LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia moet van de kaart

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door painter »

Van mij kunnen ze de twee gebouwen van dexia in elkaar schieten en wegvagen, Ik haat deze mensen tot op het bot, ik ga dan wel op de puinhopen dansen.

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door HansHans »

Stel je niet zo aan.

Je bent toch zelf met ze in zee gegaan?

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door painter »

En hoe , weg met die gasten eerlijk duurt het langst

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door HansHans »

Wat is er nou oneerlijk aan?
Je had je gewoon eerst in de materie moeten verdiepen.

Als je winst had gemaakt hadden we je niet gehoord.

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door Job68 »

Als je winst had gemaakt hadden we je niet gehoord.
Als, als, als ....

Het is waar dat we dan niemand hadden gehoord. Dan was er ook niemand achter gekomen dat er met aandelenlease een hoop contractueel mis was en is. Omdat de beurs vanzelf wel een keer zou zijn gaan dalen, had het alleen wat langer geduurd voordat de misstanden in deze contracten aan het licht waren gekomen.

Een effecteninstelling dient altijd in het belang van zijn cliënten te handelen (NR 1999). Dat heeft Dexia nagelaten. Een effecteninstelling heeft een zorgplicht naar cliënten toe. Dexia heeft deze zorgplicht aan haar laars gelapt, door geen zekerheden te stellen, geen beleggersprofiel te maken in overleg met de cliënt, en vervolgens een produkt aan te bieden waarvan achteraf blijkt dat het risico van deze produkten absoluut niet past bij het beleggersprofiel dat de meeste, zo niet alle aandelenleasers, hadden. (NR 1999). Dit zijn bijzonder kwalijke zaken.

Indien de aandelenleaseconstructie onder de WCK zal gaan vallen, wat in een voorlopig vonnis al is gesteld, dan blijkt dat Dexia een vergunning nodig had voor het verstrekken van een krediet. Ten tijde van het afsluiten van de contracten hadden noch Dexia, noch haar voorgangers een vergunning om kredieten te verstrekken. Aandelenlease had dan niet eens kunnen worden aangeboden door deze aanbieders.

Voor velen, zo niet iedereen, was de constructie die Dexia gebruikt heeft absoluut niet duidelijk. Niet voor niets is er de vraag of de aandelen wel degelijk zijn gekocht. In een aantal aandelenleasecontracten is met een optieconstructie gewerkt. Er is nooit duidelijk gemaakt hoe deze constructie in elkaar zit. Hier zijn veel theoriën over. Zo duidelijk waren deze contracten dus niet. Hiervoor is Dexia ook beboet door de AFM.

Voor je kritiek levert op iemand, zou je wellicht ook kunnen bedenken dat iemand een reden heeft om kwaad te zijn op Dexia bank. Kortom: oordeel niet meteen, zo gewoon is het nou ook weer niet.

Groeten,
Job 68

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door pluutje »

Daar heb je er weer zo eentje uit de reeks van; HansHans,HvdB,Berendjan,Hollander,Legio-loser,A. Tolboom,enz.enz.enz.

We zullen je heel snel wegwijs maken HansHannes. :evil:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Aegon heeft de eerste dreun te pakken en is nu de grootste daler in de financiele markt.



HOERA. Ad

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door impact »

Ad, ik weet nog van niets over Aegon. Vertel s.v.p.! :?:

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door painter »

Hoera, en dat doe ik als die zwijnen neer gaan, misschien heeft bin er nog twee over.
Weg met die patatvretende zwijnen

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Impact

Dit verheugende nieuws was te zien bij het RTL 5 nieuws

Zal nog wel herhaald worden denk ik.


Lfs Ad

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door Hans A »

HansHans

mag ik jou eens vragen waarom je zo minnetje opmerkt "je bent zelf met ze in zee gegaan" en "Wat is er nou oneerlijk aan?
Je had je gewoon eerst in de materie moeten verdiepen
".

Neem ik even mij zelf als voorbeeld.
Ik ben nooit hierna op zoek gegaan. Ik werd op een gegeven moment bijna dagelijks gebeld om mij te interesseren voor een interessant alternatief spaarplan. Ja zo werd het wel degelijk verteld!
Keer op keer gaf ik aan geen interesse te hebben.
Net zo lang tot de telefonische verkoper (is verboden!!) bleef zeuren om het toch eens uit te mogen leggen.
Hij kwam met een verhaal van een SPAARPLAN met hoge rente omdat LL slim met je geld om ging. Ik hoefde niets van aandelen en beleggen te weten (had ik ook geen verstand van en nooit in geintereseerd geweest).
Dat was nou het mooie van dit spaarsysteem , LL zorgde voor het beleggen, volgens verkoper doet iedere bank zoiets (je geld moet nou eenmaal meer waard worden, logisch) alleen deed LL het slimmer.
Hij heeft mij nog een foldertje getuurd wat niet overeen kwam met zijn verhaal. Maar dat kwam doordat ik een speciale aanbieding kreeg!
Alles in een keer inleggen, verder geen omkijken naar, 10 procent korting en het enigste risico wat ik had was dat deze eenmalige inleg in het ergste geval wat in waarde kon dalen, maar dan moest wel het onmogelijke gebeuren!
Daar kon ik wel mee leven. LL nog gebeld om verhaal te controleren en om een schriftelijke bevestiging gevraagd dat het echt om een éénmalige betaling ging EN DEZE OOK GEKREGEN.
Je snapt het al: alles blijkt gelogen, Dexia verlangt nog eens ruim 2 maal mijn inleg en een restschuld er achteraan! Lening is verzwegen, rente werd "inleg" genoemd, risico's werden verzwegen of gebagitaliseerd en de schriftelijke bevestiging? Daar trekt Dexia zich niets van aan, zeggen ijskoud dat het contract leidend is. Ze vinden dus zelf dat ze buiten het contract om alles aan elkaar mogen liegen!!

