LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

iddddd hele grote voet.. :lol: :lol: :lol: :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JDII schreef:Dames dames toch...

Niet iedereen is automatisch lid van jullie klaag en zeurkransje.
Ik constateer louter dat mevrouw altijd te laat is met betalen en ook nog een betalingsregeling wil. En dan komt er in mei 500 euro extra (gratis van de goegemeente) maar die gaan we natuurlijk niet gebruiken om in te lopen.....daar zijn heel andere plannen mee....

Lezen !

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door JDII »

rozemarijntje schreef:@JDII

nou ik krijg zowaar gelijk,goegemeente?
uh misschien ben je idd simpel...verzekeringsgeld is het hoor.....als je wat zeg,doe het dan goed... :lol: :lol: :lol: zo ga me handje ff ophouden :lol: :lol:
De vakantieuitkering van de wajong is geen verzekeringsgeld

Als ik uw bericht lees en uw vorig bericht valt het mij zwaar om U enigermate serieus te nemen. Uw manier van reageren getuigt in ieder geval niet van respectvol naar elkaar communiceren. Een beetje jammer allemaal.

En chocolademelk, misschien moet U zelf eens leren lezen

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Mn laatste vakantie was een weekendje duitsland 8 jaar gelden in een klein tentje en dan omdat een vriend me meenam.

Ik wil niet klagen k heb t niet slecht. maar word wel verdrietig als mensen zo makkelijk oordelen. En als instanties niet mee willen werken terwijl je t zelf op een goede manier tot een oplossing wil komen.

Mn man is 100% afgekeurd hij heeft met giftige stoffen gewerkt en is nog maar 45 jaar. heeft schildersziekte, dus vergeet veel en heeft versleten wervels , jicht en moet veel medicijnen slikken. Zn baas destijds aanklagen ging niet geen geld genoeg voor een rechtzaak.

Ik ben afgekeurd om ptss, adhd en straatvrees.
En nee ik en mn man zijn niet zielig we hebben elkaar en elke dag te eten een dak boven ons hoofd, en een warm bed en daar zijn we erg blij mee. maar dat de instanties tegenwoordig nergens meer oren naar hebben terwijl je al 20 jaar bij hen zit dat steekt ons wel. En wij zijn niet de enige.
-----------------------------------------------------------
@JDII
Ben jouw geen verantwoording schuldig zo dom als jij praat.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ JDII, maak jij je nou niet zo druk om hoe iemand iets
moet betalen want jij hebt daar niets mee van doen, dus maak
je daar niet druk om joh.

Hoop alleen dat jij dit nog ooit gaat meemaken joh dat jij moet leven van een WIA uitkering ofzo, veel eigen bijdrage's krijgt van je medicijnen wat je nodig hebt en en en en en.

Jij oordeelt al dat ze toch wel op vakantie gaat....
Nou als dat zo is laat ze lekker gaan, heeft ze wel verdient na een heel jaar ziek te zijn, kan ze heel goed gebruiken. :P

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Allen, lijkt me beter om die JDII te negeren,
want tenslotte negatieve aandacht is ook aandacht. :wink:

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

JDII schreef:Dames dames toch...

Niet iedereen is automatisch lid van jullie klaag en zeurkransje.
Ik constateer louter dat mevrouw altijd te laat is met betalen en ook nog een betalingsregeling wil. En dan komt er in mei 500 euro extra (gratis van de goegemeente) maar die gaan we natuurlijk niet gebruiken om in te lopen.....daar zijn heel andere plannen mee....


Dat is niks extra dat word elke maand ingehouden en word goed gebruikt mag ik misschien mn huis ook een keer witten vanbinnen? Nee ons geld gaat niet naar rommel of naar een vakantie zoals jij denkt en nu ben ik klaar met jouw gestook en onbeschofte gedrag.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door JDII »

Mousy schreef:@JDII
Ben jouw geen verantwoording schuldig zo dom als jij praat.
Verantwoording niet, wel jammer dit gescheld louter omdat ik niet in uw straatje praat.

En uw vorige posting laat U geeft u duidelijk weer dat alles maar moet lopen zoals U het wenst. Aan de regels houden kunt U niet.

Als het U niet bevalt bij ZKA, ga dan naar een ander maar vul hier niet het forum met uw onredelijke gezeur

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chocomelk schreef:@ Allen, lijkt me beter om die JDII te negeren,
want tenslotte negatieve aandacht is ook aandacht. :wink:
:!: :!: :!:
Negeren is de beste methode
:!: :!: :!:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@mousy

dat is mooi dat je al hebt gevraagd of je eventueel geaccepteerd zou worden.
idd wat choco zegt,even kijken wat ze in de pakketten gaan doen, of eruit halen ,is beter gezegd.
hopelijk kan je het oplossen met zilveren kruis,zal vast wel,komt wel goed.
maak je niet te druk.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Ja duidelijk iemand die niet weet waarover die meepraat.
Maar bedankt allemaal voor het begrip van mn situatie

