Pagina 1 van 1

BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 24 okt 2010 00:13
door e-consumer
Overal gaat er weleens wat mis, de vraag is hoe gaat je er als bedrijf mee om?
Nou bij redcoon is dat heel simpel: Als klant kun je in de bruine derrie zakken.

Had een laptop+tas besteld. De bezorger heeft een truc toegepast die je voorbij zou kunnen komen in het programma: "oplichters ontmaskert".
Ik had het pakket bij het bedrijf waar ik werkzaam ben laten zenden. Daar moest de bezorgen 2 pakketten van diverse leveranciers afleveren. Waaronder mijn betselling van redcoon.
Op de pakbon die getekend moet worden staat geen duidelijke specificatie, of persoonlijke adresseering. Wel staat er in kleine lettertjes: colli:2. De bezorger levert 1 pakket, daar wordt voor getekend, en drukt de laptop+tas achterover.

Ik heb de bezorger hiermee geconfronteerd die zeer zenuwachtig een onconcreet, onsamenhangend verhaal vertelde. Bij navraag van collega's en in een gesprek met de collega die had getekend en de bezorger, viel deze weer door de mand.

Vanaf het begint heb ik contact opgenomen met redcoon. Omdat er volgends de track-en-trace geleverd was, wilde ik die hantekening weleens zien. Redcoon zou deze mailen, na meerde malen hier naar te vragen. Niets ontvangen. Ook verspak de redcoon medewerkster zich, dat haar collega een fout had gemaakt in de procedure. En dus later was actie was ondernomen. Daarna had ik een termijn met een service medewerker afgesproken, omdat redcoon wachtte op reactie van GLS. Ik zou daarna mijn geld terug krijgen. Toen ik na de termijn weer contact opnam met redcoon waren ze teruggekrabbeld, en zou ze nooit een termijn hebben afgesproken. Ik heb ze nogmaals de gelegenheid gegeven, maar krijg alleen ontwijkende antwoorden.

Dus nu geen geld terug en geen laptop.

Update volgt later, maar nu al de waarschuwing: Bestellen bij redcoon is als het hebben van onveilige seks in een township in Zuid-Afrika. Tuurlijk gaat het weleens zonder problemen, maar als het mis gaat.....

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 24 okt 2010 16:48
door MAXIEM
e-consumer

De afzender (verkoper) is tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed, verantwoordelijk voor de overdracht zelve. Als de verkoper niet kan bewijzen dat het goed is overgedragen, dan dient de afzender (verkoper) de koopsom te restitueren óf de produkten alsnog te leveren. Zo zit hier de wet in elkaar en niet anders!

Toelichting:

Afzender/ontvanger
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt aan de koper. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7.7. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!

Maxiem.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 25 okt 2010 08:48
door Guardian72
@ e-consumer: in principe gewoon melden "heb het niet gehad".

Aan redcoon dan de taak te bewijzen dat je het wel hebt gehad.
Anders is het simpel - sturen ze maar een nieuwe.
Aan jou - als consument, is het niet om de verzender te benaderen, domweg omdat jij niet een opdrachtgever bent.

@ Maxiem -

niet van te voren betalen zou ideaal zijn.. maar veel winkels EISEN dat.
Mischien zouden consumenten maar eens wat moeten veranderen - hooguit de helft, en de andere helft nadat alles correct is geleverd. (Moeten alleen een paar consumenten wat eerlijker worden)

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 27 okt 2010 11:45
door redcoonnl
Beste e-consumer,

Bedankt voor je feedback over redcoon hier op TROS Radar. We streven ernaar iedere klant die met ons zaken doet tevreden te maken – en te houden.

Wij willen ook graag dat jij tevreden bent met redcoon. Daarom ontvangen wij graag via [email protected] je ordernummer (AUF-R-...) en een telefoonnummer waarop je overdag te bereiken bent, om zo snel mogelijk een passende oplossing te vinden.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Groeten,

David

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 01 nov 2010 12:20
door e-consumer
Ik heb al meerdere keren contact gehad met redcoon, met ontevreden resultaat. Dus dat mooi weer spelen heeft geen zin David. De sevicedienst maakt afspraken die niet nagekomen worden.

Heb op aanraden van rechtsbijstand een brief met een ingebreke stelling verstuurd.
Hierop kreeg ik de reactie van redcoon, dat er geleverd is. En daar kan ik het mee doen!

