LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia wil schikken!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Piet »

Ik krijg steeds meer berichten van gedupeerden die in een rechtszaak verwikkeld zijn met dexia en waarin dexia aangeeft dat ze willen schikken.
Dexia wil schikken?
Ja ja, ze blijven het proberen, de boeven.

De schijnheiligen geven twee mogelijkheden waarmee ze de gedupeerde tegemoet willen komen:

1) Ten eerste bestaat er de mogelijkheid van een beroep op de hardheidsclausule van dexia.
Dexia beoordeelt dan of het slachtoffer in aanmerking komt voor gedeeltelijke of gehele kwijtschelding van de openstaande vordering.
Dexia stuurt op korte termijn een formulier met het verzoek om al je financiële gegevens op tafel te leggen.

Dit kennen we van dexia, eerst de suggestie wekken dat je in aanmerking komt voor de hardheidsclausule en vervolgens mededelen dat het helaas niet doorgaat.
Om in aanmerking te komen voor de hardheidsclausule moet je echt straatarm zijn. De schuldsanering is nog gunstiger en beter als het “aanbod” van die gangsters.

2) Ten tweede biedt dexia de mogelijkheid om de vordering te voldoen middels een renteloze afbetalingsregeling.

Het moet niet te gek worden!!!
Dit noemen ze een schikkingsvoorstel.
Waar halen ze de brutaliteit vandaan om deze twee voorstellen een schikking te noemen.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten ,maar ik zou zoiets afwijzen.

Sterker, ik zou DEXIA een schikking aanbieden:
Dexia betaalt alle door mij betaalde geld terug en dan zal ik als coulance de wettelijke rente hierover kwijtschelden!!

De tijden zijn veranderd, nu zijn wij aan zet om dexia de duimschroeven aan te draaien.

Stelletje arrogante witteboord criminelen!

Laat je niet in de maling nemen door dexia, blijf sterk en vecht voor je recht.

Samen staan we sterk en zullen overwinnen.

Succes in de strijd.
Groeten,
Piet

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door kwast »

Makkelijk praten over andermans geld en zorgen. Ik denk dat de meesten hier best zelf een beslissing kunnen nemen over het aanbod. Bedankt voor de belangstelling, Piet. Bang dat je hobbysekte binnenkort moet worden opgeheven? Wat moet je dan met je leven?

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door rust »

er is al meerdere malen gebleken dat dexia een onbetrouwbare partner is, duswaarom mag Piet ons daar niet op wijzen. De tijd van onderhandelen is voorbij, sleep de dexia honden voor de rechter.
Ze ziijn aan het terugkrabbelen, alles wat ze ons tot nu toe hebben aangeboden is hun eigen voordeel.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door JOOST1 »

schikken wij. waarom, als iemand moet schikken dan is het dexia wel en dan stellen wij de voorwaarden de rollen zijn nu omgekeert.

john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door john »

Niet meer betalen. Ik snap niet wie dat nu nog zou doen. Dexia voor de rechter dagen, en je geld terug eisen. Wie nog geld stort in deze bodemloze put heeft ze niet meer op een rijtje. Zo blijkt maar weer wat een superdomme belgen het zijn om met zo'n dom, minachtend voorstel te komen. Niet betalen, voor de rechter met die lui. De overwinning komt eraan. Een schikking met mij kunnen ze nu wel vergeten, ik wil alles inclusief rente!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn zaak komt voor in Amsterdam, Dexia gaat eraan. Pek met veren voor Bruneel en z'n trawanten.


GR. John

EEE
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2004 13:17

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door EEE »

Inderdaad betaal deze boeven niet en laat ze dagvaarden.

afmaken dat tuig

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door pluutje »

Kwast ga een muurtje doen, dat heeft nog enige zin!

Dexia wil schikken? Dexia kan Sti...n!!! :evil:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door croosjes »

niets is zeker tot dat de hogeraad hier over oordeel gegeven heeft vergeet dat niet.


