LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo toch Datzo

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

In december heb ik gezocht naar een nieuwe zorgverzekering met 100% tandartsvergoeding (tot een bepaald bedrag) en geen gezeur met "marktconforme" tarieven.
Ik kwam uit op Ditzo, zowel in de vergoedingenlijst van de aanvullende verzekeringen als in de voorwaarden daarvan staat dat er 100% vergoed wordt tot het verzekerde bedrag.
Vandaag kreeg ik ineens een e-mail met daarin een lijst van maximale marktconforme vergoedingen. Het veelvuldige jij en jou gebruik irriteert ook mateloos, maar dit terzijde.
Dit is niet wat ze me beloofd hebben, vorig jaar ging halverwege het lopende jaar ineens de auto-premie met 45% omhoog, en nu dit weer.
Ditzo is nog erger dan Datzo, wat een onbetrouwbare club is dit.

Ditzo, JIJ vliegt er uit! (met alle polissen die ik bij JOU ondergebracht heb) :twisted:

Jammerdebammer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2012 17:10

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door Jammerdebammer »

Dat mailtje heb ik vanmiddag ook gehad, met daarin de plotselinge aankondiging dat de vergoeding voor tandartskosten nu maximaal volgens de vergoedingenlijst is.

De polisvoorwaarden op de site van Ditzo zijn niet aangepast, daarin staat nog steeds heel duidelijk 100% vergoeding van de opgesomde behandelingen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ditzo toch Datzo
Fantastisch hoe ze worden ingepakt door hun eigen reclame (die ik overigens al een hele tijd niet meer gezien heb ).

Vast wat info mochten ze meelezen :mrgreen: :
Algemeen.

Wijzigingen in de statuten van een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (kortweg aangeduid als B.V.), van een stichting of van een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid kan alleen plaatsvinden door middel van een notariële akte van statutenwijziging.

Voorafgaande aan de wijziging dient er een aandeelhoudersbesluit bij de B.V. dan wel een bestuursbesluit bij de stichting/vereniging genomen te worden, waarin besloten wordt over te gaan tot de statutenwijziging.

Om de statuten van een B.V. te wijzigen is een verklaring van geen bezwaar, af te geven door het Ministerie van Justitie, vereist.

Soorten statutenwijzigingen:

Er zijn twee soorten statutenwijzigingen te onderscheiden, te weten de gehele statutenwijziging of de gedeeltelijke statutenwijziging. Bij een gedeeltelijke statutenwijziging kunt u bijvoorbeeld denken aan een naamswijziging, wijziging doelomschrijving of wijziging van de statutaire vestigingsplaats

Behandeling statutenwijziging

Nadat wij van u cq uw adviseur de opdracht hebben gekregen om voor u over te gaan tot statutenwijziging, bestaat de behandeling uit de navolgende werkzaamheden:
• (eventueel opmaken) bestuursbesluit bij stichting/vereniging dan wel besluit van de algemene vergadering van aandeelhouders bij de B.V.
• toezending aan u van formulieren t.b.v. de vereiste verklaring van geen bezwaar door het ministerie van justitie. Dit geldt alleen voor de statutenwijziging van een B.V.. Na ontvangst van de ingevulde en getekende formulieren vragen wij voor u de verklaring van geen bezwaar aan bij het ministerie van justitie
• opmaken ontwerp van de akte van statutenwijziging
• afspraak maken voor het passeren van de akte van statutenwijziging (na ontvangst van de verklaring van geen bezwaar bij de B.V.).
• maken van de doorlopende tekst. De nieuwe tekst wordt geïntegreerd in de bestaande statuten.
• inschrijving kamer van koophandel v.w.b. de wijzigingen;
• wijziging aandeelhoudersregister (bij B.V.).
• aanvragen en controleren uittreksel kamer van koophandel
geen dank

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Jammerdebammer schreef: De polisvoorwaarden op de site van Ditzo zijn niet aangepast, daarin staat nog steeds heel duidelijk 100% vergoeding van de opgesomde behandelingen.
Ik heb ze opgeslagen, met een eventuele betaling van een eigen bijdrage zal ik niet akkoord gaan.
Dat gezeur van tandartsen vergelijken of bijbetalen wilde ik juist niet, alsof je voor een controle naar tandarts A kunt gaan en voor de vulling naar B omdat die daarmee goedkoper is.
Ik zit al 30 jaar bij deze tandarts en daar blijf ik bij tot ze stopt, los van het feit of andere praktijken zo maar "shoppende" patiënten aannemen.

