LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A notering BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
johannes2
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jan 2004 12:02

A notering BKR

Ongelezen bericht door johannes2 »

Mijn WVD was 19 -12-03 afgelopen en eind Januarie kreeg ik de kans om een huis te kopen. Om de hypotheek rond te krijgen kon ik geen A notering bij het BKR achter mijn naam hebben staan. Bij diverse banken geinformeerd of ik een lening af kon sluiten om toch mijn restschuld van 13.000 eurie maar te betalen zodat ik mijn hypotheek af kon sluiten. Alle banken zeggen dat ik het bedrag NIET moest betalen. Mijn hypotheek adviseur heeft contact gehad met de hypotheek verstrekker en wat blijkt? ik krijg gewoon mijn hypotheek met een A notering bij BKR. daar het om een Dexia product gaat blijkt deze notering waardeloos te zijn. Ik hoop dat dit een beetje bijdraagd aan mensen die in dezelfde situatie zitten

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door zoex »

Dat hangt natuurlijk wel af van hoe groot je schuld is.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door tester »

Klopt postbank heeft er ook geen problemen mee.
hangt natuurlijk er natuurlijk inderdaad wel vanaf hoe hoog de restschuld is.

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door Erik »

...daar het om een Dexia product gaat blijkt deze notering waardeloos te zijn...


Produkten waardeloos, zorgplicht waardeloos dus notering waardeloos. :lol:

gast_58

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door gast_58 »

Heb dezelfde ervaring bij Nationale Nederlanden, hoewel niet zonder slag of stoot.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door aert0001 »

Grappig, ik vond zojuist nog een stukje van mezelf uit juli vorig jaar, toen was dit ook al het geval bij de mijn eigen bank.


Geplaatst op 17 Jul 2003 23:49 door aert0001


--------------------------------------------------------------------------------

Persoonlijk vind ik het allemaal begrijpelijk, alleen kom op er zijn toch lopende rechtzaken, alles kan toch ook zonder dat iedereen persoonlijk wordt, Ook de dexiaanse medewerkers zijn mensen die proberen 'n boterham te verdienen. het probleem ligt hogerop, bij die mensen die denken dat ze wat meer zijn dan doorgeevolueerde apen.
Ik begrijp ook best dat als je bij mensen aan hun centen komt dat je ze dan in hun diepste ziel raakt.
Ik ben bang dat alles gewoon verkeerd af gaat lopen, dat het inderdaad wachtten is op het eerste schot.
Dexia geef nu toch gewoon toe dat er door jullie & legio wel heel agressief is verkocht, en dat er gewoon heel veel dingen fout zijn gelopen. Dan kan de rechter gewoon zijn werk doen en kunnen we allemaal rustig gaan slapen. Onder de gedupeerde zijn heus wel redelijke mensen. Ze zijn alleen bedondert!!
Hoe is dat bij Dexia? We kunnen toch zo ook niet verder, en Dexia zeker niet, ik bedoel als je bij je eigen bank of giro Dexia noemt dan krijg je al 'n stoel, koffie en een bemoedigend praatje.
Ook voor Dexia geen best teken. Hoe moet dit alles de geschiedenis ingaan? Wordt het een lachertje of huilertje. Wordt het stront of pudding? Iemand zei; de beurs is altijd goed voor veel ellende. laten we het controleerbaar houden.
Iedereen gebruik je verstand en je redelijkheid,

Ton

Naar boven

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Blijkbaar wordt de Dexia Bank Nederland N.V. ook al niet meer serieus genomen door andere financiële instellingen. Kan ik me goed voorstellen. Welke financiële instelling in Nederland of waar ook ter wereld wil zich collega-instelling noemen van zo'n bank, die ook in België bij verschillende financiële schandalen is betrokken!

gast_58

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door gast_58 »

Toch vind ik principieel dat die A-coderingen van Dexia verwijderd moeten worden! Of je er nou last van hebt of niet!
Ilse

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

UP

voor al die mensen die bang waren om een A notering bij het BKR te krijgen.

Het blijkt inderdaad dat div. grote banken w.o. de Postbank toch hypotheken verschaffen aan mensen met een A notering bij het BKR,
zolang die maar van dexia is, want een dergelijke notering stelt niets voor.

:lol: :lol: :lol:

schapekop
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 sep 2003 20:47

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door schapekop »

ik heb een behoorlijke schuld maar ik staat helemaal niet geregistreerd bij het bkr door dexia ben er diverse malen mee bedreigt

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

up

martin65
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:42

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door martin65 »

Hallo Ikwaseen beetjedom,

Stelt die A-notering van BKR als je een restschuldhebt en zolang die maar van Dexia is, niks voor. Verklaar dat eens nader.

Groet,

Martin

bucks
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2004 11:02

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door bucks »

Het is toch heel simpel als er duizenden mensen naar aanleiding van een groot maatschappelijk conflict zo een notering krijgen en die daar een zeer legitiem motief voor hebben om niet te betalen, maakt een instituut als het bkr zich toch volslagen belachelijk en ongeloofwaardig
om deze mensen een a status te geven terwijl het in principe helemaal geen wanbetalers zijn. en daardoor eventuele andere bedrijven op zo een manier potentiele klanten weghoudt.

bucks
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2004 11:02

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door bucks »

Het is toch heel simpel als er duizenden mensen naar aanleiding van een groot maatschappelijk conflict zo een notering krijgen en die daar een zeer legitiem motief voor hebben om niet te betalen, maakt een instituut als het bkr zich toch volslagen belachelijk en ongeloofwaardig
om deze mensen een a status te geven terwijl het in principe helemaal geen wanbetalers zijn. en daardoor eventuele andere bedrijven op zo een manier potentiele klanten weghoudt.

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Iedere kredietverstrekker is verplicht te toetsen en te registreren bij het bkr. Als je een a code hebt kun je meestal overal nog een lening krijgen.Als je een AOA code hebt is dit 5 jaar na aflossing pas mogelijk

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: A notering BKR

Ongelezen bericht door CB »

Een a-codering is mij duidelijk. Maar waar staat een AOA-codering voor?

mvrgr
cb

Gesloten