LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
IVOP
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2004 15:07

wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door IVOP »

Als je 18.000 aanmeldingen aangesloten leden hebt die € 45,00 hebben betaald dan heb je een vermogen waarvoor je de komende 250 jaar kunt procederen.

Maar nee, Eegalease wil de al geplaagde aandlenleaser nog verder uitmelken. Omdat Dexia niet wil instemmen met sprongcassatie dient er volgens de stichting een aanvullende betaling door de leden te worden gedaan.

Waarom is het niet mogelijk om voor een bedrag van over de 1 mio in guldens (wat al een belachelijk budget is) een procedure tot aan de hoge raad te voeren??

IVOP :twisted:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door impact »

Eerst leren rekenen!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik kom aan een bedrag van ruim 1.6 miljoen, nl. 18.000 * 2 * 45.
Maal 2 omdat de meesten van die 18.000 ook bij leaseverlies zelf al 45 Euro hebben betaald.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door impact »

Klopt wel, tenminste als je de activa van Leaseverlies en Eegalease bij elkaar optelt.

IVOP
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2004 15:07

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door IVOP »

eerst lezen dus i.p. v rekenen

IVOP
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2004 15:07

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door IVOP »

ik heb het overigens over guldens Impact. Voor de ongeoefend rekenaar is dat € 1.785.005,10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

E.e.a. nog los van Leaseverlies.

IVOP

IVOP
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2004 15:07

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door IVOP »

sorry Impact 1,7 in fl.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door impact »

Mijn laatste reactie was bestemd voor IWEBD en niet voor iemand die een bedrag van 1 miljoen GULDENS noemt. Terug naar school.
IVOP, eerst LEZEN dus.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

IVOP, jouw standpunt is duidelijk genoeg, de enige die daar antwoord op kan geven is de stichting zelf. Ik vind het ook een absurd hoog bedrag, vooral omdat wel of niet huurkoop veel eenvoudiger ligt dan waar de SLV voor gaat.
Zulke hoge bedragen zouden suggereren dat niemand in Nederland nog recht kan halen / krijgen omdat het 'recht' onbetaalbaar is. Dan kunnen we de rechtstaat vaarwel zeggen en gaat het recht van de sterkste (rijkste) spreken en dat winnen we nooit van dexia, want die is nu eenmaal veel rijker, van onze centen, dat wel...

IVOP
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2004 15:07

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door IVOP »

Je reactie was algemeen en niet specifiek aan IWEBD.

Als je hebt nagerekend is het bedrag wel correct.

Dat terzijde, wat vindt je van de stelling?

Terug naar school lijkt me een beetje overdreven. Ik kan al lezen. Zelf erover nagedacht?

IVOP

IVOP
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2004 15:07

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door IVOP »

IWEBD,

Stel dat een advocaat € 200,00 per uur kost, dan houdt dat in dat de advocaat 4050 uren te besteden heeft. Dat is fulltime 506,25 dagen. Dat lijkt me bizar.

Ik ben het met je eens dat de bedragen van Eegalease bizar zijn, gezien het onderwerp. Is het nu huurkoop of niet. De vraag kan gezien de inspanningen van allerlei geleerden eenvoudig worden beantwoord.

IVOP

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

De overgrote meerderheid van de rechters zegt dat het huurkoop is, dexia zelf zei in het verleden dat het huurkoop was (en daar hadden ze toen een reden voor), dus dan denk ik, als leek, dat deze zaak verder eenvoudig ligt en alleen door het tijdrekken van dexia nog wat langer gaat duren. Dexia weet al lang dat ze moeten gaan betalen en daar zijn ze nu al voor aan het sparen. Hoe langer het duurt, hoe langer ze kunnen sparen en straks als ze echt moeten gaan betalen, dan kost het ze waarschijnlijk niets extra's.
Ze sparen immers van ons geld en dat van onze Belgische en Franse mede spaarders die hun geld hebben 'toevertrouwd' aan dexia.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door impact »

IVOP, je hebt vergeten de kantoorkosten in aanmerking te nemen, Zo'n top-advocaat als W. Schonewille heeft natuurlijk een hele staf, die ook moet worden betaald, plus het pand zelf. Dat vreet geld en met de te betalen kerstgratificaties in zicht, kan je een extra bijdrage van de kudde schapen goed gebruiken. Verder blijft het krapjes en kan een regelmatige nieuwsbrief aan de leden er echt niet van af.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Heeft Schonewille maar één opdracht dan?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door ad snoeren »

gewijzigd
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 17 okt 2004 16:45, 3 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door impact »

Schonewille zal natuurlijk wel meer cliënten hebben, maar ik denk dat wij het zijn, die de echte melkkoetjes voor zijn kantoor zijn geworden.

