LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overwaarde Effect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
WimvanAarle
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2003 14:40

Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door WimvanAarle »

Hoewel ik deze vraag eerder gesteld heb, wil ik de vraag nu weer eens opnieuw stellen, omdat het weer een tijd geleden is en er misschien nu een andere uitleg aan kan worden gegeven:

Wat houdt Overwaarde Effect nu precies in?

Volgens mij betaal je eerst een bedrag vooruit en ga je na 5 jaar maandelijks betalen?
Wanneer je na 5 jaar maandelijks gaat betalen moet ik dat zien als een verlenging (en ik dus volgens Leaeseverlies in een keer alles moet betalen) of is het gewoon een voortzetting van het bestaande contract.

Wim :?: :?: :?:

jan2

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door jan2 »

Ik heb max. rend. effect.

Het contract loopt 15 jaar.
heb 5 jaar vooruitbetaald (met korting)
als ik binnen die 5 jaar zou stoppen kreeg ik de helft terug, de andere helft was voor Dexia.
Na 5 jaar moet ik maandelijks gewoon betalen en kan ook stoppen.
NA betaling restschuld !!!!!!

In principe kwam ik ook niet in aanmerking voor "Het AAnbod"
omdat mn contract nog liep.
Dexia wil echter schoon schip maken en hebben mij ook een aanbod na de 5 jaar gestuurd onder het mom van hun "goedheid".

Contract ijkt dus wel een beetje op dat van jou denk ik.
Maar als je contract bij DExia opvraag, deon ze na een paar keer bellen,
kun je gelijk zien wie er allemaal getekend hebben, en daar staat bets wel veel in, al is het zeer klein gedrukt !!!!!

Gast

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door Gast »

Overwaarde Effect: Een stuk overwaarde wordt betaald als vooruitbetaalde rente om een aandelenlease op te zetten. In vergelijking met een maandbetaling krijg je 20% korting, ofwel je krijgt meer aandelen voor een lager bedrag.

Deze vooruitbetaling is voor 5 jaar.....daarna wordt er eventueel verlengd dmv een maandelijks bedrag te gaan betalen.

Stop je binnen de 5 jaar dan vindt er een verrekening plaats. Daarna kun je op elk moment stoppen zonder enige boete.

rempie

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door rempie »

Ik heb ook een max. rendement effect en heb het contract na 5 jaar beeindigd. Eerst Dexia gebeld hoe dit kosteloos te beeindigen. staat nl. nergens in de voorwaarden hoe dit te doen. Dexia vertelde mij dit schriftleijk te doen en in mijn brief moest ik vermelden dat ik wist dat er een koersverlies was opgetreden. Dus dat ik wist dar er een zgn. "restschuld"was ontstaan. Dat laatse weigerde ik dus te vermelden en dat heb ik ook gezegd. Het leuke is dat mijn eerste brief betreffende de contractbeeindiging gewoon niet is geaccepteerd. Dit zonder enig tegenbericht van Dexia. Hier moest ik zelf achter komen nadat er ineens een automatische incasso werd uitgevoerd. Iets waar ik nooit mijn toestemming voor heb gegeven, omdat ik ook in 1 keer een bedrag vooruit betaald en geen bankrekeningnummer heb opgegeb voor die automatische incasso. Banknuimmer van mij staat dan ook niet vermeld in het contract.
maar toen ik dus belde wat er aan de hand was en waarom mijn contract niet was beeindigd zeiden ze bij Dexia dat ze de brief niet konden accepteren omdat zij uit mijn brief niet konden opmaken dat ik van een evt. restschuld zou afweten. Ik had ook in mijn brief vermeld om de opbrengst te storten op mijn rekening. Ook dat mocht dus volgens Dexia niet om diezelfde reden. Ik moest in mijn brief vermelden dat ik een koersverlies zou hebben. Ik heb dit geweigerd en ook gezegd dat dit ook niet hoeft omdat als ik dat wel zou vermelden, Dexia dat dan zou gebruiken tegen mij. Dus dat ik vantevoren afwist van een koesrverlies. Op advies van LV hoefde ik dat dan ook niet te vermelden. Toen ik dit zei werd mijn tweede brief ineens wel geaccepteerd. Het verhaal over de opbrengst stond er niet meer in, maar ook het verhaal over koersverlies niet. wel had ik nog vermeld dat mijn 1e brief om vage redenen niet was geaccepteerd omdat er tekst in stond (de opbrengst) waardoor zij niet tot verkkop van de aandelen konden overgaan. Waar had ik dat dan moeten lezen hoe mijn contract te beindigen? In de voorwaarden is daar niets maar dan ook niets over te lezen en ook na mijn telefoontje met Dexia is niet tegen mij verteld wat er niet in mag staan. Het ergest vind ik nog dat ze nooit gereageerd hebben na mijn eerste brief, die ik overigens wel aangetekend heb verstuurd. Ik kreeg na mijn belletje alleen een vage reactie dat zij waarschijnlijk wel een brief ter afwijzing hebben gestuurd, maar wanneer weet men niet en dat is ook niet hun verantwoording werd men ook nog middels een brief meegedeeld. Dat is nl. mijn verantwoording.Lekker makkelijk hè?
Dus dan wil je van DEXIA af dan lukt het nog niet. De nu rwsteren restschuld heb ik nog niet betaald en DeXia gaat dus nu ok dreigen met een incassobureau. Ik zie het dus wel, maar ik geef me niet zomaar gewonnen.

