LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
mrkoetje

betalen

Ongelezen bericht door mrkoetje » 28 mar 2004 20:11

Ik denk dat ik mijn 7500 euro nu maar ga betalen.

enkele argumenten:

1) de schuld wordt steeds groter (rente + incassokosten)
2) veel spanning wat betreft deze schuld
3) Ik ga zeer binnenkort eerste huis kopen, wil een "h" van herstel voor meest ideale hypotheek
4) ik heb het geld exact op mijn spaarrekening staan.
5) bij aanvechten duurt proces érg lang, dus veel spanning én dure (of zelfs géén) hypotheek
6) lekker met schone lei, en een wijze levensles(samenleving is aan het bederven) weer verder leven

enkele tegenargumenten:

1) Het gerucht gaat dat er zelfs bij betaling van de restschuld geen "h" van herstel komt bij BKR, lijkt me erg vreemd, Dexia is dit wettelijk verplicht.
2) erg zwaar om te betalen terwijl juridisch gezien ik in mijn recht sta.
3) bij proces waarschijnlijk na jaren mijn geld weer veilig gesteld.

ik heb met incasso bureau afspraak gemaakt voor rekken van betalen tot 2 april.
Ook ga ik binnenkort waarschijnlijk beginnen met bieden op woning.

Heeft een van jullie nog wijze tips voor mij omtrent dit verhaal??

Bedankt voor jullie aandacht en eventuele tips!!

Gegroet,

Martin

fenneken oo3

Re: betalen

Ongelezen bericht door fenneken oo3 » 28 mar 2004 20:34

:evil: Martin ik kan mij heel goed voorstellen dat je over wil gaan tot
het betalen van die € 7500 om eindelijk rust in de tent te krijgen en
over kunt gaan naar je doel om een huis te gaan kopen. Op dit moment
zou ik je ook niet kunnen zeggen wat wijsheid is. Ik zit zelf ook in de
zelfde situatie van af november as. voor € 15230
Misschien dat je dit kunt vragen aan Piet van pay-back.
Mvg Bart.

bucks

Ongelezen bericht door bucks » 28 mar 2004 21:45

dat de schuld alleen maar groter word ivm met oplopende rente en incasso kosten, dat wil dexia je graag doen geloven maar dat wordt door geen enkel vonnis onderbouwd, zij kunnen dit bij de rechtbank vorderen, maar geen recher zal dit accepteren bij een reele klacht.dit is ook een van de weinige druk middelen die zij nog hebben, en helaas zijn er nog mensen die hier voor zwichten, ook voor het krijgen van een hypotheek doet met name de ing groep niet moeilijk bij een bkr notering van dexia. dus dat zijn geen redenen om te betalen over de andere onderwerpen, ben ik niet in een positie om daar wat over op te merken.

JOOST1

Ongelezen bericht door JOOST1 » 28 mar 2004 22:45

Als je eegalease bent en Dexia heeft niets ondernomen tegen de vernietiging door je partner wordt rente en kosten door de rechter niet toegewezen dus dat is geen argument om te betalen Tot nu toe is door te betalen nog niemand beter geworden

Joost

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 » 28 mar 2004 22:51

1) Het gerucht gaat dat er zelfs bij betaling van de restschuld geen "h" van herstel komt bij BKR, lijkt me erg vreemd, Dexia is dit wettelijk verplicht
.

Dexia geeft het netjes door aan BKR, en BKR vermeldt die H, krijg je zelfs een bevestiging van (van Dexia), echter als er sprake is van een a-codering (meer dan 90 dagen gewacht met betalen igv dexia), dan blijft die gewoon 5 jaar staan. ondanks die H.
Er zijn hypotheekverstrekkers die zelfs daar niet moeilijk over doen! (maar wel willen dat je je achterstallige maandtermijnen c.q restschuld aflost, en da's dan weer vervelend zeker wanneer je eigenlijk 'principieel' niet van plan bent te betalen).
Ilse

JH

Ongelezen bericht door JH » 28 mar 2004 23:00

Tot nu toe is door te betalen nog niemand beter geworden
Joost, Niemand is er tot op heden beter van geworden, dat geldt voor degene die NIET betaald als voor degene die onder protest betaald.
Is het niet veel belangrijker "rust in de tent" te krijgen. Geld alleen maakt niet gelukkig. Overigens moet een ieder die keuze zelf maken.

