LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAO en echtgenote niet meegetekend

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door thazia »

Hallo,

Ik stel deze vraag voor mijn vader. Toen hij zijn o zo fijne legio produkten aanschaften had hij een wao uitkering. Ik vraag me af of legio dat had mogen doen. Bovendien heeft mijn moeder niet meegetekend. Ze zijn wel getrouwd op huwelijkse voorwaarden, nu weet ik niet of dat wat uitmaakt. Maar stel dat legio dit nooit had mogen doen, wat kunnen wij dan verder doen, zodat mijn ouders van legio af zijn?
Zijn daar brieven over? Wie o wie wil ons helpen?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Janneke52 »

thazia, mail de gegevens van het contract (welk contract, wanneer afgesloten, enz.) door naar [email protected]

Piet kan je precies zeggen wat je kunt doen.
Piet is van Pay-back.

(Sorry Piet voor het vele werk dat ik je bezorg, maar jij bent de enige waarvan ik weet dat die wat doet.

thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door thazia »

Hoi,

Bedankt! Ja piet ken ik, zal hem zodra ik alle papieren heb even een mailtje sturen.

Nogmaals bedankt!!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Thazia,

Als je even bij de topic "Dream stapt eruit" kijkt, dan zie je een berichtje van Piet Koremans staan van Payback. De rest spreekt voor zich.

Succes verder, groet, trudy

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Hans2 »

Als je in de WAO zit en je bent niet onder curatele gesteld, dan ben je gewoon handelingsbekwaam.Dit betekent dat je dus gewoon een rechtsgeldige overeenkomst kunt sluiten

Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat een contract ondertekend door iemand met een WAO-uitkering niet rechtsgeldig zou zijn.

Wel kun je als de WAO-uitkering erg laag is en de restschuld heel groot
de bank aanvallen op het niet"goed"nakomen van haar zorgplicht.

Het zijn juist WAO-ers en mensen met een pensioengat die te grazen zijn genomen.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Hans2 »

Thazia
Om Piet Koreman te ontlasten zoek zelf bij www.eegalease.nl

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Hans2 »

KIjk ook bij:
http://www.pay-back.nl/
http://www.freewebs.com/gedupeerd/
http://home.hccnet.nl/l.blok/

Succes!!
Mensen op het forum willen jullie niet onmiddelijk Piet inschakelen?
Zoek eerst zelf.
Je kunt al veel vinden via :zoeken hierboven aan de webside.
Bij Agnes bovenaan dit forum item "bij belanrijke links en topics"is ook veel informatie te vinden
Hans2

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door croosjes »

Geplaatst op 29 Apr 2004 11:23 door Tros Radar


--------------------------------------------------------------------------------

Welkom op het forum van TROS Radar! Dit forum is bedoeld voor consumenten die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn, maar natuurlijk ook alle andere consumentenzaken.

Gebruiksvoorwaarden
Om dit forum prettig en informatief te houden, zijn er een aantal simpele gebruiksvoorwaarden opgesteld waar iedere bezoeker zich aan dient te houden. De TROS heeft de mogelijkheid en de bevoegdheid om bezoekers ten alle tijden van het forum te weren indien deze bezoekers zich niet aan de Algemene Gebruikersvoorwaarden houden.

Modereerbeleid
Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld. Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd.

- Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn.
- Links bevatten naar websites die inhoudelijk niet stroken met de algemeen geldende fatsoensregels.
- Reclame-uitingen bevatten.
- Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders.
- Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd.

Privacy
Het e-mail adres dat u tijdens registratie voor dit forum opgeeft, wordt enkel gebruikt voor communicatie met de TROS. De TROS zal uw e-mail adres op geen enkele manier aan derden verstrekken.

Algemeen
De TROS kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de berichten die in het forum worden geplaatst. De TROS behoudt zich het recht voor om berichten zonder waarschuwing van dit forum te verwijderen, topics te sluiten of op slot te doen. Over het modereerbeleid en de Algemene Gebruikersvoorwaarden kan niet met de TROS worden gecorrespondeerd. De TROS behoudt zich het recht voor deze voorwaarden op ieder moment te wijzigen.

