix.

Eind april een mail dat het was doorgestuurd naar de afdeling boekhouding, maar sindsdien radiostilte en standaard mails op mijn reacties.

Wat moet ik nu? Naar de politie? Aangetekende brieven? Ik weet het even niet meer.
Tegenwoordig gaan alle folders direct de prullenbak in en ik bestel er NOOIT meer wat, maar ik wil wel het geld terug dat er dus is afgeschreven.

Help.....!

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Ik zou ook wel eens willen weten waarom vooruit betalen? Ik heb nog nooit problemen gehad met Bonprix omdat ik dus ook nooit vooraf betaal. Ik betaal alleen datgene wat ik houdt. (dus bestellen, passen, wat weg kan terugsturen en dat van de rekening af trekken en de rest dus betalen) Dat werkt prima, scheelt je een hoop gedoe!

almere14
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:01

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door almere14 »

Regelmatig heb ik in het verleden artikelen besteld en geleverd gekregen door/bij Bon Prix.

Ik heb tot nu toe niet te maken gehad met slechte leverservice of niet tijdig op de hoogte worden gebracht m.b.t. geen vooraad van een artikel.

Ik heb altijd middels Ideal ( internetbankieren) betaald en echt nog nooit hinder ondervonden betreffende de levertijd.

De klachten die ik hier nu lees knoop ik goed in mijn oren. Want een gewaarschuwd mens telt voor twee!!!!

gr.
Almere14

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Wees verstandig: Koop niks bij Bon Prix!!!!

Ongelezen bericht door Cr@m »

Behalve bij Bon Prix kan ik overal bestellen wat ik wil. Volgens Bon Prix ben ik een slechte betaler :lol: :lol: :lol: :roll: :?

Gesloten