Pagina 1 van 1

Wehkamp, klantvriendelijkheid ver te zoeken...

Geplaatst: 05 jan 2010 16:06
door fuiduif
Ik koop al jaren bij Wehkamp. Meestal kleding, soms wat grotere artikelen. Dat gaat heel vaak zonder problemen. Ik betaal altijd keurig op tijd (in 1 keer, want qua rente kunnen ze er wat van), nooit problemen.

Anderhalve maand geleden bestelde ik een aantal artikelen bij Wehkamp. Ik liet ze bezorgen bij een DHL-punt om ze daar op te halen. Door leveringsproblemen werden ze echter tijdens mijn vakantie bezorgd en kon ik ze niet direct ophalen. Na een aantal dagen kreeg ik een mail dat ze nog 6 dagen beschikbaar waren en daarna teruggestuurd werden naar Wehkamp. Op de vierde dag was ik in de buurt van DHL en wilde het pakketje ophalen. Echter: deze was reeds teruggestuurd! :(

Toen heb ik Wehkamp een mail gestuurd (u krijgt binnen 48 uur antwoord!) dat ik het redelijk zou vinden dat ze me de verzendkosten zouden vergoeden als ik de bestelling nogmaals liet bezorgen, aangezien ik er niets aan kan doen dat de boel vroegtijdig werd teruggestuurd. Helaas: nooit meer iets van gehoord.

Nu kreeg ik twee weken geleden een rekeningoverzicht voor een bedrag van 40 euro. Prima, geen probleem: ik betaal altijd via de machtiging op de site. Dit wilde ik dit keer ook doen, maar de functie gaf aan dat "het bedrag niet hoger mag zijn dan het openstaande bedrag". Ook dit keurig gemeld bij Wehkamp en eergisteren werkte de functie weer en heb ik de machtiging alsnog gegeven.

Nu kreeg ik zojuist een mail over mijn "Betalingsachterstand". :x
Ik heb nog nooit te laat betaald en geef ze keurig op tijd toestemming om af te schrijven, maar ik hoor alleen maar wat als het niet goed gaat met hun eigen systeem. Maar reageren op mijn mails als er iets foutgaat in mijn nadeel? Nee, dan krijg ik helemaal niets te horen. Sterker nog: omdat hun betaalfunctie niet werkte krijg ik nu opeens een flinke rente in rekening gebracht (4 euro over een totaal bedrag van 40 euro, zonder enige uitleg?)

Lekker, als vaste en goed betalende klant ben je dus helemaal niets waard voor Wehkamp. :roll:

Re: Wehkamp, klantvriendelijkheid ver te zoeken...

Geplaatst: 07 jan 2010 08:51
door fuiduif
Nou, hieperdepiep, nu is het helemaal geweldig :evil:
De betaalfunctie werkte dus niet, maar vandaag hebben ze welk het bedrag drie keer afgeschreven. Nu heb ik een Wehkamp-tegoed van 80 euro opgebouwd. Ben benieuwd of ik nu ook rente van hun krijg, het zal wel niet.
Heb het maar gestorneerd, heb ik het morgen weer terug.

Re: Wehkamp, klantvriendelijkheid ver te zoeken...

Geplaatst: 13 jan 2010 12:12
door Microsoft
Klantvriendelijkheid moet je juist niet verwachten , wat je wel kan verwachten is dat er zomaar gegevens van je worden gewist , je telefoonnummer bijv.
Later krijg je bericht van we probeerden je te bereiken . Je gaat met vakantie je automatische incasso is gewijzigd naar een ander soort betaalmethode .
Neem maar van mij aan ze zijn niet goed bezig.

Soortgelijke ervaring wat u zei had ik ook met 4allclients , ze bestaan niet meer.

Ik hoop dat er iemand van de belastingdienst dit ook leest , je weet maar nooit , voor een zaak die gegevens zelf voor hun eigen voordeel wijzigt zou ik oppassen.

Re: Wehkamp, klantvriendelijkheid ver te zoeken...

