LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.muizenshop.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door indy666 »

Hallo,

Mooie site met voorraad beheer, van het door ons besteld artikel nog 3stuks voorradig.
Maar naar twee weken nog niets in huis, even e-mailen na een dag een antwoord.
Binnen 5dagen word het geleverd.
Maar niets gekregen, weer e-mailen en het ontwoord was het is niet voorradig leverancier ( hadden ze toch zelf op voorraad ).
Dan maar anuleren, maar na 4dagen nog geen geld terug.
Even bellen en netjes vragen of hij het geld even terug wil boeken.
Nee dat gaat niet zo maar, dat kan nog wel een weekje duren.
En dan zegt hij ook nog dat hij wettelijk mijn geld pas na dertig dagen hoeft terug te boeken.
Dit is volgens mij de grootste onzin.

Maar ja weer iets geleerd niets meer bij muizenshop.nl bestellen.

Groetjes Mark

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door BartSBB »

Je zult een bedrijf ook echt meer dan 4 dagen de tijd moeten geven om je geld terug te geven. Ze hebben daar wel meer te doen dan alleen bezig zijn met het teruggeven van jouw geld. Er zijn genoeg bedrijven waar je niet eens een reactie op een contactformulier krijgt binnen 4 dagen, dus al zeker geen terugbetaling.

Geduld is een schone gave. Mocht ie nou over een paar weken nog niet hebben betaald zou ik daar weer eens aan de bel trekken. Maar om die naam nou hier meteen door het slijk te trekken....

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door Berenice »

Wettelijk klopt dit wel maar toch vind ik het niet netjes.

Ik heb zelf een online bedrijf en als iets door voorraadfouten niet leverbaar is dan zorg ik dat het geld altijd binnen twee dagen teruggeboekt is (zoveel zijn dat er niet natuurlijk). Het is niet de klant zijn schuld dat het bedrijf zijn voorraad niet op orde heeft en dan maar een week of 5 zijn geld kwijt hoeft te zijn.
Als iemand iets terugstuurt dan gaan betalingen hier in ieder geval wel met de gewone batch mee en dan kan het wel twee weken duren.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door DJM »

Oneerlijke winkel dus.
Daar koop ik dan ook niks.
Bedankt voor de info.

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door Jos Das »

Bedankt voor de melding indy. Ook ik zal echt niks bij die oplichters van de muizenshop bestellen.

Ik heb trouwens toch al een hekel aan die verdraaide knaagdieren...

MAXIEM

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

indy666

Die 30dagentermijn slaat op het recht van de verkoper om binnen 30 dagen te leveren. Kan of wil de verkoper binnen die 30 dagen niet leveren, dat dient hij de aankoopsom binnen 5 werkdagen terug te boeken.

Maxiem.

MAXIEM

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

vogels

Mijn uitspraak is niet gebaseerd op een wetsartikel, maar op recente jurisprudentie ter zake. Als je daar meer over wilt weten, dan kun je het beste even kontakt opnemen met Jurofoon.

Sukses, Maxiem.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door DJM »

vogels schreef:
DJM schreef:Oneerlijke winkel dus.
Daar koop ik dan ook niks.
Bedankt voor de info.
Wat is er oneerlijk aan dan? Het is - wettelijk gezien - pas oneerlijk als zij na 30 dagen nog het geld niet hebben terug gestort. Bij de meeste postorderbedrijven/webshops duurt terug storten wel enkele weken. Zolang ze binnen de wettelijke termijn blijven, is er niets aan de hand.
Als je de moeite zou nemen om het verhaal goed te lezen zou je weten dat het over de misleiding i.v.m. de voorraad gaat.
Maar dan moet je natuurlijk goed lezen en dat valt kennelijk niet mee.

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door indy666 »

Hallo Mensen,

Ondertussen zijn we weer een week verder, even een update.
Je raad het al nog geen geld terug.
Ik vind de dicusie wel leuk.
Wat me op valt is dat er ook een aantal webshop eigenaren mee dicuseren.
Ik blijf van mening dat als je iets niet kunt leveren je per direkt het geld moet terug boeken en niet moet wachten op een batch.
Dat is namelijk wel zo netjes.
Het was ook nog een kertskado en toch wel een aardig bedrag.

Ben heel beneuwd wanneer of dat ik het geld nooit meer terug zie.

