LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

plaatst op 26 Jun 2004 23:03 door JL


--------------------------------------------------------------------------------

Blijft het punt van hoe was je betalingsverleden. Altijd trouw betaald no problem toch.
Niet mee eens.
We krijgen steeds meer meldingen binnen van leden die onder andere elke maand netjes hun DK betalen en toch geblokeerd worden.

Formeel gebruikt dexia de BKR notering als pressie middel om gedupeerden het mes in de strot te drukken. Mijn inziens is dit pure machtsmisbruik van dexia.

Mvg Pieter

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Pieter ik ben melaats op het forum het doet me zeer tot op het bot mag je best weten. Ik ben niet oneerlijk ook geen dief of wat voor crimineel dan ook.

Ik kan er mee leven nu.

Hoop wel dat ik je zo antwoord kon geven op je vragen.

Groet Pieter en hoop dat het goed komt voor jou en je partner en natuurlijk voor iedereen.
Laatst gewijzigd door JL op 27 jun 2004 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Niet mee eens.
We krijgen steeds meer meldingen binnen van leden die onder andere elke maand netjes hun DK betalen en toch geblokeerd worden
Hmmm, dat heb ik trouwens wel gelezen op dit forum nu je het zegt. Wat ik eigenlijk bedoel door het eens te zijn met die stelling van JL, als je (muv notering dexia) niet als wanbetaler geregistreerd staat, blijken er nog mogelijkheden te zijn. Ik signaleer overigens ook in mijn omgeving dat er een verharding optreedt op het moment.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

Pipa, je bent een goed en nobel mens, dat je je winst wilt besteden aan een fonds voor de ECHTE gedupeerden maar hoe weet je dat dat ook werkelijk bij hen terechtkomt.
Toch goed dat er nog zulke mensen als jij rondlopen. Wellicht een idee voor "onze jongens van oranje" zoals dat in de volksmond heet (mijn jongens zijn het geenszins gezien de wanprestaties die ze tot nu leveren voor die felbegeerde cup) om hun inkomsten ook te storten in het fonds. :idea: :wink:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

Hmmm, dat heb ik trouwens wel gelezen op dit forum nu je het zegt. Wat ik eigenlijk bedoel door het eens te zijn met die stelling van JL, als je (muv notering dexia) niet als wanbetaler geregistreerd staat, blijken er nog mogelijkheden te zijn. Ik signaleer overigens ook in mijn omgeving dat er een verharding optreedt op het moment.
Pipa,

Ja en nee. De ene bank hecht veel waarden aan de enkele notering van dexia en de andere bank niet.


Mvg Pieter

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dankjewel JH, heb ergens meer over dat fonds gelezen op dit forum. Ik doe dat als het een goed georganiseerd fonds is. Door een onafhankelijk iets opgesteld en ondergebracht bij een notaris. in de hoop dat er meerderen mee zullen doen. Ik vond dat een goed initiatief en vind het jammer dat het niet verder van de grond is gekomen. Ben zelf op het moment niet in de omstandigheid om een dergelijk fonds op te richten, maar degene die dat op een juridisch correcte wijze doet krijgt mijn steun.

Pieter.
het volgende: NN heeft ons een loer gedraaid door ons Dexia en andere schuldverstrekkers te laten betalen en toen alsnog onze hypotheek te weigeren. We zijn niet in de ellende beland door gebruik te maken van ons privé netwerk en zodoende alsnog een hypotheek elders te krijgen.
Verder: informeer bij Ton hoe advocaten tov een strijd tegen BKR staan, Is onbegonnen werk, zolang Dexia nog 'in de race' is.
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 27 jun 2004 00:57, 3 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

Dexia is al vanaf het begin af aan bezig met machtsmisbruik. Ze willen zoveel mogelijk er uit slepen om vervolgens met de noorderzon te vertrekken. Maar dit zal ze niet lukken !!!!! :twisted: :evil:
Het recht zal zegevieren !

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

Pipa,

Een soort gelijk verhaal hebben we binnen gekregen over ABN-AMRO.
Ik schaam me nu rot dat de vereniging de bankrekening bij deze bank heeft lopen. :oops:

Aanvechten BKR notering is idd een lastig iets. Daarom is een omtrekkende beweging noodzakkelijk geworden. Zie www.pay-back.nl/banken.htm

Mvg Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter op 27 jun 2004 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Zeker weten en als je fouten maakt , moet je eens kunnen zeggen sorry.
Laatst gewijzigd door JL op 27 jun 2004 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Pieter, that's life.
Als je alleen nog maar kunt handelen op basis van principes en emotie, snij je jezelf in de vingers. Ik heb nog zaken lopen bij NN, daar zou ik het liefst alles weghalen. Maar dan tref ik mezelf, het zal hun een worst zijn. Dus doe ik het niet op rationele gronden.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