Geplaatst: 26 sep 2010 21:07
door rockman
Ik dacht dat ik de enige was met het probleem wat aansluit over een open rekening want ik WAS ook een regelmatige besteller bij de wehkamp maar dat is doordat bij mij de maat vol was helemaal over en dat voor 7 euro 50.

Ik ben een klant dat een acceptgirovraagd bij iedere bestelling en zeker de wehkamp onvoldoende vertrouwt om daar een makkelijke schulden opstapel rekening te bouwen.Nee ik heb iedere accept giro netjes op de cent na betaalt.
gegeven moment kreeg ik van de wehkamp een kortingcoupon bon van 7,50.

Ik heb deze bon verzilverd (bewijs op papier) met een bestelling van een draadloze telefoon. gegeven moment kreeg ik een betalings herinnering van 7,50..?...juist dus ik bellen en gelijk kreeg ik antwoord met excuus want dit was een computer fout en dit word gecorrigeerd...mooi....ophangen 2 weken daarna envelop van wehkamp betalingsherinnering 7,50. ik woedend bellen en boos reageren met het verhaal van de vorige telefonische gesprek. en ook als ik kijk op de account van mij wijst dit nogsteeds op de bestelling van de draadloze telefoon en waar de verzilveringskorting is weggehouden...Daar wijs ik op en dan gaan zij van de wehkamp grappig worden, want dit is ineens niet door de bestelling van de telefoon gekomen en waar ik nogsteeds op keek maar door een eerdere bestelling van een severon magnetron en een oventje...deze heb ik direct opgezocht en gecontrolleerd en dat was correct op de cent betaalt en dan vertelt men dat het daarvoor was en toen heb ik vertelt dat ik dit bedrag zal betalen maar dan is het helemaal over....ik ben klaar met jullie wehkamp!... Een ding waar ik helemaal niet tegen kan is liegen en dat was bij mij de druppel. blijkbaar schijnen die de financieele administratie doe met de natte vinger te rekenen en een ding is duidelijk:duidelijk kunnen zij niet zijn.Eerder had ik een probleem dat ook door een computer fout wel is gecorrigeerd en ook een mailtje dat mijn bestelling binnen is...ik had niets bestelt en ik had gebelt en ik vragen en zij van de klantenservice aan mij vragen waar ik het over had want "u heeft niets bestelt".toch na extra te bevestigen dat ik deze mail had ontvangen een excuus en dat het een computer fout is. Dan nog een gezeur qua een regen jas en dat ik eerst telefonisch vervolgens afsprak:(wat ik me nog goed herrinnert) dat ik een goeie maat regen jas bestelde en bij de levering dat ik savonds liet doen (dit bevestdigde de wehkamp zelf voor de tweedemaal) zodat als zij de bestelling zouden brengen zou ik het retourpakketje (een kindermaat regenjas) meegeven. Op de dag van de levering krijg ik een sms van de wehkamp "door een computer fout komt u bestelling niet savonds maar smiddags...ik werk dan nog dus bij thuiskomst lag het pakketje door de brievenbus en dus ik bellen en met de klantenservice afgesproken dat ik het retour zou sturen bij een dhl punt in de buurt en zo gebeurde het. in de avond gaat de deurbel staat de bezorger voor de deur om een pakketje op te halen dat ik in de middag retour had gezonden (miscommunicatie) dan krijg ik gegeven moment daarna een herinnering van een bedag wat na wat speur tocht in mijn administratie de regen jas zou kunnen zijn en inderdaad deze was nog niet binnen maar ik heb een verzend bon als bewijs van retour verzending dus het ligt ergens tussen dhl en wehkamp in.Die rekening van de regenjas heb ik niet betaalt omdat deze is retour verzonden en de regenjas van de juiste maat heb ik netjes betaalt (ik heb bewijs hiervan)...hoe bedoel je geduldig en vergeven van fouten.En toch ben ik het een keer zat.

Geld maakt meer kapot dan je lief is dus ik besloot hun die 7,50 te doneren en nooit meer bij hun te bestellen want ik heb liever dat de schuld aan de andere kant ligt en niet aan die van mij is mijn reactie. want zij kunnen het niet bewijzen ik wel!.