jan2

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door jan2 »

mijn restschuld is dusdanig dat hij niet te betalen is.
ik laat mn contract in principe gewoon doorlopen.
weet nog niet of ik maandelijks ga betalen.
ben druk aan het corrsponderen met DExia maar het is tot nu toe eenrichtingsverkeer.
Op dit moment stijgt de beurs meer dan dat ik maandelijks zou moeten betalen, dus nog geen paniek als ze geld willen.

rempie

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door rempie »

Net wat je zegt eenrichtingsverkeer. Ik heb eerst ook nog gedacht om het door te laten lopen, maar ik wil geen cent extra meer kwijt zijn aan Dexia. Maar wat kan Dexia dat schelen! Wat je ook doet, als het maar in het voordeel is van Dexia: betalen dus! NO WAY!!!!

jan2

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door jan2 »

als je restschuld afneemt door maandelijks (onder protest) te betalen, wat is daar op tegen?
Alleen het risico dat de koersen niet mogen zakken.
Denk je niet dat als je je maandtermijnen niet betaalt dat je dan ook n iet meeprofiteert van de stijging van de hoofdsom?

rempie

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door rempie »

Het probleem is nl. dat je alleen maar rentekosten betaald als je na 5 jaar je contract laat doorlopen bij het MAx. Rend. Effect. Je restschuld neemt dus niet echt af, tenzij de koersen echt sterk gaan stijgen. Je hoofdsom zal ook niet stijgen door de maandelijkse betalingen. Die staat nl.al vast en zal niet veranderen. Zoals ik al zei betaal je na die 5 jaar alleen nog rentekosten!!!!!! Naast het bedrag dat je in 1 keer hebt ingelegd, ga je daarnaast nog eens extra rentekosten betalen, zonder dat de hoofdsom groeit. Het is natuurlijk voor iedereen zijn eigen keus wat na die vijf jaar te doen. Ikzelf heb het contract beeindigd en de restschuld niet betaald. Als je het contract laat doorlopen moet je naast je onstane restschuld oon nog de maandelijkse rentekosten daarbij optellen. Dan moet de beurs aardig gaan stijden om dat geld allemaal terug te verdienen/winnen.

jan2

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door jan2 »

het kloterige is dat bij het afsluiten 5 jaar geleden Spaarselect de deur plat liep met hun adviezen over overwaarde benuuten e.e.om zo gauw en een zo hoog mogelijk contract af te sluiten en je ze nu in de steek laten, je moet alles zelf uitzoeken en beslissen. Zit ook niet meer op ze te wachten sinds ze me adviseerden om het aanbod van Dexia te accepteren vanwege de restschuld en de 2de hypotheek als schuld overgehouden...
Maar t kom allemaal goed.
we gaan voor de teruggaaf van de lening en kwijtschelding van de restschuld.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door Pieter »

Vind je het gek dat Spaar Select adviseert om op het aanbod in te gaan.
Je ziet niet alleen af van juridische stappen tegen Dexia maar je moet ook afzien van juridische stappen tegen de tussenpersonen.

Een echt belangen- en kosteloos advies van Spaar Select als je in de stront zit door hun toe doen.

Mvg Pieter

WimvanAarle
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2003 14:40

Re: Overwaarde Effect

Ongelezen bericht door WimvanAarle »

Pieter,

Ik vind daarom dat Spaar Select ook KEIHARD moet worden aangepakt. Zij hebben ons namelijk geadviseerd en belangrijke informatie VERZWEGEN!!!!!


Wim :evil: :evil: :!:

Gesloten