LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting Kado

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Jolanda »

Beste hvde & anderen,

Ik heb inderdaad 2 profit effect contracten.
Ik vindt het verhaal van Johan erg interessant als dit waar is en als dit ook bij mijn contracten gebeurd is.
Inmiddels ben ik maandelijks 450 euro rente aan het betalen en dat had ik niet verwacht bij het afsluiten van het contract en na de mooie praatjes van mijn tussenpersoon.
Ik heb inmiddels al een advocaat in Utrecht en die is nav de DSI uitspraken op dit moment in overleg met andere advocaten in het land wat de verder acties kunnen zijn bij mijn vorm van contracten.
Maar ik ben altijd geinteresseerd in samenwerken met anderen.
Samen sta je immers sterker.
Jolanda

hvde
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:33

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door hvde »

Beste Jolanda ( en eventueel andere profit effecters)

Ook ik betaal de komende 7 jaar 450 euro. Ben erg geinteresseerd in wat je advokaat vindt. Ben ook bereid mee te doen, uiteraard ook in het delen van de kosten.
Wellicht zijn er nog meer met een dergelijk contrakt.
Toeval wil dat ik in Utrecht woon. Dus wie weet.
Laat wat van je horen via dit forum.
groetjes hvde

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Ik wil ook wel meedoen Kortingkado zeg maar hoe.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Jolanda,

Wil je me mailen wie je advocaat is?
Misschien kan ik wat betekenen om lotgenoten met korting kado en profit effect met korting bij deze advocaat onder te brengen.

Groeten,
Piet

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Hans A »

Lijkt mij ook wel interessant, maar als ik Johan goed begrijp heeft hij de brief van DEXIA niet mer.

alpha3on
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2003 12:40

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door alpha3on »

Ik woon ook in Utrecht, heb ook een Korting Kado. Ik ben ook geinteresseerd in een advocaat.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

De brief van Dexia over 'korting kado' is bij de stichting Lease verlies.
Ik heb hen inmiddels geschreven de brief naar mij terug te sturen en wacht hier nu op.
Overigens ben ik vandaag gebeld door een andere 'korting kado' gedupeerde en deze heeft ook nu telefonisch van Dexia bevestigd gekregen dat 'korting kado' een optieprodukt is waarvoor premie verschuldigd is door de klant.

Vrgr Johan.

reejan
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2004 18:42

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door reejan »

Hallo,

Wij zijn ook gedupeerden we hebben 4 profit effect contracten van 10 jaar bij Bank de Labouchere.
De eerste 3 jaar hebben we in een keer betaald kreeg je een korting van 10 procent.
We betalen nu al 1 jaar lang 455 euro in de maand aan rente .
Ook wij zijn geintresseerd om eventueel samen een advokaat te nemen.

Peter R
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:51

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Peter R »

Johan

Gezien jouw bevindingen meld ook ik mij aan om het Korting Kado contract met Dexia ongedaan te maken. Ook deling in de advocaatkosten natuurlijk. Kom uit Rotterdam.

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Jolanda »

Sorry voor mijn late reactie, ik was een dagje weg.
Ik denk dat het misschien wel interessant is om met meer personen die een profit effect (of korting kado) contract bij dezelfde advocaat te gaan.
Mijn advocaat heeft bij de eerste afspraken gezegd dat hij eventueel meer klanten wilt behandelen.
Ik heb Piet gevraagd (via hem kreeg ik de naam van deze advocaat in Utrecht) of hij eventueel wil polsen bij de advocaat of er iets te regelen valt.
Ik wacht even reactie van Piet af, anders probeer ik het zelf te polsen.
Jolanda

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Jolanda »

Johan,
Ik vind jouw verhaal over opties erg interessant en vraag me nu af of er hetzelfde is gebeurd met mijn profit effect contracten.

Daarom wil ik je vragen of jij dividenten uitbetaald hebt gekregen?

Bij mijn profit effect contract ontvang ik namelijk regelmatig dividenten (helaas niet zoveel als mij beloofd was bij het afsluiten van de contracten).
Jolanda

Pijnenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2004 07:38

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Pijnenburg »

Ook ik ben in het bezit van een Korting Kado contract. Ik betaal sinds ongeveer een jaar € 225 aaan rente (na de bekende 3 jaar).
Ook ik wil graag meedoen in een te voeren proces, en en delen in de advocaatkosten. Ik kom uit Den Bosch. Maar dat lijkt geen probleem.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Hans A »

Pijnenburg

dat is ook een flink maand bedrag. Had je daar zelf voor gekozen of hebben ze jou ook via een truc op dit bedrag gekregen?
Mij werd namelijk wijsgemaakt dat ik het VOLLEDIGE bedrag IN EEN KEER kon voldoen. Na 3 jaar bleek dit gelogen en moet ik nog eens 7 jaar gaan betalen en is het maandbedrag niet de afgesproken €45,= maar €130,=.