Omdat het mijn verzekering meer geld gaat kosten om te procederen tegen redcoon, dan het bedrag aan mij te betalen, kiezen ze voor het laatste.

Opzich wel jammer, want zo komen belabberde webwinkels er weer mooi vanaf.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 03 nov 2010 10:49
door redcoonnl
Beste e-consumer,

Bedankt voor je reactie op mijn post.

Juist omdat je al meerdere keren contact hebt gehad met ons servicecenter, vinden wij het cruciaal dat je nu snel een oplossing geboden wordt. Daarvoor hebben we echter wel je contactgegevens nodig of een ordernummer.
Zonder deze gegevens is het niet mogelijk voor mij iets voor je te betekenen.

Ik hoop alsnog je gegevens te mogen ontvangen via [email protected] om je een passende oplossing te kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,

David

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 27 nov 2010 22:45
door Wilsophie
Beetje merkwaardig verhaal. Redcoon biedt hulp aan en dan is er geen medewerking van de koper.
Ik heb goede ervaringen met Redcoon. Heb onlangs een stoomgenerator gekocht en deze werd na vooruitbetaling, keurig binnen de gestelde tijd afgeleverd.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 28 nov 2010 07:23
door zelfstandigste
De bezorger levert 1 pakket, daar wordt voor getekend, en drukt de laptop+tas achterover.
Wat kan redcoon hier (ter voorkoming) aan doen?

Er IS getekend voor ontvangst (knullig van diegene die ondertekend heeft om niet even te controleren). 1colli.....2 colli; is zo moeilijk niet hoor (ook al zijn het kleine lettertjes)
Redcoon heeft alles gedaan om de levering correct te laten verlopen, u, en de bezorger niet !

Hierop kreeg ik de reactie van redcoon, dat er geleverd is. En daar kan ik het mee doen!

Zelfs nu pogen zij nog een oplossing te vinden voor uw probleem :shock:

Voor mij ook geen punt om bij redcoon te bestellen, ooit een tv gekocht; keurig afgehandeld !!!

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 28 nov 2010 17:21
door Dutchfrank
Helaas, ook ik heb iets besteld bij Redcoon...

Leveringsstatus: Direct leverbaar

Dus niet, na een week aan de bel getrokken, geen antwoord. Na 2 weken weer aan de bel getrokken: Hartelijk dank voor uw e-mail en uw bestelling bij redcoon!

Uw bestelling staat nog te wachten op binnenkomst van de Western Digital TV HD Media Player vanuit de leverancier.
Wij verwachten deze vanaf 22.11.2010 bij ons binnen te krijgen.

Helaas kan redcoon nimmer levertijden garanderen omdat wij afhankelijk
zijn van onze leveranciers.
Wij gaan er echter van uit dat de aangegeven levertermijn nageleefd zal
worden.


Nu een week verder en nog steeds niets gehoord. Ik bestel hier dus niets meer en zal redcoon ook zeker nooit aanbevelen!

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 29 nov 2010 09:32
door redcoonnl
Beste Dutchfrank,

Bedankt voor je feedback via het forum.

Zoals je citeert, zijn we als we een artikel niet op voorraad hebben, helaas afhankelijk van onze leveranciers. Deze leveranciers hebben het recht leveringen aan ons uit te stellen. Als een levering uitgesteld wordt, gebeurt dit vaak slechts een keer, maar deze kan – sporadisch – ook meerdere keren worden uitgesteld.

Het is overigens mogelijk dat het artikel toen je het op onze website bekeek 'direct leverbaar' was, maar dat er nog maar één stuk op voorraad was en een andere klant je net voor was. We kunnen de leverstatus niet updaten totdat de koop afgerond is. Ofwel: we kunnen in dit soort gevallen de leverstatus niet veranderen van 'direct leverbaar' naar iets anders voordat ook daadwerkelijk het laatste artikel verkocht is. Gelukkig gebeurt dit zelden, maar wanneer dit gebeurt grijp je als klant mis. We proberen je dan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van de nieuwe leverstatus en kunnen je natuurlijk helpen door je te helpen met het vinden van een geschikt alternatief of met het annuleren van je order.

Mocht je geïnteresseerd zijn in de huidige leverstatus, advies nodig hebben voor een alternatief artikel of je order wensen te annuleren (en een eventueel vooruitbetaald bedrag teruggestort te krijgen), dan horen we dat graag van je. Je kunt ons bereiken via [email protected], via onze gratis online chat (te vinden op onze website) of telefonisch op 0900 - 7 33 26 66 (€0,18/min).