IVOP
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2004 15:07

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door IVOP »

Laat de stichting maar uitleggen waarom zo nog meer geld aftroggelen.

IVOP

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat alleen Dexia de oorzaak is van het rekken en winnen van tijd. In mijn geval had de rechter allang een uitspraak kunnen doen, maar stelt het seeds opnieuw uit. Het over en weer verdedigen is in mijn zaak afgesloten, al maanden inmiddels.
Al die netwerken in ons corrupte landje raken elkaar ergens. Volgens mij is het een spelletje van politiek, Justitie, banken, en grootaandeelhouders, comisarissen e.d die zorgen of gaan zorgen dat ons geld onder het beheer blijft waar zij dat het liefste zien. en dat is niet in onze zakken. Verder is de wereld van advocatuur erg gelukkig met de hele gang van zaken, zakken vullen en afwachten is het grote credo tot iedereen die nog wat wil is doodgebloed of zo je wilt uitgerangeerd. Drie keer raden wie dat zullen zijn.
Wij dus de kleine man waar in de breedte het meest valt te plunderen.
Voorbeelden genoeg deze tijd.

Beter kan ik het momenteel niet zien. Lfs

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door impact »

Woon jij soms op Mars, IVOP? (Bijna schreef ik VSOP :lol: ) ALLES is toch duurder geworden? Ook de borrel, die na vijven bij Schonewille op tafel komt!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: wie licht er wie op?? het eegalease bedrog

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Het aandelen lease schandaal is zo groot (6 % van de Nederlandse gezinnen heeft er mee te maken) dat er voldoende kansen liggen voor div. groeperingen om er een zéér dik belegde boterham aan te verdienen en zelfs om de rest van hun leven binnen te zijn.
Neem b.v. www.leaseproces.nl die alléén maar aandelen laese zaken behandelen. En van al het geld wat dexia straks moet dokken, steken zij dan 15 % in hun zak. Ik ga nu even niet rekenen, anders kom ik aan een bedrag waarvoor je de rest van je leven met een grote boot als woning op de Middelandse zee kunt leven. croosjes heeft dit ook begrepen en zo zijn er nog een aantal lieden die willen meeprofiteren. 6% van de Nederlandse gezinnen is erg veel (hoeveel % van de bevolking zou dat zijn) en als slechts een gering deel hiervan op hun voorstellen ingaat, dan nog worden zij schat en schatrijk!!
Als de buurman een aandelen lease pakket heeft aangeschaft, dan willen wij dat toch ook. Stel je voor dat de straatprijs bij jou in de straat valt en jij bent geen lid van de postcode loterij en je buurman wel.. moet er niet aan denken. Stel je voor dat de buurman belt via croosjes telecom, dan willen wij dat toch ook.. (sorry, slecht voorbeeld). Buurvrouw een nieuwe auto, mijn vrouw ook een nieuwe auto.
De kat van de buren per ongeluk via de TV ingestraald door Jomanda, dan willen wij dat onze hond en kat ook ingestraald worden.
Mensen moeten zelf ook nadenken wordt er dan gezegd, ja ja, kuddedieren denken niet zelf na. Van dit laatste maken gewetenloze lieden handig gebruik om zichzelf over de ruggen van de toch al zwaar getroffenen te verrijken. De Nederlandse wet laat dit gewoon open, dat je belazerd mag worden. Had je dan misschien toch zelf beter moeten uitkijken.. en de buurman dan.. ha.. die is ook belazerd, o, gelukkig .. en anders moet je gaan procederen en dat is weer te duur en dan komen de croosjes en overige gewetenloze lieden opnieuw aan uw deur.. en zo gaat het leven verder en voordat we het weten is het afgelopen en dan hebben we toch een lol gehad !!!

Gesloten