@ rozemarijntje ja ik ga in december ff wer flink puizen op hun sites en dan zie ik het wel.
Nee t komt wel goed ik betaal deze maand gewoon een deel en de rest in mei en dan moet t maar goed zijn. Zoals Jolijn ook al zei, zij maken die regels en wij moeten het er maar mee eens zijn, nou ik vind dat als ik elke maand binnen de maand betaal ik goed zit, ook zilverenkruis klaagt verder niet over mn premie dus.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik betaal trouwens geen enkel bedrijf automatisch ik maak zelf alles over zodra mn geld binnen is, dan betaal ik alle vaste lasten en weet ik precies hoeveel ik de rest van de maand nog over heb voor eten. Dit omdat dan mn uitgaven patroon duidelijk is en ik geen schulden maak als er iets bijv niet afgeschreven word. hoeveel ellende lees je wel niet als een bedrijf niet kan incasseren en je het niet direct door hebt.
Ik heb in t verleden er ook gezeur meegehad.
En alle instanties vinden het prima alleen zilverenkruis ligt dwars, ik ben baas over mijn rekening en niet zij.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door witte angora »

@ JD: De manier zoals Mousy het doet met betalen is ook niet mijn manier. Maar het is ieders eigen verantwoording daar in. Ook al verschillen mensen van mening, inzicht, of in de keuzes die ze maken, we kunnen nog altijd proberen op een respectvolle manier met elkaar om te gaan, of niet dan.

De tijd dat Nederland een land van dominee's en schoolmeesters was, zou toch eigenlijk al een tijdje achter ons moeten liggen.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Dank je wel witte angora
Misschien vind je mijn manier niet goed maar voor mij werkt het wel. Alle bedrijven en instanties zijn accoord gegaan met de 23e van de maand ( ik heb ze nl gebeld toen het uitbetalen van t uwv van de 18e naar 23e van de maand ging) de enige die vind dat ik eigenlijk eerder moet betalen is het zilverenkruis.
Maar toch gaan ze uiteindelijk wel accoord de mevrouw vanmiddag zei nog als het voor de laatste dag van de maand maar binnen is.
Ik betaal dus niet te laat.

Vergeet ook niet dat ik adhd heb (mn man ook) en daardoor chaotisch zijn dus voor mij is deze oplossing gewoon nodig ik kan zo niets vergeten. Een struktuur die me geadviseerd is door de hulpverlening. Gewoon duidelijk

Ik heb vroeger schulden gehad door een ex , ik was ziek en lag veel op bed en hij deed de acceptgiro's gewoon niet op de bus bij de bank. Ik kreeg dus achterstand mn rekening was ook leeg dus automatisch inkasso ging ook niet
Ik wil nooit meer in zo'n situatie terrecht komen. Dus vandaar.
Alles heeft zo een reden waarom mensen bepaalde zaken zo doen

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door SaritaX »

Als je van het minimum leeft krijg je zorgtoeslag waardoor de zorgpremie helemaal niet zo hoog is.
Ikvind het logisch dat ze een minimum bedrag hebben voor een betalingsregeling want anders zijn de administratiekosten straks nog hoger dan het geinde bedrag.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Mousy
Misschien vind je mijn manier niet goed maar voor mij werkt het wel.
Zoals ik al zei, mensen moeten zelf hun keuzes hierin maken. En als dit voor jou het beste werkt, en alle bedrijven gaan er mee akkoord, dan is het toch goed?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

SaritaX schreef:Als je van het minimum leeft krijg je zorgtoeslag waardoor de zorgpremie helemaal niet zo hoog is.
Ikvind het logisch dat ze een minimum bedrag hebben voor een betalingsregeling want anders zijn de administratiekosten straks nog hoger dan het geinde bedrag.
Mensen die afgekeurd zijn hebben vaak lichamelijke problemen, houd in dat ze vaak aanvullend verzekerd MOETEN zijn omdat ze fysio etc etc nodig hebben.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef: Mensen die afgekeurd zijn hebben vaak lichamelijke problemen, houd in dat ze vaak aanvullend verzekerd MOETEN zijn omdat ze fysio etc etc nodig hebben.
En die aanvullende verzekering is ook niet gratis...

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door Mousy »

Nee die is heel erg duur en dan nog niet alles vergoed krijgen.
De zorgtoeslag is een lachertje voor 2 personen die meer dan 250euro zorgtoeslag betalen. En dan is mn man nog niet eens aanvullend verzekerd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zilverenkruis achmea lokt wanbetaling uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja en dan zijn er nog dingen als je aanvullend verzekerd bent die niet vergoed worden of tot een max.
ik heb veel fysio nodig en manuele therapie...
ik krijg met een toppakket 1000 euro van cz...dat red je niet...+bijkomende kosten van medicatie en zorgmiddelen..

pff ik hoop niet dat je man een hoop dingen nodig heeft ,waar hij eigenlijk aanvullend verzekerd voor moet zijn??

nou als jullie het zo samen kunnen rooien en geen problemen hebben en schulden doe je het toch hartstikke goed ,en eigenlijk is het ook zo,als het maar voor het einde van de maand binnen is?

ik geef je alleen als tip mee,kijk wel uit dat je geen gezeur krijgt want als je als ,ik zeg het even zo,als wanbetaler bekent staat bij de zorg mag je niet overstappen geloof ik?
je snapt wel hoe ik het bedoel?dat dit grapje niet voor problemen kan zorgen in dec.

ik ben er niet in thuis,maar ik geloof dat het idd niet veel is de zorgtoeslag en ze bezuinigen er ook op geloof ik?
maar ja iemand in mijn omgeving zei,ach ze krijgen het maar...ja ach..stel dat je ik weet het niet 30 euro krijgt?en mijn! polis 168...ben ik nog een hoop kwijt..

Gesloten