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 » 28 mar 2004 23:05

Dat kun je alleen zo stellen als je kúnt betalen, anders heb je daar geen bal aan.
Maar rust in de tent moet je toch zien te houden. hoe dan ook!

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 » 28 mar 2004 23:12

Ik betaal niet en heb toch rust in de tent……

m.v.g.

justice man 007

(in laatste 5 maanden, 1x van Raets incasso briefje gehad; that’s it)

p.s. als je daar bang van wordt al…..

PP

Ongelezen bericht door PP » 28 mar 2004 23:12

Beste Mr Koetje

Ik ben geen allesweter; ik kan je ook geen 100 procent advies geven; maar zolang alle advocaten in den lande zeggen dat je niet moet betalen doe het dan ook alsjeblief niet want het hele zaakje stinkt als een grote beerput!!!!! Wij hebben na een eerste aanmaning van het incassobureau een advocaat in de arm genomen en toen werd alles stil.
Ga voor je zelf na; hoe is het contract tot stand gekomen. Zorgplicht Dexia? Was je ervaren belegger? Er is vrijdag weer een uitspraak van het DSI geweest inzake een belegger. Ze hebben rond de tafel gezeten en nog zegt DSI dat DEXIA er nog naast kan zitten. Wij zijn gewoon erin gestapt en dus heeft DEXIA haar zorgplicht volkomen verzaakt. Alles wat ze van ons weten is een bankafschrift met een maandsalaris en voor de rest weten ze niks van van onze hebben en houwen!

Groetjes en sterkte!

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 » 28 mar 2004 23:18

daar was ik niet duidelijk in, niet betalen heeft de voorkeur, maar zeker te allen tijde rust in de tent proberen te houden. schiet je anders niets mee op!

berna_830

Ongelezen bericht door berna_830 » 28 mar 2004 23:32

Ook ik betaal niets, and never I do, Ik wacht totdat er een definitieve besluit is genomen door de rechter, Ik heb een schuld van 33.000 euro waarvan ik niks van afwist, of er nog wat incasso kosten erbij komt geen probleem want betalen doe ik toch niet, hoe zij aan dit geld moeten komen weet ik ook niet :D, zeker dacht dexia dat ik een bankdirectrice ben, dat zij mij deze aangesmeerd hebben hun probleem, echter ik zit er echt niet mee hoor. En ik slaap rustig s"nachts
en ik leef gewoon verder met alle plezier, de alle gelden wat ik aan dexia moet dokken, maak ik liever mijn kinderen blij mee, die mij nog hard nodig hebben, Dexia geen denken aan.
Wel heb ik respect voor andermans besluit, ieder is dan verantwoordelijk voor zijn eigen doen.

Met vr.groet
Berna

Harry

Ongelezen bericht door Harry » 28 mar 2004 23:52

mrkoetje, het is natuurlijk wel zo als er heel veel mensen alsnog gaan betalen, dat je dan de groep die niet wil of kan betalen zwakker maakt. Ik moet € 13.000 betalen maar zal mij met hand en tand verdedigen. Ik betaal nu niet, morgen niet, en nooit niet.

groetjes Harry

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter » 28 mar 2004 23:57

Persoonlijk betaal ik al ruim 1,5 jaar geen cent meer aan dexia en heb de rollen omgedraaid. Dexia dient mij te betalen. Als dexia het daar niet mee eens dan daagt zij mij maar voor de rechter. Moeten ze wel snel zijn anders ben ik ze voor.

Mvg Pieter

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 » 29 mar 2004 00:02

Maar Pieter, dat moet voor jou toch ook consequenties hebben? Zoals a-codering BKR? Met alle gevolgen vandien!
Ik ben het met je eens (kun je inmiddels in diverse topics lezen, wij hebben betaald, te laat en dus toch a codering) dat betalen eigenlijk geen optie is, maar kan toch vervelende consequenties hebben voor veel mensen! en daar mag je denk ik niet zomaar aan voorbij gaan!
Ilse

mrkoetje

Ongelezen bericht door mrkoetje » 29 mar 2004 00:04

Dát is nou precies het probleem.
We hebben al uitgezocht of we een hypotheek kunnen krijgen met NHG, en dit kan wél met "H" vermelding bij BKR

Toch motiveert jullie vechtlust mij weer, en ik ga nog even met mijn bank praten voordat ik betaal.

bedankt voor de steun!

Martin

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 » 29 mar 2004 00:08

Wát dát?
Ilse

Gesloten