LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ron99999
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2009 21:21

Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door ron99999 »

English : these Adobe CS4 Photoshop Extended packages are fake (one says in forums from China), with a fake serialnumber and a fake activation process (check it at Adobe)! Check your Adobe CS4 package bought at Ebay for a much lower price at Adobe, mostly they are fake!! Check generally all software bought on Ebay / Amazone etc.!! Don't buy from hidden people (mostly criminals), ask their telephone number (not mobiles) and name first and check it before you buy (afterwards you can report them at the police or to special organisations if there are, when your product is fake)!! In a normal webshop, the owner is mostly known!! Even when Paypal (is also Ebay) had accepted your claim, Ebay will not always remove criminals from their website. It seems Ebay protects criminals, ask an employee if you know one in your neighbourhood !! It is very easy to improve the system of selling for Ebay / Amazone etc., but do they want that ? For example, when you buy, send automatically an email to the buyer with all personal data from the seller, so you can contact/check him/she first ... do you buy in a real shop from an invisible person ??
An idea from myself is to have an optional shipping method when you buy software or something else on the internet, that your item will be first checked at a third organization (when choosen for that option of course e.g. checking the serialnumber). See it as employees of customs who are doing their jobs at transport companies, if everything ok they forward the item to you, if not the seller has problems … of course you as buyer has to pay the extra option … especially usefull for buying at Ebay etc. ... not necessary for all webshops (most are ok) ...
It seems (today 2009 Nov. 22) I can't find that kind of advertisements anymore (Adobe CS4) on Ebay shortly, maybe it helps sometimes to write your bad experiences to all kind of organisations to put up the pressure. Only I still find a few now on Amazone .. but be carefully in the future, with all software generally ... Sorry, this was a mistake, look to diddydoodah and many others on Ebay, but for higher scam prices (a pitty for someone who pays so much, design premiun for 800 Euro, normally 2000 Euro) ...

Here you find a forum about that scam (how the sellers collect so many stars behind their names) : http://forum.fourthirdsphoto.com/archiv ... 49111.html

Or read this (very interesting, this worldwide scam is already busy for at least the last 3 years) : http://bogusware.wordpress.com/2009/09/ ... -software/

Zie mijn berichten van ron99999 voor het hele verhaal.

Hier is een voorbeeld van een persoon met zijn advertentie (jamescamerz ): http://cgi.ebay.nl/ADOBE-PHOTOSHOP-CS4- ... 1c0db19146

Deze persoon verkoopt net als 1000den op Ebay fake Adobe CS4 pakketten (mogelijk uit China, met valse serienummers en valse activatieprocessen, werken waarschijnlijk niet meer onder Windows7/Windows Vista, dus ondersteuning van Adobe krijg je niet). Kijk eens naar het aantal sterren achter deze persoon. De kopers hebben helaas niets in de gaten. En zo gaat dat natuurlijk met veel software.

Van deze persoon (niet mijn verkoper) ben ik 100% zeker, van vele anderen weet ik het ook maar moet voorzichtig zijn met dit op het internet te plaatsen. Bijv. diddydoodah in mijn eerste tekst zit ook veel lager dan de officiele prijzen, en adverteert met photoshop, maar in de tekst dan wel dan niet met extended, zo kun je niet 100% hardmaken of het om extended gaat, maar ook zonder extended is de prijs erg laag).

Ebay heeft mijn claim afgewezen, ze weten dat deze software met valse serienummers verkocht worden en houden het hele zaakje in stand. Maar ja, Adobe ook, die wil niet meewerken aan claims. Dus iedereen is tegen criminaliteit maar zelf er niets aan doen en dan wijzen naar de overheid of de politie (altijd naar een ander wijzen en intussen eraan meedoen).

Is internet echt een vrijplaats voor criminelen geworden, je kunt de personen ook niet aangeven bij de politie, privacybescherming, trouwens de politie weet er ook geen raad mee.

Er moet inderdaad dringend niet meer anoniem gehandeld kunnen worden op internet en weg met de hotmailadressen waarachter iedereen zich verschuilt, of zijn we allemaal onbetrouwbare apen ?
Laatst gewijzigd door ron99999 op 25 nov 2009 02:43, 28 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is een misverstand dat eBay op zou treden tegen fraude. Uiteraard vertelt eBay zélf een ander verhaal, maar liegen gaat beursonderneming eBay goed af.

Zomaar twee leuke voorbeelden:

Afgietsel in messing van een gouden Kruger Rand die wordt verkocht als gouden munt. Heb ik eBay gemeld als vervalsing. Toegegeven: je moet redelijk dom zijn om er in te trappen, maar daar gaat het natuurlijk niet om. eBay laat de veiling lekker staan. Dan verdienen ze er in elk geval aan:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3D1&_rdc=1

Nep Braun Oral B opzet tandenborstels. Ik heb ze van deze verkoper maanden geleden in huis gekregen en vergeleken met de echte Braun borsteltjes: ze zijn nep. Deze conclusie kon ik trekken na een grondig vergelijk (blauwe borstelharen van de neppers verliezen niet hun kleur na gebruik, OralB logo kun je er met je nagel afkrabben etc.). Ik gebruik die dingen al een jaar of tien dus ik weet waarover ik het heb! Van Paypal mijn geld teruggekregen wegens nepartikel nadat ik een claim indiende. Maar de verkoper 2007whitty mag van eBay gewoon doorgaan met zijn nephandel uit China: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0424743881

Deze troep kun je in bulk rechtstreeks inkopen in China (http://www.alibaba.com) voor een prikkie en dan als écht verkopen.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door Berenice »

Zeg Ron, blijf je nou elke dag hetzelfde verhaal plaatsen??

ron99999
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2009 21:21

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door ron99999 »

Berenice schreef:Zeg Ron, blijf je nou elke dag hetzelfde verhaal plaatsen??
Beste Berenice,

Eigenlijk wilde ik niet antwoorden, maar mogelijk dat je dan beter slaapt, dit is het laatste bericht over dit onderwerp van mijn kant. Ik vind het alleen belangrijk om mensen op internet te waarschuwen (die zoeken naar dit onderwerp en komen dan op deze site terecht). Zo dat was het dan ....