Beste Pieter, ik vraag me af of het echt helpt om rekeningen, verzekeringen die je ooit bent aangegaan bij "foute" instellingen maar meteen op te zeggen. Ook dat moet je goed overwegen en heroverwegen. Ik heb een rekening bij ABN en mijn verzekeringen lopen bij Aegon, geheel tot tevredenheid overigens !
Ik laat mij niet leiden door emoties om deze elders onder te brengen daar ik dan wellicht meer aan premie zou moeten betalen.
Wat mijn bankrekening betreft, door miscommunicatie zie ik mij genoodzaakt een zakelijke rekening bij een andere bank te nemen,tzt zal dan ook de prive-rekening volgen.
Laatst gewijzigd door JH op 27 jun 2004 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

edit
Laatst gewijzigd door JL op 27 jun 2004 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

JH,

Natuurlijk moet je goed over wegen voordat je overstapt naar een "juiste" instelling.

Mijn persoonlijke visie is dat ik er wel een paar euro extra voor over heb om zaken ergens anders onder te brengen. Het blijft altijd een kwestie van wat kost het en wat krijg ik ervoor terug. Goedkoop kan duurkoop zijn maar ook andersom.

En vanzelfsprekend helpt het als iedereen massaal alles zou overzetten en of elke betaling zou stop zetten naar de foute instelingen. Maar dat is een utopie om te denken dat dat realiteit wordt.

Mvg Pieter

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Pieter,
mijn AH spaarrekening blijkt naar Aegon te zijn verhuisd. Die haal ik er wel weg. Bij NN heb ik zaken lopen die me niet een paar euro's maar heel erg veel meer kosten als ik het er weghaal. Dat doe ik dus niet! Wel als bepaalde termijnen er op zitten ergens anders onderbrengen, een paar euro meer premie etc. maakt me ook niet uit. Maar er zijn produkten die je nou eenmaal niet zomaar kunt beeindigen. Dat gun ik NN niet om op die manier extra aan mijn principes te verdienen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

Maar is iedereen wel bereid om MASSAAL hun produkten etc te beeindigen bij een "foute" instelling. Het kost een hoop administratieve rompslomp en energie. En dan is het nog maar de vraag of de betreffende instelling wel zo fout is ten opzichte van de instelling waar je wel je producten afneemt. Naar mijn mening gaat geen enkele financiele instelling vrijuit. Vandaar ook dat deze aandelenlease-affaire door de mantel der liefde wordt toegedekt of het deksel gaat op de beerput.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Vandaar ook dat deze aandelenlease-affaire door de mantel der liefde wordt toegedekt of het deksel gaat op de beerput.
Ik hoop het laatste.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

Pipa,

Ik heb het inderdaad over een paar euro, geen bakken met geld die je over de balk zou moeten gooien voor je principes. En zoals je al opmerkt na afloop of de eerst volgende gelegenheid bedenk je je twee keer voordat je weer met ze in zee gaat. Omzetten kan op korte termijn alswel op lange termijn.

Persoonlijk heb ik ook een aantal zaken lopen bij verkeerde instelingen. De een heb ik inderdaad overgezet de andere verhuizen zodra het gunstig voor mij is om te verhuizen en niet op dit moment waardoor het gunstig is voor de instelling in plaats van voor mijzelf.

Mvg Pieter

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Maar is iedereen wel bereid om MASSAAL hun produkten etc te beeindigen bij een "foute" instelling.
Hangt er van af welk produkt en wat voor boeteclausule eraan vast hangt. Ze hoeven niet aan mijn principes te verdienen, zie mijn posting hierboven.

Precies Pieter, dat is ook mijn benadering, hoewel JH gelijk heeft, waar kun je ze nog wel onderbrengen, het zijn allemaal wolven in schaapskleren.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Ik vind iedereen aardig en ga slapen. Ben wel blij met mijn advocaat en met JH en Pipa :D :D

Welterusten en Pieter ook.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

welterusten JL, the same to you. Als iedereen eens zou proberen om positief-kritisch reacties en postings te lezen en er op te reageren dan zou dit forum een aanwinst zijn in de gezamenlijke strijd tegen het onrecht.

Overigens begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat de heren politici juist om redenen dat de financiele instelingen wolven in schaapskleren blijken te zijn het liefst de deksel op de beerput willen doen, zodat de generaties na ons worden opgezadeld met een stinkende hoop ellende wanneer deze beerput wordt geopend.

Gesloten