Dus om nou zo maar te stellen dat men zelf met ze in zee ging en men zich niet heeft verdiept is wel erg kort door de bocht.
Ik zelf vind in ieder geval dat dit niet voor mij op gaat. Achteraf kun je stellen dat je het mischien nog verder uit had moeten laten zoeken, maar als je het verhaal en de brieven van een bank niet meer kan vertrouwen wie of wat dan nog wel!

Mitchell
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 mei 2004 17:26

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door Mitchell »

Hoi Hans A,

In welke bewoordingen heb jij ;
LL nog gebeld om verhaal te controleren en om een schriftelijke bevestiging gevraagd dat het echt om een éénmalige betaling ging EN DEZE OOK GEKREGEN.
dit precies zwart op wit staan??
Lijkt me interessant genoeg voor menig advocaat.

Groet,

Mitchell

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door HansHans »

Dus om nou zo maar te stellen dat men zelf met ze in zee ging en men zich niet heeft verdiept is wel erg kort door de bocht.
Ik zelf vind in ieder geval dat dit niet voor mij op gaat.
Hans A
Wat ik bedoel met "je verdiepen in de materie" is dat je het verhaal van verschillende kanten bekijkt. In jouw verhaal komt de informatie alleen van de aanbieder en dat is alleen maar positief. Logisch toch, die gaat je geen negatieve dingen over zijn product vertellen!

Wat je moe(s)t doen is van andere bronnen informatie verzamelen over dit product. En als je die niet kan vinden moet je niet met ze in zee gaan.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door painter »

Ik heb nog nooit zòn asosiale bende als deze bank meegemaakt, zij verdienen het om in elkaar geploft te worden.
Als mijn kop moet rollen dan ga ik niet alleen, dan gebeurt er ook wat met dexia, en dat staat zo vast als een huis.
Ik kan mijn boosheid niet meer onder woorden krijgen, mijn bloed kookt van deze oneerlijke gang van zaken, ik kan me er niet bij neerleggen dat je ook nog via een advocaat veel geld kwijtraakt om van die troep af te komen, die *** *** *** belgen

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door HansHans »

ja, nou weten we het wel, painter

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door pluutje »

HansHans,

Nog maar ''weer'' een keer; wat vertel je nu eigenlijk voor nieuws!!

Elke keer diezelfde uitleg ''achteraf'' waar niemand iets aan heeft en waar we inmiddels al twee jaar van op de hoogte zijn.
Volgende week is er weer een ander die met hetzelfde verhaal komt [achteraf] En elke keer trappen wij erin om op die ''ouwe koeien'' te reageren.

Kappen met je voor ons totaal niet interessante ideën ''achteraf''.

Overigens Proficiat dat je alles zo goed weet en wij zijn daar dan ook weer prima mee geholpen.
Ben benieuwd wat je ons nog meer te bieden hebt. :lol:

En van jou weten we het nu ook wel :twisted:

Betty
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:58

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door Betty »

Volgens mij is HansHans zelf zo'n mannetje geweest die ons deze rotzooi heeft aangesmeerd. :!:
Hij voelt zich dan ook erg aangesproken tussen de woorden door gelezen. :!: :!: :!:

Maar HansHans wij zijn beslist geen domme mensen die zomaar iets aan zijn gegaan.
Je mag toch wel van iemand eerlijkheid verwachten als je vraagt of het hetzelfde concept is als iets wat ik bijv. bij Reaal had in het verleden...................wat een heel goed product was.
En als je dan hard voorgelogen wordt...............wat nu blijkt dan is het dus een smerig spel van Dexia en medewerkers.

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door HansHans »

Je mag toch wel van iemand eerlijkheid verwachten als je vraagt of het hetzelfde concept is als iets wat ik bijv. bij Reaal had in het verleden...................wat een heel goed product was.
Kijk, dit is nou precies wat ik bedoel:
Ik ga naar de Khia-dealer om een auto te kopen, vraag aan de verkoper of het hetzelfde concept is als bij Ferrari. De verkoper antwoordt bevestigend, en hij heeft nog gelijk ook: vier wielen en een stuur.

Duidelijker kan ik het echt niet maken hoor.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door Joshua »

wij ook niet hansjepansje FTW
Wees gelukkig met jezelf, het kost je zo te zien veel moeite dat anderen te gunnen. :cry:

Sterre
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 okt 2004 00:32

Re: Dexia moet van de kaart

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik lees dit forum maar heb nog nooit een bericht gemaild. Het geeft kenis over mijn problemen en die van mijn partner die wij hebben met aandelen. Maar nu moet ik wel iets mailen want tiepes als Hanshans zul je altijd houden. Die denken dat ze alles beter weten maar weten eigenlijk helemaal niets. Ze kikken ook op reakties.
Hanshans ik heb echt wel produkten vergeleken met elkaar maar dacht echt dat ik het beste deed zo. Ja ik wilde wel geld maar het was sparen dacht ik en daarom deed ik het.

Gesloten