LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
SeLang
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2004 07:58

Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door SeLang »

Ik ken iemand die het schip is ingegaan met Legiolease Winstverdriedubbelaar.
Hij had de folder gelezen, dus hij wist dat het om een riskante aandelen lease constructie ging. Er stond echter een grote winstkans tegenover dus hij besloot om de gok te wagen. Helaas voor hem pakte het verkeerd uit, maar goed hij wist welk risico hij nam.

Vorig jaar kreeg hij tot z'n vreugde een gunstige afbetalingsregeling aangeboden door Dexia. Eerst wou hij daar op in gaan, maar toen hoorde hij van de stichting Leaseverlies dat Dexia alles fout had gedaan en dat ze wel even met een rechtzaak zouden zorgen dat Dexia voor zijn verliezen zou gaan opdraaien. Echter, volgens de rechter heeft Dexia niks fout gedaan. Maar de kans op die gunstige afbetalingsregeling is nu verkeken.

Hij voelt zich nu misleid door de stichting Leaseverlies. Stichting Leaseverlies heeft de zaken veel te rooskleurig voorgesteld en daardoor komt hij nu niet meer in aanmerking voor de gunstige betalingsregeling. Hij overweegt nu met een rechtzaak tegen Leaseverlies om af te dwingen dat het verschil tussen de gunstige Dexia regeling en wat hij nu moet betalen door Leaseverlies wordt bijgepast.

Maakt hij veel kans ? Of kan hij alsnog op het gunstige Dexia voorstel ingaan ?

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door Idaho »

Zo giftig addertje, lekker bezig nietwaar? Lekker weekend niet naar het dexiaanse kantoortje, ff de pc van pappie gekaapt en nu lekker die zielepoten van legioverliezers ff stangen.
Na de uitspraak was het zeker jubelen op kantoor? Maar heeft baasje niet gemeld dat het nog lang niet over is? Maandag nog maar ff navragen als ik jou was.....
Verder vind ik het persoonlijk nu wel genoeg, reageren op jullie zielige stukjes doe ik niet meer, geniet van het leven zolang het nog kan zal ik maar zeggen!

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door Brabander »

Selang

Wat versta jij onder een gunstig Dexia voorstel.

Niets krijgen ook nadat alle rechtswegen zijn gevolgd is: HANGEN

Het Dexia voorstel is: WURGEN voor de gedupeerde en nog een keer geld vangen voor DEXIA.

Michiel Luidens

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Goedemorgen mensen,

Natuurlijk u kunt Selang persoonlijk gaan aanvallen maar zijn verhaal heeft toch enige kern van waarheid. Feit is dat veel mensen wisten dat ze een risico namen maar zoals niemand (inclusief grote pensioenfondsen ed) kon vermoeden dat de beurs zo onderuit kon gaan. Veel mensen hadden hun verlies al genomen toen via TROS radar het aanklagen van Dexia grote media aandacht kreeg. Op de site stonden voorbeeld brieven waarmee het contract kon worden opgezegd !

Het resultaat van de laatse uitspraak is dat veel mensen nog eens serieus afwegen af het aanklagen van Dexia in hun geval wel kanrijk is. Het zal mij niet verbazen als van de ruim 90.000 mensen uiteindelijk minder dan 10.000 het op een rechtzaak laten aankomen. Het is nogal een gok, je zit al met een verlies en daar kunnen nog eens forse kosten voor advocaat en incasso bijkomen. Ik wil nog wel eens zien of er mensen zijn die er eerlijk voor uit durven komen dat ze naar aanleding van de laatste uitspraak toch kiezen voor betaling.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door CB »

Dexia mag dan voorlopig van de misleiding af zijn, maar op de zorgplicht hebben ze al diverse malen bakzeil gehaald en hierop zullen ze nog vaker bakzeil halen.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door Brabander »

Er zijn meer gedupeerden dan de 90.000 van Leaseverlies.

Dexia is nog LANG niet verlost van rechtzaken en claims.

De echte grote rechtszaken van gedupeerden moeten nog beginnen.

Zo start Stichting Leaseleed binnekort voor ongeveer 500 gedupeerden een rechtszaak tegen SPAARSELECT en DEXIA. Deze zijn voor gemiddeld 100.000 Euro benadeeld. Dus DEXIA krijgt hiervoor een claim gepresenteerd van 50.000.000 (50 miljoen) Euro.

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door Annet »

En dit proces wordt beter voorbereid dan de zaak van LV die alleen maar voor misleiding ging.
Alles maar dan ook alles wordt gecheckt en nog een keer gecheckt. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik aan dit proces mee mag doen. Hier heb ik meer vertrouwen in dan LV. E-mails worden direct beantwoord, geregeld worden we op de hoogte gehouden van de vorderingen.
Dexia zal zich schrap zetten maar LL zal overwinnen.

Annet

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door Hans A »

En wat dacht je van de eegaleasers.
DEXIA dacht slim te zijn door er een huurkoop overeenkomst van te maken.
Helaas hadden ze iets te veel haast met aansmeren van deze produkten en vergaten om toestemming te vragen.

john11
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2004 12:15

Re: Stichting Leaseverlies aanklagen wegens misleiding

Ongelezen bericht door john11 »

Selang

Ik sluit me helemaal aan bij jouw standpunt

Groet

Gesloten