LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kortingkado 10 jaar

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
rob44
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:55

kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door rob44 »

drie jaar geleden afgesloten ineens destijds 10.000 gulden betaald nu na drie jaar brief gehad dat ik ca 140 moet bijbetalen per maand.
dit nu automatisch van mijn rekening afgeschreven ,ik heb de rekening geblokeerd.

weet iemand wat nu te doen,gelijk advocaat nemen(pro deo)
of ??

tips zijn van harte welkom

groetjes rob
ps ben er destijds ingeluisd, en ben dan ook niet van plan te betalen

Gast

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Gast »

VUL KORTING KADO IN IN HET ZOEK PROGRAMMA

rob44
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:55

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door rob44 »

al gedaan
maar kan daar niet iets soortgelijks vinden,van wat ik nu heb

grt
rob

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Jean »

Ik begrijp dat je het contract nooit hebt gelezen.

Daar staat in dat indien de eerste 3 jaar een rendement wordt behaald van meer dan 6,2% gemiddeld er van jaar 4 tot en met jaar 10 geen inleg meer verschuldigd is.

Mocht het rendement lager uitvallen dan die 6,2% dan zal er in de laatste 7 jaar een maandelijkse inleg volgen.

Jij hebt vooruit betaald voor 3 jaar en 10% minder uiteindelijk dan als je die 3 jaar per maand zou inleggen.

Maar hoezo ben je er ingeluisd?

rob44
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:55

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door rob44 »

ingeluisd!?!

zoals iedereen die met hun in zee ging
weet nog goed dat ik herhaaldelijk door hun werd gebeld, en ik maar nee zeggen,maar toch overstag gegaan door hun valse voorwenselen



maar goed ik heb nog niemand gehoord die me een beetje op weg kan helpen,en misschien dezelfde contract heb als ik

dus ik wacht nog wel

grt
rob

Gast

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Gast »

ben in het bezit van 2x kortingkado, moet ook na 3 jaar maandelijks bijbetalen. voel me ook belazerd. Maar het is hetzelfde als alle andere contracten. mooie beloftes en achteraf de ellende. We hopen met z'n allen dat er binnenkort actie ondernomen wordt, nog even afwachten tot aan deze oplichterij een einde gemaakt wordt.

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Jean »

Maar dat is nog steeds geen antwoord op welke manier je erin bent geluisd?

Wat is je beloofd? Toegezegd?

Ik kan me toch voorstellen dat je de constructie van hoe kortingskado werkte toch wel wist. Of heb jij je handtekening gewoon gezet onder iets waarvan je niet wist hoe het precies werkte?

Als de rechter je dit zal vragen hoe antwoord je dan?

schmeink
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2003 18:28

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door schmeink »

mij is toen verzekerd dat het absoluut niet om een lening ging!!!!
wat blijkt, bij verandering van de hypotheek je raad het al :(

verschillende postpaketten gehad om akkoord te gaan met de dexia regeling
heb er nooit op gereageerd en de betaling is stilzwijgend doorgegeaan

van de stichting leaseverlies heb ik ook al een jaar niks meer van gehoord!!!

Jeroen100
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2003 21:12

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Jeroen100 »

Ook ik heb een aandelenpakket van Korting Kado. Tot stand gekomen na een flink aantal folders die ik thuisgestuurd kreeg. Op een gegeven moment ben ik serieus het verhaal van Korting Kado gaan doorlezen.
Ik was zeer op mijn hoede aangezien ik niet financieel onderuit zou willen gaan. Gebeld met destijds Legio Lease. Wat vertrouwen wekte was sowieso dat men ingeschreven stond/staat bij de KvK. Ik heb zelfs gevraag of het niet een pyramide-constructie was en men verzekerde het tegendeel. Aangezien ik dacht dat ik het doorhad ben ik gelijk voor een bedrag van destijds FL500,-(= een dikke 226 Euro) maandelijkse inleg gegaan. Ik heb alleen telefonisch contact gehad met Legio.
Legio heeft alleen telefonisch de positieve kant benaderd. De persoon die mij toen te woord stond heb ik later geprobeerd te bellen, maar was toen al niet meer werkzaam bij Legio. Er is nooit gevraagd naar mijn financiele achtergrond. Ik ben te goede trouw geweest. Ik ging er vanuit dat het een spaarsysteem was :cry: Op een gegeven moment kwam ik bij de bank en men kon mij zo vertellen dat ik een schuld had van FL50.000,- Ik vertelde de beste man dat hij het compleet aan het verkeerde eind had. Na doorvragen van zijn kant begon mij iets te dagen dat het weleens met mijn Korting Kado te maken kon hebben, hetgeen natuurlijk het geval was.

