LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wehkamp levert tot 2x toe fout (goedkoper) artikel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mcat
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:25

wehkamp levert tot 2x toe fout (goedkoper) artikel

Ongelezen bericht door mcat »

Begin juli 2010 2 bestellingen gedaan bij Wehkamp waaronder een tv. Bij aflevering tv waren stickers met bestelde typenummer geplakt op doos met een typenummer die 1 letter verschilde. In de doos bleek niet de bestelde en vooruitbetaalde tv te zitten, maar een goedkopere versie, die vrijwel hetzelfde typenummer had (1 letter verschil). Wehkamp via duur 0900 nummer gebeld met verzoek deze niet bestelde tv op te komen halen en de wel bestelde tv te komen brengen. Er op aangedrongen dat ophalen en afleveren op dezelfde dag zou gebeuren. Een week later wordt weer een doos afgeleverd met de goedkope versie. Niet geaccepteerd en gevraagd om de 1e verkeerd afgeleverde tv ook mee terug te nemen, want dat was afgesproken. 1e tv werd niet meegenomen. Opnieuw via 0900 nummer contact opgenomen: er zou uitgezocht worden wat er verkeerd gegaan was en er zal een afleveringafspraak na mijn vakantie voor de 1e week van augustus gemaakt worden, waarvoor ik begin augustus terug gebeld zalworden. Na terugkomst vakantie per email laten weten dat ik vanaf 2 augustus weer telefonisch bereikbaar was. Antwoord: Ik zou in de loop van de week gebeld worden... Dinsdagavond 3 aug. mail gestuurd dat ik nog niet gebeld ben en ophalen/afleveren alleen op 5 of 6 augustus zou kunnen. Krijg ik een mail terug dat ophalen/afleveren voor 9 augustus is ingepland. Gebeld dat ik dan niet kan en dat eerder was afgesproken dat dit in 1e week van augustus zou gebeuren. Wehkamp geeft aan dat het op 5 of 6 augustus niet kan en de afspraak staat voor 9 augustus. Gevraagd om de bezorgafspraak er uit halen, omdat er niemand aanwezig kan zijn op bezorgadres. Zou gebeuren, maar eind van de dag staat 9 augustus er nog steeds in, dus weer gebeld om aan te geven dat 9 augustus niet kan en alleen nog 5 of 6 augustus voor mij mogelijk is. Krijg ik de keuze tussen 9 augustus of later........maar later kan in die week ook niet en ik wil niet weer een vrije dag opnemen voor een fout van wehkamp. Inmiddels is wel de bezorgafspraak er uit gehaald, maar zit ik met een niet bestelde goedkopere tv, heb een vrije dag opgenomen voor niets, hoge telefoonkosten moeten maken maar heb mijn betaalde tv nog steeds niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: wehkamp levert tot 2x toe fout (goedkoper) artikel

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ mcat - stop met bellen.
Doe alleen per post, danwel per email.

Waarom? Schriftelijk is te bewijzen. Aan de telefoon kunnen ze je van alles beloven - maar is niet te bewijzen.

Gewoon in gebreke stellen.
Jij hebt product A besteld, en zwart wit gezien is product A niet geleverd.
Dat zij je product B sturen is leuk - maar daar heb je niet om gevraagd.

Je zou het moeten nagaan - maar mischien is het zelfs zo dat product B, omdat hier niet om gevraagd is, als kado gezien kan worden. (al zal dat lastig worden).

Hou het simpel - stel aan Wehkamp:
Besteld, en betaald - product A (datum, bestelnummer, transactienr. van betaling erbij vermelden) - en tot op heden niet geleverd.
Eis dat Wehkamp binnen 10 werkdagen OF product A levert, OF het betaalde bedrag, inclusief te tot dusver gemaakte telefoonkosten, aan jou terugbetaald (vermeld rekeningnr. etc. - geen vertraging mogelijk).

Stuur deze brief aangetekend (ivm bewijs) of via email met ontvangst EN leesbevestiging.

Dan, als je je aardig voelt, kan je overwegen een mailtje te sturen waarin je meld dat je ongevraagd product B bezorgd hebt gekregen. Vraag of zij deze terug willen hebben, of dat je deze mag beschouwen als 'kado' ivm ongevraagd toegezonden.

Natuurlijk zullen ze deze terug willen, dan kan je aangeven dat het op afspraak kan, NADAT je klacht tot jouw tevredenheid is opgelost.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: wehkamp levert tot 2x toe fout (goedkoper) artikel

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

geachte heer, mevrouw "mcat"

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Frits Pieters
wehkamp.nl

mcat
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:25

Re: wehkamp levert tot 2x toe fout (goedkoper) artikel

Ongelezen bericht door mcat »

Beste heer Pieters,

Hartelijk dank voor uw aanbod. Blijkbaar moet je eerst iets op een forum zetten. Op dit moment heb ik uw bemiddeling nog niet nodig.
Morgenochtend zal een 3e poging plaats vinden. Hiervoor moet ik 2x 1 1/2 uur (o.a. in de ochtendspits) reizen, omdat ondanks dat het een fout van Wehkamp is, men het door mij bestelde en al betaalde produkt niet wilde/kon afleveren in de week dat mij beter uit kwam.
Ik wacht eerst morgen af.

Gelukkig zijn er bedrijven die wel klantvriendelijk zijn om nu ik toch speciaal voor Wehkamp heen en weer moet reizen ook op 10 augustus te willen komen.

mcat
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:25

Re: wehkamp levert tot 2x toe fout (goedkoper) artikel

Ongelezen bericht door mcat »

De 3e keer had Wehkamp het goede artikel, de door ons bestelde HD-tv bij zich, duidelijk een andere doos met levensgroot HD er op. Voor de verkeerde TV (zelfde merk, goedkoper en geen HD) was geen retouropdracht. Gelukkig was de vervoerder bereid om de verkeerde tv mee te nemen en dit op de bezorgbon aan te tekenen.
Krijg ik tot mijn grote verbazing 2 dagen later een sms met de dag en tijd dat retour opgehaald zou worden! Ik had geen aparte retourafspraak gemaakt. Als de goede bestelling geleverd werd, zou de foute bestelling gelijk meegenomen worden. Weer gebeld naar Wehkamp (lokaal tarief-nummer) omdat ik de vervoerder niet voor dichte deur wilde laten staan. Word ik toch op de betreffende ochtend gebeld dat men voor dichte deur staat. Logisch, ik had geen retour aan te bieden, dit tijdig bij Wehkamp gemeld en was dus elders.
Gelukkig heb ik een tegemoetkoming gekregen (zonder tussenkomst van dhr. Pieters), de telefoontjes en het heen en weer reizen hebben mij aardig wat gekost, maar erg blij word je niet van Wehkamp.

Gesloten