LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zekur van Univé maandelijks opzegbaar niet overal contract

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
student538

Zekur van Univé maandelijks opzegbaar niet overal contract

Ongelezen bericht door student538 »

Heb onlangs Univé Zeker opgezegd omdat de door mij gekozen ziekenhuis niet contractant is. Ziekenhuis van Heerenveen of Leeuwarden staat er niet tussen zie https://www.zekur.nl/verzekeringen-zorg ... zorgvinder

Dit betekent dat je 20% zelf moet betalen tot een maximum van 500 euro. Mijn polis heb ik direct opgezegd immers dat is maandelijks op te zeggen Zekur:

Naar aanleiding van je aanvraag wordt je zorgverzekering beëindigd met ingang van 30-11-2011.

Nu vroeg ik me af op het moment dat ik naar een andere zorgverzekeraar ga: Wordt mijn eigen risico gebruik ook automatisch meegenomen? Als ik een verzekering afsluit bij de Friesland, is dat dan ook weer voor een jaar of loopt dit dan tot 31-12-2011?
Laatst gewijzigd door student538 op 01 dec 2011 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Zekur van Univé maandelijks opzegbaar niet overal contract

Ongelezen bericht door frenchy »

als je op dit moment een verz afsluit bij Friesland, dus miv van 1 dec 2011, loopt deze tot 31-12-2011. Dus in de tussentijd kun je rustig zoeken voor een ander.

WAt het eigen risico betreft, dat wordt berekend na Rato. Dus 1 twaalfde deel van 170 eu is € 14, 17. Dus van de zorg die je besteed uit de basisverzekering IN december, wordt dan verrekend met die 14,17.

Als je het volledige ER al gebruikt heb, moet je even met Unive Zeker bellen om dat 1/12e deel terug te krijgen. Vaak regelen verzekeraars dat ook onder elkaar.

student538

Re: Zekur van Univé maandelijks opzegbaar niet overal contract

Ongelezen bericht door student538 »

Bedankt voor uw hulp.

Hoi,

Naar aanleiding van je aanvraag wordt je zorgverzekering beëindigd met ingang van 30-11-2011.

Wil je de gegevens hieronder controleren?

staat in mijn e-mail bericht. Volgens de algemene voorwaarden heb je wel opzegtermijn van 1 maand....

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: Zekur van Univé maandelijks opzegbaar niet overal contract

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Hoi Student 538,

Jammer dat je hebt besloten je verzekering bij Zekur te beëindigen.

Als je gaat vergelijken en een goedkopere zorgverzekering zoekt die toch een goede en uitgebreide dekking biedt dan raad ik je aan eens te kijken op www.blue.nl.

Dit is een No -nonsense zorgverzekering van VGZ.

Met vriendelijke groet,

Webcare Unive VGZ IZA
Melvin

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zekur van Univé maandelijks opzegbaar niet overal contract

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Volgens mij staat Heerenveen er wel bij. Ik heb de link in je mail aangeklikit en "ziekenhuis" gekozen.

student538

Re: Zekur van Univé maandelijks opzegbaar niet overal contract

Ongelezen bericht door student538 »

Bij Univé zorgvinder zal dit ziekenhuis er inderdaad wel tussen staan. Maar wanneer u een Zekur polis afsluit dan geldt dit ziekenhuis weer niet.

Lijst van ziekenhuis waarmee Univé Zekur contract mee heeft:

Univé heeft voor de verzekerden van ZEKUR afspraken gemaakt met meerdere ziekenhuizen. Deze ziekenhuizen zijn geselecteerd op basis van hun kwaliteit en ligging.
Zorg is voor jou altijd dichtbij, want ZEKUR heeft in elke provincie ten minste één ziekenhuis gecontracteerd! Voor planbare ziekenhuiszorg maak je gebruik van de door ZEKUR gecontracteerde ziekenhuizen. Ga je voor planbare zorg naar een ander ziekenhuis, dan brengt ZEKUR 20% van de kosten bij je in rekening (tot maximaal € 500,- per verzekerde per kalenderjaar).

De volgende ziekenhuizen zijn door ZEKUR gecontracteerd tot ten minste 31 december 2012:

UMCG Groningen
OLVG Amsterdam
Isala Klinieken Zwolle
Flevoziekenhuis Almere
Nij Smellinghe Drachten
UMC Radboud Nijmegen
Maastricht UMC+ Maastricht
Haga Ziekenhuis Den Haag
Ikazia Ziekenhuis Rotterdam
Rijnland Ziekenhuis Leiderdorp
TweeSteden Ziekenhuis Tilburg
Ziekenhuis Bethesda Hoogeveen
Medisch Spectrum Twente Enschede
St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein en Utrecht
Maxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven
Ziekenhuis Zeeuws Vlaanderen te Terneuzen, Oostburg en Hulst






Voor spoedeisende zorg, topklinische zorg en topreferente zorg kun je bij ieder ziekenhuis terecht. Dit geldt ook bij doorverwijzing van een gecontracteerd ziekenhuis naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis. Aan de nota kunnen wij niet zien of er sprake is van spoedeisende zorg of een van de andere uitzonderingen. Maar als je aannemelijk kunt maken dat er sprake is van spoedeisende zorg of een van de andere uitzonderingen, dan krijg je de reeds ingehouden eigen bijdrage van 20% terug.

Gesloten