Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Joanne80
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2021 16:18

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door Joanne80 »

Volgens mij was m'n verhaal niet duidelijk beschreven. Zoals gezegd had ik de premie augustus wel betaald aan het einde van de maand. September heb ik 1,5 week na storneren ook kunnen betalen door een verkoop van 2 kastjes die ik zelf gemaakt heb.
Doorsturen naar de deurwaarder was daarom niet nodig geweest. Ik kon nergens de precieze termijnen vinden voor incasso en deurwaarder.

Ook al ben ik zelf in de fout gegaan door te storneren, dan nog moet je wel opletten of iets terecht of onterecht gevorderd wordt. Kijk maar naar deze zaak: https://www.sociaalwerknederland.nl/the ... n-berekend

Wat betreft het aanleggen van spaargeld: voor ik ziek werd had ik zeker spaargeld, maar dat is opgebruikt tijdens mijn ziekte.... Ik heb nog een afbetalingsregeling lopen die ik bij de zorgverzekeraar gemaakt had, dus dat komt bovenop de premie. Het Eigen Risico is gewoon teveel voor mensen die het al krap hebben.

Bovendien krijg ik niet de uitkering waar ik normaal recht op zou hebben, dankzij slordigheid van mijn werkgever. Inmiddels ben ik wel zoveel hersteld dat ik juridische stappen kan gaan ondernemen. Iedereen zou kunnen weten dat je niet of nauwelijks kunt sparen als je amper iets overhoudt aan het einde van de maand.

Ik ben er trots op dat ik ondanks ziekte en weinig geld toch steeds alles rond krijg en geen schulden heb, ook al kost de financiële krapte teveel energie om snel te herstellen. Maar af en toe is het puzzelen, zoals in dit geval.
Voor iedereen die het financieel ook krap heeft: Keep your head up!

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Joanne80 schreef:
20 okt 2021 22:35
Volgens mij was m'n verhaal niet duidelijk beschreven.
Misschien is het goed om concreet met data te werken. Denk dan aan de momenten waarop de incasso, de stornering, de aanmaningen (email of brief per post) en de terugbetaling hebben plaatst gevonden. Voor het overzicht zou je steeds een nieuwe regel kunnen pakken per datum. Dan is het mogelijk om heel gericht te adviseren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Altijd maar krap zitten ? Dan moet je soms goochelen om de boel recht te breien.
Storneren_ iets te laat alsnog betalen _ ga zo maar door.
Heel vervelend.
Voortaan even in overleg gaan met de Zorgverzekeraar en proberen wat te regelen .
Dat zij relatief snel incassokosten en een deurwaarder hebben ingeschakeld, daar vind ik wel iets van.

Met incassokosten en dan een deurwaarder komen er gelijk zoveel extra kosten bij. Zo jammer en nóg moeilijker om de financiën goed op de rit te krijgen én te houden.
Laatst gewijzigd door moederslink op 20 okt 2021 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
20 okt 2021 23:35
Met het inschakelen van een incassobureau en een deurwaarder komen er gelijk zoveel extra kosten bij
TS hoort eerst een zogenaamde 14dagen-brief te krijgen, met de gelegenheid om alsnog te betalen. Zonder meerkosten

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja klopt! Misschien wel gehad?
De Zorgverzekeraar heeft extra incassokosten berekend ( geen incassobureau dus) en dan gelijk een deurwaardersbrief.
Misschien wordt niet het hele verhaal en de juiste tijdlijn verteld?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
20 okt 2021 23:46
moederslink schreef:
20 okt 2021 23:35
Met het inschakelen van een incassobureau en een deurwaarder komen er gelijk zoveel extra kosten bij
TS hoort eerst een zogenaamde 14dagen-brief te krijgen, met de gelegenheid om alsnog te betalen. Zonder meerkosten
Aangezien dit soort trajecten bij verzekeraars volledig zijn geautomatiseerd acht ik de kans erg klein dat de verzekeraar de regels niet volgt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
20 okt 2021 23:46
moederslink schreef:
20 okt 2021 23:35
Met het inschakelen van een incassobureau en een deurwaarder komen er gelijk zoveel extra kosten bij
TS hoort eerst een zogenaamde 14dagen-brief te krijgen, met de gelegenheid om alsnog te betalen. Zonder meerkosten
Gezien de geschetste omstandigheden acht ik de kans dat TS geen 14-dagen-brief zou hebben gehad redelijk klein. Er is geen deurwaarder meer te vinden die voor dergelijke grote opdrachtgevers geen volledig gestandaardiseerd traject heeft, waarin alle vereiste documenten worden verzonden.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door Dirkie »

16again schreef:
20 okt 2021 23:46
moederslink schreef:
20 okt 2021 23:35
Met het inschakelen van een incassobureau en een deurwaarder komen er gelijk zoveel extra kosten bij
TS hoort eerst een zogenaamde 14dagen-brief te krijgen, met de gelegenheid om alsnog te betalen. Zonder meerkosten
In de uitgebreide uitleg van TS lees ik dat er al een betalings regeling loopt. Of er dan nog een 14dagen-brief verstuurd moet worden weet ik niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
23 okt 2021 00:25
In de uitgebreide uitleg van TS lees ik dat er al een betalings regeling loopt. Of er dan nog een 14dagen-brief verstuurd moet worden weet ik niet.
Die hoeft maar één keer verzonden te worden. Vaaks de 14-dagenbrief de eerste brief. Als TS daarna een regeling heeft getroffen, hoeft er bij niet-nakoming niet nogmaals een 14-dagenbrief gezonden te worden.

studentje1951
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 sep 2016 00:16

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door studentje1951 »

In dit soort zaken kun je maar berer proberen een regeling te te treffen anders krijg je nog groter probleem en word je wanbetaler. Probeer altijd vaste lasten te betalen. Want de problemen van een deurwaarder ,cijb etc is vele malen duurder. Succes

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door Justmeagain »

studentje1951 schreef:
06 jul 2022 23:47
In dit soort zaken kun je maar berer proberen een regeling te te treffen anders krijg je nog groter probleem en word je wanbetaler. Probeer altijd vaste lasten te betalen. Want de problemen van een deurwaarder ,cijb etc is vele malen duurder. Succes
Ik vermoed dat na 8 maanden het probleem wel is opgelost.
Zo jammer al die oude onderwerpen omhoog halen zonder iets toe te voegen.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik ken het probleem van te weinig geld hebben uit het verleden en ik heb 1 ding geleerd. Bij geldnood is de zorgverzekering de laatste waar bij je moeilijk moet gaan doen. Je kan nog beter je huur een maand te laat betalen want die bestuursrechtelijke premie is niet mals en daarmee beland je in een neerwaartse spiraal.

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Maand achterstand premie zorgverzekering: brief deurwaarder

Ongelezen bericht door davedave »

bij de vgz kun je in totaal 4(!) betalingsregelingen afsluiten. mocht dat nodig zijn. Die zijn erg relaxed als je er maar vroeg genoeg bij bent. kun je geheel automatisch afsluiten via de mijn vgz omgeving.

Plaats reactie