Gr. Hans A

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door memo »

Hallo,

Ik heb ook een proffit effect contract, heb deze ook 3 jaar vooruitbetaald, na 3 jaar zonder te weten wat de risicos waren van deze produkt moest ik helaas ook een maandtermijn betalen van 350 euro.
Ik heb hiervan melding gemaakt bij mijn advocaat, mijn advocaat heeft deze in behandeling en ben gestopt met betalen. Ik heb deze contract aangesmeerd gekregen door spaarselect, de bedoeling was zoals vele anderen hier vermeld hebben ging over sparen en geen schulden e.d.
Ik zou zeggen (zover het kan) neem een advocaat, zet je betalingen stop i.o.m. je advocaat natuurlijk dit geeft heel wat rust.

Allemaal veel succes

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Beste Jolanda
Ik heb inderdaad ook wat dividend ontvangen en ik neem aan dat dit bij alle Korting Kado en Profit Effect contracten het geval is.
Uit de brief van Dexia blijkt echter dat de contracten een optieconstructie hebben en een gedeelte van de maandtermijnen uit premie bestaat om deze opties te betalen.
Mijn punt is dat als ik geweten had van deze optieconstructie ik het product nooit gekocht had.
Ik ben van mening dat de klanten volledig hadden moeten worden geinformeerd over de werking van het product.
Bij onze contracten is dat niet gebeurd, waardoor klanten dus gedwaald hebben bij de aankoop.
Vr.gr. Johan

Pijnenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2004 07:38

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Pijnenburg »

Beste Hans
De eertse drie jaar van Korting Kado heb ik het vereiste maandelijkse bedrag (wist ik dat dit de de rente was?) ineens vooruitbetaald. Na 3 jaar hoefde ik niets meer te betalen, vertelde Dexia. De winst was dan zover opgelopen dat daaruit de verdere betaling werd bekostigd. Nadat de drie jaar waren verlopen kreeg ik een bericht dat de prognose niet was gehaald door de malaise. Ik moet vanaf dat moment maandelijks € 225 betalen. Dit werd direct van mijn bankrekening afgeschreven.Ik betaal dit bedrag nu reeds ongeveer een half jaar. Balen dus!
Ik overweeg nog of ik de betaling ga stoppen. Maar dat vraagt wel lef!

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik zit met de zelfde twijfel.
Zit eigelijk te wachten op een uitspraak in de Eegaleasezaak.
Maar het duurd allemaal zo lang en het geld ben je denk ik echt kwijt.
Zodra die uitspraak er is heb je misschien een stok om mee terug te slaan.
Nu is het alleen DEXIA die door blijft slaan en liefst steeds harder. Ik begrijp niet dat dat zomaar kan want als gedupeerde wordt je keihard aangepakt door DEXIA en de overheid kijkt toe met de mededeling dat ze er niets aan kunnen doen. Als je een paar kilometer te hard rijdt pakt de overheid je al aan, maar tegen de misdaad van DEXIA doet men niets, terwijl de ware aard van deze "bank" nu wel boven water is gekomen. Want een echte bank zou nooit zo met zijn klanten omgaan!
Maar helaas is dit geen bank en zijn wij voor hun geen klant maar de bekende melkkoe.....
Ondertussen is de situatie dadelijk zo dat als CGA met een mogelijke oplossing zou komen dit voor velen te laat is. Alle spaarcenten zijn weg, velen zullen andere leningen afgesloten hebben of hypotheek verhoogt, dus weer schulden en er zullen er velen tussen zitten die bijv hun huis moeten verkopen, geen vakantie, kortom geen enkele luxe meer, psychische problemen, problemen met de gezondheid, problemen met het laten studeren van de kinderen, problemen met oudedagvoorziening, relaties kapot enz enz. En het geld zal DEXIA echt niet terug geven.
En ik verwacht nu al dat er dan weer door degene die iets voor het volk zouden kunnen beteken weer DEXIA de hand boven het hoofd zullen houden en zullen zeggen "hier kunnen wij echt niets aan veranderen".

Zo zie je maar, GELD IS MACHT, en zo sta je overal boven, boven je slachtoffers (trekken ze zich niet aan), boven de wet (hoeven zij zich niet aan te houden), boven DSI (zijn ze zelf), boven AMF (mogen niet alles vertellen), boven CGA (trekken ze zich niets van aan en er zitten mensen in die banden hebben met deze geldwolven), boven de regering (die durft ze niet aan te pakken).

hvde
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:33

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door hvde »

Hallo Hans A,

Je vergeet nog een niet onbelangrijk ding: je staat geregistreerd bij BKR in Tiel.
Ik wilde onlangs mijn hypotheek oversluiten, maar dat ging mooi niet door. Volgens BKR teveel schuld.
Ik zit nog te wachten op een geschikte advokaat; Jolanda en Piet hebben al kontakten heb ik begrepen en inmiddels hebben al meerderen via dit forum te kennen gegeven dat ze mee willen doen.
Veel sterkte Hans A en andere Profit Effecters en Korting Kado-ers (wat een prachtige namen voor zulke lelijke zaken !) Laten we elkaar op de hoogte houden!
HvdE

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Hans A »

Hallo hvde

Ik lees net dat in de rechtzaak van Maastricht werd aangehaald dat de gedupeerde door DEXIA bij het BKR was aangemeld ivm huurkoopovereenkomst.
Was dat bij jou misschien ook zo. Belangrijk als je eegaleaser bent.
Weet jij of iemand anders hoe dit na te vragen is?

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Hans A »

Heb het telefoonnr van BKR al gevonden.
Ik ga morgen meteen informeren.

Gesloten