Om een lang verhaal kort te maken. Mijn 3- jaar termijn loopt deze maand af. Ik ga niet de komende 7 jaar 226 Euro per maand betalen!
Ik baal er nu al van dat ik inmiddels 8168 Euro heb betaald! Mijn plan is om de betaling stop te zetten en het geld op de bank te zetten.

Mijn vraag is: zit iemand in dezelfde situatie en zo ja, kan deze persoon mij vertellen wat hij/zij gedaan heeft??? Heel graag een serieuse reactie!

NB ik heb geinformeerd naar een advocaat, het tarief begint bij 180 Euro per uur.

alpha3on
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2003 12:40

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door alpha3on »

Zie ook dit verhaal:
http://home.deds.nl/~spike/legio/index.html

Men heeft mij verkeerd voorgelicht en ik heb altijd gedacht dat ik alles 100% terug zou krijgen en dat ik na 3 jaar altijd kosteloos zou kunnen stoppen. Na 5 telefoontjes ben ik overgehaald met het idee dat ik na 3 jaar het geld zou kunnen gebruiken om nog een studiejaar te kunnen financieren.

En dan hoor ik van die corrupte prof. dr. op de erasmus universiteit... en ik wordt echt heel boos. Ik probeer hogerop te komen door te studeren en dan wordt ik van alle kanten waar je het niet verwacht gepakt.

Als er een mogelijkheid is om met een advocaat de kosten te delen in mijn situatie zou ik het gelijk doen - valt dit binnen de mogelijkheden of is het beter de lease verlies / commissie uitspraak etc. volgend jaar af te wachten?

rob44
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:55

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door rob44 »

zo dan!
ik ben dus niet de enige,
bedankt voor jullie reacties

ik laat het hier nog wel weten wat er gebeurd

grt
rob

Saskia

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Saskia »

He Rob,

Ik ben ook zo'n gedupeerde, ik heb namelijk ook een pakket van Korting kado. In juli had ik precies 3 jaar lang betaald :x

Wegens familieproblemen heb ik nog steeds geen brief kunnen versturen, dat ik niet wil dat mijn contract wordt verlengd. Ik moet nog steeds hetzelfde bedrag betalen als daarvoor, er is dus geen stijging van het geldbedrag.

Ik heb wel mijn jaaropgaves ontvangen van de jaren 2000, 2001, en 2002 het rare is dat ik altijd winst had. En toch moet ik door betalen. :evil: :evil:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Dubio »

Saskia, je kunt helemaal geen winst gemaakt hebben, alle aandelen zijn nl. de afgelopen 3 jaar gekelderd. Waarschijnlijk hebben ze gewoon de waarde die je aandelen op dat moment hadden aan je doorgegeven die dus veel minder is dan de restant hoofdsom. Welke aandelen zaten er eigenlijk in korting-kado?

nicolai

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door nicolai »

