LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
claudiadewi
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2009 21:55

Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door claudiadewi »

Ik wil voor de verjaardag van mij dochter via internet een fiets kopen, dit omdat ik in de gewone winkels niet voor 100 euro een fiets vind.

Heeft iemand ervaring bij het kopen van een fiets bij prijskiller of fietsmaster?

Irene666
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:40

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Irene666 »

Ik heb voor mezelf een fiets gekocht bij Fietsmaster in Beverwijk. Je kunt gewoon alle fietsen proberen als je er heen gaat. Het zijn redelijk goede fietsen, alle waar voor zijn geld. Ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met Sparta ofzo, maar je rijdt zeker niet op troep. Ik heb geen ervaring via internet, ik ben er steeds heen gegaan. Succes ermee.

stofzuigertje

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast nieuwe merkloze die soms twijfelachtig zijn is een gebruikte van echt merk soms beter...
Die kun je na een paar jaren als deze te klein is geworden doorverkopen en die merkloze is meestal huisvuil...
Ze fietsen lichter en hebben langere levensduur...

omafiets
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2011 15:52

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door omafiets »

claudiadewi schreef:Ik wil voor de verjaardag van mij dochter via internet een fiets kopen, dit omdat ik in de gewone winkels niet voor 100 euro een fiets vind.

Heeft iemand ervaring bij het kopen van een fiets bij prijskiller of fietsmaster?
Hoi Claudia, Ik heb zojuist een omafiets gekocht bij Prijskiller. Hij is op drie plaatsen erg beschadigd/bekrast. Ik mag hem nu retour zenden, maar dan wel op eigen kosten. Verder geen service! Kortom: NIET DOEN bij PRIJSKILLER!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je over twee maanden weer een nieuwe fiets wilt kopen moet je vooral zo'n fiets kopen. Oftewel: niet doe. Voor zo'n laag bedragbkan je geen fatsoenlijke fiets maken.

fietsie3
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2011 14:57

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door fietsie3 »

Ik heb hier twee fietsen gekocht en naar tevredenheid. Je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dan ook nog gigantische service verwachten. Bij prijsvechters heb je niet altijd de grootste service. Als ik de reacties zo lees kun je beter geen fiets online bij fietsmaster bestellen, gewoon langsgaan en een fiets kopen en meteen meenemen.

pafcl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2011 21:54

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door pafcl »

wij kopen altijd onze fietsen via internet dit scheelt echt heel veel geld, tot nu toe altijd merkfietsen besteld maar nu voor het eerst voor mijn zoontje een merkloze cruiser bij prijskiller.
wel eerst getwijfeld omdat er op internet ook veel negatieve reacties stonden maar toch maar besteld, binnen 2 dagen een hele leuke fiets binnen met een prima prijs/kwaliteit verhouding dus alleen maar positief.

het voordeel van kinderfietsen is dat ze meestal maar 2 jaar erop passen dus voor dit soort prijzen kun je niet tobben. :D

bertb12
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 21:34

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door bertb12 »

Vorige week een elektrische fiets gekocht ( de goedkoopste ), die was gelijk kapot
De monteur zou de volgende dag kijken of het te repareren was en zo niet, dan
kreeg ik begin volgende week een nieuwe .
Fiets werd terug gestuurd naar Duitsland ? Wij kregen een ( beduidend duurdere )
nieuwe. Niets bij betalen, geen gezeur, oke 1 dag later dan afgesproken.
De winkel in Beverwijk is groot , het personeel is behulpzaam en vriendelijk,
kortom prima

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou hier ook eens kijken: http://www.kieskeurig.nl/fiets/alle

johanlinda
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2012 11:31

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door johanlinda »

Wij hebben een fiets besteld voor de verjaardag van onze zoon bij Prijskiller. De fiets is een weekje in de doos gebleven (ivm de verjaardag dus). Bij het in elkaar zetten bleek de kettingkast kapot te zijn (het afgebroken stuk zat ook niet in de doos), plus een slag in het wiel. Mailtje met uitleg gestuurd naar Prijskiller, daarop een zeer korte reactie dat onze 8 dagen zichttermijn om waren (ja inderdaad, 9 dagen), en dat ze niet van plan waren iets te ondernemen. Nou ja gezien de prijs dat maar geaccepteerd en gevraagd om nieuwe kettingkast tegen betaling. Die kunnen (of willen) ze niet leveren. Ik snap dat je voor deze prijs geen geweldige service mag verwachten, maar ze zijn wel heel kortaf en totaal niet coulant. Niet bestellen daar dus!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door berndv »

johanlinda schreef:Wij hebben een fiets besteld voor de verjaardag van onze zoon bij Prijskiller. De fiets is een weekje in de doos gebleven (ivm de verjaardag dus). Bij het in elkaar zetten bleek de kettingkast kapot te zijn (het afgebroken stuk zat ook niet in de doos), plus een slag in het wiel. Mailtje met uitleg gestuurd naar Prijskiller, daarop een zeer korte reactie dat onze 8 dagen zichttermijn om waren (ja inderdaad, 9 dagen), en dat ze niet van plan waren iets te ondernemen. Nou ja gezien de prijs dat maar geaccepteerd en gevraagd om nieuwe kettingkast tegen betaling. Die kunnen (of willen) ze niet leveren. Ik snap dat je voor deze prijs geen geweldige service mag verwachten, maar ze zijn wel heel kortaf en totaal niet coulant. Niet bestellen daar dus!
Het retourneren op basis van zichttermijn gaat niet op, daar hebben ze helemaal gelijk in. Dat neemt niet weg dat ze een product meten leveren zonder defecten. Het product wat u ontvangen heeft is dus duidelijk niet conform, en hier kunt u zich wel op beroepen. Hier gaat het niet om service of coulant zijn, maar gewoon leveren wat er geleverd moet worden, hier heeft u gewoon recht op.

