LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] smartbuyglasses.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Vreemde gang van zaken. En straks gaat Paypal nog weer moeilijk doen met uitbetalen, daar zijn ook al de nodige topics van voorbij gekomen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door encore »

Nou.. Smartbuy zit in HongKong.. dus best redelijke service. Ze hoeven zich ook niet aan de Nederlandse wetjes te houden. Maar ze doen dat over het algemeen wel. Alleen duurt alles wat langer bij ze. Omdat Hollandse punctualiteit zo heet omdat het typerend is voor .... Nederland.

Cootje74
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2014 16:31

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Cootje74 »

8 april via de website van Smartbuyglasses een skigoggle van Zeal besteld. http://www.smartbuyglasses.nl/designer- ... 80823.html Dit item netjes via ideal betaald. Kreeg vrij snel een bevestiging dat het item vanuit de leverancier bevestigd was en verzonden zou worden. Na een maand niks een mail gehad waarin aangeboden werd dat ze het opnieuw zouden bestellen. Na nu 6 maanden aan het lijntje te houden te zijn werd aangegeven dat het item niet leverbaar zou zijn vanuit de leveranciers en dat de order vanuit SBG gecanceled werd en dat ik of een andere bril uit kon kiezen of mijn geld retour kon krijgen. Ik heb toen aangegeven mijn geld retour te willen. Hierop werd aangegeven dat zij geen geld naar mijn bankrekening konden overmaken omdat de bestelling te lang geleden was en dat ik maar een PayPal account aan diende te maken waarop zij dan het geld zouden storten. Erg vreemde gang van zaken dat een bedrijf eerst niet levert en vervolgens weigert geld terug te storten op de bankrekening waar het ook van betaald is en mensen dwingt om een PayPal account aan te maken.

Cootje74
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2014 16:31

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Cootje74 »

8 april via de website van Smartbuyglasses een skigoggle van Zeal besteld. http://www.smartbuyglasses.nl/designer- ... 80823.html Dit item netjes via ideal betaald. Kreeg vrij snel een bevestiging dat het item vanuit de leverancier bevestigd was en verzonden zou worden. Na een maand niks een mail gehad waarin aangeboden werd dat ze het opnieuw zouden bestellen. Na nu 6 maanden aan het lijntje te houden te zijn werd aangegeven dat het item niet leverbaar zou zijn vanuit de leveranciers en dat de order vanuit SBG gecanceled werd en dat ik of een andere bril uit kon kiezen of mijn geld retour kon krijgen. Ik heb toen aangegeven mijn geld retour te willen. Hierop werd aangegeven dat zij geen geld naar mijn bankrekening konden overmaken omdat de bestelling te lang geleden was en dat ik maar een PayPal account aan diende te maken waarop zij dan het geld zouden storten. Erg vreemde gang van zaken dat een bedrijf eerst niet levert en vervolgens weigert geld terug te storten op de bankrekening waar het ook van betaald is en mensen dwingt om een PayPal account aan te maken.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door encore »

Het is niet vreemd. Het is goedkoper voor ze. En daar ze zich niet aan de Nederlandse wet hoeven te houden kunnen ze dat ook gewoon van je eisen. Staat ook ergens in de AV.
Eerst lezen, daarna pas bestellen.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Nou ik ben blij dat ik dit lees. Ik zag ook een bril voor goedkoop, en de glazen waren al helemaal goedkoop. Waar de opticien 210 vraagt, vraagt deze maar 100 voor de glazen, Ik dacht even mooi totaal 180 te besparen, maar deze kul hoef ik niet. Ik ga wel gewoon een goedkoper model zoeken :roll:

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Nou ik ben blij dat ik dit lees. Ik zag ook een bril voor goedkoop, en de glazen waren al helemaal goedkoop. Waar de opticien 210 vraagt, vraagt deze maar 100 voor de glazen, Ik dacht even mooi totaal 180 te besparen, maar deze kul hoef ik niet. Ik ga wel gewoon een goedkoper model zoeken :roll:

Vana
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2010 17:28

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Vana »

Wow, stond ik toch op het punt een bestelling te plaatsen. Niet doen dus, dank voor al deze verslagen, ik weet genoeg.

Via de mail een vraag gesteld over de werking van de 3D Try-On software die men onder een bril communiceert maar die vervolgens nergens op de site is te vinden. Ik kreeg netjes binnen een dag antwoord. maar van iemand die alleen zijn voornaam geeft, en zonder telefoonnummer. Dat, plus het feit dat er op de site ook geen enkel telefoonnummer is te vinden, is m.i. al alarmerend. Een bonafide bedrijf heeft een telefoonnummer waarop men te bereiken is, want weet (als men niets te verbergen heeft) dondersgoed dat dat én goede service biedt, én betrouwbaar overkomt.

Ik vond het overigens ook al best raar dat men zoveel merkbrillen heeft en dan van al die merken ook nog zoveel (bijna alle) modellen heeft en dan allemaal ook nog voor wel zeer voordelige prijzen. Dat kan eigenlijk helemaal niet. Zeker de helft heeft men dan niet in het assortiment of kan niet zo goedkoop worden aangeboden. Want het zou raar zijn als al die (vaak dure) merken allemaal besluiten dat ze alleen deze shop zo goedkoop laten inkopen. En dan ook nog bijna al hun modellen.

marcel.ten-hove
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2017 18:43
Contacteer:

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door marcel.ten-hove »

Zeer tevreden! Duurt wel steeds max. een dag op antwoord bij vragen. Verder alles goed geregeld en bril op sterkte na 1 week netjes verpakt binnen. Vond de glazen te licht en kan retour sturen voor nieuwe via retourservice.

Yungjoer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:31

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Yungjoer »

Ik heb zojuist een ray-ban clubmaster ontvangen van deze site en alles is in orde. Smartbuyglasses heeft ook gewoon een keurmerk op hun site en zijn volgens de ray-ban site ook een officiële verkoper, dus ik ga er gewoon van uit dat ik een echte ray-ban heb ontvangen...

Amelia.R
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 11:51

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Amelia.R »

Had per ongeluk een verkeerde maat besteld. Een mailtje gestuurd, de dag erna antwoord. Kon hem gewoon ruilen, binnen 14 dagen had ik de goede maat. Ik vind de service best.

Daniel R.
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2018 09:00

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Daniel R. »

Het duurde drie dagen om van Hong Kong naar Nederland te verzenden, dat is best snel. Bezorger was niet zo vriendelijk, maar ja daar kunnen zij ook niets aan doen… Ik heb voor de aankoop met de klantenservice gemaild en gewoon dezelfde dag nog antwoord gekregen.
Eindstand: zonnebril gewoon binnen een week geleverd en volgens de Ray-Ban site zijn ze echt dus ik geloof het wel.

Gesloten