Ook wij zijn de mist in gegaan met korting kado,
eenmalig vooraf een flink bedrag betaald en voorgeschoteld dat de aandelen (ahold,koninklijke olie,ing en unilever)in ieder geval gemiddeld 6 % zouden stijgen zodat wij na 3 jaar onze geweldige winst op konden strijken.
De realiteit is anders, moeten nu 7 jaar 426 euro per maand betalen (hetgeen wij niet kunnen) en dan maar zien wat de aandelen na 7 jaar doen.
Afkopen zal ons nogmaals 35.000 euro kosten. Onze zaak ligt nu bij de klachtencommisie DSI.
Over dit percentage gesproken. In het contract staat de de aandelen een gemiddelde rente moeten halenvan 6 % .
De eerste twee jaren hebben deze aandelen voor 20% gezorgd en wij zijn toen ook nog door legio lease gebeld met het verhaal dat we nu 7 jaar niets hoeven te betalen (en wel dividend ontvangen).
Dexia gaat helemaal niet uit van gemiddelden maar kijkt gewoon naar
een eindpercentage. Dat is absoluut wiskundig een andere berekening.
Wij stoppen met ingang van januari met het betalen van dit bedrag (niet op te brengen) en wachten vol goede moed de uitspraak van DSI af.
Het verhaal over de berekening van de gemiddelde rente zal daarbij zeker een rol spelen, evenals natuurlijk de zorgplicht. Welk gezin met een modaal inkomen kan 7 jaar lang voor de kat zijn k... 426 euro per maand betalen!
Hoop dan ook dat alle kortingkado bezitters dit verhaal van de gemiddelde rente mee nemen in hun rechtszaken.
In de hoop dat het recht mag zegevieren!
Misschien is het idee om alle korting kado bezitters te "verzamelen" en gezamenijk iets te beginnen. Immers, ook het geweldige aanbod van Dexia geldt niet voor deze groep beleggers.
Samen staan we hopenlijk sterker.
Oproep dus om ons te verzamelen om ten strijde te trekken!

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Jolanda »

wij hebben profit effect contracten, deze zijn hetzelfde principe als korting kado.
3 jaar geleden in 1 keer een flink bedrag de eerste 3 jaar betaald met 10% korting en bij een gemiddelde van 6,2% de eerste 3 jaar hoefden wij de laatste 7 jaar niet te betalen.
Onze financiele adviseur vertelde dat dit product niet fout kon gaan, de banken moesten failliet gaan als wij die 6,2% niet wilden halen, etc.
Bij elkaar hebben wij aandelen bij ING, Kon. Olie, Ahold en unilever en het andere contract met KPN, Philips, Nokia & D. Telecom. Op het moment van afsluiten dacht ik dat onze eerste betaling een inleg was en begreep ik absoluut niet dat ik 45.000 euro leende en dat ik kon blijven zitten met een restschuld. Na 10 jaar betaal ik in totaal ook nog eens ruim 52.500 euro aan rente! Dus er moet een winst van bijna 100.000 euro zijn wil ik zelf winst uit dit product halen!!!
Vanaf januari moeten wij beginnen met betalen van maandelijk 450 euro.
De eerste problemen hebben wij al ondervonden bij het niet kunnen oversluiten van onze hypotheek i.v.m. een BKR registratie van 75.000 euro (=geleend bedrag plus nog te betalen rente).
Afkopen is kost veel geld (circa 26.000 euro restschuld plus 50% van 7 jaar nog te betalen rente) en dat weiger ik te doen.

Wij hebben nu een advocaat (140 euro per uur) die de contracten heeft vernietigd en nu verder aan het kijken is wat er nog te doen is.

leeds

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door leeds »

mijn contract loopt volgende week af,kan de schuld niet betalen,
als ik hem nou laat verlengen kan het veel erger worden,
weet geen raad meer.

wat is het beste?????

O.P.G. Elicht

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door O.P.G. Elicht »

Ook ik ben belazerd door de verkoper (telefonisch). Er werd gesproken over een kortingkado met bepaalde inleg per maand. Ik kon ook het volledige bedrag in een keer betalen en kreeg dan 10% korting. Hij spiegelde mij voor dat ik er dan alles voor 10 jaar betaald zou hebben en na 3 jaar zou ik dividend gaan ontvangen en zo tijdens de looptijd het meeste al weer terug verdienen! Heb LegioLease destijds gebeld om dit verhaal te controleren!. Dit werd bevestigd.
Na ontvangst van de overeenkomst en heb ik uit twijfel nogmaals gebeld. Ik werd gesust met mooie woorden, de hoge bedragen waren maar fomaliteiten, dit was juist het mooie aan dit produkt, er werd met veel grotere bedragen gewerkt dan ik hoefde in te leggen en de 36 maanden haden met het dividend te maken.
Moet nu ook gaan bij betalen, en een veel hoger bedrag dan het maandbedrag wat toen werd besproken.
Helaas heeft al mijn geinformeer niets geholpen.......

