LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Betaalbare zorg voor iedereen?

Peiling eindigde op 15 nov 2011 00:57

Ja, betaalbaar voor iedereen
3
14%
Ja, en het kabinet betaald de extra's maar uit eigen zak
2
9%
Nee, liever gratis want we hebben het allemaal nodig
2
9%
Nee, het kabinet heeft gelijk
2
9%
Nee, op basis van inkomen
12
55%
Ik betaal geen zorg (meer)
1
5%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 22

EBH2011
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jun 2011 02:35
Locatie: Hhw

Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door EBH2011 »

We delen met zijn allen deze wereldbol.
We zouden allemaal evenveel recht moeten hebben op betaalbare medische zorg.
Ons lichaam is tenslotte iets waarvoor we moeten "ZORG"en.

Denk bijvoorbeeld aan alle ouderen die met dank aan ons nieuwe kabinet zelf de rolstoelen en rolators moeten gaan betalen.
Deze ouderen hebben vele jaren gewerkt en betaald om Nederland draaiende te houden!
(en ons kabinet sloopt het binnen enkele jaren...)

Wij draaien allemaal op voor de tekortkomingen van ONS kabinet.
Geef je mening in de poll.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Het is niet alleen dat, er zijn u al mensen die de pil niet meer kunnen betalen, straks nog een stapje extra?
nog meer babylijkjes in de tuin?

En btw ik heb niet gekozen voor dit kabinet, mijn stem was voor de sp

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door frenchy »

Denk bijvoorbeeld aan alle ouderen die met dank aan ons nieuwe kabinet zelf de rolstoelen en rolators moeten gaan betalen.
Als je al een poll start, moet je wel de juiste informatie hebben. Een rollator zou in eerste instantie per 1-1-2011 uit de basisverzekering gaan, maar dit is ingetrokken. Vooralsnog is er nog niks over bekend hoe dat in 2012 zal gaan.
En een rolstoel wordt gewoon vergoed hoor, dit gaat via de gemeente.

Ik ben het met je eens dat de zorgverz te duur wordt, maar zet dan wel de juiste informatie neer.

Ik persoonlijk vind trouwens dat de premies inkomensgebonden moeten zijn. Hoe meer je verdiend, hoe meer je mag afdragen.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

frenchy schreef:Ik persoonlijk vind trouwens dat de premies inkomensgebonden moeten zijn. Hoe meer je verdiend, hoe meer je mag afdragen.
Dat zou met alles zo moeten zijn, inderdaad.
Qua kinderopvangtoeslag is dat gelukkig al zo geregeld, maar die zorg verzekering ( welke nog verplicht is ook! ) loopt echt veel te hoog op voor veel mensen.
Daar gaat dan al je hard verdiende geld. Werk zelf fulltime, mijn vrouw parttime, hebben 2 kids en op zich samen een leuk inkomen.
Jammer alleen, dat er zoveel op gaat aan dergelijke vaste lasten dat je gewoon minder kunt sparen dan dat je zou willen gezien de gespendeerde tijd en moeite aan werk.

Op deze manier kan ik de mensen wie bij de keuringsarts met een smile op hun gezicht naar buiten komen lopen en bij wijze van spreke uitschreeuwen "Jippie, ik ben afgekeurd!!!" nog wel begrijpen..... :?

Zeker gezien de pensioenleeftijd perikels en de toekomstverwachting etc. etc. Zo vrolijk wordt je er allemaal niet meer van tegenwoordig.

Je leeft om te betalen, te werken en dan ben je op door stress en ga je dood :mrgreen:

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door SaritaX »

frenchy schreef: Ik persoonlijk vind trouwens dat de premies inkomensgebonden moeten zijn. Hoe meer je verdiend, hoe meer je mag afdragen.
Dat is al zo want mensen met een laag inkomen krijgen zorgtoeslag. De zorgtoeslag kan oplopen tot zo'n 70 euro per maand, deze mensen betalen dus niet eens de helft van wat anderen betalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

SaritaX schreef:
frenchy schreef: Ik persoonlijk vind trouwens dat de premies inkomensgebonden moeten zijn. Hoe meer je verdiend, hoe meer je mag afdragen.
Dat is al zo want mensen met een laag inkomen krijgen zorgtoeslag. De zorgtoeslag kan oplopen tot zo'n 70 euro per maand, deze mensen betalen dus niet eens de helft van wat anderen betalen.
En vergeet de inkomensafhankelijke bijdrage niet. De laagste inkomens betalen ca. 50...60 euro per maand, hogere inkomens al gauw zo'n 300 euro (1 persoonshuishouden). Weliswaar wordt een deel vergoed via de werkgever, maar het bedrag wordt wel degelijk betaald.

