LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A-codering BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Rutger
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 apr 2004 16:10

A-codering BKR

Ongelezen bericht door Rutger »

Er zijn nogal wat vragen gesteld op het forum over de BKR en zoals het er naar uitziet om deze noteringen uit de boeken te krijgen, is de oplossing voor dit probleem een gang naar de rechter.

Wie wil ermee doen om een advocaat in te schakelen en een proces te starten.

gast058

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door gast058 »

Dexia is geen lid van BKR maar BKR registreert en verwijdert alleen op verzoek van Dexia. Hoe krom kan iets zijn.
Ik voel er wel voor druk op BKR uit te oefenen en een dergelijk proces mee op te starten. Er zijn vast meerdere gedupeerden voor wie het belangrijk is van die codering af te komen, al is het uit principe. En niet te hoeven wachten op definitieve uitspraken van de rechter in zake Dexia. Want dat kan weleens lang duren en dan is die codering verjaard (5 jaar). Zolang wil ik niet wachten. Misschien heeft iemand hier al meer ervaring mee en kan tippen w.b. advocaat en maar zeker ook w.b.procedure? Of ben jij al in een vergevorderd stadium Rutger?

Rutger
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 apr 2004 16:10

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door Rutger »

Ik wil ze alle tien kwijt ik kan nog geen brood meer op afbetaling krijgen. :oops:

gast058

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door gast058 »

Wilde het zo niet formuleren, maar het gaat mij natuurlijk ook om ons dagelijks brood. Gelukkig woon ik in Breda en hebben we hier een bisschop die de broden anders voor ons steelt. Dat geeft wel wat rust gelukkig. Ik wil mijn brood dan wel met je delen hoor. Is meestal zo oud, dat je het kunt breken.

Rutger
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 apr 2004 16:10

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door Rutger »

:D :D :D

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door croosjes »

emmertje water doet wonderen

gast058

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door gast058 »

Verzuipen we elkaar zijn we gelijk van alles af 8)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door trudy »

Mijn advocaat zou zich informeren omtrent een evt. kort geding tegen D i.v.m. de genoteerde BKR-reg. Als ik hier meer over weet, zal ik het melden.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door justice man 007 »

oké, bedankt voor deze zinnige mededeling Trudy!
Je bent goed bezig!
Gewoon rustig aan de weg blijven timmeren en je niet gek laten maken door onzinnige opmerkingen, samen redeen we het wel, toch?! :roll: :wink:

m.v.g. justice man

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door jaffhu »

BKR,BKR,BKR, is de nacht merrie voor iedereen ik wil een woord over zeggen en dat is OPLICHTERS opgezet door banken gefinancieerde door banken.

om deze oplichters institute goed te laten werken moet als volgt gebeuren.

1- de banken mogen niemand coderen zonder uitspraak van een rechter.

2- behouden en beschermen de gewoon mens van de schurken banken en hun mafia cartel BKR.

Moet een massal actie tegen deze malafied praktijken door de banken en hun handlangers BKR :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

dianne
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2003 16:57

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door dianne »

Hallo,

Ik heb het zelfde gezeur, ik kan niks beginnen, ik ben pas voor mijzelf begonnen, maar dat kan ik nu wel zien dat dat hard werken is omdat ik :? nergens geen lening kan krijgen! mischien dat ik met het bedrijf moet stoppen omdat ik niet kan investeren en dus ook niet kan verdienen wat een beetje brood geeft op de plank, ik ben volledig van mijn ouders afhankelijk! dat houd natuurlijk ook een keer op!

groetjes Dianne

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Dan moet het juist niet moeilijk zijn als je overal een lening kunt krijgen...

:D grapje uiteraard

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Hou oud ben je trouwens Dianne

nederlander_1
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 apr 2004 16:43

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door nederlander_1 »

Hou oud ben je trouwens Dianne


Dat vraag je niet aan een dame! :D

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door Janny »

Hallo.

De BKR registratie is er in principe voor bescherming van de consument!!!!!!!!. Zodat Hij/Zij geen leningen aangaat die boven zijn financiële draagkracht uitgaat. Dat is goed.
Probleem voor ons is dat Dexia door deze instantie nu wel!!!!! ons wil beschermen tegen teveel aangaan van crediet, Huchelachtig.,maar juist niet toen het nodig was, (bij het begin van onze vermeende lening) ons niet goed beoordeelde. En dat is nou juist de veel besproken ZORGPLICHT die Dexia verzaakt heeft. Het niet geregistreert staan zegt niets over je draagkracht, maar alles over je credieten. Die je al of niet teveel bent aangegaan. Een geld verstrekker kan dan beoordelen of zij het risico van geen of teveel crediet wel of niet wil nemen.
Dexia had toen ze ons een lening aansmeerde die niet als lening verkocht !!!! maar als spaarobject. Toen had dexia deze controle moeten uitvoeren op inkomen van de cliënt . Zodoende werkt de BKR nu in ons nadeel. Maar aansprakelijk voor foutief gebruik is niet de De BKR, maar DEXIA. De BKR is is geen beoordelend orgaan, zij registreert alleen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door Janny »

hoe je betaalgedrag, ten opzichtte van je crediet is. Kom je wel of niet je verplichtingen na, dus als we stoppen met betalen , registreert Dexia ons als Wanbetaler, en daaraan wil niemand geld lenen.

gast058

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door gast058 »

Precies Janny
En waar ik nu benieuwd naar ben (en nog enkelen met mij): wat kun je daar aan doen? Hoe ondermijn je de struisvogelpolitiek van BKR? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ben benieuwd naar de bevindingen van Trudy!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wat je kan proberen is dezelfde tactiek toe te passen als Dexia jegens ons (gedupeerde) veelvuldig toepast;
Namelijk te kennen te geven dat je jezelf niet gebonden/ verbonden acht aan de registratie/ codering bij het BKR te Tiel.
Je kunt ook aangeven dat je géén schulden hebt en dat je géén achterstalligheid hebt in je maandtermijnen zoals hun waarschijnlijk zullen schetsen.
Je hebt het contract toch (buitenrechtelijk) al vernietigd? :o :wink:
Je zou zelfs de rol kunnen omdraaien en Dexia melden als wanbetaler, zei geven je toch niet je betaalde inleg terug, toch?!!! :roll: :idea:

m.v.g. justice man

dianne
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2003 16:57

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door dianne »

ik ben 23 jaar oud, en toen ik het met legio aanging 19, dus niet wetende dat het om een lening ging!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: A-codering BKR

Ongelezen bericht door Dubio »

Dan heb je inmiddels veel bijgeleerd!

Gesloten