LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Noord Ned. Boekhandel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
allesfoto
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:55

Noord Ned. Boekhandel

Ongelezen bericht door allesfoto »

Ik heb een buitenlands boek besteld bij deze boekhandel.
Ik wilde de bestelling anuleren, dat kon niet meer toevallig net verstuurd vandaag de 23e. Toen vroeg ik hem netjes of ik em kon retouneren, dat kon niet . Nu beweerd deze verkoper dat ik niet zomaar lukraak een buitenlands boek moet bestellen want retouneren 36 euro kan namelijk niet.
Volgens mij blijft het kopen op afstand en staat het niet in de onderstaande voorwaarden. Hij heeft ook een vreemde manier / gedrag van kopen op afstand.
Nederlands recht ?
Vandaag ook nieuwe regeld gelezen op TT over de nieuwe europese regels 2 weken van kunnen retouneren.

Wat moet ik nu ? :twisted:
http://www.internetboekhandel.nl


Recht van retour:
Binnen 8 dagen kunt u uw bestelling retourneren indien u via email ons eerst toestemming vraagt. Alle ongevraagde en ongefrankeerde zendingen worden geweigerd!. Dus svp wel frankeren (postzegel of pakketzegel opplakken), de verzendkosten zijn voor uw rekening. Na 8 dagen accepteren wij geen retouren meer.
Mocht u twijfelen over een boek (of iets anders) neem dan eerst contact op voordat u besteld.
Uitgesloten van het recht van retour zijn:

CD-Roms, DVD's, audio CD's en videobanden worden niet retour genomen indien de verzegeling is verbroken, dit i.v.m. het zeer veel copieëren hiervan, uitsluitend bij technische defecten worden deze omgeruild.
Ook school- en studieboeken en met name in het buitenland bestelde (school/studie) boeken worden niet retour genomen, mocht creditering mogelijk zijn dan rekenen wij minimaal 10% crediteringskosten, deze worden ons ook aangerekend. Woordenboeken worden helaas vaak gebruikt om woorden in op te zoeken, en komen daarna retour. Eenmaal geopende woordenboeken kunnen wij derhalve niet retour accepteren.
Boek op verzoek en/of Printing on Demand boeken worden op bestelling gedrukt, de autovraagbaken zijn o.a. vaak zo uitgegeven. Deze artikelen worden speciaal voor u geproduceerd, op deze artikelen kunnen wij ook geen recht van retour geven.
Afhaalbestellingen, bij in de winkel afgerekende artikelen geven wij geen geld terug. In overleg is een tegoedbon soms wel mogelijk.
Bij prijsverlaagde boeken moet u er rekening mee houden dit dit vaak oudere boeken zijn die soms licht verkleurd en/of licht beschadigd kunnen zijn.
Is het artikel niet binnen 30 dagen na bestelling geleverd , dan kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als er een andere leveringstermijn is afgesproken.
Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, betalen wij binnen uiterlijk 30 dagen het betaalde bedrag terug. Geef bij retournering daarom wel uw rekeningnummer mee.
Bij bestelling van meer dan 1 exemplaar per titel geldt voor maximaal 1 exemplaar recht van retour, niet voor meerdere.

Transacties met bedrijven, stichtingen, scholen, verenigingen, overheid en instellingen vallen niet onder deze regeling, hier geldt geen wettelijk retourrecht voor.
Laatst gewijzigd door allesfoto op 23 jun 2011 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Noord Ned. Boekhandel

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Er staat toch echt duidelijk dat er geen buitenlandse boeken retour mogen.
Dus, wat is nu uiteindelijk je vraag?

Oepsie
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:30

Re: Noord Ned. Boekhandel

Ongelezen bericht door Oepsie »

Dit valt gewoon onder wet koop op afstand. Bedenktermijn van 1 week (dat van 2 weken gaat pas ergens eind dit jaar in). De algemene voorwaarden op de website komen niet overeen met de wet koop op afstand, dus de bedenktermijn wordt automatisch 3 maanden (totdat de juiste voorwaarden voor een koop op afstand door de verkoper overlegd worden).
Je mag zonder opgaaf van reden het boek retouneren (wel zelf de verzendkosten voor het terugzenden betalen) en het aankoopbedrag moet je binnen 30 dagen weer terugkrijgen.

Of je je geld ook terugkrijgt is maar de vraag, ik zag zo snel niet dat de verkoper ergens bij is aangesloten (behalve de KBb, maar dat is een verkopersorganisatie zonder klachtencommissie). Misschien dat één van de meer juridisch onderlegde forumleden daar de beste methode voor weten.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Noord Ned. Boekhandel

Ongelezen bericht door A.niem »

Zorg erwel voor dat als je het boek retourneerd, je een barcode van het postkantoor krijgt. Je kunt dan via track en trace kijken of het boek is afgeleverd. Ik raad aan om hier een printscreen van te maken. Nog beter is het om met handtekening retour te zenden. Dit is echter wel veel prijziger.

Je hebt anders kans dat ze zeggen nooit het boek retour gekregen hebben.

Of de webshop ergens bij aan gesloten is, zegt niks of ze het betaald bedrag terugbetalen of niet. De keurmerken die er zijn, stellen eigelijk niks voor, behalve dat ze veel geld uit de zakken van de ondernemer kloppen.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Noord Ned. Boekhandel

Ongelezen bericht door anita1971 »

Een handtekening retour doen ze niet meer volgens ons postkantoor..........

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Noord Ned. Boekhandel

Ongelezen bericht door A.niem »

Het heet nu pakket met verzekerservice. Er moet getekend worden bij ontvangst en die handtekening kun je bij track en trace bekijken.

Gesloten