LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Ik ben een aantal jaren dakloos geweest nadat het uitgegaan is tussen mij en mijn ex-vriend. Na een aantal jaren mocht ik mij bij een vriend inlaten schrijven. We hadden ook een ziekenfonds geregeld aangezien ik die niet had. Namelijk VGZ. Opeens na een half jaar begon Unive mij brieven te sturen dat zij nog geld van mij kregen. Nu heb ik mij nooit bij Unive aangemeld en ook geen enkel familielid van mij heeft dat ooit gedaan.
Dus ik naar Unive gebeld en geschreven. Een tijdlang hoorde ik niks. Opeens kwamen de incasso's.
Ik er weer achteraan gebeld. Kwam het incasso bureau met een opgave me een adres van mijn moeder waar mijn moeder al niet eens meer woonde ten tijde dat ik mij zogenaamd bij Unive ingeschreven had.
Vervolgens ben ik mij er in gaan verdiepen en las ik dat ik niet eens zou mogen overstappen naar een andere zorgverzekeraar als ik nu achterstallige rekeningen open had staan. Maar het is nu zelfs zo vergekomen dat ik weer dakloos ben door dit want mijn kennis werd bedreigd door het incassobureau dat zijn huis leeggehaald zou worden. Loonbeslag is gelegd en ik als enig antwoord krijg van het incasso bureau dat ik een advocaat moet zoeken :(

Ik weet echt totaal niet meer wat ik moet doen. Het is zonder mijn weten in 2009 blijkbaar al voorgekomen.

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Beste Ribelle,

Ik werk voor het Webcare team van Univé. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw Univé klantgegevens of uw adresgegevens (postcode en huisnummer) en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Peter
Univé Webcare

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Het probleem is dat ik geen klantennummer heb want ik heb me nooit bij jullie ingeschreven als klant.
Ik krijg alleen incasso's door jullie :?

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Verstuurd trouwens

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Nu heb ik meerdere malen contact met unive gehad. Ik zou terug gebeld worden aangezien de bedragen sowieso niet klopte.
Meerdere malen terug gebeld zonder enig succes. Ik begin echt met mijn handen in het haar te zitten :(

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nu heb ik meerdere malen contact met unive gehad. Ik zou terug gebeld worden aangezien de bedragen sowieso niet klopte.
Meerdere malen terug gebeld zonder enig succes
Beetje vaag verhaal.

Als je nooit ingeschreven bent bij Unive klopt er geen enkel bedrag want je bent ze dan immers 0 euro verschuldigd.

Blijkbaar ligt het toch iets anders

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Nou ik heb een brief gehad naar aanleiding van dit topic. Toen heb ik contact met ze opgenomen.
Toen zei die vrouw dat ze sowieso een fout gemaakt hadden omdat ik al anderhalf jaar bij VGZ een verzekering had.
Maar zij blijven volhouden dat ik een verzekering bij hun gehad heb. Op een adres van mijn moeder waar zelfs zij toen al anderhalf jaar niet meer woonde en ik al zeker 5 jaar niet meer.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Ribelle, kun je aantonen dat je daar niet gewoond hebt? Met een uittreksel uit de gemeentelijke basis administratie? Dat is voldoende, denk ik.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door doradora456 »

vraag Unive om een kopie van het aanvraagformulier

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat is nog eens een goed advies Doradora :)

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Hoi :)

Die heb ik gekregen en die was via internet ingevuld. Ik weet waarschijnlijk wel door wie (heb een hele vervelende ex die meer geintjes heeft geflikt) maar volgens hun is dat gewoon rechtsgeldig.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door doradora456 »

staat je bankrekeningnummer ingevuld op het formulier?
waarom hebben ze lang gewacht?

dit staat op het internet inzake dubbele zorgverzekering:
Een dubbele verzekering mag officieel volgens de wet wel, alleen is het niet handig voor de verzekeraars omdat de kosten en de vereveningsbijdrage verdeeld moeten worden tussen de beide verzekeraars. Het CVZ informeert beide verzekeraars wanneer er iemand dubbel verzekerd is. De verzekeraars kunnen vervolgens de verzekerde een brief sturen en dit vermelden, alleen kunnen ze de verzekering voor de verzekerde niet zelf stoppen, dat moet de verzekerde zelf aanvragen.

dus VGZ en Unive zijn op de hoogte gebracht van de dubbele aanmelding.
vraag dit na bij VGZ

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ribelle schreef:Die heb ik gekregen en die was via internet ingevuld. Ik weet waarschijnlijk wel door wie (heb een hele vervelende ex die meer geintjes heeft geflikt) maar volgens hun is dat gewoon rechtsgeldig.
Tussen Unive en jou is geen rechtsgeldige overeenkomst gesloten, omdat jij nooit een aanbod van Unive hebt geaccepteerd. Jij betwist gemotiveerd met Unive een overeenkomst gesloten te hebben. Ik zou dat schriftelijk doen.

http://blog.iusmentis.com/2011/10/11/ho ... an-iemand/

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ribelle schreef:Hoi :)

Die heb ik gekregen en die was via internet ingevuld. Ik weet waarschijnlijk wel door wie (heb een hele vervelende ex die meer geintjes heeft geflikt) maar volgens hun is dat gewoon rechtsgeldig.
Volgens mij hoor je daarvan een bevestiging te krijgen. En die heb je nooit ontvangen (althans laten zij dat maar bewijzen, gaat ze toch niet lukken). Daarmee is dus nooit een rechtsgeldige verbindtenis tot stand gekomen.

bvh
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2010 19:55

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door bvh »

Mogelijk dat dit topic al wat ouder is maar omdat het voor ons op dit moment recent is wil ik toch graag reageren.