Hoeveel meer inkomsafhankeljk zou je het willen maken? En als je dan consequent bent moet dat ook maar meteen worden ingevoerd aan de kassa van de supermarkt. Voor het afreken even je laatste salarisstrook aan de kassiere laten zien....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is natuurlijk wel een beetje vaag dat iemand met bijstand of minimum loon dezelfde eigen bijdrage betaald als iemand die 10.000 netto per maand verdient.

Volgend jaar 220 eigen bijdrage van mn uitkerinkie, geweldig :? :cry:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door manondoris »

gisteren avond laat in het nieuws, menzis verwacht 20 tot 30 euro premie verhoging per maand ,buiten de verhoging om van de eigen bijdragen die komt er nog bij :( waar moet dit in godsnaam heen . in ons geval zou dat betekenen 90 euro voor 3 pers meer in de maand , buiten de verhoging van de eigen bijdragen. alleen voor onze dochter krijgen we 70 euro zorgtoeslag maar die word ook verlaagd en dat geld voor iedereen .hoelang houden we dit vol?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Gister maakte ik zelfs al de opmerking dat ik maar met mn medicijnen ga stoppen want die 220 euro waar moet ik dat in hemelsnaam van doen :shock:

Maar ja, die medicijnen zijn levensreddend :(

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:gisteren avond laat in het nieuws, menzis verwacht 20 tot 30 euro premie verhoging per maand ,buiten de verhoging om van de eigen bijdragen die komt er nog bij :( waar moet dit in godsnaam heen . in ons geval zou dat betekenen 90 euro voor 3 pers meer in de maand , buiten de verhoging van de eigen bijdragen. alleen voor onze dochter krijgen we 70 euro zorgtoeslag maar die word ook verlaagd en dat geld voor iedereen .hoelang houden we dit vol?
Dit kunnen we niet meer lang volhouden maar er is niemand in Den Haag die daar ook maar mee zit.

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door schele willem »

Je kunt altijd je caravan en/of je boot nog verkopen dan !

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door manondoris »

schele willem schreef:Je kunt altijd je caravan en/of je boot nog verkopen dan !
die heb ik niet :(

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door schele willem »

Je huis dan ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja goed idee, ik verkoop mijn jacht, huis op Ibiza en prive jet :mrgreen: :mrgreen:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door schele willem »

Ja goed idee, ik verkoop mijn jacht, huis op Ibiza en prive jet :mrgreen: :mrgreen:
Zie je wel dat hier ook hele rijke mensen reageren :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door manondoris »

vogels schreef:
menzis verwacht 20 tot 30 euro premie verhoging per maand
Niet per maand, maar per jaar! Wel goed lezen, natuurlijk.
volgends mij had ik ook goed geluisterd ,maar ik hoop het echt dat je gelijk hebt :cry:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door manondoris »

je hebt gelijk per jaar pffffffffff, ik heb het terug gelezen sorry allemaal .valt dan weer mee :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door bprosman »

dat ik maar met mn medicijnen ga stoppen want die 220 euro waar moet ik dat in hemelsnaam van doen
"Chronisch medicijngebruik" blijft ook voor veel medicijnen gewoon vergoed worden. En anders helpt afvallen vaak beter als "maagzuurremmers".
er zijn u al mensen die de pil niet meer kunnen betalen
Voor diegenen die bij Biologieles hebben zitten slapen, er zijn meerdere manieren hoor. Bovendien.... van alle medicijnen die vergoed worden komt deze nog het meest in aanmerking voor de categorie "luxe producten" in de Westerse wereld.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door manondoris »

wat een gel.l bprosman :?

Gesloten