LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
HelpMijnMoeder
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2004 22:19

Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door HelpMijnMoeder »

Ik heb helaas nog niet de tijd gehad alle items op dit forum te lezen dus ik weet niet of dit al behandeld is...

Mijn moeder is dus met haar Winstverdriedubbelaar het volgende gebeurd:

Ze heeft de maximale verlengperiode er bijna op zitten en krijgt van DEXIA een brief met de vraag aan te geven of ze de aandelen wil overnemen of verkopen. Ze moet dit VOOR 2 maart kenbaar hebben gemaakt. Mijn moeder stuurt op mijn aanraden een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar het postbus nummer 808 met de gevraagde code AO met de mededeling dat ze de aandelen wil overnemen. Ze krijgt van de post de bevestiging dat DEXIA de brief op 27 februari ontvangen heeft. Dat lijkt mij dan toch op tijd...In de tussentijd vraagt ze zich af waarom ze niks van DEXIA hoort en wordt 25 maart door een DEXIA medewerker gebeld met de opmerking de restsom van +/- 6000 euro binnen 3 weken te betalen omdat DEXIA het aandelenpakket verkocht heeft!!! Mijn moeder dus helemaal over haar toeren en op haar opmerking van de aangetekende brief met haar keuze krijgt ze te horen dat haar reaktie te laat was en dat de betreffende postbus NIET DAGELIJKS geleegd wordt!?!?!
Ik kon dit niet geloven en heb haar aangeraden naar bureau rechtshulp te gaan voor advies. Want zoals zovelen onder de DEXIA gedupeerden is mijn moeder bang voor de te maken proces kosten. Bij Bureau Rechtshulp had men haar ook nog eens gezegd dat ze, ook al zou ze een rechtzaak tegen dit groot bedrijf winnen, toch een bepaald deel van de advokaatkosten zou moeten betalen. En dit is natuurlijk voor mijn geintimideerde moeder genoeg reden om dan toch maar te betalen. Ik heb haar gevraagd te wachten met betalen en ga eerst een brief opstellen richting DEXIA en verlang een schriftelijke verklaring van hun kant ipv een dreigement van een call-centre medewerker. Ik vraag me af of DEXIA dit grapje bij meer mensen heeft uitgehaald. Zo ja, zou het dan misschien zinvol zijn deze mensen als groep te laten vertegenwoordigen door 1 advokaat en zo de kosten te delen?
Ze is nu erg bang en heeft nog maar 9 dagen om te betalen...


Mvg,
Carlo. [/b]

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door 16again »

Zeer onfatsoenlijk om die schriftelijk gegeven opdracht niet uit te voeren.
Het verlies is echter al eerder geleden (zijnde je rentebealing en koersdaling aandelen) en het al of niet verkopen van die aandelen verandert daar weinig tot niets aan.
Besef je dat je voor overname van die aandelen een nog veel groter bedrag had moeten bijbetalen?

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Hollander »

Inderdaad. Met het bedrag dat je uitspaart omdat je de aandelen niet hebt overgenomen, kun je zelf op de beurs die aandelen kopen.

(nadeel is dat je wat kosten betaalt, voordeel is dat die aandelen nu waarschijnlijk iets goedkoper zijn dan een paar weken geleden)

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Onder geen enkele omstandigheid deze "schuld" betalen! Je hebt toch een ontvangstbevestiging! Stel je moeder gerust!

Weer over zorgplicht en nalatigheid gesproken. Het wordt tijd dat justitie een inval doet bij Deksieja en de hele administratie in beslag neemt net zoals de Belgische justitie bij SpaarSelect België heeft gedaan.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik zou het niemand aan willen doen om de administratie van Dexia in beslag te nemen. Ik denk namelijk dat het daar een ontzettende CHAOS is.

HelpMijnMoeder
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2004 22:19

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door HelpMijnMoeder »

Ik had gehoopt op een juridisch onderlegt antwoord...Mijn moeder is bij een advokaat geweest die beweert al zo'n 300 dossiers te hebben van gedupeerde DEXIA klanten maar ook deze vertelt haar dat ze MINSTENS op 3000 euro kosten moet rekenen en als ze al in het gelijk wordt gesteld (wat volgens mij niet anders kan!) moet ze rekenen op een hoger beroep van DEXIA, wat weer extra kosten met zich meebrengt. IK KAN DIT NIET BEGRIJPEN!!!!
Dit is dus altijd in het voordeel van de DEXIA SCHURKEN!!!! Wie kan hier nou tegen op? In welke rechtsstaat leven we dan??? Mijn moeder heeft al besloten te betalen maar ik zal toch eerst een brief schrijven met een protest, wetende dat het totaal niets uithaalt...

Sinds wanneer is de wet mbt het altijd moeten betalen van de advokaatkosten, ook al wint men een zaak, dan aangepast? Nu hebben we ons geinformeerd of wij (mijn vriendin en ik hebben ook beiden een winstverdubbelaar) ons via de rechtsbijstand hiervoor extra moeten indekken. En wat blijkt nu: ARAG laat al bij voorbaat weten niet te zullen helpen indien het gaat om een zaak tegen DEXIA!!!! WWWWWAAAAATTTTT ?!?!?!?! Ik wordt gek. Nu weet ik het dus echt niet meer...
Veel sterkte allemaal.