Mvg

Ron99999

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Er staat miljoenen aangeboden artikelen op Ebay dus het is nagenoeg onmogenlijk na te gaan welke echt en welke "nep" zijn. Als mensen zo dom zijn hierin te trappen dan is het volledig hun eigen schuld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er staat miljoenen aangeboden artikelen op Ebay dus het is nagenoeg onmogenlijk na te gaan welke echt en welke "nep" zijn. Als mensen zo dom zijn hierin te trappen dan is het volledig hun eigen schuld.
Je reactie verraadt een superieure intelligentie.

ron99999
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2009 21:21

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door ron99999 »

vogels schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Er staat miljoenen aangeboden artikelen op Ebay dus het is nagenoeg onmogenlijk na te gaan welke echt en welke "nep" zijn. Als mensen zo dom zijn hierin te trappen dan is het volledig hun eigen schuld.
Je reactie verraadt een superieure intelligentie.
Hoezo? Mensen die denken dat ze voor 10 of 15 euro een legale versie kopen van een pakket wat honderden euro's kost, kan ik ook niet anders betitelen dan dom of naïef.
Waar jij deze conclusies vandaan haalt is mij een raadsel. Ik heb enige tijd geleden de 2e titel laten verwijderen omdat jij je daar zo druk over maakte (je had gelijk) maar wat is nu jouw bijdrage op tros radar ? Het gaat hier over 100 den Euro's per persoon dus misleidt niet, lees maar eens in mijn eerste tekst hierboven die ik steeds bijwerk met interessante stukjes de dikke onderstreepte link van een engelse website, dan wordt het steeds duidelijker wat er aan de hand is! Ik treur nog geen seconde over mijn 300 Euro maar dat wil niet zeggen dat ik me niet tussendoor inspan over dit onderwerp (vanwege de persoonlijke betrokkenheid nu en de verbazing alom) ... maar er zijn genoeg andere misstanden in de wereld maar nu even dit tussendoor .. om vooral anderen te waarschuwen ... dit is de bedoeling van tros radar ..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je deze eBay piraterij al gemeld bij de BSA? Als je voor 300 euro het schip in bent gegaan zou ik toch wat meer moeite doen om die terug te krijgen. Via je creditcardmaatschappij (betalen met Paypal per bank is een doodzonde) of hier:

http://www.bsa.org/country/Report%20Piracy.aspx

ron99999
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2009 21:21

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door ron99999 »

Bob Schurkjens schreef:Heb je deze eBay piraterij al gemeld bij de BSA? Als je voor 300 euro het schip in bent gegaan zou ik toch wat meer moeite doen om die terug te krijgen. Via je creditcardmaatschappij (betalen met Paypal per bank is een doodzonde) of hier:

http://www.bsa.org/country/Report%20Piracy.aspx
Bedankt, ik heb het gemeld op die website (maar aangevinkt geen interesse in een beloning zodat duidelijk is dat het mij daarom niet gaat :( ) maar het zal wel algemeen bekend zijn daar. Maar ja in Amerika lopen ze bijna overal op ons voor (wij nemen meestal alles over in een later stadium), dus wie weet gaan ze daar nog eens Ebay etc. onder de loop nemen en komen daarbij ideen vrij om het een en ander te voorkomen in de toekomst (want meestal moet het daar opgelost worden, wij in Europa zijn nu eenmaal niet zo creatief en inventief als daar helaas, wij klagen meestal alleen maar ...)

ron99999
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2009 21:21

Re: Fraude ( scammed worldwide) Ebay met Adobe CS4 (diddydoodah)

Ongelezen bericht door ron99999 »

Bob Schurkjens schreef:Heb je deze eBay piraterij al gemeld bij de BSA? Als je voor 300 euro het schip in bent gegaan zou ik toch wat meer moeite doen om die terug te krijgen. Via je creditcardmaatschappij (betalen met Paypal per bank is een doodzonde) of hier:

http://www.bsa.org/country/Report%20Piracy.aspx
Toch helpt het wel je hele verhaal overal op internet zetten, zeker internationaal rondbazuinen in mijn geval en iedereen lastig vallen.

Sinds korte tijd kan ik geen enkele dubieuze advertentie meer ontdekken bij Ebay dit softwarepakket aangaande, ik weet natuurlijk niet hoe dit met andere softwarepaketten is. En of dit inderdaad van korte duur is, ik hou het in de gaten.

Enkel op Amazone zijn er nog dubieuze advertenties ... nu dan is het verlies van mijn geld toch nog ergens goed voor geweest (voor een ander dan, voor mij een goede waarschuwing) ....

Maar als de pakketten duurder worden aangeboden, blijft het opletten natuurlijk ...

Gesloten