LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onjuiste afschrijving BonPrix

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cmg
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 21:33

Onjuiste afschrijving BonPrix

Ongelezen bericht door cmg »

Ik heb afgelopen maart een bestelling gedaan bij bonprix. Ik heb niets gehouden en heb dus alles teruggestuurd. Alles is goed gegaan en dacht ik dat ik het goed had afgehandeld. Maar afgelopen Mei kijk ik op mijn rekening en zie ik dat er 141,80 euro van mijn rekening is afgeschreven door Bonprix. Dit is een geheel onbekend bedrag (en heeft niets te maken met mijn bestelling). Na 2,5 maand gebeld te hebben met bonprix ben ik nog niets opgeschoten. Ze komen steeds met de smoes dat ze het gaan uitzoeken op het hoofdkantoor in Frankrijk en daarna dat ik het geld binnen 2 weken op mijn rekening staat. Dat is tot nu toe nog steeds niet gebeurd.

Op dit moment weet ik niet goed wat ik moet doen. Het bellen heeft niet zoveel zin.

Heeft iemand dit probleem ook met Bonprix en hoe heb je dit aangepakt?

ineke34
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2009 17:16

Re: Onjuiste afschrijving BonPrix

Ongelezen bericht door ineke34 »

ook ik heb in mei een broek voor mijn autistische zoon besteld, Hij wil alleen maar broeken met elastiek in de boord en die vond ik bij hun. Dus besteld en hij bevalt goed dus hebben we hem gehouden. Ik heb het bedrag netjes betaald en op 29 mei is het netjes van onze rekening afgetrokken. Tot mijn verbazing komt eind juni de eerste herinnering, dus gebeld en er werd me gevraagd om de afschrift op te sturen. Dat heb ik netjes gedaan. afwachten dus. eind juli de tweede herinnering, weer gebeld en er werd me verzekert dat alles werd opgelost. Vandaag 15 augustus komt er weer een aanmaning. meteen gebeld. nee het kwam helemaal in orde want er was een enorme achterstand op het kantoor in frankrijk. nou heb ze gezegd dat ik heel benieuwd was en dat dit de eerste keer, maar meteen de laatste keer was dat ik bij ze bestel. heb der telefoonspecificaties al uitgeprint en maandag gaat er meteen een aangetekende brief met kopie van alles er bij naar ze toe. Laten ze de deurwaarder maar sturen. Bon Prix? Nooit iets bestellen!!

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Onjuiste afschrijving BonPrix

Ongelezen bericht door Rema »

Ik heb al meerdere keren problemen met Bon prix gehad, betaal altijd direct, een maanden daarna krijg je aanmaningen met vage bedragen die niets met je bestelling te maken hebben.
Maar aangezien de kleding van Bon prix me goed bevalt bestel ik toch nog af en toe wat, maar bewaar in een map alle rekeningen, copie bankafschrift en retourbewijzen.
Als er dan iets niet klopt, soms bijna een jaar later stuur ik een mailtje met alle gegevens, nummers van retour gestuurde kleding e.d. en dan krijg ik een excuusmailtje dat ik gelijk heb.
De volgende keer gaat het weer precies zo, dus ik ben onderhand al aardig ervaren in het versturen van mailtjes naar Bon prix.
En ik betaal dus altijd direct het preciese bedrag dat ik verschuldigd ben en weet dus zeker dat ik daar nooit een rekening open heb staan.
Maar af en toe kan ik me bijna niet inhouden om een sollicitatie te sturen om daar eens even de administratie te reorganiseren.

Gesloten