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door LJB »

-edit-
Laatst gewijzigd door LJB op 01 apr 2004 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Wat had je moeder verwacht? De aandelen te ontvangen en verder niets?
Als je moeder die aandelen had kunnen overnemen op een bank van haar keuze, dan had ze behalve die 6000 Euro ook nog de waarde van die aandelen aan dexia moeten betalen.

Over misleiding gesproken!

Als ik je moeder was, zou ik me aansluiten bij een verenignig, SLV of PAY-BACK en echt niets betalen en dat geldt ook voor jou en jouw vriendin natuurlijk.

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door LJB »

-edit-
Laatst gewijzigd door LJB op 01 apr 2004 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Niet zeuren maar aan de slag gaan. Het is niet anders.
Was dit vanuit jouw vaste pols LJB?

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door LJB »

-edit-
Laatst gewijzigd door LJB op 01 apr 2004 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Wat is een zuigerd?

:lol:
Laatst gewijzigd door Ikwaseenbeetjedom op 31 mar 2004 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door LJB »

-edit-
Laatst gewijzigd door LJB op 01 apr 2004 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

oke, ga door.. laat zien wie je bent.. flinke!!

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door De magier »

Beste Carlo,

Een kennis van mij was een jaar geleden hetzelfde overkomen. Die deed op mijn advies een beroep op de hardheidsclausule, en dat pakte erg goed uit (kwijtschelding).
De criteria waaraan je moeder moet voldoen:
-niet te veel eigen vermogen hebben (het betreft aandelen en spaargeld exclusief de Dexiacontracten, maar je huis telt dus niet mee als eigen vermogen!). Alles meer dan 5.000 Euro raak je kwijt
-niet te hoog maandelijks inkomen (onder de 1.400 Euro zit je goed, als je daarboven komt moet je 36 maanden lang aan Dexia afdragen)

Komt jouw moeder daarvoor in aanmerking?


ps: Ikwaseenbeetjedom en LJB: ga ergens anders spelen. Daag elkaar wat mij betreft uit ergens voor een duel op een grasveld bij Beverwijk, maar kap met dat gezwets op het forum

HelpMijnMoeder
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2004 22:19

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door HelpMijnMoeder »

Hallo Magier,

Bedankt voor je serieus antwoord! Ze valt helaas op een paar euro net buiten de boot om voor die hardheidsclausule in aanmerking te komen. En ik snapt LJB en Ikwaseenbeetjedom ook niet. Als ze niks zinvols te melden hebben kunnen ze inderdaad beter met elkaar onderling een afspraak maken want dit gedrag slaat nergens op. Hiervoor is dit forum mijns inziens dus niet bedoeld.

@ Ikwaseenbeetjedom: Volgens mij kun je het "was" in je naam beter veranderen. Natuurlijk ging mijn moeder er niet vanuit dat dat ze de aandelen zou ontvangen en verder niets... De bedoeling van het overnemen is dat je dan niet meer die belachelijke rente aan Dexia moet betalen en de aandelen in eigen beheer hebt. Hierdoor kun je ze dan zelf verkopen of er opties op schrijven, in ieder geval in de hoop dat ze er dan over een paar jaar beter vanaf zou zijn dan nu 6000 euro aan Dexia te betalen en er zeker van te zijn die nooit meer terug te zien. Ik hoop dat je hett nu een beetje begrijpt.

@ LJB: Ik moet Ikwaseenbeetjedom gelijk geven dat jouw opmerking: Niet zeuren maar aan de slag gaan. Het is niet anders. Dit is inderdaad een opmerking uit het losse polsje...

Ik zal hier niet meer verder op reageren.

@ Magier: Bedankt.

Arnold van Es
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:22

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Arnold van Es »

Stap eens naar een advocaat. Hier kom je ook niet verder lijkt me.

AvE

Babs Jansse

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Babs Jansse »

Heb dit forum vorige week ontdekt.

Maar krijg het
gevoel dat een echtscheiding een makkie is vergeleken
bij deze ellende.

Mensen schei toch uit. Het leven is zo kort!
Barbara

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik snap het, HelpJeMoeder, maar dan waren de eerste twee reacties op jouw vraag eigenlijk al afdoende.
In ieder geval succes, wat je ook beslist.

Babs, trek het je niet aan, de meeste mensen die in dexia (Legio lease) zijn getrapt leven al een hele poos onder flinke spanning..

Babs Jansse

Re: Dexia verkoopt aandelen ondanks overname kennisgeving!

Ongelezen bericht door Babs Jansse »

Wat leuk dat je me Babs noemt. Maar we kennen elkaar langer, nog bedankt voor je hulp vorige week. Ik zat echt helemaal stuk!
Barbara

Gesloten