Voor op of aanmerkingen kunt u zich wenden tot volgend e-mail adres:

[email protected]

Naar boven

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Andre wat wil je nou met deze posting.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door croosjes »

oo3,de één wordt verweten dat hij reclame maakt en de andere doet het gewoon zonder gevolgen?,waar ligt dat aan?is er maar ruimte voor één vereniging?of is het anders?vertel het maar?

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Andre, het verschil is waarmee jij altijd reclame maakte (vereniging
schadeloosstelling) maw. oversluiting bel factuur, een commercieel item
is, terwijl pay-back zonder winstoogmerk functioneert, het is een vereni-
ging die opkomt voor gedupeerden en die jaarlijks aan de leden verant-
woording aflegt mbt. het financiele gebeuren.

Great Bear

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Great Bear »

Het zijn juist WAO-ers en mensen met een pensioengat die te grazen zijn genomen.
Helemaal correct!

Finito
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:50

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Finito »

Té beperkt! Uitbreiden met mensen die wilden sparen voor bijvoorbeeld de studie van hun kinderen! Al gaat dit topic daar niet over :wink:

Great Bear

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Great Bear »

Té beperkt! Uitbreiden met mensen die wilden sparen voor bijvoorbeeld de studie van hun kinderen! Al gaat dit topic daar niet over

Dat ook wel natuurlijk, maar merendeels zijn het de mensen die van een wao rond moeten komen en/of een pensioengat hebben, die te graze genomen zijn geworden door dat geboefte.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door JL »

edit
Laatst gewijzigd door JL op 06 jul 2004 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

An

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door An »

Of wat dacht je van argeloze AOWers? Een man van 88 jaar zoiets aansmeren met ik weet niet hoeveel winstverdrieverdubbelaars! Die ook dacht te sparen voor, ja waarvoor eigenlijk op die leeftijd? Voor zijn kinderen ( hebben het geen van allen nodig) of toch nog dat laatste reisje naar Indonesie?

We weten het niet want toen hij wilde stoppen (wat ze hem uit zijn hoofd gepraat hebben, een schuld van €13.0000) na afloop contract, viel hij in letterlijk en figuurlijk in een diepe slaap.

En nu heeft niemand wat. Alleen Dexia heeft zijn 3 jarig inleg in de pot. En de rest van het verhaal is dacht ik wel hier bekend, omdat ik een tijd geleden ook al eens met dit onderwerp op dit forum was.

Maar ik kan er toch nog niet over uit, dat ze zoveel leed en schade aanrichten in menig gezin of familie. Nu nog! Bah!

An :wink: ,

Great Bear

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Great Bear »

Beste An,

Jij zei het volgende:
een schuld van €13.0000
Bedoel je nou € 13.000 dat je per ongeluk een nulletje teveel getypt hebt, of bedoel je € 130.000 ;in dat geval staat de punt verkeerd.
Het is niet mijn bedoeling je te corrigeren, maar zoals jij het neer gezet hebt, is erg verwarrend.

Groetende, Great Bear

An

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door An »

Nou voor de duidelijkheid, nog een keer.

3 x FL 3000 is FL 9000 inleg. Van 1999 tot 2001

Na einde contrakt inleg kwijt, met een restschuld van dertienduizend euro.

Zo duidelijker? En anders haal ik de papieren er weer even bij en zal het exact hierop zetten.

Mvg. An :wink:

An

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door An »

Correctie, van 1999 tot en met 2002

:wink: Gr. An.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: WAO en echtgenote niet meegetekend

Ongelezen bericht door Bekkum »

Zo blijkt maar weer dat ze bij Legio cq Dexia nog nooit van zorgplicht hebben gehoord.
Ze hebben zomaar klakkeloos leningen verstrekt zonder controle uit te oefenen op inkomen/vaste lasten.
Enige controle BKR.toetsing, maar dat zegt ook niet alles.

Ik snap niet dat dit mogelijk is geweest.
Als je een lening elders afsluit moet je je inkomen cq vaste lasten kunnen aantonen en is je inkomen onvoldoende krijg je gewoon geen lening.
Was dat ook maar gebeurd bij Dexia dan waren er een stuk minder gedupeerden geweest.

Gesloten