LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie Printer bij Chear

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rens2122
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2011 11:57

Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door rens2122 »

Goededaf=g

Ik heb in november vorig jaar een printer opgestuurd naar Chear.nl ter reparatie. Deze had binnen 7 maanden voor de 3de keer dezelfde fout. Bij canon support vertelde dat ik recht had op een nieuwe printer maar dat het moest worden gestuurd naar waar die gekocht was. Dit heb ik dus gedaan en nu is het half februari en heb ik nog niets gehoord. Ik ben al 6 weken bezig om iemand aan de telefoon te krijgen. Degene die over gaat is er bijna nooit. En als ik hem aan de telefoon heb zegt ie dat hij het moet uitzoeken en dat hij nooit van zijn collega's heeft gehoord dat ik gebeld hebt. Ik ben bijna elke dag dus dit lijkt mij uitgesloten. Nu vertelde hij vandaag dat hij er weer niets van weet en dat hij geen email verkeer van mij heeft maar die heb ik wel.

Ik vraag me dan ook zeer af of die printer uberhaupt daar is.

Ik weet nu eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Dit is geen normale zaak toch? Kunnen jullie mij advies geven hoe ik dit verder moet afhandelen. Ik wil het liefst gewoon mijn geld terug en ergens anders een printer kopen. Het gaat om een dure printer dus ik wil heel graag een nieuwe. Ik heb het voor mijn zaak gekocht en moet nu bij familie gaan printen/scannen/kopieren. Dat is toch van de gekke?

Heeft iemand een idee hoe dit af te handelen?

Alvast bedankt!

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door mrflik »

Hallo,

1) Heeft u het verzendbewijs nog in van afgelopen november?
2) Heeft u alle kopie e-mail berichten nog?
3) Kunt u middels telefoonrekening aantonen dat u tig keer gebeld heeft naar deze firma?

Wat dan dan te doen? Stuur een brief naar de firma (al dan niet aangetekend) t.a.v. de afdeling klachten of de directeur/eigenaar (afhankelijk van de grootte van het bedrijf) en leg daarin nog eenmaal kort maar bondig de situatie uit. Noem ook de namen van de medewerkers en afdelingen.

Stuur een kopie van alle e-mail mee, kopie van de telefoonrekening waar het gebelde nummer op staat en een kopie van het verzendbewijs.

Meld dat het van de zotte is dat u bijna 4 maanden moet wachten op vervanging en geef hen de gelegenheid om binnen 7 werkdagen na ontvangst van de brief een nieuw apparatuur op te sturen, dan wel de koopovereenkomst te ontbinden (en dus het geld terug te geven)

Dreig dat wanneer de firma dit niet doet u niet zult twijfelen de zaak uit handen te geven, waarbij tevens de gemaakte kosten (verzendkosten, telefoonkosten, kosten voor elders printen) worden verhaald.

Dexcomretail
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 11:49

Re: Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door Dexcomretail »

Namens Chear!

Goedemiddag,

Allereerst onze excuses voor het ongemak!
Inmiddels is er contact geweest met ons en zijn wij dan ook overeengekomen dat het aankoopbedrag zal worden teruggestort middels een retourbetaling, welke is aangevraagd en binnen enkele werkdagen zal zijn verwerkt.
Mochten er nog vragen of problemen zijn vernemen wij dit uiteraard graag van u, gelieve een email te sturen naar [email protected] en refereer naar case: 170211-000101.
Nogmaals Excuses.

Met vriendelijke groet,


Chear.nl
Customer Sales and Support

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door umberto56 »

Ben erg benieuwd hoe dit afloopt! Ze doen aardig maar zijn het niet!
Heb een paar dagen geleden iets gekocht bij Chear!waar ik ook helemaal niet tevereden over ben. Ze beloven namenlijk een heleboel maar je krijgt de helft. Als je dan reageert bij de 'servicelijn' of wat er voor door moet gaan dan krijg je een verschrikkelijk dom en ontwijkend antwoord. Pas na aandringen krijg je een retourformulier MAAR dan mag je niet meer ruilen binnen 30 dagen maar moet je inclusief het weekend! notabene de bende ruilen binnen 5 dagen anders krijg je je geld niet meer terug. EN je moet een afstandsverklaring invullen. DUS als je een dag te laat bent ben je ALLES KWIJT bij CHEAR ! Ik ga een advocaat inschalelen. Wie heeft er nog meer gerotzooi met Chear! ?

Dexcomretail
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 11:49

Re: Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door Dexcomretail »

Namens Chear!

Beste Umberto,

U heeft het recht om binnen 30 dagen gebruik te maken van het zichtertermijn. Mocht u het artikel aanmelden voor retour via onze website ontvangt u documenten met het verzoek dit binnen 5 dagen naar ons op te sturen. Uiteraard kan het gebeuren dat dit niet gaat lukken dan is het niet erg dat het een paar dagen later is. Wat wel van belang is is dat de melding binnen de 30 dagen gedaan is via onze website. Mocht u nog vragen gelieve een email te sturen naar [email protected] referentienummer 110218-000218

Met vriendelijke groet,


Chear!
Customer Sales and Support

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door umberto56 »

Ohhh wat vriendelijk zo ineens. Dat heb ik IK niet ontvangen in MIJN mailbox.
Ik stuur het wel op naar het inmiddels verkregen ANTWOORDNUMMER van jullie.
Ik ben tenslotte niet verantwoordelijk voor verkeerde informatie op jullie site!
Ik moet nog wel even iemand met een printer bezoeken want ik moet jullie formulier uitprinten, die jullie mij per mail sturen, op jullie aanraden en niet op mijn verzoek zoals jullie beweren. Als je fouten maakt moet je die ook ruitellijk en hoffelijk toegeven en er niet omheen draaien en domme opmerkingen retour sturen door jullie ' service' . Voorbeeldje?! Op mijn opmerking dat er geen hogesnelheids hakmolen bij zit zoals beloofd op uw site, krijg ik als antwoord terug:
Geachte Chear! klant,
Ik neem aan dat dit een hoge snelheid functie is die al op het product zelf zit, er worden namelijk geen extra onderdelen meegeleverd met dit product.
Hopende je voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

Hoe dom wil je het hebben?

Dexcomretail
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 11:49

Re: Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door Dexcomretail »

Namens Chear!

Beste Umberto,

Uiteraard gaan wij ervan uit dat de mail die wij beantwoorden zo goed en uitgebreid mogelijk is. Helaas bent u teleurgesteld in ons antwoord en vinden wij het erg jammer dat u teleurgesteld bent in de service van Chear! Wij zouden dan ook graag met u willen kijken naar dit probleem zodat wij het tot een goed einde kunnen brengen. Ik verzoek u dan ook per mail contact op te nemen met de klantenservice: [email protected] referentienummer 110218-000218

Met vriendelijke groet,

Chear!
Customer Sales and Support

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Reparatie Printer bij Chear

Ongelezen bericht door Guardian72 »

umberto56 schreef: Op mijn opmerking dat er geen hogesnelheids hakmolen bij zit zoals beloofd op uw site, krijg ik als antwoord terug:
in hoeveel topics ga je dit plaatsen?

Gesloten