Een ding moet ik eerlijk toegeven:
Het waren destijds echt wel goede en deskundige adviseurs, alleen niet voor ons maar voor LegioLease!!!!!!!!

Ik betaal niets meer, contract is vernietigd, het is telefonisch verkocht, er is niet naar mijn financieele situatie e.d. geinformeerd, valse voorlichting, dwaling....... nog meer argumenten nodig?
Bovendien heb ik via beide stichtingen al rechtzaken lopen (zijn helaas tijdelijk stop gezet terwijl Dexia gewoon door gaat met incasso e.d.).
Er zijn inmiddels al 2 rechters die zeggen dat het hier wel degelijk om huurkoop gaat, dus ik denk dat het met het vernietigen op grond van de gezinssbeschermende regels wel goed zit.
Bovendien kun je hierdoor deze zaken bij de kantonrechter voor laten komen. Dan duurt dacht zo'n zaak niet zo lang en bovendien kan dit zonder advocaat. Misschien is dit iets om met meerdere gedupeerde gezamelijk op te pakken. Mogelijk zit er iemand tussen met wat meer kennis/ervaring op dit gebied. Maar mij lijkt dat je met meerdere een aardige verdiging moet kunnen opstellen of gezamelijk een advocaat nemen.

Ook de zorgplicht is mogelijk een punt waarop Dexia onderuit gaat. Dexia is door 1 rechter en in het AFM rapport in het ongelijk gesteld. En volgens mij hebben ze bij niemand aan de zorgplicht voldaan.

Een ding vind ik jammer. Als de rechtzaken van de stichtingen doorgaan denk ik dat Dexia heus wel verliest en dus alles moet terug betalen, zeker als je kijkt wat er alleen al uit het AFM rapport is gekomen. De Geschillen commissie Aandelenlease probeerd de aanbieders nu tot een schikking te bewegen. Hierdoor komen de aanbieders er dus beter en wij er slechter vanaf. Geeft mij een beetje het gevoel alsof de regering de misdadigers een beetje helpt in plaats van de gedupeerde.....

Jeroen1000

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Jeroen1000 »

De reacties beginnen al aardig op gang te komen! Lijkt mij een goed idee om de krachten te bundelen en zo een offensief te starten!
Er zijn al heel wat argumenten genoemd in de voorgaande mailings.

Maar mijn vraag blijft overeind staan: Is er iemand die mij kan juridisch kan adviseren om vanaf januari mijn maandelijkse betaling stop te zetten? Zal Dexia dan een rechtzaak starten en zo ja, zal ik dan sterk staan met alle al genoemde argumenten. Is het aan de andere kant slimmer om toch een (dure) advocaat in de arm te nemen? Ik heb al veel betaald (zie eerdere mail, meer dan 8000 Euro). Misschien "onder protest" -aangetekende brief- doorbetalen?

Mijn gevoel zegt de contracten (ik heb er 2) te vernietigen en mijn al betaalde geld terugeisen.

Gast

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Gast »

Ik betaal al 16 maanden niet meer en heb ook korting kado Ik ben nog steeds met dexia aan het corresponderen maar dit loopt gezien de laatste brief op het einde . Volgens mijn advocaat zijn er diverse mogelijkheden zoals zorgplicht legitimatieplicht 2 handtekeningen bij partners .Maar als dexia je dagvaart dan doen ze dit altijd bij de rechtbank en niet bij het kantongerecht, je moet dan wel een advocaat nemen die tegen de rechtbank actie onderneemt omdat ik op het standpunt staat dat het huurkoop is Deze zaak is in Almelo fout gelopen en heeft de rechter bepaald dat hij wel bevoegd is , terwijl de kantonrechter in Amsterdam bij het zelfde contract zich ook bevoegd vindt daarom is het belangrijk eens te kijken op de site www.rechten.nl

succes

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: kortingkado 10 jaar

Ongelezen bericht door Karin »

Jeroen,

Lijkt mij een goed idee, vooral de laatste alinea.
Als je je e-mail adres bekend maakt kan ik je misschien iets verder op weg helpen.

Groet, Karin

Gesloten