Ik hoop dat Radar dit onderwerp oppikt.

jamesbond007uk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2012 15:10

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door jamesbond007uk »

Hallo,

Ik heb geen enkel e-mail van Ditzo ontvangen betreft de maximale tandarts kosten.
Welke tandarts pakket hebben jullie? Zelf heb ik de 750 euro pakket.
Bedankt

idaeon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:08

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door idaeon »

Vandaag heb ik dezelfde e-mail van Ditzo ontvangen. Kennelijk sturen ze die niet naar iedereen tegelijk. Zal wel expres zijn, want als iedereen daar dan ook tegelijk over gaat bellen zijn ze niet meer bereikbaar...

Ik heb eerst maar eens even de tarieven van mijn tandarts vergeleken met de lijst van Ditzo. En jammer genoeg blijkt dat mijn tandarts met de meest standaard zaken (vullen van gaatjes, gebitsreiniging) toch duurder is dan wat Ditzo volgens de lijst vergoed. Dat betekend dus bijbetalen.

Maar wacht eens even dacht ik toen. Ik heb toch de beste verzekering genomen die ze hadden? Deze zou toch alles 100% vergoeden tot een bedrag van € 750,00? Toen heb ik de voorwaarden er nog eens bijgezocht. Daar kon ik niets vinden over 'uitzonderingen' en 'marktconforme' lijstjes.

Dusss... ik heb maar even gebeld met de vrienden van Ditzo. Ik vertel aan de heer (die ik overigens redelijk snel aan de telefoon kreeg) dat ik een mail over de tandartstarieven had gehad. Voordat ik verder kon gaan werd ik al onderbroken. Hij wilde graag weten wanneer ik de verzekering precies had afgesloten. Ik meld hem vervolgens dat dit in december is geweest. 'Nou meneer, dan hoeft u zich geen zorgen te maken, dan wordt alles gewoon 100% vergoedt, zoals u destijds heeft afgesproken. (Let wel, ik had zelf nog steeds geen vraag gesteld hè, maar hij wist precies waarvoor ik belde). 'Tja meneer, wij zijn ook een bedrijf en wij moeten ook geld verdienen. Dus als u nu de verzekering na 1 januari had afgesloten dan had u vergoedingen volgens de marktconforme lijst gekregen, maar u heeft de verzekering in december afgesloten dus voor u geldt dat nu niet. U moet wel zelf even goed in de gaten houden dat we dit goed doen, dus als u toch een rekening krijgt voor de eigen bijdrage moet u maar even bellen.' En het leukste van het verhaal komt nog, zegt ie daarna: 'ik wil u wel vragen of u dit een beetje voor u wilt houden'

Da's wel een beetje raar hè..

(overigens zijn de algeneme voorwaarden voor de aanvullende verzekeringen op de website nog steeds niet aangepast. Ik heb ze nog maar even opgeslagen op de computert, voor het geval dat...)

jamesbond007uk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2012 15:10

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door jamesbond007uk »

Dank u wel. Vandaag heb ik de e-mail ook ontvangen. Heb per direct een klacht ingedient op hun website dat ik een schriftelijke reactie wilt hebben.

Dit is zeer ongepast om zomaar de voorwaarde aanpassen. De website is nog niet eens aangepast.
Ik zal de uitkomst laten weten.

Radar kunnen jullie dit onderzoeken?
Alvast bedankt.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

U moet wel zelf even goed in de gaten houden dat we dit goed doen, dus als u toch een rekening krijgt voor de eigen bijdrage moet u maar even bellen.' En het leukste van het verhaal komt nog, zegt ie daarna: 'ik wil u wel vragen of u dit een beetje voor u wilt houden'

Da's wel een beetje raar hè..
Weet je hoe dat klinkt?
Alsof ze gewoon iedereen die maximale vergoedingenlijst onder de neus duwen (ongeacht wanneer je klant bent geworden) en alleen bij diegenen die protesteren wordt het dan vervolgens niet berekend. Als 75% niet reageert omdat ze denken dat "het nu eenmaal zo is" of omdat ze niet assertief genoeg zijn, is dat dikke winst en komen ze weg met voorwaarden die ná het afsluiten ineens aangepast zijn.

Overigens staat de lijst nu wel op de website (ik weet niet sinds wanneer, maar zeker wel ná december), na enige zoekactie heb ik hem gevonden, maar zoals hierboven al gezegd wordt je er nog steeds nergens op gewezen dat er marktconforme tarieven zijn, niet in de berekeningen, vergoedingslijsten voor de aanvullende polissen, en ook niet in de voorwaarden van deze polissen.

Ditzo is een maatschappij die aan de buitenkant heel correct en duidelijk lijkt met begrijpelijke voorwaarden, ze blijken niet anders of beter dan anderen, de adder onder het gras zit alleen dieper verstopt.

Mijn echtgenote heeft vorige maand een bezoekje gebracht aan de mondhygieniste, een reden waarom we juist voor Ditzo met 100% vergoeding hebben gekozen.
Ik ben benieuwd of er een rekening voor eigen bijdrage komt, zo ja, dan laat ik het er niet bij zitten.
In ieder geval trekken we dan 2 zorgverzekeringen en 4 andere polissen bij ze terug. De autoverzekeringen hebben we vorig jaar al bij ze opgezegd nadat ze de premie in het eerste jaar al met 46% verhoogden.

