Pagina 1 van 1

Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 12:33
door SNAKIESNAKE
Bestel een product op de site, levertermijn op de site 2-5 werkdagen. 3 dagen later (!!!) krijg ik een melding dat het door mij bestelde product niet leverbaar is en dat ik met bijbetaling een vervangend soortgelijk artikel kan krijgen. Per ommegaande het extra bedrag betaald en krijg de melding dat de nieuwe bestelling is vrijgegeven en zal worden verzonden. Na een aantal dagen radiostilte en pas nadat ik heel wat mailtjes had verstuurd ineens een een melding dat mijn bestelling helaas in backorder staat en dat het nog wel 4 dagen kan gaan duren. Op alle vragen nadien komt dan vervolgens geen antwoord meer. Nu een bericht met de melding dat de verwachte levertijd op dit ogenblik "ergens" in juni is, want een specifieke datum hebben ze van hun leverancier niet mogen ontvangen. Wat mij het meest verontwaardigd in deze is dat op de site nog steeds te zien is dat voor beide artikelen de levertijd 2-5 werkdagen is. En dan natuurlijk de vraag waarom men je dan laten bijbetalen voor een artikel wat ook niet voorradig is, dat kun je toch niet maken !! In de mail verontschuldigd men zich dan wel voor het feit dat de mailtjes te laat worden beantwoord vanwege het feit dat men "enigszins" een achterstand in de verwerking van de e-mails heeft. Op de site staat nu ook vermeld dat men helaas niet telefonisch bereikbaar is. Zal ze het voordeel van de twijfel gunnen en hopen dat het een incident is. Maar dat ze mij als (nieuwe) klant kwijt raken dat is duidelijk.

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 13:25
door Daan_1978
Een nieuw topic over hetzelfde probleem als in al een eerder topic vermeld?
Helaas kan ik het andere topic niet meer vinden, maar meen toch echt dat er al een topic over was, door jou aangemaakt.

Hoe dan ook, ik herken deze problemen niet van bigdennis.
Zelf bestel ik er al jaren, maar dan alleen DvD's en CD's.
Deze krijg ik altijd netjes volgens de vermelde levertijd geleverd, meestal een dag of 2 dagen erna. Zeer goed verpakt en nog nooit vertraging opgelopen.

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 13:31
door sephora30
Krijg een deja-vu gevoel :roll:

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 13:43
door SNAKIESNAKE
Klopt idd dat ik eerder een topic heb aangemaakt, maar door mijn gebrekkige kennis is de topic naam gewist en / of gewijzigd. Zag vanochtend gelukkig dat de topic was verwijderd zodat ik mijn fout heb kunnen herstellen door het bericht opnieuw te plaatsen, met mijn excuses voor de ontstane verwarring in deze. Probleem is namelijk nog steeds hetzelfde gebleven, wacht helaas nog steeds op mijn bestelling, had gehoopt inmiddels wat positievers te kunnen melden

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 14:07
door Teunbosseman
Ind jammer dat vorige topic verdwenen is. In het originele topic stond dat het een zeer slecht bedrijf was wat o.a. ik tegensprak.

Bestel reeds een jaar of 6 a 7 en heb nooit leverings problemen ondervonden.

Ja, telefonisch zijn ze amper bereikbaar maar daar ben ik bekend mee.

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 14:37
door henk51
Ik bestel ook al jaren bij Big Dennis altijd de volgende dag al in huis toch al zo'n 20 bestellingen.Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel waarborg al is het een Duits bedrijf.
Ik bestel altijd producten met levertijd 1-2 dagen die zijn in voorraad.
Laatste keer om 20.15 produkt besteld de volgend dag om 10.30 stond de pakketdienst voor de deur.
Zending keurig te volgen via track &Trace .

gr Henk

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 14:56
door tiepmiep
In het vorige topic schreef ook ik al dat ik zeer tevreden ben over BigDennis

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 19:22
door MAXIEM
SNAKIESNAKE

Voortaan zou ik voor de bestelling te plaatsen, eerst even de hier volgende aandachtspunten doornemen:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl/het trosradarforum en/of bij klachtenoplossing.nl
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) of bij de Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de zogenoemde kleine lettertjes).

* Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Maxiem.

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 19:56
door henk51
Voortaan zou ik voor de bestelling te plaatsen, eerst even de hier volgende aandachtspunten doornemen:
Maxiem:
Heb jij dat ook gedaan alvorens een knip/plakwerkje te plaatsen,zou je gezien hebben dat 99% van je opmerkingen positief zijn en dat de nederlandse wet niet van toepassing is het is een Duits bedrijf Gmbh ingschreven in Duitsland.Op de website kun je ook al verschillende vragen beantwoord zien
zoals zichttermijn betalingsvoorwaarden, thuis winkel waarborg Alleen zichtermijn beantwoord niet aan uw criteria dat is geen 7 maar 14 dagen.


gr Henk

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 20:51
door Milady
google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn
Dat heeft hij al gedaan, en er zijn eigen negatieve review aan toegevoerd tussen een heleboel positieve reviews.
Bestel ook al jaren bij bigdennis nog nooit problemen gehad.
Wat me wel opvalt is dat er tegenwoordig op tv ook reclame van bigdennis voorbij komt, dus bedrijf word bekender en krijgt het daardoor drukker en wie weet sneller door bepaalde artikelen heen?

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 24 jun 2011 21:11
door trebelski
Er is inderdaad weinig negatiefs over te vinden en ook op tweakers.net staan ze niet echt slecht bekend.Bekijk de shopreviews maar.
http://tweakers.net/shopreview/5429/big ... t-com.html

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 25 jun 2011 16:25
door Radar
Off-topic berichten zijn verwijderd door de moderator

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 25 jun 2011 17:19
door GJvdZ
Ik heb eerlijk gezegd alleen maar goede ervaringen met dit bedrijf. En ik heb er toch regelmatig spullen besteld.

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 25 jun 2011 17:25
door pima
Ik bestel ook al enige jaren bij deze firma, levering altijd op tijd, betaling achteraf per accept giro ook geen probleem.

Re: Slechte levering en service BigDennis.com

Geplaatst: 27 jun 2011 16:23
door SNAKIESNAKE
Mocht vandaag weer een bericht ontvangen van BigDennis met de melding dat de verwachte levertijd van het door mij bestelde artikel nu onbekend is bij hun leverancier. Dit keer zat er een link bij om de bestelling te annuleren. Heb om nog verdere frustratie te voorkomen vandaag maar het verzoek gedaan om mijn vooruitbetaling te retourneren en de bestelling te annuleren. Het is afwachten wat nu de verdere ontwikkelingen gaan worden. Gezien alle positieve ervaringen van de rest van de forumleden hoop ik er het beste van.