Groetjes. Mark

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door indy666 »

vogels schreef:
over de misleiding i.v.m. de voorraad gaat.
Onzin, op voorraad is doorgaans niet meer dan een indicatie. Bovendien heeft topicstarter de voorraad gecontroleerd? Die mogelijkheid heb je n.l. om de actuele voorraad te checken. Daar schrijft hij niks over.
Natuurlijk heb ik dat gecontroleerd.
het is namelijk een kerstkado.
En op tijd besteld 5 weken voor kerst.
Dat is gewoon misleiding want ze staan nog altijd op voorraad terwijl ze nu toch echt moeten weten dat ze het artikel niet hebben.

groetjes Mark

kirstenO
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2011 10:54

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door kirstenO »

Zelf heb ik ook ervaringen met muizenshop.nl
Ik had er een kleine usb stofzuiger gekocht. Bij ontvangst heb ik het getest, maar het bleek niet te werken bij mijn laptop.
Nu, wanneer je een product wilt terugbrengen, moet je eerst een code aanvragen. Wanneer deze aanvraag wordt afgewezen, heb je pech.
Nu is dat bij mij afgewezen, wegens ' hygiënische redenen'. Omdat ik het product had uitgeprobeerd.
Dit vind ik ongelofelijk. En wanneer je hem terug stuurt omdat hij niet werkt, zal je zelf moeten opdraaien voor de onderzoekskosten. Ook zijn de mensen van Muizenshop onvriendelijk en onbegripvol wanneer je hen een mail stuurt.

daarom zeg ik : koop NOOIT wat bij muizenshop.

santje25
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:02

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door santje25 »

Eindeloos durende nachtmerrie waar geen einde aan lijkt te komen!

Begin januari 2011 ram geheugen besteld. was direct leverbaar. 2 weken op moeten wachten terwijl de levertijd op: vandaag besteld, morgen in huis stond. In die tijd verschillende keren contact gehad met de klantenservice. Elke keer werd mij beloofd dat mijn bestelling de volgende dag geleverd werd. Nogmaals dit hele verhaal heeft 2 weken geduurd. De dag voordat ik het artikel kreeg heb ik gemaild dat ze me bestelling moeten annuleren.. Daar werd gewoon niet meer op gereageerd. Ik heb 6 euro nog wat betaald voor verzendkosten omdat het met pakket post verstuurd zou worden en wat denk je: ze verstuurde de ram in een envelop met een postzegel erop. Dus de rest van de teveel betaalde zendkosten hebben ze in eigen zak gestoken. Daarbij was de ram ook nog beschadigd want hij werkte niet.

Een dag nadat ik de ram had besteld had ik tevens daar een toetsenbord besteld. Levertijd 1 - 3 dagen. Een maand later nog steeds geen toetsenbord. Dagelijks veranderde de status van 1-3 dagen levertijd naar 1-4 dagen en weer terug.

Verschillende keren contact gehad met de klantenservice die hun excuses aanboden en mij melden dat ze ook niet weten wanneer het artikelen leverbaar is. Maar de status van het artikel (wat voor andere bezoekers ook zichtbaar is) werd niet aangepast waardoor klanten dus voor de gek gehouden worden.

Begin februari gemaild dat ik wil dat de bestelling wordt geannuleerd en ik het geld dat ik al betaald had terug gestort krijg. Email wordt genegeerd. 1 week later op 9 februari 2011 krijg ik dan eindelijk een email terug (terwijl de reactie tijd van email op 3 uur staat) met de mededeling dat mijn bestelling is geannuleerd en ik binnen 30 dagen mijn geld terug krijg.

In de status van deze creditfactuur staat dat het bedrag automatisch voor 11 maart 2011 op mijn rekening terug gestort wordt en dat ze er naar streven om dit al binnen een week te doen. Je raad het al... inmiddels zijn de wettelijke 30 dagen ruimschoots voorbij en is het geld nog niet binnen. De creditfaktuur staat nog steeds op in behandeling. Ik heb het helemaal gehad met dit bedrijf en de enige oplossing lijkt nog een advocaat in te schakelen!

Inmiddels zie ik dat het internet vol staat met klachten over deze webshop. Hopelijk komt er snel een einde aan deze webshop en hun wanpraktijken!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hmm..
zelf een bestelling gedaan - maar namens mijn werkgever - en dit ging wel goed.
Was dan ook maar 2 sets kooimoeren...

Voor andere artikelen toch maar elders kijken...

kirstenO
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2011 10:54

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door kirstenO »

Wat verschrikkelijk! ben blij dat het niet zo veel geld was.
Ik had nog steeds 'ruzie' met de klantenservice van muizenshop, waarna ik Thuiswinkel heb ingeschakeld. Zij konden geen uitspraak doen, dus ik zou 25 euro moeten betalen om met mijn geschil terecht te kunnen bij de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel. Dit zou ik dan alleen terug krijgen als ik gelijk zou krijgen. Mijn bestelling kostte incl verzendkosten 12,00 dus ik zag het nut er niet meer van in om in zee te gaan met de Thuiswinkel, uiteindelijk zou muizenwinkel wel weer iets verzinnen om te winnen..

Oftewel, en hele slechte webwinkel ..

santje25
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:02

Re: www.muizenshop.nl

Ongelezen bericht door santje25 »

Het enige wat ik iedereen kan aanraden die een klacht heeft over muizenshop.nl is net zoals ik en velen je klacht te melden bij de Thuiswinkel Waarborg https://www.thuiswinkel.org/klachtenformulier

Hoe meer meldingen er ook daadwerkelijk daar gemeld worden hoe sneller er actie ondernomen kan worden!

Gesloten