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

David

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 29 nov 2010 22:05
door Dutchfrank
Ik snap het wel dat indien een artikel niet op voorraad is jullie afhankelijk zijn van de leverancier echter laat dan iets weten aan de klant. Dit artikel was een verjaardagscadeau waar de jarige nu al 2 weken op wacht.

Ik had ook bij een concurrent binnen kunnen lopen en het daar kunnen kopen als ik had geweten dat jullie het niet op voorraad hadden.

Verder staat de status van het produkt nog steeds op In voorraad, en dit al van begin november.

Het zou jullie sieren indien jullie alsnog een ander model die wel op voorraad is zouden leveren. Ik zal hier morgen een email over sturen.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 22 dec 2010 08:54
door melasky80
Ik heb ook iets gekocht bij redcoon begin december besteld het was voor de kerst, vorige week gebeld en zou een mail krijgen met de juiste track en trace code nu heb ik het via de chat geprobeert en wat blijkt ik heb wel betaald (dat wist ik zelf ook wel) alleen is de bestelling kwijt?? Ik snap niet hoe dat kan betaal ik daar *** bijna €100,- voor
beetje lullig kan nu op zoek gaan naar iets nieuws heb alleen vanmiddag nog de andere dagen moet ik werken.
En nu ben ik boos of zeg maar gerust hellig.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 22 dec 2010 10:07
door Dutchfrank
Dutchfrank schreef:Ik snap het wel dat indien een artikel niet op voorraad is jullie afhankelijk zijn van de leverancier echter laat dan iets weten aan de klant. Dit artikel was een verjaardagscadeau waar de jarige nu al 2 weken op wacht.

Ik had ook bij een concurrent binnen kunnen lopen en het daar kunnen kopen als ik had geweten dat jullie het niet op voorraad hadden.

Verder staat de status van het produkt nog steeds op In voorraad, en dit al van begin november.

Het zou jullie sieren indien jullie alsnog een ander model die wel op voorraad is zouden leveren. Ik zal hier morgen een email over sturen.
Ik heb met een bijbetaling vrijwel direct een ander model opgestuurd gekregen. Ik snap dan niet dat ze zelf niet met zo'n voorstel aankomen. Een beetje pro-actief meedenken heet dan dan. Gelukkig zijn er op Internet genoeg andere alternatieven te vinden.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 22 dec 2010 11:49
door crazyme
Mijn ervaring : prima bedrijf.

Meerdere keren iets besteld, nog nooit 1 probleem ondervonden.

Ik zie echter wel dat levering en aftersales bij velen te wensen over laten.

http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon.html

De volgende keer kijk ik eerst bij een ander.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 22 dec 2010 17:49
door Wilsophie
Zo ik ook, heb nu een aantal artikelen besteld maar geweldige levering .

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 22 dec 2010 18:28
door geenboom.com
Ik heb hier hele goede ervaringen mee en kan redcoon alleen maar aanraden.

Re: BESTEL NIET BIJ REDCOON!

Geplaatst: 09 mar 2011 13:12
door DianaP-T
Een mediaspeler besteld bij Redcoon op maandag. Levering door GLS pas de maandag daarna. Dus niet de volgende werkdag. Volgens Redcoon ligt het probleem bij GLS en volgens GLS bij Redcoon...

Helaas was de mediaspeler defect. Dus via de chat een afspraak gemaakt om hem retour te sturen. De chat werkt goed! GLS zou het pakket op vrijdag tussen 8.30 en 19.00 uur ophalen. De hele dag thuis geweest maar geen GLS gezien. Zaterdag wederom contact opgenomen met Redcoon en een nieuwe afspraak gemaakt voor het ophalen. Dit kon niet eerder dan dinsdag. Dus dinsdag weer een hele dag thuis wachten op GLS en ze kwamen pas om 19.30 uur. Redcoon zou een nieuwe mediaspeler opsturen als de defecte retour was gekomen. Na een week, op dinsdag, maar weer zelf contact opgenomen met Redcoon. Oja de mediaspeler was binnengekomen bij de technische dienst en die dag zou er nog een nieuwe verzonden worden. De week daarna op maandag kwam GLS pas het pakketje bezorgen. Volgens de bezorgen had Redcoon het vast te laat aangeleverd.

Waar nu de bezorgfout zit GLS of Redcoon ben ik niet achter maar de service van Redcoon bij problemen vind ik waardeloos.