Kunnen we gelijk zoeken naar een maatschappij die niet het (in mijn ogen) onbeschofte jij en jou gebruikt. :lol:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Aanvulling op mijn bericht hierboven, op "mijn Ditzo" is de declaratie van de tandarts nu te zien (is kennelijk vannacht verwerkt), de rekening is direct naar Ditzo verstuurt, ik kan dus geen behandelcodes zien om te vergelijken met hun maximale vergoedingen lijst, maar de rekening is volledig vergoed door Ditzo.
Of dit ook was gebeurd als ik niet direct na het ontvangen van de bewuste e-mail met deze lijst een klacht heb ingediend zal ik helaas nooit achter komen.

Misschien reageren hier nog anderen die in december klant zijn geworden en die wél moesten bijbetalen.

jamesbond007uk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2012 15:10

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door jamesbond007uk »

Ik heb een klacht ingedient. Op of voor 23 maart ontvang ik antwoord volgens de klachten coordinator. Wordt vervolgt.

jamesbond007uk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2012 15:10

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door jamesbond007uk »

@Radar,

Hartstikke bedankt! Ditzo en aantal andere verzekering maatschappijen hebben geluisterd naar de klachten.

http://www.trosradar.nl/uitzending/

mvg,
GT

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Klein minpuntje, verzekeraars rekenen altijd maar 1 kant uit, deze "nederlaag" zal zich ongetwijfeld vertalen naar hogere premies volgend jaar.
Voor nu hebben we even gewonnen.

idaeon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:08

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door idaeon »

CaptainSlow schreef:Klein minpuntje, verzekeraars rekenen altijd maar 1 kant uit, deze "nederlaag" zal zich ongetwijfeld vertalen naar hogere premies volgend jaar.
Voor nu hebben we even gewonnen.
Maar gelukkig kunnen we ook volgend jaar weer gewoon overstappen naar een andere verzekeringsmaatschappij. :D

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

idaeon schreef: Maar gelukkig kunnen we ook volgend jaar weer gewoon overstappen naar een andere verzekeringsmaatschappij. :D
Ik zit er elk jaar bovenop, maar ja, als Datzo de voorwaarden ineens aanpast nadat je naar ze overgestapt bent :evil:
Ik denk wel dat eind van dit jaar deze hele toestand opgelost is, de vrije tarieven zijn dan teruggedraaid of tandartsen en verzekeraars zijn duidelijker in de uitleg, dit zal niet nog een keer zo rommelig en onduidelijk zijn precies op het moment dat heel Nederland moet beslissen of ze blijven zitten of overstappen (en naar wie).

idaeon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:08

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door idaeon »

Ach ik maak me er niet zo druk over. Laten we wel wezen Datzo kan dan wel de voorwaarden ineens aanpassen, maar dat mogen ze niet zonder dat van tevoren te melden. En als ze dat toch doen hebben ze geen poot om op te staan.

Ik heb jaren (naar volle tevredenheid) bij FBTO gezeten en heb dit jaar besloten om Ditzo maar eens te proberen omdat ze wat meer waar voor mijn geld boden.
Met name het jaarabonnement voor de bril was een schot in de roos. Maar het is heel simpel, als het me na een jaar niet bevalt ga ik gewoon weer terug naar FBTO.

We zien wel hoe het jaar verloopt. Voorlopig hebben we met z'n allen deze 'onterechte actie' van Ditzo een halt toe geroepen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door JtC »

Overstappen, naar een ander. Die gaat volgend jaar ook omhoog. Dan weer overstappen, en voor je het weet zijn in een paar jaar tijd de zorgkosten weer met 150% gestegen, als het niet meer is... hoezo "uiteindelijk trek je aan het kortste eind"....?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

JtC schreef:Overstappen, naar een ander. Die gaat volgend jaar ook omhoog. Dan weer overstappen, en voor je het weet zijn in een paar jaar tijd de zorgkosten weer met 150% gestegen,
Dat zit er dik in :cry:

Er is nog nooit een markt vrijgegeven waar de consument beter van geworden is.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door JtC »

Ik vraag me toch af, op een gegeven moment bereik je toch het dak? Daar moet toch ooit een keer een eind aan komen, aan die stijgingen?...

idaeon
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:08

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door idaeon »

JtC schreef:Ik vraag me toch af, op een gegeven moment bereik je toch het dak? Daar moet toch ooit een keer een eind aan komen, aan die stijgingen?...
Hoe zeggen ze dat ook alweer? The sky is the limit... :lol:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Ditzo toch Datzo

Ongelezen bericht door JtC »

Theoretisch gezien, eerder de dampkring. :)

Gesloten