LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief aan AFM 26 aug.2003.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Brief aan AFM 26 aug.2003.

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Geachte heer/mevrouw,
Ik heb tijdens ons telefoongesprek op 18 augustus j.l. beloofd
mijn brieven op te sturen voor verder onderzoek aangaande Dexia
Bank.
1)Heeft Dexia de aandelen via de beurs verkregen?Zo niet,waar dan
wel? En waarom?
2)Wat was het motief van Dexia om de aandelen niet vroegtijdig
te verkopen,zodat de belegger geen restschuld zou overhouden?

(Volgende gedeelte):
Dexia zei tegen mij dat zij alleen op maandag's en vrijdag's naar de beurs gaat.Uit mijn administratie blijkt,dat mijn aandelen op woensdag
zijn gekocht en op dinsdag verkocht.Kijk,als je een leugen spreekt zorg
dan op z'n minst dat die overeenkomt met de vorige leugen.Dexia heeft deze moeite niet genomen.Dit heeft bij mij het beeld versterkt
dat de aandelen niet op de beurs zijn gekocht.

einde.

Deze brief is gelezen en behandelt door:
Mw.mr. A.D van der Ploeg (Sr. toezichthouder CC consument) en
M Wieringa (medewerker publieksvoorlichting consument).
Beiden werkzaam voor de AFM.
Mocht nu bljken dat Dexia de aandelen niet bij Euronext heeft
gekocht gedurende de aandelenleaseperiode dan moet de AFM
hier van op de hoogte zijn geweest!De AFM kan nu niet
zeggen ;"Hier hebben we nooit een melding van gehad dus hebben
we het toendertijd ook niet onderzocht".Met deze bovenstaande brief
dus wel.
De AFM boetes voor Dexia zijn gewoon een lachertje.Bruneel moet
gedacht hebben dat Sinterklaas weer voorbij kwam.Eerst met de
rechtbank in Amsterdam en nu met de AFM.In Amerika of
Engeland hadden de boetes minstens 100 keer zoveel geweest.

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: Brief aan AFM 26 aug.2003.

Ongelezen bericht door kwast »

Dat soort brieven zijn de kersen op de taart! Iedere AFM-medewerker krijgt lachstuipen als ze dit zien binnenkomen. Die wijsneuzen die denken dat ze iets nieuws te melden hebben terwijl al anderhalf jaar bekend is dat hierover twijfels bestaan. Hilarisch! Misschien moet je ze ook eens gaan vertellen dat het beleggen met geleend geld riskant schijnt te zijn...

En de hoogte van de boetes is compleet niet van belang. Het gaat erom dat Dexia klappen heeft gekregen. Als de boetes 4 miljard waren geweest, had je mooi staan kijken. Dexia failliet, jij al je rente en evt inleg kwijt. Heb je ook niet veel aan.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Brief aan AFM 26 aug.2003.

Ongelezen bericht door Joshua »

De AFM is reeds doordrongen van:
Sociale Data Bank Nederland. sdnl
http://www.sdnl.nl/toezicht/toezicht-polis-01.htm
Maatschappelijke roep om meer toezicht
Ontbreken van integriteit, kern van het probleem
Gebrekkig toezicht veroorzaakt systeemcrisis
STN vraagt zich af wat de gevolgen zijn van het feit dat honderdduizenden gezinnen in moeilijkheden komen door onjuiste of onvolledige voorlichting, te riskante financiële producten en mismanagement op het gebied van pensioenen. Hoe reageert de samenleving wanneer men tot de ontdekking komt dan spaar- en pensioengelden zijn gedevalueerd?

De burger komt in verzet en zal de verantwoordelijken aansprakelijk stellen. Men accepteert niet langer de bestuurders van private en particuliere instellingen en organisaties die lijden aan arrogantie en zelfoverschatting. Claims en procedures zullen volgen en het systeem ontwrichten. Kern van het probleem is dat bankverzekeraars, adviseurs, analisten, makelaars, accountants en notarissen hun zorgplicht hebben verzaakt en op grove wijze misbruik hebben gemaakt van het vertrouwen van miljoenenen burgers (consumenten). Voor vele miljarden is er aan ondoorzichtige en dikwijls overbodige financiële producten verkocht. Politiek en de wettelijke toezichthouders zijn te laat in actie gekomen.

Daarnaast zien we tot op heden dat het klassieke rechtsbedrijf niet in staat is om ook maar één indvidueel geval van een verkeerd product tot een rechtvaardige oplossing te brengen. De politiek heeft de ramp veroorzaakt door haar te laten gebeuren. De politiek moet de ramp oplossen, voordat er een systeem crisis ontstaat, waardoor de democratie onherstelbare schade oploopt. Er is geen tussenweg, haast is geboden. Tijd voor verandering. Een nieuwe orde zal dit vertrouwen moeten herstellen. Dat is de enige weg om Nederland moreel en economisch weer gezond te maken.

Toezicht maakt een inhaalslag
'Originele tekst 5 januari 2001'

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Brief aan AFM 26 aug.2003.

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Tientallen mensen hebben toentertijd waarschjinlijk naar de AFM geschreven om te vragen ;of de aandelen daadwerkelijk gekocht waren
door Dexia.Zo,waarom heeft de AFM dit toentertijd niet in haar eerste rapport vermeld?Nu gaat de AFM schijnheilg kijken of de aandelen daadwerkelijk gekocht zijn door Dexia.De Financiele Telegraaf zocht dit binnen enkele dagen uit maar de AFM heeft hier nu 4 maanden voor nodig?Ik durf te wedden dat de AFM deze informatie al 3 jaar op de plank heeft liggen.Als dit geen 'coverup' is dan weet ik het ook niet meer.

Gesloten