Ik ben door Unive gebeld met de vraag of wij wilden overstappen naar de Unive zorgverzekering.
Tijdens dit gesprek heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik al collectief verzekerd ben via mijn werkgever en niet van verzekering wil veranderen.

Tot onze verbazing kwam er als nog een nieuwe polis binnen van Unive.
met de tekst 'gefeliciteerd en hierbij de beloofde bioscoopbon' (5, - euro).
Nog groter werd de verbazing toen ik van mijn huidige zorgverzekeraar een beeindiging van de polis kreeg.

Ik begreep van mijn huidige zorgverzekeraar dat het vaker gebeurd en dat het mogelijk te maken heeft met een provisie die de werknemers krijgen bij het afsluiten van een bepaald aantal polissen.

Al met al heeft het ons ca. 3 uur werk gekost om alles weer ongedaan te maken. Erg onplezierig allemaal.

Het zou goed zijn als het ongevraagd opzeggen en aanmelden van zorgverzekeringen niet meer mogelijk is zonder handtekening van de consument.

Ik ga er vanuit dat Unive nog met een verontschuldiging komt.

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Okay sorry dat ik hier een tijdje niet op gereageerd heb. Univé heeft nu 2 jaar van de verzekering ''kwijtgescholden''. Zit nu nog steeds met een rest bedrag van 800 euro bij een incasso.
Univé beweerd dat zij niet meer in de bestanden van dat jaar kunnen komen omdat het jaar daarna de zorgverzekeringswet veranderd is.
Klinkt allemaal lekker makkelijk maar ik zit dus nog met 800 euro moet betalen aan een incasso bureau.
Als ze bij Univé nou gezegd hadden we doen alleen de hoofdsom zonder de incassokosten was het een bedrag van 350 euro geweest.
Ook veel maar daar had ik nog wel mee kunnen leven. Maar dit maakt me toch een soort van boos.
Als er namelijk sprake was geweest van geen gelijk bij mij hadden ze ook die andere jaren niet weggehaald.
Is er nog iemand die hier iets mee kan? :(

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jij hoeft niet te bewijzen dat je geen overeenkomst met Univé hebt, maar zij moeten bewijzen dat ze wel een overeenkomst met hou hebben. Zij beweren dat jij dit aanmeldingsformulier hebt ingevuld en jij betwist dat gemotiveerd (vriend die geintjes flikt). Zolang zij niet aannemelijk maken dat jij dit aanmeldingsformulier hebt ingevuld, hoef jij niet te betalen.
olaf79 schreef:Volgens mij hoor je daarvan een bevestiging te krijgen. En die heb je nooit ontvangen (althans laten zij dat maar bewijzen, gaat ze toch niet lukken). Daarmee is dus nooit een rechtsgeldige verbindtenis tot stand gekomen.
Het niet krijgen van een bevestiging kan nooit een reden zijn om een overeenkomst ongeldig te verklaren. Hooguit zou daar als consequentie aan vast kunnen zitten dat de bedenktermijn wordt opgerekt naar drie maanden. De reden waarom hier geen rechtsgeldige overeenkomst tot is gekomen is te vinden in het feit dat de vrije wil van TS hier ontbreekt. (art. 3:33 jo 3:40 BW)

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Maar ze willen dat eerste jaar dus niet ongedaan maken. (Ze zeggen dat ze dat niet kunnen omdat ze niet meer in die bestanden kunnen)
De mensen van het incasso bureau vinden het ook erg vervelend voor me en ze laten me het afbetalen met een bedrag van 25 euro p/m maar daar gaat het me niet echt om. Het gaat me er gewoon om dat ik nu 800 euro moet betalen voor iets waar ik nooit gebruik van heb gemaakt en bij Univé zeggen ze gewoon wij kunnen niks meer voor u doen. Wij kunnen niet in die bestanden meer komen er is een uitspraak geweest dus dat moet u betalen.
Mijn loonbeslag is gelukkig nu wel door de incasso's opgeheven gelukkig maar ik baal toch van die 800 euro.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uitspraak? Als in verstekvonnis?

Ribelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011 01:50

Re: Unive heeft mij onterecht ooit ingeschreven nu incasso

Ongelezen bericht door Ribelle »

Yes. Maar dat is allemaal opgelost. Alleen die 350 + die incassokosten. Het was over de 2200 euro eerst.

Gesloten