LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop tweedehands boek bol.com mislukt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
menjho
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:20

Koop tweedehands boek bol.com mislukt

Ongelezen bericht door menjho »

Hallo,

Ik heb onlangs een boek besteld bij bol.com als sinterklaascadeau. De nieuwprijs was € 34,95 maar bij de tweedehands boeken werd deze aangeboden voor € 13,00. Ik heb dit tweedehands exemplaar besteld en via ideal de aankoop betaald. Hierop heb ik een bevestiging van de aankoop ontvangen. Enkele dagen later werd zonder tegenbericht mijn aankoopbedrag teruggestort door bol.com. Via mijn bestelstatus kwam ik erachter dat de verkoper de verkoop heeft geannuleerd.

Ik vroeg me af of bol.com dit zomaar kan doen. Waarschijnlijk hebben ze via de algemene voorwaarden zichzelf volledig ingedekt tegen dergelijke zaken maar een erg chique manier van het omgaan met je klanten is het niet. Ik heb nog voorgesteld aan bol.com om mij alsnog een tweedehands boek te leveren voor dezelfde prijs maar hier werken ze niet aan mee.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Koop tweedehands boek bol.com mislukt

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wat is je probleem!?


Binnen enkele dagen weet je dat je product (toch) niet geleverd kan worden.
Je krijgt ook direct je geld teruggestort en kan op zoek naar een ander kado.

Lijkt me gewoon een gevalletje jammer maar helaas!?
(Dit in tegenstelling tot de echte problemen met sommige webwinkels - hier op het forum terug te vinden - waarbij je wekenlang aan het lijntje wordt gehouden en met veel moeite je geld terugkrijgt).

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Koop tweedehands boek bol.com mislukt

Ongelezen bericht door amelissen »

Mee eens. Blijkbaar is iemand je net voor geweest met het bestellen van het boek en betalen. Dat kan natuurlijk. Het is en blijft een computersysteem waarmee gewerkt wordt. Of meneer die wilde verkopen, heeft zich bedacht.

Vind het heel netjes dat je gelijk je geld terug gestort krijgt.

Pluim voor Bol.com dus i.p.v. de zak.

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Koop tweedehands boek bol.com mislukt

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Ik heb verkocht via bol.com wat super werkt. Het probleem is als er een dubbele bestelling binnenkomt (bij mij gebeurt) kan ik ze moeilijk beiden goedkeuren bij maar 1 boek in huis.

Gesloten