Ik denk zelfs(maar dat is mij gedachte) als dexia zegt restschuld kwijt gescholden dat er nog maar weinig gedupeerden door gaan om hun inleg terug te halen via de rechter.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 01:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Annelease

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Annelease »

ik denk warempel dat Croosjes gelijk heeft. Uit onwetendheid, uit gemakzucht, uit opluchting daarom doen mensen dat. Of doen ze dat juist niet.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Het zou jammer zijn, maar ik denk ook dat die restschuld als een zwaard van Damocles boven het hoofd van velen hangt en dat diegenen al lang blij zullen zijn daarvan verlost te zijn.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door croosjes »

impact,jij praat alleen over eegalease dat zijn 16000 gedupeerden en de rest dan?

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Mensen willen niet zo lang wachten. Iedereen beseft inmiddels dat het een langdurige zaak wordt. Ook veel eegaleasers zullen zich neerleggen bij kwijtschelden restschuld. Ik wil alles terug! De vraag van Croosjes is echter gerechtvaardigd vind ik.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Annelease

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Annelease »

Het schikkingsvoorstel is waardeloos. Zoals Piet zegt mag je het eigenlijk geen schikken noemen. Toch denk ik dat heel veel mensen die los willen laten als ze tenminste hun restschuld niet hoeven te betalen of terugkrijgen. Het ingelegde geld en de termijnen nemen ze dan voor lief. Schatting intuitief: 90%

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door croosjes »

het blijft ""als"",en wat gebeurt er als het niet zo is?Wat moeten deze gedupeerden dan?

Even één ding ik ben hier niet op het forum om te stoken,we moeten nou éénmaal overal rekening mee houden.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door cornelis »

Ja,ja schikken dmv de hardheidsclousule,ik had het gedaan als dexia zich aan de afspraak had gehouden dat het bedrag dat ik eventueel nog drie jaar moest betalen zou worden afgestemd op mijn personelijke maandelijkse uitgaven daar kon ik mee leven,om maar van de onzekerheid af te wezen.
Ik moest voor de berekening van mijn maandelijkse uitgaven drie maanden bankafschriften aan dexia opsturen ,en nog veel meer personelijke dingen ook van mijn echtgenote[die toen de contracten werden afgesloten geen inkomen had]
Maar het werd met de berekening wel meegeteld,maar jullie raden het al wat mijn telefonisch is toegezegd pakte heel anders uit,er werd totaal geen rekening gehouden met mijn personelijke maandelijkse uitgaven,dus snap ik niet waarom dexia drie maanden bank afschriften moest hebben,waarschijnelijk om te doen voorkomen dat er echt rekening werd gehouden met mijn personelijke maandelijkse uitgaven,maar dat was dus weer de zoveelste misleiding van dexia,maar ik heb daardoor wel het aanbod ondertekend.
Ze hebben me voor de zoveelste keer bedonderd.
Ik raad iedereeen aan om niet te gaan voor de hardheidsclousule want dat is echt een lachertje,daardoor geeft dexia zelf al aan dat zij fout zijn om aan die mensen een contract aan te bieden,wat niet was op te brengen.
Ik heb besloten om de hardheidsclousule niet te ondertekenen,en niet op te sturen,en te gaan procederen ik heb alles aan een advokaat gegeven,en die zegt dat ondanks dat ik het aanbod heb ondertekend een goede kans maak,omdat mijn echtgenote het aanbod niet heeft ondertekend,en zij is ook nog eegaleaser.
Dus het contract bestaat niet eens meer en volgens mij het door mij getekende aanbod ook niet[hoop ik]
En er staat in de voorwaarden van de hardheidsclousule:MOCHT JE KOMEN TE OVERLIJDEN IS HET BEDRAG WAT NOG AAN DEXIA IS TE VOLDOEN DIRECT OPEISBAAR.
Dat is toch keihard ga je dood komt dexia effe geld innen van een dooie.
Leuker kunnen we het niet maken,wel makkelijker.
Ja makkelijk is het zeker om van een dooie geld te plukken die bied geen tegenstand meer.
groet
Laatst gewijzigd door cornelis op 19 sep 2004 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Annelease

Re: Dexia wil schikken!

Ongelezen bericht door Annelease »

maar ik denk dat veel mensen nu tot het eind doorgaan. Zeker zij, die al voor veel geld een advocaat hebben ingeschakeld.
De tijd zal het leren. Ik hoop echt dat je gelijk hebt!

Gesloten