LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia betaald niet!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Hallo Sara


Hoe is de zaak waarin je de buren hebt geholpen gelopen



Joost

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Joost,

Voor zover relevant om te melden: geen nieuws.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door impact »

Hallo Sara,
In antwoord op je vraag: op 14 maart 2002 stuurde Legio mij een brief onder de noemer "betreft uw aflopende Winstverdubbelaar met contractnummer ........", vergezeld van een antwoordformulier met drie opties. Optie 1: verlenging van de WVD met minimaal 1 en maximaal 3 jaar. Optie 2: overname van de aandelen onder opgave van een effectenrekeningnummer (waarbij ook nog werd geprobeerd mij een rekening bij ALEX aan te smeren) en de aankondiging van de later door mij ontvangen nota. (Voor deze optie heb ik gekozen). Optie 3: mogelijkheid tot beëindiging van het WVD-contract. In dat geval zou de opbrengst - indien positief - zo spoedig mogelijk worden overgemaakt. Bij negatieve opbrengst zou onmiddellijk moeten worden bijbetaald.

Achteraf gezien had ik beter voor optie 3 kunnen kiezen, maar "it's no use crying over spilt milk", nietwaar?

Groet, impact

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hmmm. Oke, optie 3. Moest je voorafgaand aan de gevolgen van optie 3 de laatste termijn van de koopsom betalen? Totdat je de volledige koopsom hebt voldaan zijn de aandelen eigendom van Dexia. Daarna, na volledige betaling van de koopsom zijn ze, tenzij ik mij vergis, van lessee. Die krijgt de aandelen echter pas in bezit nadat hij zijn schuld heeft afgelost. Meen ik op te maken uit de overeenkomst. Dus wat gebeurt er bij optie d3? Beeindiging van het contract noemen ze het bij Dexia. In dat geval zou je de laatste koopsom termijn niet hoeven te betalen, sterker nog, premature beeindiging levert je een boete op. Dus van beeidinging lijkt mij geen sprake. Optie 3 richt zich, lijkt mij, op de mogelijkheid om alles af te ronden, zowel de verplichte betaling van het laatste deel koopsom, als de aflossing van het krediet. Dit laatste door Dexia de aandelen (na betaling van de laatste termijn jouw aandelen) te laten verkopen en de opbrengst te verrekenen met het openstaande krediet. Het verschil moet de één aan de ander overmaken.

De vraag m.b.t. de laatste termijn van het totale koopsom bedrag is interessant voor de vraag of de aandelen ooit van jou zijn gewoorden, althans vanuit hetgeen ik er van maak. Maar goed, ik hou er maar weer eens mee op.

Dank voor de info, nogmaals.

Groet, Sara

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Joshua »

Beste Sara opnieuw bedankt dat je op de wetmatigheid van de transactie in wilt gaan.
Inderdaad zijn in 2002 en later vele mensen zich rot geschrokken van de publiciteit en gevolgen die een door op zich simpele krediet verstrekking kunen ontstaan. De meeste mensen zijn zich nu terdege bewust van de riscico en gevaren die altijd bewust verzwegen zijn.

De schrik reactie heeft voor velen er toe geleid in een keer te willen kappan met de hele handel en er een punt achter te zetten Eventueel het verlies nemen en proberen met hun leven verder gaan.
Bij een Pro forma aanvraag geeft Dexia netjes een overzicht wat bijbetaald moet worden Indien je over een effecte rekening beschik heeft Dexia ook zeer snel de effecten overgeschreven. binnen een week
Door de chaos in 2003 is voor een contract van 1998 zelfs zonder dat alle betalingen volledig overgemaakt zijn de aandelen bijgeschreven, echter de eindrekening kwam uiteindelijk hoger uit en ik heb besloten deze niet meer te voldoen. De fraude die met twee andere aanvragen van 2001 is gebeurd deed ons besluiten Dexia voor alle schade aansprakelijk te stellen. Inmiddels 18 maanden verder hebben we de fase van buiten rechte gepaseerd en volgt er een dagvaardiging. Gezien de totale schuld is het ons ook niet mogelijk op wat voor schikking dan ook in te gaan.

Wij hebben de overgenomen pakket NOOIT helemaal betaald toch de aandelen vrijwel direct gekregen.
Wij hebben alle betalingen gestopt.
Dexia wordt 21 oktober voor de (definitieve) derde maal voor de rechter gedagvaard.
Dit betekent dat wij ervan uitgaan NIETIG verklaring van alle contracten op de simplele vaststelling geen handtekeningen. Uitspraak eega lease 25 aug.

De pragende vraag blijft oordeelt de rechter in het algemeen dat de kosten voor het terugbrengen in de positie voor de aankoop dat de in het ongelijk gestelde partij voor alle door jouw gemaakte kosten toekomt.
Dus ook de door jouw betaalde advocaat kosten.
Wat kun je mij en al die anderen als praktische gehanteerde richtlijn geven om buiten jouw inleg en de kosten te verhalen?
Dank je wel

Joshua

Gesloten