LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
spoekie999
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:23

Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door spoekie999 »

Bij Bol.com heb ik een loopfiets besteld. Bij levering bleek er een beschermdop niet aanwezig te zijn . Bol hierover een mailtje gestuurd en zij verwezen mij naar de fabrikant. Ik heb terug gemaild dat ik geen relatie met de fabrikant heb, maar met de leverancier:Bol.com. Op dit mailtje heb ik geen reactie ontvangen en ook op 2 andere mailtjes hierover kreeg ik geen reactie. De fiets is al wel betaald.Wat kan ik nog doen? Bol.com reageert nergens op.
mvg
Spoekie

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door sephora30 »

Gewoon terugsturen:

Artikel bij ontvangst niet in perfecte staat
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om direct na ontvangst, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, een retouraanvraag te starten in uw account bij de bestelstatus van de betreffende bestelling. Als u op de retourbutton klikt, ontvangt u instructies voor de verzending en het retouradres waar u het artikel, samen met de factuur of pakbon kosteloos naartoe kunt sturen. Dit mag ook een kopie van de originele bol.com factuur zijn. We stellen het op prijs als u op de achterzijde van de factuur/pakbon de reden van retour invult. Aan deze retourzending zijn geen kosten verbonden.

Wij adviseren u om het retouradres op te schrijven. Dit wordt slechts eenmaal getoond.

spoekie999
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:23

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door spoekie999 »

Ik had dat fietsje al voor mijn vakantie in huis. Na de vakantie heb ik hem in elkaar gezet.Toen zag ik pas dat er een onderdeel aan ontbrak. Een gemonteerd fietsje valt niet mee om terug te sturen.
Waar het mij echter ook vooral om gaat is dat Bol je naar de fabrikant stuurt, terwijl ik daar geen zaken mee heb gedaan.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

spoekie999 schreef:Ik had dat fietsje al voor mijn vakantie in huis. Na de vakantie heb ik hem in elkaar gezet.Toen zag ik pas dat er een onderdeel aan ontbrak. Een gemonteerd fietsje valt niet mee om terug te sturen.
Waar het mij echter ook vooral om gaat is dat Bol je naar de fabrikant stuurt, terwijl ik daar geen zaken mee heb gedaan.

Dit is helaas het nadeel van en internetbestelling/koop.
Misschien gaat de TROS hierover ook een uitzending spenderen, zoals afgelopen week geweest is, met een fietsenhandel!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je dient goederen die je koopt ook direct na aankoop te controleren, niet weken later pas.

Maar je hebt gelijk, je hebt zaken gedaan met BOL dus deze moet het ook oplossen en je niet naar de fabrikant verwijzen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

sephora30 schreef:Je dient goederen die je koopt ook direct na aankoop te controleren, niet weken later pas.

Maar je hebt gelijk, je hebt zaken gedaan met BOL dus deze moet het ook oplossen en je niet naar de fabrikant verwijzen.

Een soortgelijk topic over een fiets is er hier al geweest, deze was bij B.rt S.it gekocht.
Daar stond in de algemene voorwaarden, dat reclamaties bij de fabrikant moeten gedeclareerd worden.
Dus zo vreemd is deze oplossing toch niet.
Jij hebt natuurlijk helemaal gelijk, dat een artikel niet na weken gereclameerd kan worden.

bol.com
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2010 14:33

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door bol.com »

Beste spoekie999,

Wat vervelend dat je bestelling niet compleet geleverd is, onze excuses. Zou je je bestelnummer willen mailen naar [email protected], dan gaan we er voor je achter aan!

Groeten,
bol.com

spoekie999
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:23

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door spoekie999 »

Wat vervelend dat BOL.COM (alweer) niet reageert op alle gegevens die ik op hun verzoek (zie bovenstaande reactie van BOL) naar hen opgestuurd heb. Hoe lang moet deze lijdensweg nog duren?

spoekie999
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:23

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door spoekie999 »

De problemen met het fietsje zijn uiteindelijk opgelost door de fabrikant, maar ik sta niet te juigen bij de werkwijze van bol.com: emails niet beantwoorden en doorverwijzen naar de fabrikant!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd

Ongelezen bericht door Guardian72 »

spoekie999 schreef:De problemen met het fietsje zijn uiteindelijk opgelost door de fabrikant, maar ik sta niet te juigen bij de werkwijze van bol.com: emails niet beantwoorden en doorverwijzen naar de fabrikant!
Volgens mij mag dat helemaal niet. Zij verkopen iets - en zijn dan eerste aanspreekpunt. Ze mogen je vragen om contact met fabrikant op te nemen, maar netter had geweest als zij met hun leverancier (de fabrikant) contact op hadden genomen, en hadden verzocht een en ander na te leveren, eventueel rechtstreeks.

Maar ja, hoe groter, hoe botter en hoe minder klantvriendelijk.

Gesloten