U kunt hen in gebreke stellen om de fiets te repareren, danwel een werkend exemplaar af te leveren, kunnen ze hier niet aan voldoen, kunt u eisen om de koop te ontbinden.

Nonneke 21
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2013 13:50

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Nonneke 21 »

Zeer slechte kwaliteit


Na het lezen van alle beoordelingen op de site ( er stonden alleen maar goede )heb ik de fiets besteld.

Nu de fiets 1,5 maand in bezit, en hij roest al heel erg. Gebeld hierover ze zeiden dat ik maar een mail moest sturen.

Dit heb ik gedaan, als reactie kreeg ik dat het met het onderhoud te maken had. Omdat de fiets altijd na gebruik in de schuur word gezet lijkt mij dat sterk.

Ik heb ook twee keer een nette maar eerlijke beoordeling op hun site geplaatst, maar deze word door het hun niet geplaatst. Nu weet ik ook waarom er alleen maar goede beoordelingen op de site staan, ze plaatsen de minder goede beoordelingen niet.

Hierover heb ik het ze een mail gestuurd, maar daar reageren ze niet op.

Ik had van te voren eerst even moeten Google want ik lees meer verhalen van mensen die precies het zelfde schrijven over prijskiller.

Naar mijn mening mag een fiets van 1,5 maand oud, die na gebruik in de schuur word gezet niet zo snel gaan roesten. Maar volgens hun lag het aan het onderhoud.

Dit was eens en nooit meer weer, ik raad ook iedereen af om daar een fiets te bestellen.

a.scholtens
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2013 17:57

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door a.scholtens »

Met Fietsmaster in Beverwijk heb ik hele goede ervaringen. Ik zocht een stevige fiets. Het werd een moderne blauw-zilvere Redy-fiets voor 179 euro. Voor 14 euro verzendkosten was die er in 1 dag. En wat een goede fiets! Een mooie, stevige en ook heel complete fiets. En het afmonteren stelde niets voor. Het was iets van een half uur werk. In feite was het niet meer dan het vastzetten van het voorwiel en de trappers. En het zadel natuurlijk. En toen kwam de test: de service. Komt er bij zo,n goedkope fiets ook service? Jazeker. Op emails kwamen telefonische reacties (ook op zondag). Het was een klein technisch probleem. Het voert te ver om alle details te geven, maar het had bij elke fiets kunnen gebeuren. Het was zelfs zo dat de fabriek ECC.Holland niet wou betalen en toen heeft Fietsmaster de 30 euro kosten zelf betaald. Ik las veel negatieve berichten over Fietsmaster in het blog. De eigenaar is een buitenlander. Wellicht ontstaan hier negatieve ervaringen omdat men zelf niet genoeg geduld heeft en niet voorzichtig genoeg is. Ik zou zeggen kom met verzoeken per email en wees duidelijk, zodat het allemaal goed begrepen wordt. :D

Sabrina1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2014 14:33

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Sabrina1234 »

Ik heb een fiets gekocht voor mijn dochter bij Prijskiller. Op het oog een mooie en degelijke fiets. Helaas ging deze na drie weken al roesten op meerdere plaatsen. Uiteraard heb ik dit gemeld bij Prijskiller.nl. Hun reactie was dat roest niet onder de garantie valt! Ook al is het geen merkfiets, dan nog mag ik verwachten dat een fiets die in de zomerperiode drie weken buiten staat niet al gaat roesten?! Slecht hoor!!!!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een fiets van 100 euro kopen is alleen aan te raden als je handig genoeg bent om zelf de boel te repareren....

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door 53078 »

Nou ja, ik ben wel zo handig en ook ik heb mijn handen vol gehad aan het leuke 18 inch omafietsje dat ik jaren geleden voor mij dochter kocht bij Prijskiller. Direct bij ontvangst het ding gecontroleerd. Overal roest en zelfs deuken in het achterspatbord. Na wat gemail een nieuw spatbord gekregen, gratis en voor niks, maar tegen zoveel roest is niet op te boksen. Zandstralen en overnieuw spuiten. En inderdaad, kun je beter meer geld uitgeven voor een merk van de fietsenhandel-in-het-dorp.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een fiets van 100 euro kopen is alleen aan te raden als je handig genoeg bent om zelf de boel te repareren....
Is niet aan te raden omdat je in elk geval naar de kwaliteit van het frame en de voorvork moet kijken. En daar is niets aan te repareren. Geloof me: hard op je smoel gaan wegens een vorkbreuk is geen pretje. En kost je al gauw een bezoek aan het ziekenhuis.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door encore »

Bob Schurkjens schreef:
Een fiets van 100 euro kopen is alleen aan te raden als je handig genoeg bent om zelf de boel te repareren....
Is niet aan te raden omdat je in elk geval naar de kwaliteit van het frame en de voorvork moet kijken. En daar is niets aan te repareren. Geloof me: hard op je smoel gaan wegens een vorkbreuk is geen pretje. En kost je al gauw een bezoek aan het ziekenhuis.
Nah! Een beetje klusser zet zijn eigen breuken en gipst zijn eigen familie wel ff in. :-)

Gesloten